Narrow your search
Listing 1 - 10 of 15 << page
of 2
>>
Sort by

Book
Theorien in der qualitativen Bildungsforschung : Qualitative Bildungsforschung als Theoriegenerierung
Author:
Year: 2016 Publisher: Opladen : Verlag Barbara Budrich,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Theorie, Methode und Gegenstand sind in der qualitativen Bildungs- und Biographieforschung eng miteinander verflochten. Die Beiträge fragen nach der Gegenstandsangemessenheit von Theorien, nach der Beziehung zwischen Bildungstheorie und qualitativer Empirie sowie nach den Implikationen der Methodenwahl für gegenstandsbezogene Theorien. Der Band dokumentiert den Stand der fachwissenschaftlichen Diskussion zu diesen Fragen in der Erziehungswissenschaft.


Book
L'éducation postmoderne
Authors: ---
ISBN: 2130637256 Year: 2012 Publisher: Paris : Presses Universitaires de France,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

L'ouvrage est destiné à tous ceux qui s'intéressent à la question fondamentale : « Est-ce que j'éduque bien ? » Parents, enseignants, éducateurs, responsables politiques, travailleurs sociaux, chercheurs peuvent y trouver matière à réflexion. Un modèle de besoins psychopédagogiques fondamentaux est présenté. Il tente de prendre en compte les dimensions les plus importantes entrant en jeu dans la construction de l'identité d'un individu : besoins affectifs, cognitifs, sociaux, idéologiques. Il donne donc un contenu — et, en cela, il constitue une véritable innovation — à la réponse à la question précitée. Par ailleurs, les auteurs s'interrogent : « Comment, concrètement, répondre au mieux à ces différents besoins ? » Pour cela, ils proposent un « système pédagogique multiréférentiel et intégré » car ils se sont aperçus que les divers courants de la pensée pédagogique développent spécifiquement un besoin particulier. Ainsi, ils font correspondre une pédagogie à chaque besoin fondamental. Leur proposition — et c'est en cela que leurs propos sont « postmodernes » — est de ne pas privilégier un courant au détriment des autres. Chaque courant apporte des éléments importants. La multiréférence que chaque adulte doit intégrer dans un modèle pédagogique propre est, selon eux, une démarche incontournable. Leur conception de la formation des adultes est de faire de ceux-ci des sujets-acteurs, voire, mieux, des sujets-auteurs de leur projet éducatif. En d'autres termes, on peut dire que complexité éducative et agir communicationnel sont ici au cœur des propositions.

Reflective teaching in the postmodern world : a manifesto for education in postmodernity
Author:
ISBN: 0335195865 0335195857 Year: 1997 Publisher: Buckingham Open university press

Dialogue is not just talk : a new ground for educational leadership
Authors: ---
ISBN: 082047469X Year: 2005 Volume: 289. Publisher: New York, NY : P. Lang,

Teachers' work in a globalizing economy
Author:
ISBN: 0750709618 0750709626 1135700303 0203979699 1280143576 113570029X Year: 2000 Publisher: London ; New York : Falmer Press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Extended critical case studies provide a tangible working expression of the labour process of teaching, showing how teachers are simultaneously experiencing significant changes to their work, as well as responding in ways that actively shape these processes. For teachers and researchers, this book shows what processes are at work in the global economy which impact on, and sometimes control, the role of the teacher. It also reveals how teachers accommodate, resist or redefine their working circumstances, and explores methods researchers might employ in order to increase our understanding and kn

Educational research undone : the postmodern embrace
Authors: ---
ISBN: 0335194346 0335194338 Year: 1997 Publisher: Buckingham Open University Press

Poststructuralism, philosophy, pedagogy
Author:
ISBN: 1402026021 1402018940 Year: 2004 Volume: 12 Publisher: Dordrecht ; Boston : Kluwer Academic Publishers,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

This book has been quite long in the making. In its original format, but with some different chapters, and with the then publisher, it foundered (as did other volumes in the planned series). At the in press stage, when we obviously thought it was going ahead, it was suddenly canned. Quite distraught I closed it away in a desk drawer for a year or so. But then Joy Carp of Kluwer Academic Publishers expressed an interest in it, and we were in business again. Most of the contributors to the original volume have stayed with it, only to be delayed by myself, for a variety of reasons (but see the dedication). I had been writing on Michel Foucault for a number of years but had become concerned about mis-appropriations of his ideas and works in educational literature. I was also concerned about the increasingly intemperate babble in that literature of the notion of postmodernism. Indeed at one major educational conference in North America I listened to a person expounding postmodernism in terms of ‘Destroy, Destroy, Destroy’. Like Michel Foucault I am not quite sure what postmodernism is, but following Mark Poster’s account of poststructuralism - as merely a collective term to catch a number of French thinkers – I thought that what we had to do in education was to look at what particular thinkers had said, and not become involved in vapid discussion at an abstract level on ‘-isms’. Thus the book was conceived.

Wittgenstein : philosophy, postmodernism, pedagogy
Authors: ---
ISSN: 10648615 ISBN: 0897894804 9780897894807 Year: 1999 Publisher: Westport (Conn.): Bergin and Garvey

Listing 1 - 10 of 15 << page
of 2
>>
Sort by