Listing 1 - 10 of 31 << page
of 4
>>
Sort by

Book
Alternatieve maatregelen en straffen : praktische gids
Author:
Year: 2000 Publisher: Brussel publisher unknown

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Hoe minder straffen ? : een boek over eisen, straffen en belonen voor ouders, leerkrachten en andere opvoeders
Author:
ISBN: 9789044120882 Year: 2006 Publisher: Antwerpen Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit is een heel praktisch boek over opvoeding. Het gaat vooral over eisen, straffen en belonen. Het boek is op zoek naar een opvoeding met zo weinig mogelijk pijn en geweld. Straffen is onvermijdelijk, maar ook onaangenaam.De lezer krijgt tal van tips en voorbeelden uit de praktijk over eisen, straffen en belonen. Met checklists en stappenplannen kan hij de eigen manier van eisen, straffen en belonen controleren en verbeteren om te komen tot meer gewenst en minder ongewenst gedrag.


Book
De voorlopige hechtenis
Authors: --- --- ---
ISBN: 9055836729 9789055836727 Year: 2000 Volume: 1 Publisher: Diegem: Kluwer,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Pubers in de klas : hoe blijf je hen de baas ?
Author:
ISBN: 9033443619 Year: 1999 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

'De klas in de hand' (Acco, 1996) voorzag al in een aantal hulpmiddelen en methoden om tucht en leiding te houden in de klas, ingebed in een totaalvisie op de taak van de leraar. Trainingen en gesprekken met leraren leerden de auteur dat een verdere uitdieping van deze problematiek zeer welkom was. Van Mossevelde ging daarom op zoek naar andere mogelijkheden om tucht te houden, om klas en leerlingen te leiden. In de dagelijkse lespraktijk valt immers op dat dit relationeel aspect van lesgeven meestal intuïtief wordt aangepakt en al vlug wordt afgedaan met de vraag 'hoe kan je het meest effectief straffen?'.In PUBERS IN DE KLAS wordt duidelijk dat humor brengen in de klas en verrassingseffecten inbouwen positieve stimulansen zijn om tot een goede sfeer in de klas te komen. Bovendien blijken de in dit boek behandelde topics universeel te zijn en zelfs van toepassing in levensgevaarlijke situaties. Zo erg is het met onze klassen wel niet gesteld, maar vele leraren hebben toch dagelijks het gevoel met hun leerlingen te moeten strijden om de leiding in de klas. Daarnaast ervaren ze ook dat de methoden die het vroeger goed deden, niet langer opgaan voor de leerlingen van vandaag.Dit boek handelt over relationele inzichten en een werkbare benadering ervan voor dagelijks gebruik in de klas. De verworvenheden van gedrags- en communicatietheorieën, systeemdenken, de nieuwe benaderingen van de emotionele intelligentie en neurolinguïstische programmering (NLP) bieden de leraar kansen op een nieuwe kijk én tot anders handelen. Immers, lezen en denken zijn maar zinvol als je gedrag in de klas erdoor verandert. De praktijk blijft dan ook nog steeds dé toetssteen en barometer. (Bron: covertekst)

Keywords

Gedragsstoornissen --- Leerlingbegeleiding --- Orde houden --- Secundair onderwijs. --- Onderwijs. --- Teacher education. Teacher's profession --- Didactics --- klassfeer --- puberteit --- Initial didactic situation --- Personality development --- moeilijk opvoedbare kinderen --- 159.922.736.4 --- #gsdbP --- belonen en straffen --- gezag --- klasmanagement --- pubers --- secundair onderwijs --- straffen --- tucht --- 373 --- Eddy van Mossevelde --- didactiek --- lerarenopleiding --- pedagogie --- 481.7 --- Belonen --- Communicatie --- Emotionele intelligentie --- Interactie --- Klaslokalen --- Leerkrachten --- Leerlingen --- Lichaamstaal --- Onderwijzen --- Pubers --- Schoolreglementen --- Sociale vaardigheden --- Straffen --- Tuchtproblemen --- 484.22 --- omgang leerkracht-leerling (ler) --- 443 --- 484.23 --- Pedagogie : pubers --- orde houden --- 691 --- Klassenmanagement --- leerlingen --- Pedagogie ; methodiek --- 159.922.736.4 Psychologie van de puberteit --- Psychologie van de puberteit --- De leraar en zijn opleiding --- Pedagogie en didactiek --- 371.21 --- onderwijsstijlen --- 454.22 --- onderwijsstijlen, beloningen, omgang leerkracht-leerling, straffen --- #PBIB:+110.61 --- #KVHB:Onderwijspsychologie --- #KVHB:Pedagogie --- Klasorganisatie --- Leerlingenbegeleiding --- Lesgeven --- Orde --- Schoolreglement --- Tucht --- Onderwijs : Didactiek : Secundair onderwijs : Algemeen --- Onderwijsstijlen --- onderwijspsychologie --- Didactiek --- Secundair onderwijs --- Didactische werkvormen --- didactiek. --- onderwijsstijlen. --- pubers. --- secundair onderwijs. --- Onderwijsstijlen, beloningen, omgang leerkracht-leerling, straffen. --- ordeproblemen (onderwijs) --- Puber --- Didactische werkvorm --- Primary education --- Secondary education --- Onderwijs


Book
Een leraar van klasse : een goede docent worden en blijven
Authors: ---
ISBN: 9789024417421 9024417422 Year: 2006 Publisher: Soest Nelissen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Een leraar van klasse biedt leraren in het voortgezet onderwijs steun bij hun dagelijks werk. De auteurs vertalen een schat aan onderwijskundige, didactische en pedagogische kennis naar de concrete onderwijspraktijk. Het boek biedt inspiratie voor allerlei onderwijscontexten, van traditionele scholen tot scholen die volop met vernieuwingen bezig zijn. &#13;&#13;Drie hoofdthema's in het boek zijn: didactiek, orde houden en de relatie van de leraar met de klas. Een vierde hoofdthema is de voortgaande professionele ontwikkeling van docenten in de beroepspraktijk. &#13;De auteurs ontwikkelen een visie op onderwijs waarbij de leerlingen geleidelijk steeds meer verantwoordelijkheid leren dragen voor hun leerproces en het leerresultaat. Ze laten met veel voorbeelden zien hoe leraren dat voor elkaar kunnen krijgen.&#13;&#13;


Book
Opvoeden in de klas : wegwijzer voor leerkrachten
Author:
ISBN: 9020949160 Year: 2002 Publisher: Tielt Lannoo

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Volledig nieuwe versie van de klassieke "lerarengids". Volledig up-to-date en aangepast aan de meest recente opvoedingsmodellen. Dé wegwijzer voor de leerkracht die bewuster met zijn vak bezig wil zijn.


Book
Alternatieve maatregelen en straffen : penologisch vademecum
Authors: --- ---
ISBN: 9067682225 Year: 1997 Publisher: Heule UGA


Book
Hoe ga je om met kinderen op school? : competenties in de praktijk
Authors: ---
ISBN: 9789001774370 Year: 2010 Publisher: Groningen Wolters-Noordhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Een goede relatie tussen leraar en leerling is essentieel voor goed onderwijs. Maar alle kinderen hebben wel eensd wat, waardoor die relatie onder druk kan komen te staan. Wie in het onderwijs werkzaam is weet dat, al was het alleen maar doordat confrontaties met de gevoelens of problemen van die kinderen niet altijd gladjes verlopen. De schoolloopbaan van kinderen hangt nauw samen met hun gevoelsleven en hun zelfbeeld. Een leraar moet hier zicht op kunnen hebben om op een goede manier met kinderen te kunnen omgaan.


Book
De leraar als coach
Authors: --- --- ---
ISBN: 9044117807 Year: 2005 Volume: 11 Publisher: Antwerpen Apeldoorn Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het thema van dit boek roept vragen op als: Wat wil men met die coachende rol bereiken? Hogere prestaties? Meer welbevinden? Preventie van uitval? Een betere zorg voor leerlingen? Willen alle kinderen wel gecoach worden? Vervangt coachen het instructie geven? Wil de leerling continu op zijn actieve leerhouding en verantwoordelijkheid worden aangesproken? Welke leeromgeving is dan nodig?


Multi
Herstelgericht groepsoverleg : een constructief antwoord voor ernstige jeugddelinquentie
Author:
ISBN: 9789086615896 Year: 2007 Publisher: Brugge Die Keure

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Herstelrecht is een opkomende visie omtrent recht-doen na een misdrijf. Het herstel van de schade veroorzaakt door een misdrijf staat daarbij centraal in de reactie ten aanzien van delicten. Eén van de sterke argumenten in herstelrecht is dat volop aandacht wordt gegeven aan de wijze waarop de rechtstreeks betrokken partijen (slachtoffer, dader en gemeenschap) de feiten concreet beleven en welke oplossingen zij zien voor de gevolgen van het delict.Dit boek geeft de resultaten weer van een beleidsgericht onderzoek over herstelgericht groepsoverleg (hergo) in Vlaanderen dat in een doctoraat verder theoretisch werd uitgewerkt. Hergo is opgezet in een welbepaald kader, namelijk de idee van herstelrecht en de toepasbaarheid daarvan voor (ernstige) jeugddelinquentie. De internationale conferencing-praktijk vormt de directe aanleiding voor de toepassing van hergo in België. In dit boek komen de onderzoeksresultaten aan bod, maar wordt evenzeer specifiek aandacht besteed aan de implementatie van hergo in de praktijk

Listing 1 - 10 of 31 << page
of 4
>>
Sort by