Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|
Choose an application
Surnommé le "Poussin hollandais", Gérard de Lairesse fut formé dans le milieu franco-italien de Bertholet Flémal. Installé à Amsterdam, il va créer un art hautement intellectuel, jouant de la culture antique et de l'allégorie, essentiellement destiné à de riches marchands, à des lettrés ou au prince d'Orange-Nassau, futur Guillaume III. Peintre fécond, dessinateur de talent, l'un des plus grands graveurrs de son temps, théoricien ..., telles sont les diverses facettes d'un homme tout entier voué à son art. Cet ouvrage met en lumière une période fondamentale de l'histoire de l'art hollandais, celle de la transistion entre XVIIe et le XVIIIe siècle, et constitue donc une source fondamentale pour la connaissance de l'art européen de cette époque
Lairesse, de, Gerard --- Lairesse, Gérard de --- De Lairesse, Gérard --- de Lairesse, Gérard --- de Lairesse, Gérard. --- Painting, Dutch --- Lairesse, Gérard de, --- Catalogues raisonnés. --- topografie --- landschappen --- Vlaanderen.
Choose an application
Lairesse, de, Gerard --- Painting, Dutch --- Peinture hollandaise --- Lairesse, Gérard de, --- Lairesse, Gérard de --- Vos, Maerten de --- Lairesse, Gerard de --- -Criticism and interpretation --- Criticism and interpretation. --- Lairesse, Gérard de, --- De Lairesse, Gérard, --- Lairesse, G. --- De Lairesse, Gérard --- de Vos, Maerten --- de Lairesse, Gérard --- Lairesse, Gérard de --- Lairesse (gerard de) --- de Lairesse, Gérard. --- de Vos, Maerten. --- schilderkunst --- sculptuur
Choose an application
Histoire --- Peinture --- Restauration, histoire --- Painting --- Conservation and restoration --- Conservation et restauration --- Lairesse, Gérard de, --- De Lairesse, G. --- Lairesse, Gérard de, --- Lairesse, Gérard de --- Aywaille, Eglise Notre-Dame de Dieupart --- Lairesse, de, Gerard --- History --- anno 1600-1699 --- Flanders --- De Lairesse, Gérard --- de Lairesse, Gérard --- de Lairesse, Gérard. --- Schilderkunst --- sculptuur --- kruisbeelden --- middeleeuwen, middeleeuwse geschiedenis (historisch tijdvak) --- Christus. --- 14de eeuw. --- Namen.
Choose an application
Lairesse, de, Gerard --- Cowper, William --- Bidloo, Govard --- Anatomy, Artistic --- Biography --- History --- Lairesse, Gérard de, --- Bidloo, Govard, --- Cowper, William, --- Anatomy --- Medicine and arts --- Macroscopic, incl. comparative --- Medicine and arts. --- Macroscopic, incl. comparative. --- Macroscopic, incl comparative. --- Lairesse, Gérard de, --- LAIRESSE (GERARD DE) --- PLANCHES ANATOMIQUES
Choose an application
"Figure majeure d'un foyer artistique liégeois tourné surtout, en ce XVIIe siècle, vers Rome et Paris, Bertholet Flémal, formé par le caravagesque Gérard Douffet, se fit d'abord connaître par ses peintures d'autel novatrices. Il séduisit rapidement une clientèle privée friande de ses tableaux de cabinet, en particulier de ses scènes de bacchanales. Sa carrière le mena fréquemment à Paris, où il peignit la coupole de l'église des Carmes et le plafond de la salle du trône aux Tuileries avant d'être reçu à l'Académie royale de peinture et de sculpture. Personnalité aux multiples facettes, peintre officiel du prince-évêque de Liège, architecte, illustrateur, ténor à la cathédrale de sa ville, il acheva son existence pourvu d'une prébende de chanoine au sein d'une collégiale de la cité. Véritable chef d'école, il vit passer dans son atelier de nombreux élèves, dont Gérard de Lairesse, le "Poussin hollandais", aujourd'hui reconnu comme l'un des grands artistes de l'époque. Sa production répertoriée, comprenant désormais une centaine d'oeuvres souvent inédites, permet de prendre enfin toute la mesure d'un artiste puissant, que Sandrart qualifia en 1679, quatre ans à peine après sa mort, de "Raphaël des Pays-Bas".
Drawing --- Painting --- drawings [visual works] --- catalogues raisonnés --- easel paintings [paintings by form] --- Flémalle, Bertholet --- Painters --- Portrait painting --- Peintres --- Peinture de portraits --- Biography --- Biographies --- Flémal, Bertholet, --- italianisanten --- Flémal, Bertholet --- Del Cour, Jean-Gilles --- Carlier, Jean-Guillaume --- Lairesse, Gérard de --- Fisen, Englebert --- Blendeff, Lambert --- Detrixhe, Jean --- De Beaurieux, Charles-Denis --- Cournet, Louis --- Riga, Jean (de Oude) --- Valdor, Jean (de Jonge) --- De Liverlo, Lambert --- Flémalle, Jean-Guillaume --- Duvivier, Jean --- 17de eeuw --- Luik --- Parijs --- Italië --- Flémal, Bertholet, --- Criticism and interpretation --- Peinture --- De Lairesse, Gérard --- de Lairesse, Gérard --- Flémal, Bertholet, - 1614-1675 - Criticism and interpretation --- italianisanten. --- Flémal, Bertholet. --- Del Cour, Jean-Gilles. --- Carlier, Jean-Guillaume. --- de Lairesse, Gérard. --- Fisen, Englebert. --- Blendeff, Lambert. --- Detrixhe, Jean. --- De Beaurieux, Charles-Denis. --- Cournet, Louis. --- Riga, Jean (de Oude). --- Valdor, Jean (de Jonge). --- De Liverlo, Lambert. --- Flémalle, Jean-Guillaume. --- Duvivier, Jean. --- 17de eeuw. --- Luik. --- Parijs. --- Italië. --- Flémal, Bertholet, - 1614-1675 --- lezingen. --- Constable, John.
Choose an application
Taste is a well known but largely underestimated phenomenon. Yet it is one of the factors that has shaped our knowledge and view of art. Why is Rembrandt van Rijn today considered to be one of the greatest painters in European art while Gerard de Lairesse, Rembrandt's younger contemporary and one of the best-selling painters of his day, is now forgotten? This book is a systematic and quantitative study of taste. More specifically it focuses on the painters of the seventeenth-century Low Countries and follows the changes in consumer evaluation of them from the seventeenth century up to 2008. Proceeding from the same starting point as Gerald Reitlinger in his monumental The Economics of Taste, it uses the prices paintings have fetched at auction as a basis for tracing trends in the taste of the art-buying public. Whereas Reitlinger's approach was rather intuitive, this study develops a sound methodological basis for researching taste and auction prices. It is not only quantitative methods and properties of auction prices that require a specific approach: in historical research quantitative data and analyses are only reliable when they can also be tested against qualitative or historical sources. Based on a statistical analysis, various "universal" painters, such as Rubens and Rembrandt, are defined. In addition, however, specific genres such as landscape, portrait, history painting, and so on are analysed. In the case of eighty-three painters there is sufficient information to allow the profiling of individual price trends. But other quantitative data drawn from the examination of collections or catalogues raisonnés prove an additional source of information when compared with auction prices. This book shows what big data and statistics can mean to our understanding of art.
taste [aesthetics] --- Art auctions --- Painting, Flemish --- Painting, Netherlandish --- Data processing --- Prices --- golden age [mythology] --- Painting --- History --- prices --- art market --- auctions --- Netherlands --- Flanders --- 7.078 --- 351.852 --- 351.852 Overheidstaken, administratieve maatregelen i.v.m. musea, verzamelingen, bibliotheken, archieven --- Overheidstaken, administratieve maatregelen i.v.m. musea, verzamelingen, bibliotheken, archieven --- 7.078 Kunstbescherming. Kunstbevordering --- Kunstbescherming. Kunstbevordering --- economische geschiedenis --- genres --- kunsthandel --- veilingen --- Bakhuizen, Ludolf --- Berchem, Nicolaes Pietersz --- Brouwer, Adriaen --- Brueghel, Jan (de Oude) --- Brueghel, Pieter (de Jonge) --- Craesbeeck, Joos van --- De Lairesse, Gérard --- Dou, Gerrit --- Jordaens, Jacob --- Laer, Pieter van --- Miel, Jan --- Mieris, Frans van (de Oude) --- Ostade, Adriaen van --- Palamedesz., Palamedes (I) --- Rembrandt van Rijn --- Rijckaert, David (III) --- Rubens, Peter Paul --- Snayers, Peter --- Teniers, David (II) --- Van Dyck, Anthony --- Van Poelenburgh, Cornelis --- Wouwerman, Philips --- 17de eeuw --- Noordelijke Nederlanden --- Vlaanderen --- Zuidelijke Nederlanden --- van Dyck, Anthony --- van Poelenburgh, Cornelis --- de Lairesse, Gérard --- van Craesbeeck, Joos --- van Ostade, Adriaen --- van Mieris, Frans (de Oude) --- Rembrandt --- Brueghel, Jan I --- Brueghel, Pieter II --- kunsthandel. --- economische geschiedenis. --- veilingen. --- genres. --- Rubens, Peter Paul. --- Rembrandt. --- van Dyck, Anthony. --- Teniers, David II. --- Bakhuizen, Ludolf. --- Berchem, Nicolaes. --- Wouwerman, Philips. --- van Poelenburgh, Cornelis. --- Brueghel, Jan I. --- Jordaens, Jacob. --- de Lairesse, Gérard. --- Brouwer, Adriaen. --- van Craesbeeck, Joos. --- Brueghel, Pieter II. --- Rijckaert, David (III). --- van Ostade, Adriaen. --- Dou, Gerrit. --- van Mieris, Frans (de Oude). --- Snayers, Peter. --- Palamedesz., Palamedes (I). --- Laer, Pieter van. --- Miel, Jan. --- 17de eeuw. --- Noordelijke Nederlanden. --- Vlaanderen. --- Zuidelijke Nederlanden. --- auctions [sales events] --- Hollandse school --- receptiegeschiedenis --- Vlaamse school --- schilderkunst, Nederlanden --- Teniers, David II --- Berchem, Nicolaes --- Dou, Gerard --- Dou, Gerard. --- surrealisme. --- Magritte, René. --- België.
Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|