Listing 1 - 10 of 2138 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
"Contestations of Citizenship, Education, and Democracy in an Era of Global Change: Children and Youth in Diverse International Contexts considers the shifting social, political, economic, and educational structures shaping contemporary experiences, understandings, and practices of citizenship among children and youth in diverse international contexts. As such, this edited volume examines the meaning of citizenship in an era defined by monumental global change. Chapters from across both the Global South and Global North consider emerging formations of citizenship and citizen identities among children and youth in formal and non-formal education contexts, as well as the social and civic imaginaries and practices to which children and youth engage, both in and outside of schools. Rich empirical contributions from an international team of contributors call attention to the social, political, economic, and educational structures shaping the ways young people view citizenship and highlight the social and political agency of children and youth amidst increasing issues of polarization, climate change, conflict, migration, extremism, and authoritarianism. The volume ultimately identifies emergent forms of citizenship developing in formal and non-formal educational contexts, including those that unsettle the nation-state and democracy. Edited by a team of academics with backgrounds in education, citizenship, and youth studies, this book will appeal to scholars, researchers, and faculty who work across the broader field of youth civic engagement and democracy, well as international and comparative education and citizenship"
Children --- Youth --- Political activity --- Political activity
Choose an application
Women --- Women --- Political activity --- Political activity.
Choose an application
Feminism. --- Women --- Political activity.
Choose an application
Choose an application
Choose an application
"Tanalís Padilla traces the history of the normales rurales-rural schools in Mexico that trained campesino teachers-and outlines how despite being intended to foster a modern, patriotic citizenry, they became sites of radical politics."-- Provided by publisher.
Choose an application
Choose an application
William Morris, Élisée Reclus, Pierre Kropotkine : ce ne sont pas les premiers noms qui viennent à l'esprit s'agissant de la Commune de Paris. S'ils tiennent dans ce livre un rôle important, c'est que pour Kristin Ross, la Commune déborde l'espace-temps qui lui est habituellement attribué, les 72 jours écoulés et les fortifications sur lesquelles elle a combattu. L'Imaginaire signifie que cet événement révolutionnaire n'est pas seulement international mais qu'il s'étend bien au-delà du domaine de la politique, vers l'art, la littérature, l'éducation, la relation au travail. Ce n'est pas un hasard si les trois personnages principaux du livre sont un poète-artiste, un géographe et un scientifique-anarchiste russe : la Commune n'est pas un simple épisode de la grande fable républicaine, c'est un monde nouveau qui s'invente pendant ces brèves semaines, un monde qui n'a pas fini de hanter les uns et d'inspirer les autres.
Choose an application
Choose an application
"Loin d'imposer une vision figée et réductrice de la condition féminine, cet ouvrage offre une étude précise et vivante du sujet, dégage de belles figures, célèbres ou anonymes, et dessine une image toujours plus nette des Françaises des temps modernes. S'inscrivant dans la problématique des recherches récentes sur l'histoire des femmes et du genre, il examine la place et le rôle des femmes ainsi que leurs relations avec les hommes, dans les sphères familiale, sociale, économique, politique, religieuse, culturelle. Si les Françaises semblent être réduites à l'état d'épouse et mère, surgit une réalité plus complexe, faite de résistances, d'arrangements, d'échappées individuelles et collectives. En s'intéressant aux événements et mutations qui, de la Réforme protestante à la Révolution française, ont marqué la France des XVIe-XVIIIe siècles, l'auteur rappelle que les femmes y ont participé, que l'Histoire est mixte, que les représentations et les rapports hommes-femmes ne sont pas immobiles et que, lentement et non sans mal, l'idée d'égalité chemine au cours de ces trois siècles."--
Listing 1 - 10 of 2138 | << page >> |
Sort by
|