Narrow your search

Library

ULB (13)

KU Leuven (3)

National Bank of Belgium (3)

UGent (3)

Vlaams Parlement (3)

ULiège (2)

KBC (1)

UAntwerpen (1)

UCLouvain (1)

UMons (1)

More...

Resource type

book (13)


Language

English (7)

French (6)


Year
From To Submit

2020 (1)

2018 (1)

2013 (2)

2011 (1)

2007 (1)

More...
Listing 1 - 10 of 13 << page
of 2
>>
Sort by

Book
Du décrochage à la réussite scolaire - Expériences française et internationales
Authors: ---
ISBN: 2336676389 Year: 2013 Publisher: Paris : Editions L'Harmattan,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

La lutte contre les sorties prématurées de formation initiale est devenue une affaire d'insertion sociale et professionnelle et non seulement une défaillance de l'école. Elle déborde du lycée et de l'institution scolaire, impliquant aussi bien des acteurs de la formation professionnelle initiale et continue, ceux de l'orientation professionnelle et du travail social et ceux de l'insertion sur le marché de l'emploi.


Book
Comparative perspectives on early school leaving in the European Union
Authors: --- --- --- ---
ISBN: 9781138048072 9781315170404 9781351691796 9780367861919 Year: 2018 Publisher: London ; New York : Routledge, Taylor & Francis Group,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

"Early School Leaving in the European Union provides an analysis of early school leaving (ESL) in nine European Union countries, with a particular focus on young people who were previously enrolled in educational institutions inside and outside mainstream secondary education. The comparative approach employed by this volume adds to the existing body of knowledge on ESL and develops an understanding of how young people navigate through different educational systems"--


Book
Les élèves transparents : les arrêts de scolarité avant 16 ans
Author:
ISBN: 9782859399733 2859399739 Year: 2007 Volume: 1018 Publisher: Villeneuve d'Ascq : Septentrion,


Book
La déscolarisation
Authors: ---
ISBN: 284303101X Year: 2004 Publisher: [Paris]: La Dispute,


Book
Du décrochage à la réussite scolaire : expériences françaises et internationales
Author:
ISBN: 9782343009773 2343009775 Year: 2013 Publisher: Paris : L'Harmattan,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Lettre ouverte à tous ceux qui n'aiment pas l'école
Author:
ISBN: 2915347220 Year: 2003 Publisher: Paris : Little big man,

Fractured transitions from school to work : revisiting the dropout problem
Authors: --- ---
ISBN: 0195411447 Year: 1995 Publisher: Toronto : Oxford University Press,


Book
La déscolarisation
Authors: --- ---
ISBN: 9782843032165 2843032164 Year: 2011 Publisher: Paris : La Dispute,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Sept ans après la publication de la première édition de ce livre, où en sommes-nous de la question de la « déscolarisation » ? Des élèves qui abandonnent le collège ou le lycée parfois bien avant la fin de la scolarité obligatoire, des jeunes en rupture d’école durable ou définitive : si le phénomène nest pas neuf, il acquiert une visibilité et un sens particuliers dans le contexte social et scolaire actuel. L’objet de ce livre est le repérage et l’analyse de la diversité des parcours d’élèves ; mais c’est aussi la manière dont les professionnels et les institutions s’emparent du «problème » et contribuent à le construire comme un problème public. Pour y parvenir au mieux, compte tenu des évolutions auxquelles on a assisté au cours des dernières années, certains textes ont été profondément remaniés et mis à jour, chose qui s’imposait moins pour d’autres textes. L’intention demeure dans cette nouvelle édition de tenter, sur la base d’enquêtes qui se sont étendues sur trois années auprès de jeunes « décrocheurs » et de professionnels de l’école, du travail social, de la justice, de saisir ce que sont les processus de déscolarisation, de comprendre comment ils se nouent. Le contenu de ce livre permet de nuancer, pour le moins, quelques idées reçues : celle qui soupçonne les parents de « démission », celle qui associe sans précaution déscolarisation et délinquance, ou encore celle qui croit pouvoir comprendre le décrochage sans s’intéresser à ce qu’il se passe au sein même de l’école et des apprentissages.

Starting Strong : Early Childhood Education and Care
Authors: --- ---
ISBN: 9264018921 9789264192829 9789264186750 926401893X 9786610030927 9264192824 Year: 2001 Publisher: Paris : OECD Publishing,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Improving the quality of, and access to, early childhood education and care has become a major policy priority in OECD Member countries. The early years are increasingly viewed as the first step in lifelong learning and a key component of a successful educational, social, and family policy agenda. Countries have adopted diverse strategies to policy development in this field - strategies which are deeply embedded in particular country contexts, values, and beliefs. In particular, early childhood policy and provision are strongly linked to cultural and social beliefs about young children, the roles of families and government, and the purposes of early childhood education and care within and across countries. Yet, countries share many similar challenges and issues. Taking a broader and more holistic approach than previous studies, this book provides a comparative analysis of major policy developments and issues in 12 OECD countries, highlights innovative approaches, and proposes policy options that can be adapted to varied country contexts. What are the most promising strategies for organising policy in ways which promote child and family well-being? Looking towards the future, the report proposes eight key elements of successful policy for decision makers seeking to promote equitable access to quality early childhood education and care.

Listing 1 - 10 of 13 << page
of 2
>>
Sort by