Listing 1 - 10 of 12 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Psychology --- Sociology --- Architecture --- architecture [object genre] --- Modern [style or period] --- women [female humans] --- anno 1900-1999 --- anno 2000-2099
Choose an application
Biology --- architecture [discipline] --- Architecture --- women [female humans] --- Architectuur ; van vrouwen ; Nederland ; 1980-1990 --- 72.038 --- Architectuurgeschiedenis ; 1950 - 2000 --- Architectural practice --- Women architects --- Women as architects --- Architect and client --- Architectural services --- Practice --- Architects --- Vocational guidance
Choose an application
gender issues --- Sociology --- women [female humans] --- emancipation --- Psychology --- Beroepssocialisatie --- Professional socialization --- Rôle selon le sexe dans le milieu du travail --- Seksuele rolpatronen in het arbeidsmilieu --- Sex roles in the work environment --- Socialisation professionnelle --- Women in the professions --- Sex role in the work environment. --- Professional socialization. --- Psychological aspects. --- Psychological aspects --- Women in the professions - Psychological aspects.
Choose an application
Faith Popcorn vertrekt in dit boek van de toenemende economische kracht van vrouwen. Binnen tien jaar, zo voorspelt Popcorn, zullen de bedrijven die er het best in geslaagd zijn hun marketing op vrouwen te richten, marktleider zijn in iedere belangrijke sector. Zij noemt deze trend 'EVEolution' (naar het Nederlands vertaald als EVAlutie). EVAlutie is een reeks marketingaxioma's die uitgaan van de realiteit dat het consumptiegedrag van vrouwen en mannen heel erg verschillend is. In het boek wordt EVAlutie onderverdeeld in acht waarheden die onthullen hoe bedrijven de loyaliteit van vrouwelijke kopers kunnen begrijpen, bereiken, stimuleren en behouden. Bij elke waarheid worden casestudy's en praktijkvoorbeelden gepresenteerd, gecombineerd met toekomstgerichte voorbeelden van een sterke en effectieve EVAlutie-marketing.
women [female humans] --- verkooptechniek --- vrouwen --- Marketing --- consumentengedrag --- consumentenmarketing --- 658.81.4 --- #KVHB:Marketing --- #KVHB:Vrouwen --- 658.8 --- 658.89 --- Consumentengedrag --- 369.1 --- Popcorn, Faith --- marketing --- marktonderzoek --- Sales. Sales force management. Selling. Salesmen --- marketing - marktonderzoek - marktanalyse --- Trends --- Consumentisme --- Vrouwen --- Koopgedrag --- Trend --- Vrouw --- Financiewezen --- Kunst --- Ondernemerschap --- Poëzie --- Publicity --- Book --- Consumption
Choose an application
In 17 essays wordt het leven en werk van vrouwelijke kunstenaars uit binnen- en buitenland en uit heden en verleden beschreven. Kunstenaressen die stuk voor stuk door de auteurs als meesteressen in hun discipline worden ervaren. 'An unexpected journey' brengt vrouwen uit verschillende kunstdisciplines samen met als gemeenschappelijke vraag : wat betekende het vroeger en wat betekent het nu als vrouw kunstenaar te zijn ? Beeldhouwkunst, poëzie, dans, mode, muziek, textiel, architectuur, film, video, fotografie, schilderkunst, theater,... al deze kunstuitingen komen in het boek aan bod, vaak met aandacht voor de dwarsverbindingen tussen de verschillende disciplines. Het boek is verlucht met meer dan 200 kleurenreproducties van kunstwerken van vrouwen en portrettten van vrouwelijke kunstenaars. 'An unexpected journey' is een multidisciplinaire beeldengalerij geworden, afgewisseld met gedichten en essays. De essays zijn voorzien van Engelse vertalingen. In 17 essays wordt het leven en werk van vrouwelijke kunstenaars uit binnen- en buitenland en uit heden en verleden beschreven. Kunstenaressen die stuk voor stuk door de auteurs als meesteressen in hun discipline worden ervaren. 'An unexpected journey' brengt vrouwen uit verschillende kunstdisciplines samen met als gemeenschappelijke vraag : wat betekende het vroeger en wat betekent het nu als vrouw kunstenaar te zijn ? Beeldhouwkunst, poëzie, dans, mode, muziek, textiel, architectuur, film, video, fotografie, schilderkunst, theater,... al deze kunstuitingen komen in het boek aan bod, vaak met aandacht voor de dwarsverbindingen tussen de verschillende disciplines. Het boek is verlucht met meer dan 200 kleurenreproducties van kunstwerken van vrouwen en portrettten van vrouwelijke kunstenaars. 'An unexpected journey' is een multidisciplinaire beeldengalerij geworden, afgewisseld met gedichten en essays. De essays zijn voorzien van Engelse vertalingen.
Art --- Architecture --- Music --- Film --- Theatrical science --- Literature --- History of civilization --- History --- schilderes --- vrouwelijke kunstenaar --- women [female humans] --- Artists --- Fashion --- Musicians --- Architecture --- Poetry --- Film directors --- Theatre --- Book --- Dancing --- Lasker-Schüler, Else --- Bourgeois, Louise --- Abramovic, Marina --- Hoover, Nan --- Schiaparelli, Elsa --- Sherman, Cindy --- Bausch, Pina --- Kiel, Edith --- Guy, Alice --- Hölszky, Adriana --- Lockwood, Annea --- Moesen, Simonne --- Stoop, Monique --- Wautier, Michaelina --- Bijns, Anna
Choose an application
Iconography --- Art --- art [discipline] --- muses [deities] --- women [female humans] --- Baselitz, Georg --- Bourgeois, Louise --- Lafontaine, Marie-Jo --- Silverthorne, Jeanne --- Simmons, Laurie --- Koons, Jeff --- Galán, Julio --- Sherman, Cindy --- Wilson, Robert --- Lichtenstein, Roy --- Freud, Lucian --- Rosenquist, James --- Clemente, Francesco --- Dine, Jim --- Fischl, Eric --- Lüpertz, Markus --- Paladino, Mimmo --- Lamsweerde, van, Inez --- Gormley, Antony --- Pondick, Rona --- Salle, David --- Sterbak, Jana --- Lassnig, Maria --- Poirier, Patrick --- Poirier, Anne
Choose an application
Androgyny (Psychology) --- Androgyny (Psychology) in art --- Architecture --- 7.03 --- 7.041 --- 72.01 --- 72.03 --- androgynie --- architectuur --- christendom --- cultuurfilosofie --- emancipatie --- gender studies --- Günther Feuerstein --- hermafroditisme --- jodendom --- judaïsme --- Jung Carl Gustav --- kunst --- lichamelijkheid --- mannelijkheid --- mythologie --- Nicolaas van Cusa --- Plato --- seksualiteit --- theosofie --- transseksuelen --- twintigste eeuw --- vrouwelijkheid --- Architecture, Western (Western countries) --- Building design --- Buildings --- Construction --- Western architecture (Western countries) --- Androgynous behavior --- Religious aspects --- Design and construction --- Psychology --- Art --- sex role --- women [female humans] --- Building --- Sex differences (Psychology) --- Sex role --- Architecture, Primitive
Choose an application
gender issues --- Sociology --- women [female humans] --- Architecture --- Psychology --- Architecture, Domestic --- Architecture and women --- Architects and patrons. --- Dwellings --- Architecture domestique --- Habitations --- History --- Histoire --- Architecture et femmes --- Architectes et mécènes --- Architects and patrons --- Architectes et mécènes --- Sociology of environment --- Domiciles --- Homes --- Houses --- One-family houses --- Residences --- Residential buildings --- Single-family homes --- Buildings --- House-raising parties --- Household ecology --- Housing --- Architecture, Rural --- Domestic architecture --- Home design --- Rural architecture --- Villas --- Women and architecture --- Women --- Patrons and architects --- Art patrons --- Architecture, Domestic - United States - History - 20th century --- Architecture and women - United States - History - 20th century --- Dwellings - History - 20th century --- Book
Choose an application
Magda Michielsens, Sonia Spee, Mic Billet, Dimitri Mortelmans (ed.) Hoe gaan de media om met het vrouwbeeld? Deze vraag staat centraal in deze bundel opstellen. Na een inleidend theoretisch gedeelte komen een aantal meer praktische onderzoeken aan bod. De case-studies concentreren zich rond film, soap-series, kinderprogramma’s, reclame en informatieve programma’s. Een goed gedocumenteerd overzicht dat ook in de praktijk zijn nut kan bewijzen. (Bron: website academiapress.be)
Women in mass media. --- Vooroordelen --- Vrouwen --- Vrouwen in de film. --- Vrouwen in de media. --- Vrouwen in de reclame. --- Vrouwen. --- Beeldvorming. --- media --- massamedia --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- vrouwen --- Mass communications --- women [female humans] --- Biology --- Information systems --- Audiovisual methods --- Psychology --- Advertising. Public relations --- Sociology of culture --- Film --- Women in mass media --- 396.5 --- 654.19 --- Beeldvorming --- S2007783.JPG --- Vrouwen en media --- 657 Vrouwenemancipatie --- #A0003A --- Mass media --- 396 --- Sociologie van het gezin. Sociologie van de seksualiteit --- Massacommunicatie --- Psychologie --- Audiovisuele methoden --- Biologie --- Informatiesystemen --- Media --- Positie van de vrouw --- Profiel en imago --- Sociologie --- Stereotypen --- Rollenpatronen --- Vrouw --- Profiel --- Stereotype (vooroordeel) --- Rolpatroon --- Imago --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Kunst --- Ondernemerschap --- Poëzie --- Movies --- Gender roles --- Popular culture --- Publicity --- Stereotypes --- Television --- Images of women --- Book
Listing 1 - 10 of 12 | << page >> |
Sort by
|