Listing 1 - 10 of 27 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Motion pictures --- Cinéma --- Plots, themes, etc. --- Intrigues, thèmes, etc --- Cinema americain
Choose an application
L'idéologie américaine repose sur un principe : chacun peut réussir dans ce pays s'il s'en donne la peine. Cette assertion a inspiré un concept : le rêve américain. Cependant, comme dans tout autre pays, seule une minorité connaît le succès. Si l'essentiel du cinéma américain fait l'apologie des Etats-Unis, il existe un faible pourcentage de cinéastes qui ont choisi, dès la naissance du parlant au moins, d'offrir une image beaucoup plus sombre de leur pays. Ainsi est né un personnage paradoxalement très américain, le loser, celui qui, pour avoir cru au rêve, paye le plus souvent sa conviction au prix de sa déchéance et même de sa vie. En réalité, le loser est le produit de trois données : l'histoire, qui repose sur un quasi-génocide et sur l'esclavage ; le calvinisme, qui fait de l'élection divine le moteur de toute existence ; le capitalisme qui privilégie absolument la réussite économique au détriment de la loi sociale. Avec plus ou moins de constance, tous les genres cinématographiques ont montré des personnages de losers, mettant ainsi en évidence une véritable sociologie des laissés-pour-compte. Ce faisant, le cinéma américain, montrant les tares d'une société productrice d'individus trahis par l'illusion à laquelle elle incite à croire, démontre à la fois que l'Amérique n'est pas l'Eden dans lequel les Pèlerins ont pensé pénétrer, et qu'elle est condamnée, comme le loser, à l'échec, parce qu'elle contient dans ses fondements les tares qui auront raison d'elle.
Antiheroes in motion pictures --- American Dream in motion pictures --- Motion pictures --- Antihéros --- Représentations sociales --- Cinéma américain --- Au cinéma. --- Films
Choose an application
Steven Spielberg: Hollywood Wunderkind and Humanist focuses on the most commercialy successful American director of his generation, from his early career at Universal Television to the Oscar-winning Lincoln (2013). The fourteen chapters deal as much with his major hits as with films that have received little critical attention like The Sugarland Express (1974), 1941 (1979) and The Terminal (2004). They address questions of ethics, ideology and identity politics recognized as central to the director’s œuvre, while seeking to make up for the lack of material on the films’ formal qualities and on the notable contributions they have made to classical Hollywood genres such as horror, science fiction and the war movie. This book contests the idea that Spielberg is a “naïve” director, a mere craftsman with an eye for composition and a natural talent for narrative economy. Instead, the book aims to foreground the work’s cohesion, its influences and self-consciousness, its steadfast inscription within the Western humanist tradition, and its resolve to engage with the contemporary and explore complex ethical issues through mainstream narratives, whether “serious” Oscar contenders or action-filled popcorn blockbusters, a dichotomy Spielberg has increasingly sought to blur.
Film Radio Television --- cinéma américain --- esthétique --- éthique --- Nouvel Hollywood --- politique --- Steven Spielberg --- America cinema --- Ethics --- Aesthetics --- New Hollywood --- Politics
Choose an application
Praised as the "best modern survey of the silent period" ('New Republic'), this indispensable history tells you everything you need to know about American silent film, from the nickelodeons in the early 1900s to the birth of the first "talkies" in the late 1920s. The author provides vivid descriptions of classic pictures such as 'The Birth of a Nation, Intolerance, Sunrise, The Covered Wagon, 'and' Greed', and lucidly discusses their technical and artistic merits and weaknesses. He pays tribute to acknowledged masters like D. W. Griffith, Charlie Chaplin, Buster Keaton, Douglas Fairbanks, Mary Pickford, and Lillian and Dorothy Gish, but he also gives ample attention to previously neglected yet equally gifted actors and directors. In addition, the book covers individual genres, such as the comedy, western gangster, and spectacle, and explores such essential but little-understood subjects as art direction, production design, lighting and camera techniques, and the art of the subtitle. Intended for all scholars, students, and lovers of film, this fascinating book, which features over 150 film stills, provides a rich and comprehensive overview of this unforgettable era in film history.
Motion pictures --- Silent films --- Cinéma --- Films muets --- History. --- History and criticism. --- Histoire --- Histoire et critique --- Cinéma --- CINEMA AMERICAIN --- FILMS MUETS --- HISTOIRE ET CRITIQUE
Choose an application
The western is arguably the most iconic and influential genre in American cinema. The solitude of the lone rider, the loyalty of his horse, and the unspoken code of the West render the genre popular yet lead it to offer a view of America’s history that is sometimes inaccurate. For many, the western embodies America and its values. In recent years, scholars had declared the western genre dead, but a steady resurgence of western themes in literature, film, and television has reestablished the genre as one of the most important. In The Philosophy of the Western, editors Jennifer L. McMahon and B. Steve Csaki examine philosophical themes in the western genre. Investigating subjects of nature, ethics, identity, gender, environmentalism, and animal rights, the essays draw from a wide range of westerns including the recent popular and critical successes Unforgiven (1992), All the Pretty Horses (2000), 3:10 to Yuma (2007), and No Country for Old Men (2007), as well as literature and television serials such as Deadwood. The Philosophy of the Western reveals the influence of the western on the American psyche, filling a void in the current scholarship of the genre.
Western films --- Westerns --- History and criticism. --- Histoire et critique --- Cinéma américain --- --Western films --- History and criticism --- Western films - History and criticism
Choose an application
Screenwriters --- Motion pictures --- Cinéma --- Registers. --- Catalogs. --- Catalogues --- Cinéma --- Film (Amerikaanse). 1929-1982. (Repertorium) --- Scénaristes amëricains. 1929-1982. (Répertoire) --- Cinéma américain. 1929-1982. (Répertoire) --- Amerikaanse scenarioschrijvers. 1929-1982. (Repertorium)
Choose an application
Le scénario américain s'est imposé comme modèle du scénario de fiction. Cette critique du scénario américain est celle de la formatisation narrative induite par les exigences externes dans la scénarisation du film à faire. Ces notions étouffent l'ambition du cinéma d'inventer sa propre narration et d'offrir au spectateur la vision non conforme sur le monde. Il s'agit alors désormais de concevoir le scénario et la pratique de l'écriture dans l'intention du film et non le film au service d'une histoire.
Motion pictures, American --- Motion picture authorship --- Cinéma américain --- Cinéma --- Art d'écrire --- Scénarios --- Cinéma américain --- Cinéma --- Art d'écrire --- Art d'écrire. --- Cinéma -- États-Unis --- Motion picture plays
Choose an application
Motion pictures, American --- Motion pictures --- Cinéma américain --- Cinéma --- History --- Dictionaries --- Histoire --- Dictionnaires --- #KVHA:Film; Verenigde Staten --- #KVHA:American Studies --- French --- Dictionnaires français --- Cinéma américain --- Cinéma --- Dictionnaires français --- French.
Choose an application
Choose an application
Minorities in motion pictures. --- Motion pictures --- Minorités dans l'industrie cinématographique. --- Cinéma --- History. --- Histoire --- Minorités dans l'industrie cinématographique. --- Cinéma --- MINORITES AU CINEMA --- ETHNICITE AU CINEMA --- CINEMA AMERICAIN --- HISTOIRE ET CRITIQUE
Listing 1 - 10 of 27 | << page >> |
Sort by
|