Listing 1 - 10 of 19 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Didactics of languages --- Vreemdetalenonderwijs --- didactiek. --- Language and languages --- Langage et langues --- Study and teaching --- Etude et enseignement
Choose an application
Dit cahier schetst de contouren van intercultureel vreemdetalenonderwijs. Achtereenvolgens wordt ingegaan op doelstellingen, leerinhouden en ondrwijsprincipes. Verder wordt toelichting gegeven bij het beroepsprofiel van 'de leerkracht intercultureel vreemdetalenonderwijs. Elk van die uitgangspunten en principes wordt geconcretiseerd aan de hand van lesmateriaal voor Engels, Frans of Duits. Daarnaast wordt ook aandacht besteed aan interculturele projecten, en aan de evaluatie van interculturele communicatieve competentie. Het laatste hoofdstuk gaat in op de criteria waaraan interculture leermiddelen zouden moeten voldoen.
intercultureel onderwijs --- interculturele communicatie --- talenonderwijs --- Didactics of languages --- Intercultureel onderwijs --- Vreemdetalenonderwijs ; didactiek --- #SBIB:37H0 --- Academic collection --- #KVHA:Taalonderwijs --- secundair onderwijs --- vreemdetalenonderwijs --- 456.2 --- didactiek --- 484.6 --- 485.210 --- 485.220 --- Didactiek --- Duits --- Engels --- Frans --- Leren leren --- Taalonderwijs --- 485.2 --- Cultuur --- Cultuuropvoeding --- Onderwijs --- Vreemde talen --- 454.6 --- 485.21 ) Franse taal - s.o --- vreemde-talenonderwijs --- vreemdetalenonderwijs (ler) --- Vreemdetalenonderwijs --- Pedagogie --- didactiek algemeen - taal en letterkunde overige talen --- Duits - vakdidactiek --- Engels - vakdidactiek --- Taal en letterkunde; overige talen --- "(zie ook: wiskunde (didactiek; s.o.))" --- (zie ook: teleonderwijs) --- #BSCH: vak: PAV --- Taalkunde --- Methodologie --- Opvoedkunde
Choose an application
Choose an application
EU --- vreemdetalenonderwijs --- didactiek --- 456.2 --- 485.2 --- didactiek : vreemde talen (ler) --- didactiek algemeen - taal en letterkunde overige talen --- Didactics of languages
Choose an application
Dit tijdschrift richt zich tot alle leerkrachten levende talen. U vindt boekbesprekingen en uitgebreide achtergrondinfo. In het bijhorende magazine staan meer praktische tips.
Languages, Modern --- Taalonderwijs. --- Vakdidactiek. --- Study and teaching --- Study and teaching. --- #KVHA:Tijdschriften; Algemene taalkunde --- taal --- onderwijs --- T --- vreemdetalenonderwijs --- Levende talen --- Taalonderwijs --- Tijdschriften --- 456.1/2 --- 801.2 --- Taal en letterkunde --- Tijdschriften en seriewerken --- Periodicals --- Didactiek. --- tijdschrift. --- vreemdetalenonderwijs. --- Didactics of languages --- Arts and Humanities --- Language & Linguistics --- Languages [Modern ]
Choose an application
Higher education --- Didactics of languages --- Hoger onderwijs en meertaligheid --- Hogescholen en meertaligheid --- SOCRATES (onderwijs) --- Universiteiten en meertaligheid --- Vreemdetalenonderwijs --- didactiek --- Hoger onderwijs en meertaligheid. --- Hogescholen en meertaligheid. --- SOCRATES (onderwijs). --- Universiteiten en meertaligheid. --- Vreemdetalenonderwijs. --- didactiek. --- Didactiek. --- #KVHA:Taalonderwijs --- #KVHA:Meertaligheid --- #KVHA:Content and Language Integrated Learning (CLIL) --- Education, Bilingual --- Language and languages - Study and teaching --- Multicultural education --- Language and languages
Choose an application
De interesse voor het aanbieden van middelbare schoolvakken in een vreemde taal (CLIL of Content-and- Language Integrated Learning) is de laatste jaren sterk gegroeid. In 2014 zullen alle middelbare scholen van de Vlaamse Gemeenschap CLIL-programma's kunnen aanbieden aan hun leerlingen voor maximum 20% van de zaakvakken, een percentage dat na positieve evaluatie na 2 jaar verhoogd kan worden.Dit boekje wil een leidraad zijn voor scholen en leerkrachten die met CLIL willen starten. In een eerste deel wordt verduidelijkt wat CLIL wel en niet is en aan welke voorwaarden goed CLIL-onderwijs moet voldoen. Daarbij staat niet alleen de specifi eke onderwijsaanpak eigen aan dit soort onderwijs centraal. Er wordt ook ruim aandacht besteed aan de taal- en zaakvakkennis en -vaardigheden waarover CLIL-leerkrachten moeten beschikken. Ook de kwaliteitseisen waaraan CLIL-scholen moeten voldoen, worden belicht. Alle aangereikte principes worden geïllustreerd en verder verduidelijkt aan de hand van voorbeeldmateriaal en concrete cases.Het boekje is een must voor elke lerarenopleider, leraar, student-leraar en pedagogische begeleider, of ze nu een taal of een niet-taalvak geven of begeleiden. Als e-book biedt het boekje toegang tot bijkomende online informatie, verwerkingsopdrachten met feedback en concreet lesmateriaal.Bron : http://www.bol.com
Dutch language --- Study and teaching --- Didactics of secundary education --- talenonderwijs --- onderwijspraktijk --- Didactics of languages --- Belgium --- Vreemdetalenonderwijs ; secundair onderwijs ; Vlaanderen --- CLIL --- Taalvaardigheid ; secundair onderwijs --- 456.2 --- Vreemdetalenonderwijs --- Academic collection --- vertalen --- vreemdetalenonderwijs --- #PBIB:+110.61 --- didactiek --- 81'243 --- Vreemde talen-onderwijs --- Taalvaardigheid --- 475.3 --- taalvaardigheid --- vreemde talen-onderwijs --- Taal en letterkunde; overige talen --- Onderwijs : Didactiek : Secundair onderwijs : Algemeen --- didactiek algemeen - taal en letterkunde overige talen --- content and language integrated learning --- vreemde taal - tweede taal- non-native speakers --- Secundair onderwijs --- Moderne vreemde talen --- Frans --- Engels --- Duits --- Didactiek --- Taalgericht vakonderwijs --- Content and Language Integrated Learning --- Dutch language - Study and teaching
Choose an application
Moderne vreemde talen --- EU --- Didactiek --- Frans --- Evaluatie --- Competenties --- Didactics of French --- Didactics of languages --- European Union --- Taal en talen --- Taalonderwijs. --- Taalpolitiek --- Vreemdetalenonderwijs. --- Secundair onderwijs. --- Taalgebruik. --- Didactiek. --- Planning --- Europa. --- 800.7 --- 800.7 Taalonderwijs. Taalverwerving --- Taalonderwijs. Taalverwerving --- Europese Unie --- Competentie
Choose an application
Moderne vreemde talen --- Europese Unie --- Didactiek --- Frans --- Evaluatie --- Competentie --- Taal en talen --- Taalonderwijs. --- Taalpolitiek --- Vreemdetalenonderwijs. --- Secundair onderwijs. --- Taalgebruik. --- Didactiek. --- Planning --- Europa. --- Didactics of French --- Didactics of languages --- European Union
Choose an application
Dit tijdschrift richt zich tot alle leraren levende talen. U vindt er tips, materiaalbesprekingen, info over literatuur,...
Philology, Modern --- Literature, Modern --- Language and languages --- Taalonderwijs. --- Literature, Modern. --- Philology, Modern. --- Study and teaching --- Study and teaching. --- #KVHA:Tijdschriften; Algemene taalkunde --- onderwijs --- T --- vreemdetalenonderwijs --- Levende talen --- Taalonderwijs --- Tijdschriften --- 456.1/2 --- 801.2 --- Nederlandse taal ; didactiek --- Taal en letterkunde --- Tijdschriften en seriewerken --- Periodicals --- Vreemdetalenonderwijs --- didactiek --- tijdschriften. --- Didactics of languages --- talenonderwijs --- Arts and Humanities --- Language & Linguistics --- Primary education --- Secondary education --- Didactiek --- Tijdschriften. --- Philology, Modern - Periodicals --- Literature, Modern - Periodicals --- Language and languages - Study and teaching - Periodicals
Listing 1 - 10 of 19 | << page >> |
Sort by
|