Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|
Choose an application
Vanuit de overtuiging dat de taalkunde als een belangwekkend onderdeel van het vakgebied Nederlands steeds meer op een zijspoor werd gerangeerd, presenteren de auteurs in dit boekje een didactiek die docenten Nederlands concrete mogelijkheden biedt om leerlingen in het voortgezet onderwijs te laten omgaan met taalkundige onderwerpen. In een stappenplan, gaande van teksten-met-vragen tot het zelfstandig vervaardigen van een werkstuk, komen vragen aan bod als: Hoe verwerft een kind zijn taal? Hoe verloopt de taalontwikkeling verder? Wat is het verschil tussen dialect en standaardtaal? Wat is het verband tussen taal en spelling? Is gebarentaal een taal?
Didactics of Dutch --- Nederlandse taal ; secundair onderwijs ; didactiek --- Nederlandse taal --- didactiek --- 485.1 --- Didactiek --- Grammatica --- Taalbeschouwing --- Taalkunde --- Taalverschijnselen --- taal --- taalverschijnselen --- Nederlandse taal- en letterkunde --- "(zie ook: wiskunde (didactiek; s.o.))" --- (zie ook: zinsontleding) --- didactiek. --- Didactiek. --- NEDERLANDSE TAAL --- TAALKUNDE --- INLEIDING
Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|