Listing 1 - 10 of 21 << page
of 3
>>
Sort by

Book
Miser sur les différences : êtres gagnants
Authors: --- --- ---
ISBN: 9782874412301 Year: 2010 Publisher: Bouge Labor Education


Book
ATEE-guide to institutions of teacher education in Europe (AGITE)
Author:
ISBN: 287125026X Year: 1992 Publisher: Brussel ATEE

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Educating teachers for diversity : meeting the challenge.
Author:
ISBN: 9789264079731 9789264079724 9786612572722 9264079734 1282572725 9264079726 Year: 2010 Publisher: Paris : OECD,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

This publication summarises key research findings which can be used to redesign initial and continuing teacher education to help practitioners effectively teach diverse students. It looks at challenges teachers face in OECD countries and presents a range of policies and practices used in various contexts, from countries with long histories of diversity to those with more recent experiences. The key role of evaluation – of teachers, schools and systems – is emphasised. Educating Teachers for Diversity: Meeting the Challenge asks how these insights can inspire continuing educational reform for our changing classrooms, with a special focus on key questions for research, policy and practice.


Book
NT2-Cahier : uitspraak en spelling : werken aan verstaanbaar Nederlands
Author:
ISBN: 9789024422227 9024422221 Year: 2019 Publisher: Amsterdam Boom

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Een goede uitspraak is van groot belang om als anderstalige in het Nederlands begrepen te kunnen worden. Een ander foneem geeft een andere betekenis. Neem als voorbeeld het verschil tussen een das en een tas. Toch raakt dit aspect van de Nederlandse taal nog weleens tussen wal en schip. Bovendien zijn veel docenten onzeker over hun eigen kennis van de Nederlandse uitspraakregels. Hierdoor durven ze soms geen feedback te geven op de uitspraak van hun cursisten.In dit NT2-cahier beschrijft auteur Margreet Verboog de verschillen tussen uitspraak en spelling in het Nederlands en wat daarbij de struikelblokken voor cursisten zijn. Daarnaast biedt dit boekje handvatten voor het behandelen van uitspraak in de les en het geven van feedback.Dit boek maakt deel uit van de reeks NT2-Cahiers. Deze reeks vormt een gereedschapskist voor (beginnende) NT2-docenten waarmee zij kunnen zorgen voor een professionelere aanpak van hun alledaagse lespraktijk.https://www.nt2.nl/nl/101-38_NT2-Cahiers/100-384_NT2-Cahier-Uitspraak-en-spelling


Book
Leraar zijn in Vlaanderen : terugblik op honderd jaar middelbaar onderwijs en nascholing
Authors: --- ---
ISBN: 9789044122251 Year: 2007 Publisher: Antwerpen Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De viering van het 100-jarig bestaan van het Vliebergh-Senciecentrum van de K.U.Leuven, in 2007, biedt de gelegenheid om de oprichting, werking en betekenis van het oudste nascholingscentrum in Vlaanderen te belichten en ook te wijzen op de unieke samenwerking tussen de universiteit en het secundair onderwijs in Vlaanderen. De geschiedenis van de nascholing van de leraren wordt in het boek gesitueerd in relatie tot de ontwikkelingen in het secundair onderwijs alsook tegen de achtergrond van de opleiding en het statuut van de leraren secundair onderwijs. (Bron: covertekst)

Keywords

Teacher education. Teacher's profession --- History of education and educational sciences --- lerarenberoep --- onderwijsgeschiedenis --- lerarenopleiding --- SO (secundair onderwijs) --- Flanders --- Academic collection --- C6 --- KADOC - Documentatie- en Onderzoekscentrum voor Religie, Cultuur en Samenleving (1977-) --- Vlaams Gewest [gewest in land België - BE] --- geschiedenis --- leraren --- onderwijs --- onderwijssysteem --- secundair onderwijs --- 450.7 --- 481.7 --- Leraren --- Nascholing --- Secundair onderwijs --- Vlaanderen --- 481.2 --- Aardrijkskunde --- Biologie --- Chemie --- Economie --- Frans --- Geschiedenis --- Godsdienst --- Grieks --- Latijn --- Leerkracht --- Lerarenopleiding --- Lichamelijke opvoeding --- Natuurkunde --- Natuurwetenschappen --- Wiskunde --- leraarsschap (ler) --- secundair onderwijs (ler) --- Secundair onderwijs ; belgië ; geschiedenis --- 073375.jpg --- Leraren ; opleidingen ; Vlaanderen --- Secundair onderwijs ; Vlaanderen --- 371.3 --- 371.3 Didaktiek. Onderwijsmethoden. Evaluatie van het lesgeven --- Didaktiek. Onderwijsmethoden. Evaluatie van het lesgeven --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- Opleiding en bijscholing --- De leraar en zijn opleiding --- (zie ook: beroepseconomie) --- (zie ook: realistische wiskunde) --- Education [Secondary ] --- Flanders (Belgium) --- History --- Teachers --- Training of --- Continuing education --- In-service training --- Geschiedenis van opvoeding en pedagogiek --- Lerarenopleiding. Lerarenberoep --- Bijscholing --- Leraar --- Professionalisering --- Directie --- Emigratie

Teacher's work in a globalizing economy
Authors: ---
ISBN: 0750709618 0750709626 1135700303 0203979699 1280143576 113570029X Year: 2000 Publisher: London New York Falmer

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Extended critical case studies provide a tangible working expression of the labour process of teaching, showing how teachers are simultaneously experiencing significant changes to their work, as well as responding in ways that actively shape these processes. For teachers and researchers, this book shows what processes are at work in the global economy which impact on, and sometimes control, the role of the teacher. It also reveals how teachers accommodate, resist or redefine their working circumstances, and explores methods researchers might employ in order to increase our understanding and kn


Book
Travail réel des enseignants et formation : quelle référence au travail des enseignants dans les objectifs, les dispositifs et les pratiques ?
Authors: --- ---
ISBN: 9782804189334 2804189333 Year: 2014 Volume: *111 Publisher: Bruxelles: De Boeck,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Cet ouvrage, qui s'appuie sur des travaux de chercheurs et de formateurs, vise à montrer l'intérêt de comprendre les situations vécues réellement par les enseignants afin d'élaborer des dispositifs complémentaires d'analyse de pratique et d'analyse clinique du travail pour mieux former.


Book
Quand l'étudiant devient enseignant : préparer et soutenir l'insertion professionnelle
Authors: ---
ISBN: 9782875584427 2875584421 Year: 2016 Publisher: Louvain-la-Neuve: Presses universitaires de Louvain,

Listing 1 - 10 of 21 << page
of 3
>>
Sort by