Listing 1 - 10 of 49 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Secondary education --- Netherlands --- Secundair onderwijs --- Didactiek --- Nederland --- Studiehuis --- Leren --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Literatuur
Choose an application
School management --- Hoger beroepsonderwijs (Nederland) --- Leeromgeving --- Krachtige leeromgeving --- Nederland --- Hoger beroepsonderwijs --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Literatuur
Choose an application
Choose an application
De Nederlandse jeugdsector is de afgelopen jaren ingrijpend veranderd. Het meest verstrekkende besluit was wel dat de regie van alle taken in het jeugddomein bij gemeenten kwam te liggen. Na de overdracht van deze regie, de transitie, kan er de komende jaren meer aandacht komen voor de inhoudelijke veranderingen, de transformatie. De punten op de horizon in dezen zijn door de wetgever vastgesteld, maar hoe bestuur en beleid daar komen, is een vraag voor de komende jaren. De Jeugdwet, die met zijn exclusieve aandacht voor jeugdhulp het jeugdbeleid domineert, beperkt zich in de praktijk tot slechts een klein percentage van alle kinderen en jongeren in Nederland. De auteur beschrijft om die reden niet alleen de Jeugdwet met zijn uitwerkingen in de jeugdhulp, maar gaat ook in op verbetermogelijkheden voor de jeugdhulp door het jeugdbeleid beter in balans te brengen. Hij vraagt in dat verband politieke en bestuurlijke aandacht voor jeugdsectoren naast de jeugdhulp.Bron : https://www.swpbook.com/boeken/42/algemeen/1955/handboek-jeugdbeleid-en-jeugdhulp
Status of persons --- jeugdrecht --- jeugdbescherming --- personenrecht --- Netherlands --- Jeugdbeleid --- Jeugdhulpverlening --- Wetgeving --- Geschiedenis --- Maatschappelijke ontwikkelingen --- Nederland --- Maatschappelijke ontwikkeling --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum --- Beleidsplan --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Literatuur
Choose an application
Environmental planning --- Politics --- Architecture --- South Africa --- Architectuur en maatschappij --- Architectuur en politiek ; Zuid-Afrika ; apartheid --- 72(680) --- Architectuur ; Zuid-Afrika --- Apartheid --- City planning --- Political aspects --- European influences. --- Architecture, Western (Western countries) --- Building design --- Buildings --- Construction --- Western architecture (Western countries) --- Art --- Building --- Blacks --- Segregation --- European influences --- Design and construction --- Black people --- Architecture, Primitive
Choose an application
architectuur --- ruimtelijke ordening --- Environmental planning --- Architecture --- leefmilieu --- Sociology of environment --- architecture [discipline] --- comprehensive plans [reports] --- South Africa --- City planning --- Community development, Urban --- Sustainable development --- Urbanisme --- Développement communautaire urbain --- Développement durable --- Zuid-Afrika --- 711.4 --- 316.334.56 --- 711.4(C)(680) --- 72.01 --- Stedenbouw en samenleving ; Zuid-Afrika --- Steden ; Zuid-Afrika ; sociale en politieke aspecten --- Stedenbouw ; socio-economische aspecten --- Stedenbouw ; denken over ; 21ste eeuw --- Apartheid --- Cities and towns --- Sociology, Urban --- <680> --- 711.4 <6> --- Urban sociology --- Global cities --- Municipalities --- Towns --- Urban areas --- Urban systems --- Human settlements --- Stedenbouw --- Urbane sociologie --- Stedenbouw. Ruimtelijke ordening ; vormgeving en analyse van de stad ; Zuid-Afrika --- Architectuur ; theorie, filosofie, esthetica --- Gemeentelijke planologie. Stadsplanning. Stedenbouw--Africa --- Développement communautaire urbain --- Développement durable --- environments [object groupings]
Choose an application
Niet meekomen en uit de boot vallen is een risico voor alle leerlingen in het onderwijs. In die zin zijn alle leerlingen risicoleerlingen. Dit boek richt zich op deze risicoleerlingen die een grote en onevenredige kans lopen op schooluitval, etnische segregatie en discriminatie ('zwarte' scholen), (cyber)pesten, specifieke zorg (speciale scholen), enz. De auteurs bespreken maatregelen en mechanismen om deze risico's te vermijden. Het boek laat zien in hoeverre onderwijsvoorrangsbeleid en brede scholen risicoleerlingen bij de les kunnen houden.
risicogroepen --- brede school --- Teaching --- schoolverzuim --- Sociology of education --- Pupil counseling. Pupil guidance --- Zorgverbreding ; onderwijs ; Nederland --- Leerlingbegeleiding ; onderwijs ; Nederland --- Risicokinderen --- Risicojongeren --- Inclusief onderwijs --- Passend onderwijs --- Brede school --- Gelijke onderwijskansen --- Nederland --- Zorgverbreding --- Leerlingbegeleiding --- Risicokind --- Risicojongere --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Literatuur
Choose an application
Evert Hatzmann stelt dat het onderwijs aansluiting met de leerlingen kwijtraakt en docenten vaak nog op dezelfde manier lesgeven als tien jaar geleden. En dat terwijl leerlingen opgroeien in een digitale samenleving waarin leren een sociaal proces is en communicatie visueler en veel sneller geworden is. Leerlingen en hun docenten, die veelal uit een andere generatie stammen, zijn elkaar volgens de auteur gaandeweg kwijtgeraakt. Het gevolg: leerlingen balen en hun leraren falen. Het huidige onderwijs schiet te kort ten opzichte van zowel leerlingen als hun toekomstige werkgevers. De auteur pleit voor de volgende oplossing voor dit probleem: - Geef de leerling zelf de regie over zijn leerproces. - Stem werkvormen af op de huidige generatie leerlingen. - Maak gebruik van webbased leerprogrammas. - Help en begeleid docenten bij de invoering van het digitale krijt. Evert Hatzmann is oprichter en directeur van Nestor, Architect in Performance. Nestor is gespecialiseerd in het ontwikkelen en uitrollen van innovatieve leerprogramma's.
School management --- Teaching --- Didactiek --- Didactische principes --- Didactische werkvormen --- Digitale didactiek --- Computerondersteund onderwijs --- Nieuwe leren --- Onderwijsvernieuwing --- Nederland --- Didactisch principe --- Didactische werkvorm --- Het nieuwe leren --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Literatuur --- Didactics --- Primary education --- Secondary education
Choose an application
Dit boek wil de positie van de zorgcoördinator binnen de schoolorganisatie verhelderen. Zeker in scholen voor voortgezet onderwijs is er nog geen eenduidige visie op wat de achtergrond van een zorgcoördinator moet zijn en over welke kennis, vaardigheden en inzicht deze moet beschikken. De auteur heeft een jarenlange ervaring als zorgcoördinator in een grote scholengemeenschap in Rotterdam. De zorgcoördinator heeft onder meer een adviserende rol, stuurt het zorgteam aan, zorgt voor het opstellen en implementeren van het zorgbeleid en is het centrale aanspreekpunt voor externe partners. Hoe iemand als beginnend zorgcoördinator deze taken vorm kan geven, wordt behandeld in hoofdstuk twee. In de volgende hoofdstukken komen algemene vaardigheden en achtergronden aan de orde op het gebied van communiceren, samenwerken, leidinggeven, vergaderen etc
Secondary education --- zorgverbreding --- voortgezet onderwijs --- leerlingenbegeleiding --- Orthopedagogics --- Pupil counseling. Pupil guidance --- 484.23 --- secundair onderwijs --- didactiek --- Zorgcoördinator --- Leerlingenbegeleiding --- Voortgezet onderwijs --- didactiek secundair onderwijs - didactische principes, differentiatie, leerlingbegeleiding, motivatie, totaliteitsonderwijs --- Zorgcoördinatie --- Zorgverbreding --- Zorgbeleid --- Secundair onderwijs --- Leerlingbegeleiding --- Relatie ouder - school --- Schoolleiders --- Schoolmanagement --- Nederland --- Onderwijs --- Provincie West-Vlaanderen --- Zorgcoördinatie (onderwijs) --- Relatie school - ouder --- Schooldirectie --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Literatuur --- Schoolleider
Choose an application
In veel landen heeft de zorg om de kwaliteit van het onderwijs geleid tot een cultuur van meten en vergelijken. In dit boek wordt deze ontwikkeling kritisch bevraagd vanuit de veronderstelling dat de cultuur van het meten het risico in zich draagt de aandacht af te leiden van waar het in het onderwijs echt om zou moeten gaan. Enerzijds wordt verkend waarom het zo veel moeilijker is geworden om de vraag Wat is goed onderwijs? expliciet aan de orde te stellen, en welke gevolgen dit heeft gehad voor de kwaliteit van en de democratische zeggenschap over het onderwijs. Anderzijds biedt het werk concrete handreikingen om de discussie over de doelen van het onderwijs op een nieuwe, preciezere en meeromvattende manier aan de orde te stellen. Daarbij is er expliciet aandacht voor de ethische, politieke en democratische dimensies van onderwijs en onderwijzen.www.boomlemma.nl
onderwijsbeleid --- onderwijsvernieuwing --- Objectives of teaching --- meten --- Kwaliteitszorg ; onderwijs ; Nederland --- Onverwijsvernieuwing ; Nederland --- onderwijs --- pedagogiek --- kwaliteitszorg --- evidence-based onderwijs --- 371.012 --- Onderwijsfilosofie (Onderwijsvisie) --- ethiek --- Democratie --- 371.012 Onderwijsresearch. Methoden voor onderwijs --- Onderwijsresearch. Methoden voor onderwijs --- Onderwijs --- Kwaliteitszorg --- Onderwijsonderzoek --- Democratisering van het onderwijs --- Onderwijsvernieuwing --- Onderwijssociologie --- Nederland --- Democratisch onderwijs --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Literatuur
Listing 1 - 10 of 49 | << page >> |
Sort by
|