Listing 1 - 10 of 25 << page
of 3
>>
Sort by
Foreign language learning : psycholinguistic studies on training and retention
Authors: ---
ISBN: 0805827544 Year: 1998 Publisher: Mahwah, New Jersey ; London : Erlbaum,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Understanding second language acquisition
Author:
ISBN: 9780340905593 034090559X Year: 2009 Publisher: London: Hodder,


Book
Pensée enseignante et didactique des langues
Authors: ---
ISBN: 9782090371291 2090371293 Year: 2014 Publisher: Paris : Clé international,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Achieving success in second language acquisition
Authors: --- ---
ISBN: 0521837510 052154663X 9780521837514 9780521546638 9780511610431 0511113420 9780511113420 0511122004 9780511122002 0511111894 9780511111891 0511112912 9780511112911 0511610432 1280149728 9781280149726 0511198612 9780511198618 0511324049 9780511324048 110715037X 9786610149728 6610149720 Year: 2005 Publisher: Cambridge, UK New York Cambridge University Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

This clear and informative textbook is designed to help the student achieve optimal success as a language learner and user. Aimed at beginning to intermediate undergraduates and above, it teaches students to understand their own preferences in learning, to develop individual learning plans and approaches, and to select appropriate learning strategies. The authors - all leading experts in language teaching - base their advice on theories of learning, cognition, and memory, concepts which they explain in simple and accessible terms. The book is divided into three sections - learning, language, and communication - and provides students with communicative strategies for use in real-life interaction with native speakers. Each chapter contains an overview and review section, with learning activities that students can carry out by themselves, in groups, or in the classroom. Equally suitable for use both by individuals and as a class text, this book will become an invaluable resource for all language learners.

Second language learning : theoretical foundations
Author:
ISBN: 0582218861 9780582218864 Year: 1994 Publisher: London Longman

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

A survey and analysis of second language theory discusses the development of ideas in this expanding area of language studies. It looks at the implications of these ideas and directions for future research. Contains study questions and activities as well as practical guidelines on the use of available research resources.


Book
Linguistics and second language acquisition
Author:
ISBN: 0333555333 0333555341 9780333555347 Year: 1993 Volume: vol *1 Publisher: Basingstoke: MacMillan,


Book
Dictoglos : samenwerkend leren in het tweede- en vreemde-taalonderwijs
Authors: ---
ISBN: 9062832156 9789062832156 Year: 2000 Publisher: Bussum: Coutinho,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dictoglos is een werkvorm voor het taalonderwijs, waarbij de interactie tussen taalleerders centraal staat en verschillende taalvaardigheden tegelijkertijd worden geoefend. Naar aanleiding van een luisteroefening maken cursisten, in overleg met elkaar, een grammaticaal en lexicaal correcte reconstructie van een tekst. De werkvorm is te gebruiken voor alle soorten taalonderwijs, ongeacht de doeltaal en de moedertaal, en is geschikt voor zowel hoger- als lageropgeleiden. In Dictoglos gaan de auteurs uitgebreid in op de verschillende aspecten en variatiemogelijkheden van deze werkvorm. Aan de hand van praktische voorbeelden worden de gebruiksmogelijkheden en didactische voordelen van dictoglos belicht. Ook staan Kuiken en Vedder stil bij de vraag aan welke criteria teksten moeten voldoen om voor deze werkvorm te kunnen worden gebruikt en bevat het boek een aantal voorbeeldteksten voor Duits, Engels, Frans, Italiaans, Nederlands als tweede taal en Spaans. Het boek is zo opgezet dat docenten na lezing direct met de werkvorm aan de slag kunnen en hun leerders een dictoglostaak voor kunnen leggen.


Book
The Routledge handbook of second language acquisition
Authors: ---
ISBN: 9780415479936 9780203808184 9781136666896 9781136666841 9781136666889 9780415709811 0415479932 0203808185 1136666893 1299695701 Year: 2012 Publisher: Milton Park, Abingdon, Oxon ;New York, N.Y. Routledge

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

The Routledge Handbook of Second Language Acquisition brings together fifty leading international figures in the field to produce a state-of-the-art overview of Second Language Acquisition. The Handbook covers a wide range of topics related to Second Language Acquisition: language in context, linguistic, psycholinguistic, and neurolinguistic theories and perspectives, skill learning, individual differences, L2 learning settings, and language assessment. All chapters introduce the reader to the topic, outline the core issues, then explore the pedagogical application of research in the area and possible future development. The Routledge Handbook of Second Language Acquisition is an essential resource for all those studying and researching Second Language Acquisition.

Learning strategies in second language acquisition
Authors: ---
ISBN: 052135837X 9780521358378 Year: 2002 Publisher: Cambridge: Cambridge university press,


Book
LESvaardig : basisdidactiek NT2
Author:
ISBN: 9789461058614 9461058616 Year: 2014 Publisher: Amsterdam Boom

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Praktisch studieboek voor (beginnende) docenten die volwassen anderstaligen de Nederlandse taal moeten leren.

Listing 1 - 10 of 25 << page
of 3
>>
Sort by