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This is the first of two volumes examining some "original features" of late medieval Italy compared to the European reality of the time (the second volume of this collection is curated by Federica Cengarle). On this subject, two conferences have been held, whose proceedings have been published. The first conference, held in October 2000, tried to offer an account, in an introductory section, of the long-term environmental frameworks within which the path of Italian society is inscribed: the rural landscape and the framework of urban settlements, without forgetting, in one and in the another case, the legacy of the Roman world. The second conference, on the other hand - held in the autumn of 2002 - aimed to consider aspects of the history of culture and political ideologies, mentality, religious life, but also the history of techniques.
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The vast majority of books on Buddhism describe the Buddha using the word enlightened, rather than awakened. This bias has resulted in Buddhism becoming generally perceived as the eponymous religion of enlightenment. Beyond Enlightenment is a sophisticated study of some of the underlying assumptions involved in the study of Buddhism (especially, but not exclusively, in the West). It investigates the tendency of most scholars to ground their study of Buddhism in these particular assumptions about the Buddha's enlightenment and a particular understanding of religion, which is traced back through Western orientalists to the Enlightenment and the Protestant Reformation. Placing a distinct emphasis on Indian Buddhism, Richard Cohen adeptly creates a work that will appeal to those with an interest in Buddhism and India and also scholars of religion and history.
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"Nul ne guérit de son enfance" chante Jean Ferrat. En ouvrant son livre, Paul Fleuret raconte son enfance éprouvée. Par le prénom reçu comme un poids de mort, comme le présage d'un chemin de vie difficile. Par la vie familiale avec son lot de problèmes, tempérés cependant par la richesse de sa diversité. Par le traumatisme causé par l'agression d'un pédophile. Puis est arrivé ce qui arrivait en ces années-là à de nombreux garçons : la "vocation" à la vie religieuse ou à la prêtrise. Un appel ambigu qui fait place au doute : Dieu a-t-il un plan sur la vie de chacun? Quelle valeur a l'engagement d'un jeune de vingt ans dans le célibat consacré? Ressurgit alors ce qui était oublié : le traumatisme de la pédophilie. Alors un jour une parole de salut est dite, libératrice, qui ouvre un long cheminement avec ceux qui sont enfermés dans leur mal-être en prison. L'auteur développe ici comment sa mise en route l'a conduit à inventer sa vie personnelle et sa vie en Église : vie en communauté comme tant de soixante-huitards, engagements sociaux et ecclésiaux, travail incessant de la Bible et du Nouveau Testament. C'est alors que la parole reçue depuis toujours sur Dieu, sur Jésus reconnu Christ et sauveur, sur le fonctionnement de l'Église change radicalement. Il ne lui est plus possible de dire sa foi avec les rites reçus du passé, avec les mots anciens, avec les dogmes des premiers siècles. Il se questionne : dois-je rester dans cette Église? Aller ailleurs? Créer du neuf? Choix difficile et jamais définitif. Ce livre ne prétend pas proposer un modèle. Il est le témoignage d'une vie dont l'originalité peut susciter étonnement et réflexion. Paul Fleuret habite en région nantaise et a été professeur de lettres en collège. Visiteur de prison pendant 19 ans, puis aumônier catholique de prison pendant 12 ans. Il a longtemps été membre du Service de formation dans son diocèse (bibliste aux pieds nus). Tout en étant actif en paroisse, il est membre d'une communauté chrétienne de base (CCB) depuis 1974, communauté qui a évolué vers un "christianisme libéral", délesté du fardeau des dogmes." -- Publisher, page four of cover.
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Children --- Religious life. --- Religious life
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Children --- Children --- Religious life --- Religious life.
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"Jews and Gender features sixteen authors exploring the history and culture of the intersection of Judaism and gender from the biblical world to today. Topics include subversive readings of biblical texts; reappraisal of rabbinic theory and practice; women in mysticism, Chasidism, and Yiddish literature; and women in contemporary culture and politics. Accessible and comprehensive, this volume will appeal to the general reader in addition to engaging with contemporary academic scholarship"-- Provided by publisher.
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Women --- Religious life --- History.
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Face à la naissance du protestantisme au xvie siècle, l'Église catholique a développé deux stratégies : la lutte contre la Réforme ; la transformation du catholicisme. Une institution semble résumer ces deux politiques : la Compagnie de Jésus, qui mène des missions contre les protestants, participe à des controverses, créé des collèges pour former l'élite catholique ... Mais placer « protestants » et « jésuites » dans un affrontement systématique est un des a priori de l'historiographie qui a été mis en place dès le xvie siècle. Mais, bien qu'elle ait été régulièrement reprise et développée, cette opposition est en grande partie fausse, et d'abord parce que l'objectif premier de la Compagnie de Jésus n'est pas la lutte contre le protestantisme, mais la rénovation de l'Église grâce à une nouvelle spiritualité, une spiritualité d'ailleurs en partie commune à Luther et aux réformateurs protestants, ce que les historiens et les théologiens redécouvrent depuis quelques dizaines d'années.
Religion. --- Protestantism. --- Religious life.
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"Most studies of the opening of the Chinese economy focus at the national level. The few existing disaggregated analyses are limited to analyzing changes in agricultural production. The authors use an innovative village equilibrium model that accounts for nonseparability of household production and consumption decisions. This allows them to analyze the impact of trade liberalization on household production, consumption, and off-farm employment, as well as the interactions among these three aspects of household decisions. They use the village model to analyze the impact of price changes and labor demand, the two major pathways through which international trade affects households. Analyzing the impact of trade liberalization for one village in the Jiangxi province of China, the authors find changes in relative prices and outside village employment to have opposite impacts on household decisions. At the household level the impact of price changes dominates the employment impacts. Comparing full trade liberalization and the more limited Doha scenario, reactions are more modest in the latter case for most households, but the response is nonlinear to increasing depth of trade reforms. This is explained by household-specific transaction (shadow) prices in combination with endogenous choices to participate in the output markets. Rising income inequalities are a growing concern in China. Whether trade liberalization allows incomes to grow together or to grow apart depends on whether one accounts for the reduction in consumption demand when household members migrate. Assessing the net effect on the within-village income distribution, the authors find that poorer households that own draught power gain most from trade liberalization. The households that have to rely on the use of own labor for farm activities and are not endowed with traction power, nor with a link to employment opportunities in the prospering coastal regions, have fewer opportunities for adjustment."--World Bank web site.
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Aussi paradoxal que cela puisse paraître, les prisons ont été des espaces d'autonomie, voire de liberté, pour les minorités religieuses clandestines des XVIe-XVIIIe siècles. Récusants catholiques dans l'Angleterre protestante, crypto-protestants français après la révocation de l'édit de Nantes, morisques et marranes qui pratiquaient l'islam ou le judaïsme dans l'Espagne inquisitoriale, en ont fait des lieux de résistance, de culte et de sociabilité. Ils y ont laissé des graffiti, rédigé des lettres ou des livres, propagé des rumeurs et dissimulé des objets. L'expérience de l'incarcération et la figure du détenu ont alors acquis une fonction centrale dans la construction de ces communautés, dont la résistance à la répression passait par le sentiment du sacré et l'usage du secret. Natalia Muchnik propose à travers cette exploration vivante des prisons d'Ancien Régime, et du sort des minorités religieuses en leur sein, une étude novatrice des lieux d'enfermement.
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