Listing 1 - 10 of 18 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Orthopedagogics --- Psycholinguistics --- Didactics of primary education
Choose an application
Psycholinguistics --- Orthography --- Didactics of primary education
Choose an application
Didactics of secundary education --- Didactics of Italian --- Grammar --- Didactics of primary education
Choose an application
Didactics of secundary education --- Spaans --- grammatica --- A2 (taalniveau) --- A1 (taalniveau) --- Didactics of Spanish --- didactiek --- Didactics of primary education
Choose an application
Jongeren hebben een ander taalgebruik dan volwassenen, daarom is er een methode speciaal gemaakt voor hen. Zeg 't eens is een communicatieve en functionele methode Nederlands als tweede taal voor leerlingen van tien jaar en ouder. De methode kan zowel in groepsverband als bij zelfstudie of remedial teaching worden gebruikt. Met dit product heeft u ook 2 jaar toegang tot de online dienst met het lesmateriaal.
zij-instromers --- NT2 (Nederlands tweede taal) --- lager onderwijs --- Didactics of Dutch --- Didactics of primary education --- Nederlands als tweede taal --- NT2
Choose an application
Didactics of Dutch --- Didactics of primary education --- Sociolinguistics --- Limbourg [Netherlands, province] --- #VCV monografie gratis 2004 --- Limburg [Netherlands, province] --- DIALECTES --- SOCIOLINGUISTIQUE --- MULTILINGUISME --- ASPECT SOCIAL
Choose an application
L’étude de l’Ars de Priscien, débutée discrètement dans les Îles britanniques au VIIe siècle, a occupé une position essentielle dans la formation médiévale. Sous l’impulsion d’Alcuin, elle a ouvert de nouvelles perspectives aux réflexions grammaticales pour des générations d’écolâtres. Les plus anciens témoins manuscrits de l’Ars attestent que les innombrables explications notées en marges ont tenu un rôle capital dans la transmission du savoir. Le présent volume décrit le contexte pédagogique et plus largement le milieu culturel dans lequel s’insère l’étude de la grammaire dans le haut Moyen Âge, et s’attache tout spécialement à dégager les étapes de sa réception dans les monastères, d’abord sous l’angle des livres qui la transmettent, puis de celui des maîtres qui les ont utilisés. À cet effet, les gloses constituent des témoignages fondamentaux qui font l’objet d’une triple enquête : typologique, textuelle et historique. Les gloses présentées ici dévoilent les rouages intimes d’un monde scolaire en constant renouvellement. Elles font la lumière sur les patients travaux des maîtres carolingiens, qui ont minutieusement décortiqué le texte complexe de Priscien. Elles montrent l’élaboration d’une méthodologie promise à un brillant avenir. Et si les Carolingiens se sont attachés surtout aux seize premiers livres, ils n’en ont pas moins préparé le terrain d’une seconde réception, qui placera, dès la fin du XIe siècle, les deux derniers livres sur la syntaxe au centre des débats scolastiques.
Middle Ages. --- Renaissance. --- Civilization, Medieval --- Priscian --- Early works to 1500 --- Ouvrages avant 1500 --- Priscian, --- Medieval & Renaissance History (c.400-1500) --- Medieval Latin language --- Grammar --- Didactics of primary education --- Latin language --- Latin (Langue) --- Grammaire --- Civilization, Medieval - Europe
Choose an application
Didactics of secundary education --- Didactics of sciences --- Didactics of primary education --- Élevé --- students --- Science --- Study and teaching (Secondary) --- sciences --- Teaching --- Children --- Mental ability --- Teaching methods --- Science - Study and teaching (Secondary) --- Conceptualisation
Choose an application
-035217-7
Grammar --- grammatica --- Frans --- Didactics of French --- didactiek --- Grammatica --- Communication (langue française) Communicatie (Franse taal) --- Cours de langue (français) Taalcursus (Frans) --- Grammaire (français) Spraakkunst (Frans) --- Oefening --- Didactics of primary education --- luisteroefeningen --- SO (secundair onderwijs) --- psycholinguïstiek
Choose an application
This edited book compiles pedagogical practices and studies of Content and Language Integrated Learning (CLIL) from two sites: Spain, where CLIL has been widely implemented for more than a decade, and Japan, where the CLIL approach is still in its relative infancy, and quickly gaining momentum. Focusing on three aspects of the CLIL implementations: policy, practice and pedagogy, the authors describe how CLIL has evolved in distinctive socio-political, historical and cultural contexts. The chapters range across primary, secondary and tertiary education, and examine English language teaching and learning at both the macro level - through language education policy - and the micro level - with a focus on classroom interaction and pedagogy. This book fills a gap in the English as a Medium of Instruction (EMI) literature, and will be of particular interest to language teachers, teacher trainers, and students and scholars of applied linguistics more broadly.
Language and languages --- Language arts --- Study and teaching (Higher) --- Study and teaching. (Higher) --- Correlation with content subjects --- Didactics of languages --- Didactics of primary education --- Didactics of secundary education --- Didactics of higher education --- Spain --- Japan
Listing 1 - 10 of 18 | << page >> |
Sort by
|