Narrow your search

Library

KBR (5)

UCLouvain (5)

ULB (5)

UAntwerpen (3)

UGent (3)

UNamur (3)

KU Leuven (2)

UHasselt (2)

ULiège (2)

KDG (1)

More...

Resource type

book (5)


Language

French (3)

English (2)


Year
From To Submit

2011 (1)

1995 (1)

1993 (1)

1991 (1)

1990 (1)

Listing 1 - 5 of 5
Sort by

Book
La communication dans l'entreprise
Author:
ISBN: 2130429386 9782130429388 Year: 1991 Volume: 2229 Publisher: Paris : Presses Universitaires de France,


Book
Leadership et management : être leader, ça s'apprend !
Authors: --- --- --- ---
ISSN: 17814944 ISBN: 9782804162948 280416294X Year: 2011 Volume: *14 Publisher: Bruxelles : De Boeck,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Préface - Partie 1. Qu'est-ce que le leadership ? : 1. "Management marketing" : leaders et politique - 2. Connaissance et leadership, une perspective épistémologique - 3. Le rôle modérateur du leader dans l'émergence et la mise en œuvre de compétences collectives : impacts sur la performance des équipes - 4. Le leadership ou le dépassement du genre - 5. Leadership entrepreneurial : une analyse comparée du leadership et de l'entrepeneurship - 6. Le leadership distribué : enjeux et mise en œuvre - Partie 2. Apprendre et enseigner le leadership : 7. Enseigner et apprendre le leadership - 8. Le concept de leadership et son enseignement en question - 9. L'enseignement heuristique du management de proximité par les incidents critiques - 10. Le leadership "au pied du mur" : recherche sur un apprentissage expérientiel - 11. Dispositif prospectif de co- construction des compétences des managers et leaders de demain - 12. Le leadership au regard de l'apprentissage - 13. Un incubateur dans une grande école : un dispositif pour révéler des entrepreneurs, innovateurs et leaders - 14. Le leadership partagé

Principles of corporate communication
Author:
ISBN: 0131509969 9780131509962 Year: 1995 Publisher: London Prentice Hall

Markets, hierarchies and networks: the coordination of social life
Authors: --- ---
ISBN: 0803985908 0803985894 9780803985902 Year: 1993 Publisher: London Sage

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

Sociological theories --- Organizational behavior. --- Communication in management. --- Capital market --- Social networks. --- Capital market. --- Capitaux à long terme [Marché des ] --- Communicatie in het beheer --- Communicatie in management --- Communication administrative --- Communication en management --- Financiële markt --- Financiële markten --- Kapitaalmarkt --- Managementcommunicatie --- Marché de l'argent --- Marché des capitaux à long terme --- Marchés financiers --- Market [Capital ] --- Networking [Social ] --- Networks [Social ] --- 330.1 --- 316.32 --- 316.344.4 --- 303.682 --- #SBIB:35H300 --- #SBIB:021.IO --- 303.682 Sociometrie. Sociale netwerken --- Sociometrie. Sociale netwerken --- 316.32 Globale samenlevingsvormen --- Globale samenlevingsvormen --- 330.1 Economische grondbegrippen. Algemene begrippen in de economie --- Economische grondbegrippen. Algemene begrippen in de economie --- 316.344.4 Macht. Sociale structuren --(sociale stratificatie) --- Macht. Sociale structuren --(sociale stratificatie) --- Organisatieleer: algemene werken --- Communication in management --- Organizational behavior --- Social networks --- Networking, Social --- Networks, Social --- Social networking --- Social support systems --- Support systems, Social --- Interpersonal relations --- Cliques (Sociology) --- Microblogs --- Behavior in organizations --- Management --- Organization --- Psychology, Industrial --- Social psychology --- Communication in industry --- Managerial communication --- Capital markets --- Market, Capital --- Finance --- Financial institutions --- Loans --- Money market --- Securities --- Crowding out (Economics) --- Efficient market theory --- Sociology --- Sociologie

Listing 1 - 5 of 5
Sort by