Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|
Choose an application
Het boek is de neerslag van een onderzoek naar het gebruik van seksestereotypen in schoolboeken voor het secundair onderwijs in België. Men komt tot de conclusie dat de vrouw ofwel wordt getoond in een onderworpen rol, ofwel wordt ontkend dat ze sowieso een rol speelt, of heeft gespeeld, in de maatschappij. Dit wordt overvloedig geïllustreerd voor de verschillende vakken. Verder wordt er gepeild naar de impact van deze stereotypering op jongeren; of welke invloed kan het seksisme in de schoolboeken hebben op de leerlingen? Een pleidooi dus voor een grondige vernieuwing van het lesmateriaal.
Sexism in textbooks --- Textbook bias --- Women in literature --- Sexisme dans les manuels --- Préjugés dans les manuels scolaires --- Femmes dans la littérature --- -Sexism in textbooks --- -Sex bias in textbooks --- Sex discrimination in education --- Textbooks --- Lerarenopleiding --- Pedagogiek en onderwijskunde --- algemeen --- experimentele pedagogiek --- algemeen. --- experimentele pedagogiek. --- Préjugés dans les manuels scolaires --- Femmes dans la littérature --- Teaching --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- Algemeen. --- Experimentele pedagogiek. --- Sex bias in textbooks --- Sociologie van het gezin. Sociologie van de seksualiteit --- Onderwijskunde --- Sexism in textbooks - - France --- Prejuges dans les manuels --- Enseignement secondaire --- Belgique --- -Lerarenopleiding --- -Sociology of the family. Sociology of sexuality --- Gender roles --- Education --- Book --- Teaching materials
Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|