Narrow your search

Library

ULB (188)

ULiège (81)

KU Leuven (67)

UCLouvain (64)

LUCA School of Arts (61)

UGent (50)

Odisee (38)

KBR (32)

UAntwerpen (32)

VUB (31)

More...

Resource type

book (180)

periodical (9)


Language

French (94)

English (88)

Italian (2)

Undetermined (2)

German (1)

More...

Year
From To Submit

2023 (2)

2022 (12)

2021 (12)

2020 (9)

2019 (11)

More...
Listing 1 - 10 of 188 << page
of 19
>>
Sort by

Book
Tout est possible : Un film sans images
Author:
ISBN: 2872360603 9782872360604 Year: 1992 Publisher: Bruxelles Les lèvres nues

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Wittgenstein, le film
Authors: --- --- ---
ISBN: 2841620999 Year: 2005 Publisher: Combas : Editions de l'Eclat,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Film technique and film acting
Authors: ---
Year: 1958 Publisher: London : Vision,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Les fondamentaux du scénario
Author:
ISBN: 9782844811783 Year: 2018 Publisher: Paris : Dixit éditions,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Si vous cherchez un manuel pour vous aider à écrire un bon scénario, vous venez de le trouver ! Mais attention ce manuel va vous entraîner un cran plus loin que prévu. Si ce n’est deux.Car il s’agit ici de transformer une expérience (la vôtre peut-être), un regard sur le monde, en une histoire vécue par un personnage. Mais comment transformer une expérience en histoire et cette histoire en récit ? Les Fondamentaux du Scénario est un outil indispensable pour qui veut écrire un scénario. Il vous fera gagner du temps.Les Fondamentaux du Scénario est un manuel concis, qui clarifie ce qui est simple à comprendre mais souvent difficile à expliquer (bizarrement). A commencer par ce qui fait la différence entre une histoire et un récit.Les Fondamentaux du Scénario rend visible la manière dont fonctionnent les films sans que vous ne le remarquiez.Que vous ayez l’intention d’écrire, de réaliser ou même de produire des films, Les Fondamentaux du Scénario vous aidera à mieux saisir ce que signifient « raconter une histoire » et « écrire un scénario »


Book
Les ailes du désir
Authors: ---
ISBN: 2082030067 9782082030069 Year: 1989 Publisher: Le Chesnay : Jade-Flammarion,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Le huitième jour
Author:
ISBN: 2070503437 9782070503438 Year: 1996 Publisher: Evreux Gallimard

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Tragedy and Lieto fine in romantic opera seria
Authors: ---
ISBN: 2503586422 9782503586427 Year: 2019 Publisher: Turnhout Brepols Publishers

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In a seminal essay Carl Dahlhaus has pointed out that »often it is possible to turn the ending in a different direction without making any difference to the substance of the tragic course of events leading to it». Dahlhaus’ statement is especially relevant to Italian Romantic opera seria. Whereas Lieto fine was central to the ethics of eighteenth-century Enlightenment opera, Romantic opera turned to heartbreaking tragic endings, often as means of social and political criticism. Yet the ending of a Romantic opera was not inevitable, and a significant proportion of Romantic operas have Lieto fine. An example is Rossini’s «Tancredi» that was premiered in 1813 first with Lieto fine (Venice), then with a tragic ending (Ferrara), and again with Lieto fine (Milan), suggesting that the ending was not essential to the opera. The book analyzes the processes leading to Lieto fine in 23 operas from «Tancredi» to Puccini’s «La Fanciulla del West». This includes mixed endings, such as in Verdi’s «Macbeth» that ends with a hymn of victory, yet centers on the human tragedy of Macbeth and Lady Macbeth. The book discusses both canonic and unjustly neglected operas, such as the socialist «Papa Martin» by Antonio Cagnoni.

Keywords

Music --- Theatrical science --- Drama --- Italy --- Opera --- Operas --- Scenarios


Book
Cultures of Eschatology : Volume 1: Empires and Scriptural Authorities in Medieval Christian, Islamic and Buddhist Communities. Volume 2: Time, Death and Afterlife in Medieval Christian, Islamic and Buddhist Communities
Authors: --- --- ---
ISBN: 3110597748 3110690314 3110593580 3110595273 Year: 2020 Publisher: Berlin/Boston De Gruyter

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In all religions, in the medieval West as in the East, ideas about the past, the present and the future were shaped by expectations related to the End. The volumes Cultures of Eschatology explore the many ways apocalyptic thought and visions of the end intersected with the development of pre-modern religio-political communities, with social changes and with the emergence of new intellectual and literary traditions. The two volumes present a wide variety of case studies from the early Christian communities of Antiquity, through the times of the Islamic invasion and the Crusades and up to modern receptions, from the Latin West to the Byzantine Empire, from South Yemen to the Hidden Lands of Tibetan Buddhism. Examining apocalypticism, messianism and eschatology in medieval Christian, Islamic, Hindu and Buddhist communities, the contributions paint a multi-faceted picture of End-Time scenarios and provide their readers with a broad array of source material from different historical contexts. The first volume, Empires and Scriptural Authorities, examines the formation of literary and visual apocalyptic traditions, and the role they played as vehicles for defining a community's religious and political enemies. The second volume, Time, Death and Afterlife, focuses on key topics of eschatology: death, judgment, afterlife and the perception of time and its end. It also analyses modern readings and interpretations of eschatological concepts.


Book
L' art du scénario
Authors: --- ---
ISBN: 9782252038277 2252038276 Year: 2012 Volume: 3 Publisher: [Paris] : Archimbaud-Klincksieck,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Acteurs, agents, écrivains, monteurs, producteurs et réalisateurs évoquent leurs expériences et leurs rapports avec le scénario.


Book
Lire et écrire un scénario : le scénario de film comme texte
Author:
ISBN: 9782200355616 2200355610 Year: 2012 Publisher: Paris : A. Colin,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Qu’est-ce qu’un « bon » scénario ? Comment savoir si l’ultime version de ce scénario est prête à tourner ? Si le scénario est écrit pour être réalisé, il est aussi, forcément, un texte qui doit être lu. L’écriture et la lecture sont traitées dans cet ouvrage comme un couple inséparable, car nos manières de lire le scénario importent autant, sinon plus que son écriture. Comment aider un scénariste à écrire ? Qu’attendons-nous du scénario, qu’espère-t-on y trouver ? Qu’ont en commun les scénarios qui ont donné des films forts et mémorables ? Pourquoi tant de scénarios ne seront-ils jamais réalisés ? Le scénario est un désir de fi lm et il en est aussi la promesse. Comment réussir à écrire ce que comme scénariste nous aimerions voir à l’écran ? À toutes ces questions ce livre apporte des réponses précises et propose des clés d’écriture et une réflexion sur le fonctionnement textuel du scénario. Isabelle Raynauld est scénariste, réalisatrice, consultante en scénarisation et professeure au département d’histoire de l’art et cinéma à l’Université de Montréal. Elle a écrit plusieurs scénarios (en français et en anglais) et réalisé des films de fiction et des documentaires dont Le Minot d’or ; Histoires de zizis ; Le cerveau mystique et Un homme à l’île de Sark. Elle détient un doctorat de l’université de Paris VII sur l’histoire, la théorie et la pratique du scénario des débuts du cinéma à aujourd’hui. Son prochain film porte sur le cerveau et la musique.

Listing 1 - 10 of 188 << page
of 19
>>
Sort by