Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
Het boek wil de fundamentele reflectie in het onderwijsveld aanzwengelen over hoe goed ICT-ondersteund onderwijs er in, zeggen we, het jaar 2030 zou (moeten) kunnen uitzien. Het stelt 3 ruime thema’s centraal: de leerling en zijn digitale geletterdheid, het onderwijs en hoe dit met behulp van ICT de digitale geletterdheid van leerlingen kan aanscherpen en, tot slot, de leraar en de inhoudelijke, pedagogische, didactische en technologische bagage waarover hij zou moeten beschikken om eigentijds onderwijs te kunnen blijven inrichten.
ICT ; onderwijs. --- computerondersteund onderwijs --- Didactic strategies --- didactiek --- e-learning --- Digitale informatie --- ICT ; onderwijs --- Academic collection --- 700 Pedagogie --- ICT --- digitale didactiek --- 454.52 --- 371.3:004 --- Digitale didactiek --- ICT informatie- en communicatietechnologie --- Computerondersteund onderwijs --- Didactiek --- Computerondersteund onderwijs ; didactiek --- Ict ; computerondersteund onderwijs --- ICT : onderwijs --- Digitaal leren --- Onderwijs --- Sociale media --- Websites --- Mediaopvoeding --- Media --- Mediawijsheid --- 371.012 --- 454.51 --- computergestuurd onderwijs --- 371.012 Onderwijsresearch. Methoden voor onderwijs --- Onderwijsresearch. Methoden voor onderwijs --- Computerondersteund onderwijs (c.o.o.); algemeen --- PXL-Education 2013
Choose an application
E-learning is nog steeds een vrij nieuw domein in ons huidige onderwijs. Het aantal mogelijkheden en beschikbare technologieën neemt nochtans exponentieel toe. Tegelijk is er ook een digitale didactiek ontstaan die de didactische meerwaarde onderzoekt van het inzetten van software en hardware. Rond dit alles is een heel specifiek jargon ontstaan, niet altijd even toegankelijk voor niet-ingewijden. Deze verklarende lijst wil dan ook een hulpmiddel zijn voor wie in het onderwijs actief is en dagelijks met e-learning te maken heeft of zal hebben. Dit werk richt zich dus ook tot toekomstige leerkrachten en docenten die vanuit hun opleiding voldoende basis moeten meekrijgen rond het veld van e-learning, om zowel technologisch als didactisch zinvol te werk te kunnen gaan.De 274 lemma's zijn typologisch opgedeeld in 11 categorieën die de contextualisering van de term ondersteunen. Deze Nederlandstalige terminologielijst biedt ook de Franse en Engelse equivalenten aan, om meertalige termen efficiënt en correct te gebruiken. In de verwijzingslijst kunnen verder ook minder frequente synoniemen van de lemma's of aanverwante termen worden teruggevonden
Afstandsonderwijs --- E-learning --- Woordenboeken. --- vakthesauri --- Computer assisted instruction --- e-learning --- terminologie --- Internet in education --- Dictionaries --- Education --- Computer network resources --- Academic collection --- #KVHA:Didactiek --- #KVHA:E-learning --- digitale didactiek --- lexicon --- 454.52 --- ICT --- computerondersteund onderwijs --- e-leren --- elektronische leerplatformen --- 37.018.43 --- Digitale leerplatformen --- ICT : onderwijs --- mediawijsheid --- afstandsonderwijs --- Computerondersteund onderwijs (c.o.o.); algemeen --- (zie ook: Elektronische leeromgevingen) --- Digitale didactiek --- Woordenboeken --- Computerondersteund onderwijs --- Digitalisering --- Didactiek --- Technologie --- Terminologie --- Woordenboek --- Maatschappij
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|