Listing 1 - 10 of 131 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Parmi nos sens, le toucher est notre premier mode de communication et d'exploration, avant le langage. C'est lui qui nous relie aux autres, souvent pour le meilleur, parfois aussi pour le pire. On sait maintenant que le peau-à-peau est la meilleure façon d'accueillir un nouveau-né à la naissance afin de lui assurer un bon développement psychologique et une bonne santé à long terme. À l'inverse, priver une personne de contacts physiques est délétère. Le toucher est au coeur de nos sentiments et de nos interactions avec le monde. Mais il est aussi, grâce à nos systèmes proprioceptif et intéroceptif, connecté avec notre cerveau auquel il transmet les signaux qui lui permettent d'agir, de ressentir, de penser... Ainsi, le toucher peut nous aider à soigner l'anxiété, la douleur, le trauma. Ce livre explore l'univers et les pouvoirs extraordinaires du toucher, et présente tous ses aspects thérapeutiques, que vous soyez passionné par les thérapies corporelles ou vous-même thérapeute.
Touch. --- Toucher. --- Enveloppe psychique. --- Touch --- Therapeutic Touch. --- physiology. --- Psychological aspects.
Choose an application
"Our existence is increasingly lived at a distance. As we move from flesh to image, we are in danger of losing touch with each other and ourselves. How can we combine the physical with the virtual, our embodied experience with our global connectivity? How can we come back to our senses? Richard Kearney offers a timely call for the cultivation of the basic human need to touch and be touched. He argues that touch is our most primordial sense, foundational to our individual and common selves. Kearney explores the role of touch, from ancient wisdom traditions to modern therapies. He demonstrates that a fundamental aspect of touch is interdependence, its inherently reciprocal nature, which offers a crucial corrective to our fixation with control. Making the case for the complementarity of touch and technology, this book is a passionate plea to recover a tangible sense of community and the joys of life with others"--
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Touch may well be one of the least understood or talked about subjects in the helping professions. A discussion on the importance and ethics of positive, caring, and appropriate touch in professions such as teaching, nursing and counselling is long overdue. Touch in the Helping Professions delivers just that, weaving together scholarly evidence, research and clinical practice from a wide range of perspectives encompassing philosophy, theology, psychology, and anthropology to challenge assumptions about the role of touch in the helping professions. The contributors to the volume focus not only on the overarching roles of gender, age, culture and life experience, but go beyond to encompass canine-assisted therapy, touch deprivation, sacred objects, as well as key ethical considerations. The prevailing lack of dialogue, due to fear of contravening ethical boundaries, has stood in the way of an open and responsible discussion on the use of touch in therapy. Touch in the Helping Professions is a welcome and much needed contribution to the field-a window onto a fundamental need.
Medical ethics. --- Touch --- Therapeutic use.
Choose an application
Choose an application
Interpersonal communication. --- Touch --- Physiological aspects.
Choose an application
Le toucher est un sens méconnu. Cet ouvrage montre pourtant qu'il joue un rôle essentiel dans le développement perceptif et cognitif des personnes, et ceci dès leur naissance : les nouveau-nés, dès les premiers jours, sont capables de percevoir avec leurs mains certaines propriétés d'objets palpables après quelques dizaines de secondes et de transférer ces informations à la vision ; les enfants et des adultes perçoivent eux aussi avec leurs mains certaines propriétés des objets de notre environnement, et ceci parfois mieux qu'avec leur vision. Par ailleurs, l'utilisation du toucher dans l'exploration des objets du monde par les enfants voyants peut les aider à améliorer certains de leurs apprentissages comme la lecture, l'écriture et la géométrie. Et l'étude des sujets non-voyants, à travers l'apprentissage du braille et des dessins, montre que le toucher aide à compenser la perte de la vision. Rédigé de façon claire et accessible, cet ouvrage très pédagogique, destiné aux étudiants de psychologie, intéressera aussi les professionnels et les parents.
Touch --- Physiological aspects --- Psychological aspects --- Toucher --- Perception --- Touch - Physiological aspects --- Touch - Psychological aspects --- Sciences cognitives --- Psychologie cognitive --- Cognition
Listing 1 - 10 of 131 | << page >> |
Sort by
|