Listing 1 - 10 of 88 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
een fragmentarische studie van de literaire, symbolische en plastische achtergronden en een poging tot totaalschets, opgebouwd rond de transcriptie van diverse gesprekken tussen 1968 en 1976
Broodthaers, Marcel --- Broodthaers, Marcel. --- kunst --- België --- conceptuele kunst --- concept art --- twintigste eeuw --- 7.071 --- Broodthaers Marcel --- 7.01 --- installaties --- Brodhers, Marsel --- ברוסהרס, מרסל
Choose an application
Lavishly illustrated, this volume includes thematic essays and commentaries on works by this Brazilian, who has made some of the most politically telling and aesthetically seductive works in modern art.
Conceptual art --- Meireles, Cildo, --- kunst --- twintigste eeuw --- kunst en politiek --- Meireles Cildo --- concept art --- conceptuele kunst --- eenentwintigste eeuw --- Brazilië --- Art, Conceptual --- Concept art --- Language art (Fine arts) --- Possible art --- Post-object art --- Exhibitions --- Art, Modern --- Performance art --- Earthworks (Art) --- Sky art --- Meireles, Cildo
Choose an application
Art, Modern --- Art --- Private collections --- Exhibitions --- Collections privées --- Expositions --- Daled, Herman --- Daled-Verstraeten, Nicole --- Art collections --- Archives --- kunst --- twintigste eeuw --- sixties --- seventies --- collecties --- verzamelingen --- conceptuele kunst --- concept art --- Daled Herman --- Daled Nicole --- 7.074 --- Kunstverzamelaars ; België ; Collectie Herman en Nicole Daled --- Conceptuele kunst ; 2de h. 20ste eeuw --- Concept Art --- Tentoonstellingscatalogi ; München ; Haus der Kunst --- Kunstverzamelaars --- Collections privées --- Exhibitions.
Choose an application
Surveys the life and work of the man widely known as 'the godfather of conceptual art.' Accompanying the eponymous exhibition at the Stedelijk Museum Amsterdam, it is the first comprehensive attempt to chart Siegelaub's activities as a curator, publisher, bibliographer, and collector across different realms, from conceptual art and mass media to politics and textiles.
kunst --- 7.038 --- kunstmarkt --- galeries --- artists' books --- kunstenaarsboeken --- Verenigde Staten --- Siegelaub Seth --- twintigste eeuw --- conceptuele kunst --- concept art --- Exhibitions --- Siegelaub, Seth --- Art publishing. --- Art publishing --- Conceptual art. --- Siegelaub, Seth, --- Concept-art. --- Conceptual art --- Conceptual --- Art --- Art dealers --- Marchands d'oeuvres d'art --- Art conceptuel --- Exhibitions. --- Expositions --- Edition --- Siegelaub, Seth - 1941-2013
Choose an application
Drawing --- sculpting --- Sculpture --- outdoor sculpture --- drawing [image-making] --- Ryslavy, Kurt --- anno 1900-1999 --- Austria --- Belgium --- Art --- Kunst --- Artiste --- 20e siècle --- by Kurt Ryslavy --- kunst --- twintigste eeuw --- Oostenrijk --- literatuur --- concept art --- conceptuele kunst --- Ryslavy Kurt --- 7.071 RYSLAVY --- Ryslavy, Kurt.
Choose an application
Cette exposition organisée par le Whitney Museum of American Art à New York illustre le travail de l'artiste de la fin des années 1950 au début des années 1990. Ruscha, né en 1937, a d'abord été peintre, influencé par le mouvement du 'pop art'. Puis son travail évolue ; il essaie diverses techniques, travaille des séries, fait des photos et des films, produit des livres photographiques, réalise des tableaux virtuels en projetant de la lumière dans des pièces vides... Le travail photographique de Ed Ruscha a été relativement peu exposé même s'il montre bien des liens avec les autres sphères de son activité artistique, notamment le dessin : sujets-objets, appartements, paysages urbains, composition, utilisations de la lumière, effets d'ombres. Ed Ruscha a représenté les Etats-Unis à la Biennale de Venise 2005. (extrait du site http://www.evene.fr/culture/agenda/ed-ruscha-8066.php) 5/3/2007
Photography, Artistic --- Photographie artistique --- History --- Exhibitions --- Histoire --- Expositions --- Ruscha, Edward --- Photographie --- Exhibitions. --- fotografie --- 77.071 RUSCHA --- Ruscha Ed --- kunst en fotografie --- Verenigde Staten --- twintigste eeuw --- conceptuele kunst --- concept art
Choose an application
Arts, American --- Arts américains --- kunst --- 7.071 KAPROW --- twintigste eeuw --- kunsttheorie --- Verenigde Staten --- Kaprow Allan --- happenings --- performances --- conceptuele kunst --- concept art --- Arts, Modern --- Algonquin Round Table --- Catharctic Circle (Group of artists) --- Arts américains
Choose an application
Roland Barthes (1915-1980) est un auteur né il y a cent ans. Il écrit la première oeuvre critique annoncée comme une fiction romanesque dans laquelle un personnage, le lecteur, était invité par un autre personnage, l'auteur, à lui assurer un futur. Le lecteur y serait l'acteur vivant d'un chant funèbre : celui de la réécriture libre de l'oeuvre de l'auteur. Dans l'exposition "My last life", Vincent Meessen, metteur en scène américain, se mue en lecteur critique et répond de façon oblique à cette invitation faite par l'auteur. Pour acter le retour de celui qui avait pourtant déclaré "la mort de l'auteur" dans un essai resté célèbre, le scénario ici mis en scène le fait ainsi revenir en tant que personnage de sa propre oeuvre dans une situation aussi inattendue qu'actuelle : celle de la postcolonie. La pratique artistique de Vincent Meessen consiste à produire des dispositifs narratifs et discursifs qui s’articulent autour de documents jusqu'ici négligés ou oubliés. Une fois actualisés et remis en récit, ils mettent en scène certains paradoxes qui hantent la rationalité occidentale. Chaque œuvre est ainsi conçue comme expérience d’un certain texte, image, signe ou son mis à l’épreuve du présent.
kunst --- situationisme --- 7.071 MEESSEN --- Barthes Roland --- concept art --- conceptuele kunst --- postkolonialisme --- kunst en politiek --- Afrika --- kolonialisme --- Meessen Vincent --- eenentwintigste eeuw --- België --- Exhibitions --- Meessen, Vincent --- Mise en scène --- Colonialisme --- Barthes, Roland --- Barthes, Roland, --- Meessen, Vincent, --- Barthes, Roland, 1915-1980
Choose an application
In Sanja Iveković's Triangle (Trokut, 1979), four black-and-white photographs and written text capture an eighteen-minute performance from May 10, 1979. On that date, a motorcade carrying Josip Broz Tito, then president of Yugoslavia, drove through the streets of downtown Zagreb. As the President's limousine passed beneath her apartment, Ivokevic began simulating masturbation on her balcony. Although she could not be seen from the street, she knew that the surveillance teams on the roofs of neighboring buildings would detect her presence. Within minutes, a policeman appeared at her door ordered her inside. Not only did Ivekovic's action expose government repression and call attention to the rights of women, it also called attention to the relationship of gender to power, and to the particular experience of political dissidence under communist rule in Eastern Europe. Triangle is considered one of Iveković's key works and yet, despite Iveković's stature as one of the leading artists of the former Yugoslavia, it has received little direct attention. With this book, Ruth Noack offers the first sustained examination of Iveković's widely exhibited, now canonical artwork. After a detailed analysis of the work's formal qualities, Noack considers its position in the context of artistic production and political history in socialist Yugoslavia. She looks closely at the genesis of the performance and its documentation as a work of art, and relates the making of the work and the politics of canon-making to issues pertaining to the former East-West divide. She discusses the artistic language and meaning-making in relation to conceptualism and performance and to the position of women in Tito's Yugoslavia and in society at large, and investigates the notion that Iveković's work of this period is participating in citizenship, shifting the focus from the artist's subversive act to her capacity to shape the terms through which we order our world.
Performance art --- Iveković, Sanja, --- Criticism and interpretation. --- kunst --- twintigste eeuw --- Joegoslavië --- kunst en politiek --- feminisme --- gender studies --- conceptuele kunst --- concept art --- Ivekovic Sanja --- performances --- 7.071 IVEKOVIC --- performance artists --- Iveković, Sanja --- Croatia --- Arts, Modern --- Happenings (Art) --- Performing arts --- Iveković, Sanja,
Choose an application
7.071 VILLERS --- Villers Bernard --- Villers, Bernard, --- Edition Remorqueur (Bruxelles) --- kunst --- eenentwintigste eeuw --- twintigste eeuw --- concept art --- conceptuele kunst --- artists' books --- kunstenaarsboeken --- België --- Artists' books --- Livres d'artistes --- Catalogs --- Catalogues --- Catalogs.
Listing 1 - 10 of 88 | << page >> |
Sort by
|