Listing 1 - 10 of 49 << page
of 5
>>
Sort by

Book
Leren in het studiehuis
Authors: --- ---
ISBN: 9044111299 Year: 2001 Volume: 10 Publisher: Leuven Apeldoorn Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
De leeromgeving centraal : discussie over het consequent en in samenhang verbinden van politieke doelen, onderwijskundige uitgangspunten en de onderwijspraktijk
Authors: ---
ISBN: 9789059315334 Year: 2010 Publisher: Den Haag Lemma

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Periodical
South African journal of business management
Author:
ISSN: 03789098 Year: 1985 Publisher: Pretoria Bureau for Scientific Publications


Book
Lokaal jeugdbeleid en jeugdhulp
Author:
ISBN: 9789088507229 Year: 2016 Publisher: Amsterdam SWP

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De Nederlandse jeugdsector is de afgelopen jaren ingrijpend veranderd. Het meest verstrekkende besluit was wel dat de regie van alle taken in het jeugddomein bij gemeenten kwam te liggen. Na de overdracht van deze regie, de transitie, kan er de komende jaren meer aandacht komen voor de inhoudelijke veranderingen, de transformatie. De punten op de horizon in dezen zijn door de wetgever vastgesteld, maar hoe bestuur en beleid daar komen, is een vraag voor de komende jaren. De Jeugdwet, die met zijn exclusieve aandacht voor jeugdhulp het jeugdbeleid domineert, beperkt zich in de praktijk tot slechts een klein percentage van alle kinderen en jongeren in Nederland. De auteur beschrijft om die reden niet alleen de Jeugdwet met zijn uitwerkingen in de jeugdhulp, maar gaat ook in op verbetermogelijkheden voor de jeugdhulp door het jeugdbeleid beter in balans te brengen. Hij vraagt in dat verband politieke en bestuurlijke aandacht voor jeugdsectoren naast de jeugdhulp.Bron : https://www.swpbook.com/boeken/42/algemeen/1955/handboek-jeugdbeleid-en-jeugdhulp

Blank : architecture, apartheid and after
Authors: ---
ISBN: 9056620924 0864863942 Year: 1998 Publisher: Rotterdam NAi


Book
African perspectives : (South) Africa : city, society, space, literature and architecture
Authors: --- ---
ISBN: 9789064507977 906450797X Year: 2012 Volume: 7 Publisher: Rotterdam 010 Publishers


Book
Aan boord en bij de les : risicoleerlingen in het onderwijs
Authors: ---
ISBN: 9789044129526 904412952X Year: 2012 Publisher: Antwerpen Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Niet meekomen en uit de boot vallen is een risico voor alle leerlingen in het onderwijs. In die zin zijn alle leerlingen risicoleerlingen. Dit boek richt zich op deze risicoleerlingen die een grote en onevenredige kans lopen op schooluitval, etnische segregatie en discriminatie ('zwarte' scholen), (cyber)pesten, specifieke zorg (speciale scholen), enz. De auteurs bespreken maatregelen en mechanismen om deze risico's te vermijden. Het boek laat zien in hoeverre onderwijsvoorrangsbeleid en brede scholen risicoleerlingen bij de les kunnen houden.


Book
Leerlingen balen, leraren falen : een pleidooi voor webbased leren in het onderwijs
Author:
ISBN: 9789081572019 Year: 2010 Publisher: Soest Nestor

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Evert Hatzmann stelt dat het onderwijs aansluiting met de leerlingen kwijtraakt en docenten vaak nog op dezelfde manier lesgeven als tien jaar geleden. En dat terwijl leerlingen opgroeien in een digitale samenleving waarin leren een sociaal proces is en communicatie visueler en veel sneller geworden is. Leerlingen en hun docenten, die veelal uit een andere generatie stammen, zijn elkaar volgens de auteur gaandeweg kwijtgeraakt. Het gevolg: leerlingen balen en hun leraren falen. Het huidige onderwijs schiet te kort ten opzichte van zowel leerlingen als hun toekomstige werkgevers. De auteur pleit voor de volgende oplossing voor dit probleem:&#13;&#13;- Geef de leerling zelf de regie over zijn leerproces.&#13;- Stem werkvormen af op de huidige generatie leerlingen.&#13;- Maak gebruik van webbased leerprogrammas.&#13;- Help en begeleid docenten bij de invoering van het digitale krijt.&#13;&#13;Evert Hatzmann is oprichter en directeur van Nestor, Architect in Performance. Nestor is gespecialiseerd in het ontwikkelen en uitrollen van innovatieve leerprogramma's.&#13;&#13;


Book
De zorgcoördinator in het voortgezet onderwijs
Author:
ISBN: 9789033484018 Year: 2011 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek wil de positie van de zorgcoördinator binnen de schoolorganisatie verhelderen. Zeker in scholen voor voortgezet onderwijs is er nog geen eenduidige visie op wat de achtergrond van een zorgcoördinator moet zijn en over welke kennis, vaardigheden en inzicht deze moet beschikken. De auteur heeft een jarenlange ervaring als zorgcoördinator in een grote scholengemeenschap in Rotterdam. De zorgcoördinator heeft onder meer een adviserende rol, stuurt het zorgteam aan, zorgt voor het opstellen en implementeren van het zorgbeleid en is het centrale aanspreekpunt voor externe partners. Hoe iemand als beginnend zorgcoördinator deze taken vorm kan geven, wordt behandeld in hoofdstuk twee. In de volgende hoofdstukken komen algemene vaardigheden en achtergronden aan de orde op het gebied van communiceren, samenwerken, leidinggeven, vergaderen etc


Book
Goed onderwijs en de cultuur van het meten : ethiek, politiek en democratie
Author:
ISBN: 9789059318137 Year: 2012 Publisher: Den Haag Boom Lemma

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In veel landen heeft de zorg om de kwaliteit van het onderwijs geleid tot een cultuur van meten en vergelijken. In dit boek wordt deze ontwikkeling kritisch bevraagd vanuit de veronderstelling dat de cultuur van het meten het risico in zich draagt de aandacht af te leiden van waar het in het onderwijs echt om zou moeten gaan. Enerzijds wordt verkend waarom het zo veel moeilijker is geworden om de vraag Wat is goed onderwijs? expliciet aan de orde te stellen, en welke gevolgen dit heeft gehad voor de kwaliteit van en de democratische zeggenschap over het onderwijs. Anderzijds biedt het werk concrete handreikingen om de discussie over de doelen van het onderwijs op een nieuwe, preciezere en meeromvattende manier aan de orde te stellen. Daarbij is er expliciet aandacht voor de ethische, politieke en democratische dimensies van onderwijs en onderwijzen.www.boomlemma.nl

Listing 1 - 10 of 49 << page
of 5
>>
Sort by