Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
Ce recueil est largement inspiré, dans sa composition, de "Meaning in the visual arts" (1957) dont l'auteur avait souhaité une adaptation au public français. "L'histoire de l'art est une discipline humaniste" définit les trois niveaux de signification d'une oeuvre et leur donne pour principe de contrôle une histoire des styles, des types et des symboles ; "L'histoire de la théorie des proportions humaines", conçue comme un miroir de l'histoire des styles, applique la méthode à l'analyse d'un schème structural particulier. "Artiste, savant, génie" (1962) peut apparaître comme la dernière synthèse de la pensée de l'auteur sur la Renaissance. Tandis que ds deux articles qui le suivent, l'un, "Le premier feuillet du "Libro" de Vasari", montre la façon dont cette époque, la Renaissance, a pris conscience d'un style, le gothique, qu'elle tenait pour extérieur à elle-même, l'autre, "Deux projets de façade par Beccafumi", est, sur le maniérisme dans l'architecture du XVIe siècle, une discussion sur les principes qui, aujourd'hui, permettent de caractériser un style. Les trois derniers essais, "Dürer et l'Antiquité", " L'allégorie de laPrudence chez Titien" et la merveilleuse étude sur Poussin et la tradition élégiaque, "Et in arcadia Ego", offrent, parvenus à leur point de perfection, les chefs-d'oeuvre de l'interprétation iconographiques.
Ecrit théorique --- Théorie de l'art --- Renaissance --- Iconologie --- Humanisme --- Esthétique --- Analyse de l'art --- Art --- Philosophy --- History --- Philosophie --- Histoire --- Art de la Renaissance --- Communication visuelle et art --- Appréciation --- Styles --- ART --- ESTHETIQUE --- DÜRER, ALBRECHT (1471-1528) --- MANIERISME (ARCHITECTURE) --- ARCHITECTURE DE LA RENAISSANCE --- BECCAFUMI (DOMENICO DI PACE, DIT), v.1486-1551 --- ART GOTHIQUE --- ART DE LA RENAISSANCE --- VASARI (GIORGIO) --- PHILOSOPHIE --- HISTOIRE --- Esthétique. --- Art de la Renaissance. --- Artistes --- Art gothique. --- Maniérisme (architecture) --- Philosophie. --- Vasari, Giorgio, --- Beccafumi, Domenico, --- Dürer, Albrecht, --- Titien, --- Critique et interprétation
Choose an application
The art of the chiaroscuro woodcut is celebrated in this groundbreaking and generously illustrated book. Chiaroscuro woodcuts are among the most immediately appealing of all historic prints, displaying exquisite invention, refined draftsmanship, technical virtuosity, and sumptuous color. Printing multiple woodblocks inked in different tones to create an image, the chiaroscuro woodcut was one of the earliest, most successful forays into color printing in Europe. Following its invention in Germany, the technique was first adopted around 1516 in Italy where it flourished through the 16th century. This novel art form engaged the interests of the most celebrated artists of the Renaissance, including Titian, Raphael, Parmigianino, and Beccafumi, and underwent sophisticated developments in the hands of such printmakers as Ugo da Carpi, Antonio da Trento, Niccolò Vicentino, and Andrea Andreani. Featuring more than 100 prints and related drawings, this book incorporates pioneering art historical research and scientific analysis to present a comprehensive study of the subject. Essays trace its origins and evolution, describing both materials and means of production. Brimming with full-color illustrations of rare and beautiful works, this book offers a fresh interpretation of these remarkable prints, which exemplify the rich imagery of the Italian Renaissance. --DelMonico Books
Graphic arts --- chiaroscuro woodcuts --- Italian Renaissance-Baroque styles --- anno 1500-1599 --- Italy --- Gravure sur bois de la Renaissance --- Clair-obscur --- Gravure sur bois de la Renaissance. --- clair-obscur --- houtsneden --- renaissance --- techniek --- watermerken --- Andreani, Andrea --- Antonio da Trento --- Beccafumi, Domenico --- Parmigianino (pseud.) --- Ugo da Carpi --- Vicentino, Niccolò --- 16de eeuw --- Europa --- Italië --- zebra --- houtsnede --- renaissance (historisch tijdvak, doorheen de 16e eeuw) --- watermerk --- 761.1 --- 76 <45> "15" --- 76 <45> "16" --- 76 <45> "16" Grafische kunsten. Grafiek. Prentkunst--Italië--17e eeuw. Periode 1600-1699 --- Grafische kunsten. Grafiek. Prentkunst--Italië--17e eeuw. Periode 1600-1699 --- 76 <45> "15" Grafische kunsten. Grafiek. Prentkunst--Italië--16e eeuw. Periode 1500-1599 --- Grafische kunsten. Grafiek. Prentkunst--Italië--16e eeuw. Periode 1500-1599 --- 761.1 Hoogdruktechnieken: houtsneden --- Hoogdruktechnieken: houtsneden --- clair-obscur. --- houtsnede. --- techniek. --- watermerk. --- Ugo da Carpi. --- Antonio da Trento. --- Parmigianino (pseud.). --- Vicentino, Niccolò. --- Andreani, Andrea. --- Beccafumi, Domenico. --- 16de eeuw. --- Italië. --- Europa. --- Rops, Félicien. --- Coster, Charles de.
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|