Narrow your search
Listing 1 - 10 of 16 << page
of 2
>>
Sort by

Periodical
ZS : Zürcher Studierendenzeitung
Author:
Year: 2006 Publisher: Zürich, Switzerland : Medienverein ZS,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Periodical
Research & teaching in developmental education.
Author:
Year: 1985 Publisher: [New York] : New York College Learning Skills Association

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Periodical
The international journal of the first year in higher education.
Author:
Year: 2010 Publisher: Brisbane : Queensland University of Technology,


Book
Répondre aux attentes des étudiants
Author:
ISBN: 926427622X 926429824X Year: 2002 Publisher: Paris : OECD Publishing,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

A l'heure actuelle, les étudiants qui fréquentent l'université ont des origines et des antécédents très divers. Ils sont tantôt citoyens, tantôt consommateurs ou clients, et doivent trouver une place pour leurs études dans une vie sans cesse plus remplie où figure souvent l'emploi rémunéré. Dans bien des pays, ils doivent payer davantage pour faire des études et attendent de l'université des normes et des services de haut niveau. Les universités ont de multiples rôles à jouer et doivent trouver le juste équilibre entre les besoins et les attentes de leurs étudiants et les demandes qui leur sont adressées par les pouvoirs publics, les entreprises et la collectivité dans son ensemble, tout en supportant les pressions croissantes qui pèsent sur les budgets universitaires. Pour bien répondre aux attentes des étudiants, la direction des universités est donc appelée à relever de grands défis. Ce volume est issu de deux séminaires, tenus respectivement à Brisbane et à Paris, pour examiner quelques-unes des principales questions auxquelles sont confrontées les universités. On y trouvera des points de vue et des expériences très divers (Australie, Europe, Canada), ainsi que les opinions de représentants d'organisations étudiantes.


Book
Décrocher son diplôme (et l'emploi de ses rêves!) : Comment maîtriser les compétences essentielles menant au succès à l'école, au travail et dans la vie
Authors: --- ---
ISBN: 2760326454 Year: 2018 Publisher: Ottawa : University of Ottawa Press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Poursuivre ses études, c'est palpitant, mais c'est également stressant. Quels cours devrais-je suivre? Quel programme devrais-je choisir? Vais-je décrocher un emploi après avoir obtenu mon diplôme?  Rassurez-vous : ce livre permet de constater que la meilleure façon de bien préparer son entrée dans le marché du travail, c'est de réussir ses études. Travailler en équipe, respecter des échéanciers, de relever des défis, savoir manier la plume et interagir avec des collègues : voilà autant d'éléments essentiels à tout emploi professionnel, et ces mêmes habiletés constituent justement les fondements de tout bon étudiant.  Que vous veniez de commencer vos études postsecondaires, que vous vous trouviez au beau milieu de celles-ci ou que vous soyez sur le point d'obtenir votre diplôme, ce guide pratique vous montre comment maîtriser ces compétences clé ainsi que les stratégies qui mènent à la réussite. Il s'adresse à tous les étudiants, qu'ils soient à l'université, au collège, au cégep ou au secondaire, ainsi qu'à leurs parents. Ce livre vous aidera à vous épanouir sur les plans scolaire, professionnel et personnel, l'objectif ultime étant d'atteindre le bonheur duquel découle une vie réfléchie, équilibrée et sur laquelle vous avez le contrôle. Ce livre est publié en français. - Going to university is exciting, but it can also be stressful. What courses should I take? What program should I choose? Will I get a job after graduation?  This book shows that the best preparation for success on the job, and in life, is succeeding at university. Teamwork, meeting deadlines, overcoming challenges, writing well, and dealing with people are essential in any professional job. These same skills are also vital to becoming a strong student.  This practical guide shows you how to master the critical skills and strategies for success at school, work, and in life.  Whether you're starting post-secondary studies or are in the middle or about to graduate, this book will help you learn the skills to succeed at school and in the challenging job market. It's meant for all university students, many college and high school students, and their parents. This book will also help you flourish as a student, a professional, and a person. Ultimately, it's about the happiness that comes when you live a thoughtful, balanced, and self-directed life. This book is published in French.


Book
The Higher Education Act : approaches to college preparation : hearing before the Subcommittee on Higher Education, Lifelong Learning, and Competitiveness, Committee on Education and Labor, U.S. House of Representatives, One Hundred Tenth Congress, first session, hearing held in Washington, DC, March 22, 2007.
Author:
Year: 2007


Book
The science of college : navigating the first year and beyond
Author:
ISBN: 0197503470 0190934506 0190934514 Year: 2020 Publisher: New York, NY : Oxford University Press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

This work aids entering college students - and the people who support college students - in navigating college successfully. In an environment of information overload, where bad advice abounds, this volume offers readers practical tips and guidance. The up-to-date recommendations in this book are based upon real students, sound social science research, and the collective experiences of faculty, lecturers, advisors, and student support staff. The central thesis of the work is that the transition to adulthood is a complex process, and college is pivotal to this experience. This text seeks to help young people navigate the college process.


Book
Supporting the student journey into higher education : how pre-arrival platforms can enhance widening participation
Authors: ---
ISBN: 9781032548036 9781032548029 9781003427575 Year: 2024 Publisher: Abingdon, UK ; New York, NY : Routledge,


Book
Recherches et actions en faveur de la réussite en première année universitaire : vingt ans de collaboration dans la Commission "Réussite" du Conseil interuniversitaire de la Communaute francaise de Belgique (CIUF)
Author:
ISBN: 9782930057729 Year: 2011 Publisher: Bruxelles : CIUF,


Book
The doubter's dilemma : exploring student retention and attrition in language & culture programs
Authors: --- --- ---
ISBN: 1760460443 1760460451 9781760460457 9781760460440 Year: 2016 Publisher: Acton ACT : ANP Press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

This book explores the extent and causes of attrition and retention in university Language & Culture (L&C) programs through a detailed analysis of an institutional case study at The Australian National University (ANU). Using extensive data collected through student surveys, coupled with data mining of university-wide enrollment data, the authors explore the enrollment and progress of students in all ANU L&C programs. Through their detailed statistical analysis of attrition and retention outcomes, the authors reveal serious inadequacies in the traditional, and common, methodology for determining the extent of student attrition and retention in tertiary L&C programs. Readers are shown why a year-to-year comparison of students who continue or discontinue language studies using traditional statistical methodology cannot provide data that is sufficiently meaningful to allow for sound policy- and decision-making. The authors instead suggest a more valid, replicable methodology that provides a new approach potentially applicable to all disciplines and all student retention measures. The authors also demonstrate that the empirical data supports a new hypothesis for the reasons for attrition, based on students’ relative belief or doubt in their capacity to complete their studies successfully. By highlighting the importance of language capital as a factor in students’ concerns about their capacity for success, and hence in their decisions to stay in, or leave, a university language program, the authors show the importance of the ‘doubters’ dilemma’. By taking a rigorous approach to hypothesis building and testing around enrollment and attrition data, the authors provide valuable insights into attrition issues, and potential retention strategies, in L&C programs, which will be relevant to institutions, policy-makers and teaching academics.

Listing 1 - 10 of 16 << page
of 2
>>
Sort by