Listing 1 - 10 of 31 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Criminal law. Criminal procedure --- strafrecht --- alternatieve straffen --- strafbemiddeling --- Belgium
Choose an application
Dit is een heel praktisch boek over opvoeding. Het gaat vooral over eisen, straffen en belonen. Het boek is op zoek naar een opvoeding met zo weinig mogelijk pijn en geweld. Straffen is onvermijdelijk, maar ook onaangenaam.De lezer krijgt tal van tips en voorbeelden uit de praktijk over eisen, straffen en belonen. Met checklists en stappenplannen kan hij de eigen manier van eisen, straffen en belonen controleren en verbeteren om te komen tot meer gewenst en minder ongewenst gedrag.
Teacher education. Teacher's profession --- belonen --- Educational sciences --- Educational psychology --- pedagogiek --- straffen en belonen --- Discipline of children --- Psychological aspects --- opvoeden --- straffen --- gedragstherapie --- opvoeding --- 433 --- 433.1 --- Belonen --- Gedrag --- Grenzen stellen --- Handelingsplannen --- Kinderen --- Opvoeding --- Straffen --- 433.9 --- straffen (ler) --- 37.013 --- 072180.jpg --- discipline op school --- gezinsopvoeding --- opvoeding in de praktijk --- Opvoeding in de praktijk --- Opvoedingsstijlen --- 371.2 --- 37.018 --- 343.8 --- Pedagogische psychologie --- Lerarenopleiding. Lerarenberoep --- Pedagogiek --- Beloningen --- Onderwijsstijlen --- Belonen ; kinderen --- Straffen ; kinderen --- Straffen ; onderwijs --- Straffen ; opvoeding --- 343.24 --- 17.022.2 --- 17.022.2 Gevolgen van het zedelijk handelen. Loon. Straf --- Gevolgen van het zedelijk handelen. Loon. Straf --- 343.24 Straffen --- Straf --- Beloning --- Opvoedingsstijl --- Onderwijsstijl --- Straffen (sanctioneren)
Choose an application
strafvordering --- strafrecht --- Criminal law. Criminal procedure --- voorlopige hechtenis --- Belgium --- Peines (sanctions) --- Straffen --- 343.13 <493>
Choose an application
'De klas in de hand' (Acco, 1996) voorzag al in een aantal hulpmiddelen en methoden om tucht en leiding te houden in de klas, ingebed in een totaalvisie op de taak van de leraar. Trainingen en gesprekken met leraren leerden de auteur dat een verdere uitdieping van deze problematiek zeer welkom was. Van Mossevelde ging daarom op zoek naar andere mogelijkheden om tucht te houden, om klas en leerlingen te leiden. In de dagelijkse lespraktijk valt immers op dat dit relationeel aspect van lesgeven meestal intuïtief wordt aangepakt en al vlug wordt afgedaan met de vraag 'hoe kan je het meest effectief straffen?'.In PUBERS IN DE KLAS wordt duidelijk dat humor brengen in de klas en verrassingseffecten inbouwen positieve stimulansen zijn om tot een goede sfeer in de klas te komen. Bovendien blijken de in dit boek behandelde topics universeel te zijn en zelfs van toepassing in levensgevaarlijke situaties. Zo erg is het met onze klassen wel niet gesteld, maar vele leraren hebben toch dagelijks het gevoel met hun leerlingen te moeten strijden om de leiding in de klas. Daarnaast ervaren ze ook dat de methoden die het vroeger goed deden, niet langer opgaan voor de leerlingen van vandaag.Dit boek handelt over relationele inzichten en een werkbare benadering ervan voor dagelijks gebruik in de klas. De verworvenheden van gedrags- en communicatietheorieën, systeemdenken, de nieuwe benaderingen van de emotionele intelligentie en neurolinguïstische programmering (NLP) bieden de leraar kansen op een nieuwe kijk én tot anders handelen. Immers, lezen en denken zijn maar zinvol als je gedrag in de klas erdoor verandert. De praktijk blijft dan ook nog steeds dé toetssteen en barometer. (Bron: covertekst)
Gedragsstoornissen --- Leerlingbegeleiding --- Orde houden --- Secundair onderwijs. --- Onderwijs. --- Teacher education. Teacher's profession --- Didactics --- klassfeer --- puberteit --- Initial didactic situation --- Personality development --- moeilijk opvoedbare kinderen --- 159.922.736.4 --- #gsdbP --- belonen en straffen --- gezag --- klasmanagement --- pubers --- secundair onderwijs --- straffen --- tucht --- 373 --- Eddy van Mossevelde --- didactiek --- lerarenopleiding --- pedagogie --- 481.7 --- Belonen --- Communicatie --- Emotionele intelligentie --- Interactie --- Klaslokalen --- Leerkrachten --- Leerlingen --- Lichaamstaal --- Onderwijzen --- Pubers --- Schoolreglementen --- Sociale vaardigheden --- Straffen --- Tuchtproblemen --- 484.22 --- omgang leerkracht-leerling (ler) --- 443 --- 484.23 --- Pedagogie : pubers --- orde houden --- 691 --- Klassenmanagement --- leerlingen --- Pedagogie ; methodiek --- 159.922.736.4 Psychologie van de puberteit --- Psychologie van de puberteit --- De leraar en zijn opleiding --- Pedagogie en didactiek --- 371.21 --- onderwijsstijlen --- 454.22 --- onderwijsstijlen, beloningen, omgang leerkracht-leerling, straffen --- #PBIB:+110.61 --- #KVHB:Onderwijspsychologie --- #KVHB:Pedagogie --- Klasorganisatie --- Leerlingenbegeleiding --- Lesgeven --- Orde --- Schoolreglement --- Tucht --- Onderwijs : Didactiek : Secundair onderwijs : Algemeen --- Onderwijsstijlen --- onderwijspsychologie --- Didactiek --- Secundair onderwijs --- Didactische werkvormen --- didactiek. --- onderwijsstijlen. --- pubers. --- secundair onderwijs. --- Onderwijsstijlen, beloningen, omgang leerkracht-leerling, straffen. --- ordeproblemen (onderwijs) --- Puber --- Didactische werkvorm --- Primary education --- Secondary education --- Onderwijs
Choose an application
Een leraar van klasse biedt leraren in het voortgezet onderwijs steun bij hun dagelijks werk. De auteurs vertalen een schat aan onderwijskundige, didactische en pedagogische kennis naar de concrete onderwijspraktijk. Het boek biedt inspiratie voor allerlei onderwijscontexten, van traditionele scholen tot scholen die volop met vernieuwingen bezig zijn. Drie hoofdthema's in het boek zijn: didactiek, orde houden en de relatie van de leraar met de klas. Een vierde hoofdthema is de voortgaande professionele ontwikkeling van docenten in de beroepspraktijk. De auteurs ontwikkelen een visie op onderwijs waarbij de leerlingen geleidelijk steeds meer verantwoordelijkheid leren dragen voor hun leerproces en het leerresultaat. Ze laten met veel voorbeelden zien hoe leraren dat voor elkaar kunnen krijgen.
Lerarenopleiding --- algemeen. --- Teacher education. Teacher's profession --- leraren-leerling relatie --- ordeproblemen (onderwijs) --- School management --- didactiek --- onderwijspraktijk --- Didactique Didactiek --- Formateurs Opleiders --- gezag --- lesgeven --- 454.22 --- Beginnende leraren --- Coöperatief leren (Samenwerkend leren) --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Hoger onderwijs --- Lager onderwijs --- Onderwijsstijlen --- Professionele ontwikkeling --- Reflecteren (Terugblikken) --- Relatie leraar-leerling --- Secundair onderwijs --- Tucht (Discipline, Gezag, Orde, Ordeproblemen) --- begeleid zelfstandig leren --- docent --- straffen --- 474.22 --- 454.2 --- 489.4 --- Didactiek --- Klassenmanagement --- Leraren --- Leren --- Reflectie --- Relatie leraar - leerling --- Straffen --- Zelfstandig werk --- 484.2 --- Relatie leraar-klas --- Tucht --- Vaardigheden --- Onderwijsstrategieën --- Leraren hoger onderwijs --- Leraar hoger onderwijs
Choose an application
Volledig nieuwe versie van de klassieke "lerarengids". Volledig up-to-date en aangepast aan de meest recente opvoedingsmodellen. Dé wegwijzer voor de leerkracht die bewuster met zijn vak bezig wil zijn.
Onderwijs en opvoeding. --- Pedagogie. --- School management --- Teacher education. Teacher's profession --- didactiek --- C3 --- C6 --- handleiding --- onderwijzend personeel --- opvoeding --- pedagogiek --- #A0303A --- 720 Onderwijs --- belonen en straffen --- communicatie --- feedback --- negatief klasgedrag --- vergadertechnieken --- Leerlingbegeleiding --- Onderwijs --- Opvoeding --- 37.064 --- Communicatie --- Conflicten --- Denken --- Feedback --- Interactie --- Omgangskunde --- Kunst en cultuur --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- (zie ook: teleonderwijs) --- #PBIB:+107.10 --- Onderwijs : Opvoeding : Algemeen --- Pedagogiek --- Leraren --- Lerarenopleiding --- Conflicthantering --- Teamverpleegkunde --- Intelligentie --- 37.02 --- Didactisch proces (leerproces) --- Pedagogiek (opvoedkunde) --- 454.22 --- Assertiviteit --- Mondeling --- Onderwijzend personeel --- Opvoeders --- Opvoedkunde --- Organisatiecultuur --- Scholen --- Spreekkunst --- Straffen --- Taalvaardigheid --- Vergadertechnieken --- Onderwijsstijlen --- Leraar --- Directie
Choose an application
alternatieve straffen --- strafbemiddeling --- Criminal law. Criminal procedure --- strafrecht --- Belgium --- straf --- Criminaliteit --- criminologie --- recht --- wetgeving --- België --- voorwaardelijke invrijheidstelling --- 343.84 <493> --- 397.13 --- jeugdwelzijn --- Alternatieve strafuitvoering--België --- Jeugdrecht --- 343.84 <493> Alternatieve strafuitvoering--België --- jeugdrecht --- kinderrechten --- Criminology. Victimology --- Punishment --- Peines --- Alternative convictions --- Correctional law --- misdrijf en straf --- rechtspraak --- Strafrecht
Choose an application
Een goede relatie tussen leraar en leerling is essentieel voor goed onderwijs. Maar alle kinderen hebben wel eensd wat, waardoor die relatie onder druk kan komen te staan. Wie in het onderwijs werkzaam is weet dat, al was het alleen maar doordat confrontaties met de gevoelens of problemen van die kinderen niet altijd gladjes verlopen. De schoolloopbaan van kinderen hangt nauw samen met hun gevoelsleven en hun zelfbeeld. Een leraar moet hier zicht op kunnen hebben om op een goede manier met kinderen te kunnen omgaan.
Teacher education. Teacher's profession --- Primary education --- leraren-leerling relatie --- Educational psychology --- pedagogiek --- competenties --- omgangskunde --- 474.22 --- Basisonderwijs --- Communicatieve vaardigheden --- Competenties --- Gedrag --- Relatie leraar - leerling --- Zelfbeeld --- communicatieve vaardigheden --- Diversiteit --- communicatievaardigheden (ler) --- Onderwijsstijlen --- (zie ook: Basiscompetenties) --- kinderen --- leraren --- onderwijspsychologie --- onderwijs --- PHL-Education 12 --- Communicatie --- Lerarenopleiding --- Beloningen --- Straffen --- Reflectie --- Lager onderwijs --- Conflicthantering --- Leraren basisonderwijs --- Klassenmanagement --- Beloning --- Straf --- Reflectie (onderdeel leerproces) --- Onderwijs --- Leraar basisonderwijs --- Competentie
Choose an application
Het thema van dit boek roept vragen op als: Wat wil men met die coachende rol bereiken? Hogere prestaties? Meer welbevinden? Preventie van uitval? Een betere zorg voor leerlingen? Willen alle kinderen wel gecoach worden? Vervangt coachen het instructie geven? Wil de leerling continu op zijn actieve leerhouding en verantwoordelijkheid worden aangesproken? Welke leeromgeving is dan nodig?
Secondary education --- Teacher education. Teacher's profession --- sociaal constructionisme --- professionaliteit --- leraren --- School management --- Research on teaching --- Accompagnement pédagogique --- Enseignement secondaire --- Middelbaar onderwijs --- Studiebegeleiding --- 750 Onderwijspersoneel --- #KVHB:Onderwijspsychologie --- #KVHB:Leerlingbegeleiding --- #KVHB:Coaching --- 484.22 --- secundair onderwijs --- coaching --- onderwijs --- pedagogie --- leerlingenbegeleiding --- 060323.jpg --- Onderwijszorg: secundair onderwijs --- secundair onderwijs - onderwijsstijlen, beloningen, omgang leerkracht-leerling, straffen --- Provincie West-Vlaanderen
Choose an application
Herstelrecht is een opkomende visie omtrent recht-doen na een misdrijf. Het herstel van de schade veroorzaakt door een misdrijf staat daarbij centraal in de reactie ten aanzien van delicten. Eén van de sterke argumenten in herstelrecht is dat volop aandacht wordt gegeven aan de wijze waarop de rechtstreeks betrokken partijen (slachtoffer, dader en gemeenschap) de feiten concreet beleven en welke oplossingen zij zien voor de gevolgen van het delict.Dit boek geeft de resultaten weer van een beleidsgericht onderzoek over herstelgericht groepsoverleg (hergo) in Vlaanderen dat in een doctoraat verder theoretisch werd uitgewerkt. Hergo is opgezet in een welbepaald kader, namelijk de idee van herstelrecht en de toepasbaarheid daarvan voor (ernstige) jeugddelinquentie. De internationale conferencing-praktijk vormt de directe aanleiding voor de toepassing van hergo in België. In dit boek komen de onderzoeksresultaten aan bod, maar wordt evenzeer specifiek aandacht besteed aan de implementatie van hergo in de praktijk
Bemiddeling --- Herstelgericht groepsoverleg. --- Strafrecht. --- herstelbemiddeling --- Criminology. Victimology --- jongerencriminaliteit --- Belgium --- Juvenile delinquents --- Juvenile delinquency --- Jeunes délinquants --- Délinquance juvénile --- Rehabilitation --- Rééducation --- 663.2 Bijzondere jeugdzorg --- 186.3 Jeugdhulp --- Academic collection --- Netherlands --- Reparation (Criminal justice) --- Jeugdcriminaliteit --- Alternatieve straffen --- Herstelrecht --- Groepsoverleg --- Hergo : herstelgericht groepsoverleg --- Alternatieve straf --- Herstelgericht groepsoverleg --- Droit de la jeunesse --- Protection de la jeunesse --- Belgique --- concertation restauratrice en groupe
Listing 1 - 10 of 31 | << page >> |
Sort by
|