Narrow your search
Listing 1 - 10 of 18 << page
of 2
>>
Sort by

Book
Remediation of reading difficulties in grades 1 and 2: are cognitive deficits only part of the story?
Author:
ISBN: 9512921456 Year: 2002 Publisher: Turku Turun Yliopisto

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Elements of spelling and composition: studies on predicting and supporting writing skills in primary grades
Author:
ISBN: 9512921529 Year: 2002 Publisher: Turku Turun Yliopisto

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Idea! Uno: corso di lingua italiana per stranieri: livello elementare e pre-intermedio, con spiegazioni, esempi, esercizi e test di verifica
Authors: --- --- ---
ISBN: 8887883181 9788887883183 Year: 2004 Publisher: Firenze Progetto Lingua

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Gramática práctica de español para jóvenes : nivel básico
Authors: ---
ISBN: 9788497786126 Year: 2014 Publisher: Alcobendas SGEL

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Multi
Zeg 't eens : Nederlands voor jonge buitenlanders = Dutch for young foreigners
Author:
ISBN: 9789085064763 9085064767 Year: 2008 Publisher: Amsterdam Boom

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Jongeren hebben een ander taalgebruik dan volwassenen, daarom is er een methode speciaal gemaakt voor hen. Zeg 't eens is een communicatieve en functionele methode Nederlands als tweede taal voor leerlingen van tien jaar en ouder. De methode kan zowel in groepsverband als bij zelfstudie of remedial teaching worden gebruikt. Met dit product heeft u ook 2 jaar toegang tot de online dienst met het lesmateriaal.


Book
Dialect en school in Limburg
Authors: ---
ISBN: 905260147X Year: 2004 Publisher: Amsterdam : Aksant,


Book
Priscien glosé : l’Ars grammatica de Priscien vue à travers les gloses carolingiennes
Author:
ISBN: 9782503560984 9782503567297 2503560989 Year: 2015 Volume: 41 41 Publisher: Turnhout: Brepols,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

L’étude de l’Ars de Priscien, débutée discrètement dans les Îles britanniques au VIIe siècle, a occupé une position essentielle dans la formation médiévale. Sous l’impulsion d’Alcuin, elle a ouvert de nouvelles perspectives aux réflexions grammaticales pour des générations d’écolâtres. Les plus anciens témoins manuscrits de l’Ars attestent que les innombrables explications notées en marges ont tenu un rôle capital dans la transmission du savoir. Le présent volume décrit le contexte pédagogique et plus largement le milieu culturel dans lequel s’insère l’étude de la grammaire dans le haut Moyen Âge, et s’attache tout spécialement à dégager les étapes de sa réception dans les monastères, d’abord sous l’angle des livres qui la transmettent, puis de celui des maîtres qui les ont utilisés. À cet effet, les gloses constituent des témoignages fondamentaux qui font l’objet d’une triple enquête : typologique, textuelle et historique. Les gloses présentées ici dévoilent les rouages intimes d’un monde scolaire en constant renouvellement. Elles font la lumière sur les patients travaux des maîtres carolingiens, qui ont minutieusement décortiqué le texte complexe de Priscien. Elles montrent l’élaboration d’une méthodologie promise à un brillant avenir. Et si les Carolingiens se sont attachés surtout aux seize premiers livres, ils n’en ont pas moins préparé le terrain d’une seconde réception, qui placera, dès la fin du XIe siècle, les deux derniers livres sur la syntaxe au centre des débats scolastiques.

Children's ideas in science
Authors: --- ---
ISBN: 0335150403 9780335150403 Year: 1985 Publisher: Milton Keynes: Open university press,


Multi
Grammaire en dialogues : niveau débutant
Author:
ISBN: 2090352175 9782090352177 Year: 2005 Publisher: Paris CLE International


Book
Content and Language Integrated Learning in Spanish and Japanese Contexts
Authors: --- ---
ISBN: 9783030274429 9783030274436 Year: 2019 Publisher: Cham Springer International Publishing :Imprint: Palgrave Macmillan

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

This edited book compiles pedagogical practices and studies of Content and Language Integrated Learning (CLIL) from two sites: Spain, where CLIL has been widely implemented for more than a decade, and Japan, where the CLIL approach is still in its relative infancy, and quickly gaining momentum. Focusing on three aspects of the CLIL implementations: policy, practice and pedagogy, the authors describe how CLIL has evolved in distinctive socio-political, historical and cultural contexts. The chapters range across primary, secondary and tertiary education, and examine English language teaching and learning at both the macro level - through language education policy - and the micro level - with a focus on classroom interaction and pedagogy. This book fills a gap in the English as a Medium of Instruction (EMI) literature, and will be of particular interest to language teachers, teacher trainers, and students and scholars of applied linguistics more broadly.

Listing 1 - 10 of 18 << page
of 2
>>
Sort by