Listing 1 - 10 of 13 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Achterblijvende leerlingen --- Déperdition scolaire --- Grade repetition --- Non-promotion (School) --- Overzitten op school --- Redoublement de classes --- Repetition [Grade ] --- Retardés scolaires --- Underachievers --- Zittenblijven op school --- Zwakke schoolprestaties --- Zwakpresterende leerlingen --- Teacher-student relationships --- School psychology --- Relations maîtres-élèves --- Psychologie scolaire --- Psychological aspects --- Social aspects --- Aspect psychologique --- Aspect social --- Academic achievement --- -School psychology --- Motivation in education --- -Academic achievement --- -Achterblijvende leerlingen --- Relations maîtres-élèves --- -Grade repetition --- Academic achievement - France --- Teacher-student relationships - - France --- School psychology - France --- Motivation in education - - France
Choose an application
Educational tests and measurements --- 371.26 --- 371.27 --- 371.26/.27 --- Beoordeling van leerlingen. Schoolprestaties. Leerprestaties. Onderwijstaxonomie --- Examens. Schriftelijke examens. Gestandaardiseerde proefwerken. Multiple choice. Objectieve studietoetsen. Studietoetsen. Examenvrees --- 371.27 Examens. Schriftelijke examens. Gestandaardiseerde proefwerken. Multiple choice. Objectieve studietoetsen. Studietoetsen. Examenvrees --- 371.26 Beoordeling van leerlingen. Schoolprestaties. Leerprestaties. Onderwijstaxonomie
Choose an application
Les régulations intermédiaires désignent, dans le système scolaire, les dispositifs qui tendent à orienter les pratiques des établissements, des enseignants ou des familles au sein d'un territoire local. En Communauté française de Belgique, cette réalité renvoie de longue date aux pouvoirs organisateurs et aux réseaux d'enseignement mais, plus récemment, à des dispositifs territoriaux comme les conseils de zone. Dans un contexte où les politiques scolaires visent à renforcer la cohérence du système dans son ensemble pour faire face aux problèmes récurrents d'une forte inégalité et d'une faible efficacité, l'importance des régulations intermédiaires du système est croissante. De nouvelles fonctions de régulation du travail des enseignants se développent au sein des réseaux d'enseignement et sont portées par des professionnels divers (conseillers pédagogiques, formateurs, inspecteurs). Par ailleurs, les conseils de zone (et bientôt des bassins scolaires ?) cherchent à réguler l'offre scolaire et les relations entre les établissements dans une même région. La visée de ce livre est de mieux faire connaître les acteurs, les modes de fonctionnement, les tensions ou contradictions de ces régulations intermédiaires. Il s'agit aussi d'en montrer les enjeux et les dilemmes. Comment promouvoir des balises pédagogiques communes tout en respectant la liberté pédagogique des réseaux ? Comment articuler de nouveaux modes de régulation basés sur la concertation territoriale avec les régulations institutionnelles opérées par les pouvoirs organisateurs et les réseaux ? Comment une régulation territoriale peut-elle contrebalancer la tendance à la ségrégation entre les différents établissements d'une même zone ?
Instructional systems --- Education and state --- Teaching --- Systèmes d'enseignement --- Education --- Enseignement --- Politique gouvernementale --- 371.21 --- 37.014.5 --- 371.212 --- 371.12 --- onderwijsorganisatie - schoolorganisatie - scholengemeenschappen - schoolbeleid --- onderwijspolitiek - schoolpact --- leerlingen --- leraars - leraars, statuut --- Systèmes d'enseignement
Choose an application
37.012 --- 371.136 --- <73> --- 371.136 Beoordeling van docenten, evaluatie van leraren door leerlingen --- Beoordeling van docenten, evaluatie van leraren door leerlingen --- 37.012 Onderzoeksmethoden bij opvoeding en onderwijs --- Onderzoeksmethoden bij opvoeding en onderwijs --- Verenigde Staten van Amerika (VS) --- School management --- Service industry --- United States --- Econometrics. --- Education --- Educational evaluation --- Educational productivity --- Human capital --- Teachers --- Economic aspects --- Salaries, etc. --- Econometrics --- Productivity, Educational --- Educational accountability --- Economics, Mathematical --- Statistics --- Salaries, etc --- United States of America
Choose an application
Didactic strategies --- Research on teaching --- Educational systems. Teaching systems --- Education --- Observation (Educational method) --- Research --- 371.26 --- -Observation (Educational method) --- #SBIB:316.334.1O130 --- Classroom observation --- Teachers --- Children --- Education, Primitive --- Education of children --- Human resource development --- Instruction --- Pedagogy --- Schooling --- Students --- Youth --- Civilization --- Learning and scholarship --- Mental discipline --- Schools --- Teaching --- Training --- Beoordeling van leerlingen. Schoolprestaties. Leerprestaties. Onderwijstaxonomie --- Methoden van onderwijsonderzoek --- Training of --- 371.26 Beoordeling van leerlingen. Schoolprestaties. Leerprestaties. Onderwijstaxonomie --- Educational research --- Research. --- Education - Research
Choose an application
En quoi et pourquoi le passage de la famille à l'école est-il si difficile pour l'enfant? Parce que la famille est ronde et l'école carrée : pour devenir élève, l'enfant doit changer de logique de pensée et de registre d'action. Pourquoi la difficulté de ce passage varie-t-elle selon la famille? Parce que les familles ne sont pas toutes les mêmes et ne donnent pas toutes la même chose à leurs enfants : certaines sont très rondes, d'autres plus carrées, d'autres encore sont hexagonales. Cette géométrie sociologique originale aide à voir plus clair dans les relations entre les familles et l'école et à prendre conscience de ce qui s'y joue. Elle invite l'école à partir des enfants et de leurs différences pour en faire des élèves, à comprendre que, malgré la bienveillance de ceux qui les éduquent, les malentendus sociocognitifs se construisent dans la classe au sein des dispositifs d'apprentissage. En éclairant les mécanismes qui empêchent les enfants de passer du rond en carré puis du carré au rond, ce livre indique d'autres pistes et donne d'autres outils aux acteurs de l'éducations, professionnels et parents.
Ecoles --- Ecoliers --- Elementary school students --- Eleves du primaire --- Kinderen [School] --- Leerlingen van het lager onderwijs --- Primary school students --- Pupils --- Scholen --- Scholieren --- School children --- Schoolchildren --- Schoolkinderen --- Schools --- Famille et école --- Home and school --- Children --- Family --- Famille et école. --- Famille et école.
Choose an application
Children [Backward ] --- Children [Retarded ] --- Elèves à apprentissage lent --- Enfants atteints de troubles de l'apprentissage --- Enfants en difficulté d'apprentissage --- Enfants handicapés intellectuels --- Enfants retardés --- Kinderen met leermoeilijkheden --- Kinderen met leerstoornissen --- Kinderen met verstandelijke en meervoudige beperkingen --- Langzame leerlingen --- Learning disabled children --- Leerlingen [Langzame ] --- Psychologie de l'école --- Psychologie scolaire --- Psychology [School ] --- School psychology --- Schoolpsychologie --- Slow learners --- Slow learning children --- Élèves en difficulté d'apprentissage --- Problem children --- Learning disabilities --- Behavior disorders in children --- Enfants en difficulté d'apprentissage, Services aux --- Enfants difficiles --- Troubles de l'apprentissage --- Troubles du comportement chez l'enfant --- Services for --- Education --- Treatment --- Traitement --- Enfants en difficulté d'apprentissage, Services aux --- Enfants difficiles, Services aux --- Apprentissage, Troubles de l' --- Comportement, Troubles du, chez l'enfant --- Apprentissage, Troubles de l' - Traitement --- Comportement, Troubles du, chez l'enfant - Traitement
Choose an application
Task Performance and Analysis --- Psychology, Educational --- Academic achievement --- Psychology, Educational. --- Task Performance and Analysis. --- 371.26 --- Academic underachievement --- Achievement, Academic --- Educational achievement --- Scholastic achievement --- Scholastic success --- School achievement --- Student achievement --- Underachievement, Academic --- Performance --- Success --- Critical Incident Technic --- Task Performance --- Task Performance, Analysis --- Critical Incident Technique --- Critical Incident Technics --- Critical Incident Techniques --- Incident Technic, Critical --- Incident Technics, Critical --- Incident Technique, Critical --- Incident Techniques, Critical --- Performance, Analysis Task --- Performance, Task --- Performances, Analysis Task --- Performances, Task --- Task Performances --- Task Performances, Analysis --- Technic, Critical Incident --- Technics, Critical Incident --- Technique, Critical Incident --- Techniques, Critical Incident --- Systems Analysis --- Educational Psychology --- Educational Psychologies --- Psychologies, Educational --- Beoordeling van leerlingen. Schoolprestaties. Leerprestaties. Onderwijstaxonomie --- Academic achievement. --- Classroom management. --- 371.26 Beoordeling van leerlingen. Schoolprestaties. Leerprestaties. Onderwijstaxonomie --- Classroom management --- School discipline --- School management and organization --- Teaching --- Academic performance --- Academic progress --- Academic success --- Achievement, Scholastic --- Achievement, Student --- Performance, Academic --- Progress, Academic --- School success (Academic achievement) --- Success, Academic --- Success, School (Academic achievement) --- Success, Scholastic
Choose an application
Initial didactic situation --- Didactic strategies --- 371.06 --- #SBIB:316.334.1O420 --- #SBIB:316.334.1O286 --- #SBIB:316.334.1O400 --- School als milieu. Contacten school en samenleving --- Leergedrag: sociaal, communicatief en emotioneel gedrag: algemeen --- Onderwijs: personeel: relatie leraar-leerlingen --- Leer- en onderwijsgedrag: algemeen --- Classroom management. --- Interaction analysis in education. --- 371.06 School als milieu. Contacten school en samenleving --- Classroom management --- Interaction analysis in education --- Analysis, Interaction (Education) --- Interaction process analysis in education --- Teacher-pupil interaction --- Observation (Educational method) --- Social interaction --- Teacher-student relationships --- Verbal behavior --- School discipline --- School management and organization --- Teaching
Choose an application
This unique and ground-breaking book is the result of 15 years research and synthesises over 800 meta-analyses on the influences on achievement in school-aged students. It builds a story about the power of teachers, feedback, and a model of learning and understanding. The research involves many millions of students and represents the largest ever evidence based research into what actually works in schools to improve learning. Areas covered include the influence of the student, home, school, curricula, teacher, and teaching strategies. A model of teaching and learning is developed based on the notion of visible teaching and visible learning. (Bron: www.routledge.com)
Effective teaching --- Learning --- Teacher effectiveness --- Teaching --- evidence-based onderzoek --- klassenmanagement --- leerlingmotivatie --- leren --- onderwijsprogramma --- onderwijsstrategiën --- schoolprestaties --- 371.12 --- Coaching --- Leraren hoger onderwijs --- Leraren : lesgeven --- Lerarenopleiding --- 102887.jpg --- Didactiek --- #SBIB:316.334.1O400 --- 371.012 --- 371.01 --- 371.26 --- Didactics --- Instruction --- Pedagogy --- School teaching --- Schoolteaching --- Education --- Instructional systems --- Pedagogical content knowledge --- Training --- Teacher quality --- Teachers --- Learning process --- Comprehension --- Instructional effectiveness --- Teaching effectiveness --- Teaching quality --- 371.26 Beoordeling van leerlingen. Schoolprestaties. Leerprestaties. Onderwijstaxonomie --- Beoordeling van leerlingen. Schoolprestaties. Leerprestaties. Onderwijstaxonomie --- 371.012 Onderwijsresearch. Methoden voor onderwijs --- Onderwijsresearch. Methoden voor onderwijs --- 371.01 Onderwijskunde:theorie --(algemeen) --- Onderwijskunde:theorie --(algemeen) --- Leer- en onderwijsgedrag: algemeen --- Didactiek. --- Leren. --- Onderwijskunde. --- Qualitative methods in social research --- evidence-based methodiek --- onderwijsmethoden --- Didactic strategies --- Research on teaching --- meta-analyse --- Longitudinal studies. --- PXL-Education 2014 --- onderwijsresearch --- onderwijssystemen --- Onderwijsstrategieën --- Leerstrategieën --- Didactische principes --- Didactische werkvormen --- Onderwijsonderzoek --- Onderwijsvernieuwing --- Effectieve scholen --- 370.02 --- Onderwijsstrategie --- Leerstrategie --- Didactisch principe --- Didactische werkvorm --- Effectieve school --- didactiek --- onderwijssociologie --- leren leren --- onderwijspraktijk --- didactische werkvormen --- Learning - Longitudinal studies --- Teaching - Longitudinal studies --- Effective teaching - Longitudinal studies --- Teacher effectiveness - Longitudinal studies
Listing 1 - 10 of 13 | << page >> |
Sort by
|