Narrow your search

Library

ULB (16)

KU Leuven (5)

UGent (4)

ULiège (4)

UAntwerpen (3)

UCLouvain (3)

UNamur (2)

VUB (2)

AP (1)

KBR (1)

More...

Resource type

book (13)

periodical (3)


Language

French (7)

English (4)

German (2)

Finnish (1)

Italian (1)

More...

Year
From To Submit

2024 (1)

2016 (1)

2013 (1)

2012 (1)

2010 (1)

More...
Listing 1 - 10 of 16 << page
of 2
>>
Sort by

Book
Koko illan ilo? Kolmoskanava ja television kaupallistuminen Suomessa
Author:
Year: 2012 Publisher: Helsinki : Finnish Literature Society,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

"Channel Three will entertain you when television gets too serious", the new entrant in Finland's broadcast television announced proudly at its launch in 1986. Channel Three was the first fully commercial television channel in the Nordic countries, founded and owned by a group of odd bedfellows: the public broadcaster YLE, its long standing commercial companion MTV and a growing electronics giant Nokia. The plans to start a commercial TV station were first severely opposed by leading politicians, but it was finally approved as a means to fight back international satellite channels and the efforts of major newspaper companies to enter the television market. Drawing from media policy studies and based on archive documents, contemporary media coverage and interviews of the main actors, the book provides a thorough analysis of the stages of Channel Three, indicating how it, despite its short lifespan, contributed profoundly to the commercialization and marketization of television in Finland.


Book
Télévision et éducation aux Etats-Unis
Author:
Year: 1952 Publisher: Paris : Unesco,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
L'emittenza privata in Italia dal 1956 a oggi
Authors: ---
ISBN: 8839703071 Year: 1983 Volume: 4 Publisher: Torino : ERI/Edizioni RAI,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Television station management; : the business of broadcasting
Author:
Year: 1964 Publisher: New York : Hastings House,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Mythes et réalités de la télévision sociale : chaînes de télévision et réseaux sociaux
Author:
ISBN: 9782869383036 2869383037 Year: 2024 Publisher: Bry-sur-Marne : INA,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

"Enrichir les contenus, interagir avec les téléspectateurs, engager les communautés : telles étaient les promesses de la "télévision sociale", qui devait prolonger - sinon sauver - le petit écran. À l'heure où l'audience n'est plus mesurée au nombre de téléspectateurs mais à la quantité de clics, de réactions et de commentaires sur les réseaux sociaux, les chaînes luttent à armes inégales non seulement avec les plateformes mondiales, mais aussi avec des dispositifs qui imposent leurs logiques de captation de l'attention. En étudiant les stratégies de communication de TF1, France 2 et M6 sur Facebook, Instagram et Twitter, Laurence Leveneur-Martel revient sur les ambitions qui poussent les chaînes à investir ces espaces, tout en y maintenant une image de marque cohérente et en y valorisant leurs antennes autant que leurs offres délinéarisées. En questionnant l'analyse quantitative des réactions en ligne, ce livre invite à une réflexion sur les relations nouvelles qui unissent les publics à la télévision ; enfin, il nous interroge : qu'appellerons-nous demain "télévision"?"--Page 4 of cover.


Book
La longue marche des télévisions associatives
Authors: --- ---
ISSN: 17794994 ISBN: 9782296114401 2296114407 Year: 2010 Volume: 4/5 Publisher: Paris: L'Harmattan,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Que sont les télévisions associatives ? Qui les a créées ? Dans quels contextes politiques, économiques et sociaux ont-elles évolué ? Quels projets portent-elles ? Les télévisions associatives sont bien présentes dans le paysage audiovisuel français de l'après-TNT. Inspirées par l'exemple des radios associatives, elles ont bien du mal à se frayer un chemin.


Book
L'empire : comment Vincent Bolloré a mangé Canal+
Authors: ---
ISBN: 9782021347180 2021347184 Year: 2016 Publisher: Paris: Seuil,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Il a déjà fixé la date, le 17 février 2022, Vincent Bolloré léguera sa petite épicerie à sa dynastie. Du transport et de la logistique, du fioul et des batteries électriques, du plastique et des palmiers en Afrique. Et Havas. Et Vivendi. Et Canal +. Depuis l'été dernier, l'homme d'affaires mène un raid sur le groupe crypté dont il a viré la quasi-totalité des dirigeants. Désormais, Vincent Bolloré fait sa loi à Canal+, et ça ne fait que commencer. Raphaël Garrigos et Isabelle Roberts, connus aussi sous le nom de Garriberts, racontent avec humour et acuité le feuilleton de ce jeu de massacre. Ayant couvert la télé pendant 15 ans pour le journal Libération, ils ont une connaissance intime de ce milieu, et ont eu accès privilégié à des sources qui n'ont pas l'habitude de parler.


Book
Télévision : mode d'emploi, 1991
Author:
Year: 1991 Publisher: Paris : Dixit,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Wörterbuch der Medien
Authors: ---
ISBN: 3472025433 Year: 1996 Publisher: Neuwied : Luchterhand,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Periodical
World radio TV handbook : broadcasting-television, including world-wide radio who's who.
ISSN: 01447750 Publisher: New York (N.Y.) : Watson-Guptill publications,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Listing 1 - 10 of 16 << page
of 2
>>
Sort by