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Architecture Démesure propose une aventure visuelle à travers une sélection de photographies choisies pour leur impact graphique. Il offre un large panorama l'architecture contemporaine à travers 70 édifices plus extraordinaires et les plus audacieux du monde, construits depuis 25 ans. Aussi spectaculaires les unes que les autres, constructions témoignent toutes des dynamiques culturelles et économiques d'aujourd'hui, enjeux majeurs de l'architecture. Ce livre vous fera pénétrer dans l'univers de Jean Nouvel et de sa tour Agbar en Espagne ou dans celui de Zaha Hadid, architecte à l'origine de l'énigmatique Phæno Scientific Center en Allemagne. Vous découvrirez également l'agence suisse Herzog & de Meuron, célèbre pour son « Nid d'oiseau », le Stade national de Pékin réalisé pour les Jeux olympiques de 2008. Des concepteurs moins connus, mais tout aussi créatifs, tel que le cabinet Future System, réputé pour avoir pensé le Lord's Media Centre à Londres, ou l'agence Wilkinson Eyre, qui a dessiné le Gateshead Millenium Bridge de Newcastle, sont également à l'honneur. La sélection proposée dans cet ouvrage salue une grande diversité de réalisations - musées, boutiques, gratte-ciel, immeubles d'habitation, lieux de culte, bibliothèques. - construites avec les matériaux les plus variés et les plus innovants. Véritable invitation au voyage et à la découverte architecturale, éloge de la diversité et de l’insolite, Architecture Démesure vous ouvre les portes d’un monde porté vers l’innovation et la création.
Architecture --- Architecture de prestige --- Monumentalité --- Photographie
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This volume brings together the full range of modalities of social influence - from crowding, leadership, and norm formation to resistance and mass mediation - to set out a challenge-and-response 'cyclone' model. The authors use real-world examples to ground this model and review each modality of social influence in depth. A 'periodic table of social influence' is constructed that characterises and compares exercises of influence in practical terms. The wider implications of social influence are considered, such as how each exercise of a single modality stimulates responses from other modalities and how any everyday process is likely to arise from a mix of influences. The book demonstrates that different modalities of social influence are tactics that defend, question, and develop 'common sense' over time and offers advice to those studying in political and social movements, social change, and management.
Social influence. --- Influence (Psychology) --- Social psychology --- Prestige --- Social pressure
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"Philosophers have long distinguished between appearance and reality, and the opposition between a supposedly deceptive surface and a more profound truth is deeply rooted in Western culture. At a time of obsession with self-representation, when politics is enmeshed with spectacle and social and economic forces are intensely aestheticized, philosophy remains moored in traditional dichotomies: being versus appearing, interiority versus exteriority, authenticity versus alienation. Might there be more to appearance than meets the eye? In this strikingly original book, Barbara Carnevali offers a philosophical examination of the roles that appearances play in social life. While Western metaphysics and morals have predominantly disdained appearances and expelled them from their domain, Carnevali invites us to look at society, ancient to contemporary, as an aesthetic phenomenon. The ways in which we appear in public and the impressions we make in terms of images, sounds, smells, and sensations are discerned by other people's senses and assessed according to their taste; this helps shape our ways of being and the world around us. Carnevali shows that an understanding of appearances is necessary to grasp the dynamics of interaction, recognition, and power in which we live-and to avoid being dominated by them. Anchored in philosophy and traversing sociology, art history, literature, and popular culture, Social Appearances develops new theoretical and conceptual tools for today's most urgent critical tasks"--
Appearance (Philosophy) --- Prestige. --- Aesthetics. --- Apparence individuelle. --- Esthétique. --- Reconnaissance sociale.
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Where do we get our notions of social hierarchy and personal worth? What underlies our beliefs about the goals worth aiming for, the persons we hope to become? Elvin Hatch addresses these questions in his ethnography of a small New Zealand farming community, articulating the cultural system beneath the local social hierarchy. Hatch argues that, like people everywhere, these New Zealanders care very much about respectability, and he sets out to understand what that means to them. Hatch describes a complex body of thought, which he calls a cultural theory of social hierarchy, that defines not only the local system of social rank, but personhood as well. Because people define respectability differently and try to advance their definitions over those of others, a crucial part of Hatch's approach is to examine the processes by which these differences are worked out over time. Other social scientists posit a natural, universal human tendency to admire certain qualities, such as wealth or power, which they claim are easily identifiable in any society. Hatch argues against this view, showing that any given social hierarchy is not "natural" but culturally constructed and can be seen only when viewed from the local perspective. The observer cannot "see" the hierarchical order without entering into the cultural world of the people themselves. The concept of occupation is central to Hatch's analysis, since the work that people do provides the skeletal framework of the hierarchical order. He focuses in particular on sheep farming and compares his New Zealand community with one in California. Wealth and respectability among farmers are defined differently in the two places, with the result that California landholders perceive a social hierarchy different from the New Zealanders'. Thus the distinctive "shape" that characterizes the hierarchy among these New Zealand landholders and their conceptions of self reflect the distinctive cultural theory by which they live.
Social structure --- Occupational prestige --- Sociology & Social History --- Social Sciences --- Social Conditions --- Canterbury (N.Z.) --- Rural conditions. --- Job status (Occupational prestige) --- Occupational hierarchy --- Occupational status (Occupational prestige) --- Organization, Social --- Social organization --- Canterbury, N.Z. --- Canterbury Region (N.Z.) --- Prestige --- Anthropology --- Sociology --- Social institutions --- Aorangi (N.Z.)
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Tous reconnus ! Tel paraît être le mot d'ordre contemporain, qui traverse l'espace intime comme les luttes politiques. Chacun considère aujourd'hui qu'il possède des droits inaliénables, parmi lesquels celui de faire "reconnaître" son identité et sa différence - sexuelle, ethnique, religieuse, politique. Les singularités ne sont plus cachées, mais revendiquées. Cela ne veut certes pas dire qu'elles sont toutes effectivement reconnues. Au contraire, cette revendication semble motivée par l'expérience du "déni de reconnaissance" qui prend des formes diverses: mépris social, absence de respect, souffrance au travail. Ce livre se propose de retracer la généalogie philosophique de cette revendication de reconnaissance et d'en présenter les principales réactualisations dans les champs du travail, de la justice sociale et des politiques multiculturelles. II expose également les limites du paradigme de la reconnaissance, en présentant les principales critiques qui lui ont été adressées.
Reconnaissance sociale --- Individu et société. --- Recognition (Philosophy). --- Prestige --- Philosophie. --- Philosophy. --- Individu et société. --- Recognition (Philosophy)
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Les lits funéraires de l’époque romaine sont issus d’une tradition ancienne dont les origines, au-delà des Grecs, remontent aux périodes historiques les plus reculées, en Égypte et au Proche-Orient. Depuis le XIXe siècle, les fouilles ont livré de nombreux vestiges chronologiquement situés pour la plupart entre le IIe siècle av. et le IIe siècle apr. J.-C. ; ils font écho aux restes découverts en contexte domestique, certes moins nombreux, mais dont l’étude autorise des comparaisons intéressantes et une meilleure compréhension du sujet. La grande variété des modèles répertoriés a conduit à l’élaboration d’une typologie détaillée, incluant les formes les plus anciennes jusqu’à celles de la période romaine. Les publications ont fait évoluer de manière significative notre connaissance des lits ornés de bronze ou rehaussés de décorations en os sculpté. En revanche, les attestations de lits en ivoire demeurent extrêmement rares, que ce soit en Italie ou dans l’ensemble du monde romain. La découverte à Cumes des restes de trois exemplaires, dont les décorations étaient sculptées en ce matériau précieux, constitue par conséquent un témoignage essentiel et de premier ordre. Les fragments étaient mélangés aux ossements des défunts et contenus dans des urnes, elles-mêmes déposées au sein d’importants mausolées. La remarquable qualité de facture et la grande finesse d’exécution, bien visibles sur certaines pièces conservées malgré la destruction engendrée par la crémation, ainsi que les thèmes iconographiques mis en scène, attestent des intentions ostentatoires des propriétaires, soucieux de montrer aux vivants leur statut social, leur richesse et leur vertu. La mise en contexte de ces trois lits et leur étude approfondie au regard des occurrences connues a permis de proposer pour chacun une restitution graphique, préambule indispensable à une analyse iconographique et iconologique. Les résultats obtenus, mis en regard des mausolées dans lesquels ils furent découverts, ont…
Classics --- History & Archaeology --- luxe --- lit funéraire --- ivoire --- os (artisanat) --- crémation --- pouvoir --- prestige --- mausolée
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économie sociale et solidaire --- prestige professionnel --- brésil --- études de cas
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Occupational prestige --- Surgeons --- Bailiffs --- Sociologists --- Occupational surveys --- Prestige professionnel --- Chirurgiens --- Huissiers de justice --- Sociologues --- Professions --- Social conditions --- Conditions sociales --- Enquêtes --- Middle class --- Sociology --- middle and upper classes --- Enquêtes
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This accessible text provides an overview of different social influence techniques, which people use in order to make others meet various requests, suggestions and commands. Author Dariusz Dolinski does not merely describe these techniques, but also explores the research behind them: how do we know that they work, and under what conditions are they more or less likely to be effective. A perfect introduction for psychology graduates and undergraduates studying social influence and persuasion, this original text will also appeal to scholars and students in neighboring disciplines, as well as interested practitioners in the field of sales and marketing.
Social influence. --- Influence (Psychology) --- Social psychology --- Prestige --- Social pressure --- Social influence --- persuasion --- human behaviour --- self-presentation --- compliance gaining --- interpersonal communication
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