Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|
Choose an application
Ik schreif faut is een praktische gids, waarin naast omschrijving van wat dyslexie precies is vooral ook veel praktisch bruikbaar materiaal te vinden is : regels voor het omgaan met de knelpunten in de spelling en concrete tips voor thuis en in de klas. Overzichtelijke schema's en speciaal ontworpen prenten, waarbij kinderen de spellingwijze van woorden leren koppelen aan visueel materiaal, én een handig stickerblad met de voornaamste spellingsregels maken het hét werkboek bij uitstek rond dyslexie.
Dyslexie. --- Leesstoornissen. --- Schrijfstoornissen. --- Orthopedagogics --- dyslexie --- leesproblemen --- schrijfstoornissen --- Developmental psychology --- Leesstoornissen ; leermiddelen --- Schrijfstoornissen ; leermiddelen --- Dyslexie --- Academic collection --- 008.434.5 --- #KVHB:Dyslexie --- leerproblemen --- 464 --- orthopedagogiek --- schrijfproblemen --- Logopedie --- Leerproblemen --- Schrijfproblemen --- Vreemde talen --- kinderen met leerproblemen --- Orthophonie --- Kinderen met leerproblemen --- 464.1 --- Dyslexie (Woordblindheid) --- 376.51 --- Behandelingen --- Diagnostiek --- Kinderen --- Leesmoeilijkheden --- Oefeningen --- Scholen --- Schrijfstoornissen --- 376.54 --- dyslexie (woordblindheid) --- leesstoornissen --- 050395.jpg --- Dyslexie; kinderen --- Kinderen met lees- en schrijfproblemen --- 159.95 --- 464 ) Dyslexie --- kinderen --- #PBIB:+105.62 --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Leerstoornissen : Dyslexie
Choose an application
Faalangst bepaalt vaak de mate waarin mensen last hebben van dyslexie, aldus de auteurs. Dyslectici denken volgens hen op een andere manier: conceptueel i.p.v. lijngericht. Als ze hun werkwijze op hun denkwijze afstemmen, zullen ze zich succesvoller voelen, waardoor hun dyslexie en faalangst zullen verminderen.
Orthopedagogics --- dyslexie --- orthopedagogiek --- intelligentie --- 464.1 --- 464 --- Dyslexie (Woordblindheid) --- faalangst --- Leerstoornissen --- Dyslexie --- #KVHB:Dyslexie --- #KVHB:Faalangst --- Kinderen met lees- en schrijfproblemen --- Kinderen met leerproblemen --- Dyslexia --- Children --- Handbooks, manuals, etc. --- Faalangst --- Didactics --- Adult education. Lifelong learning
Choose an application
Vanaf het middelbaar onderwijs komen de meer complexe aspecten van taal aan bod. De begeleiding van kinderen met leerproblemen vraagt dan om andere technieken en oefeningen. Dit boek helpt om die gevorderde taal aan te brengen op maat van de leerling. Het vormt een aanzet om wat veraf lijkt toch dichterbij te brengen. Therapeuten en begeleiders vinden er een aantal methodes en uitgewerkte oefeningen om voor deze leerlingen deuren te openen en hen duidelijk te maken dat taal geen struikelblok hoeft te zijn. 'Taal verderbij' is het resultaat van het jarenlange werken met kinderen en adolescenten met leerproblemen en de aangeboden werkwijze heeft zijn nut bewezen. Er zijn ook opdrachten voor de leerlingen beschikbaar.
Pedagogiek en onderwijskunde --- didactische theorieën. --- Secondary education --- schrijfvaardigheid --- leesvaardigheden --- Dutch language --- orthopedagogiek --- taalleerproblemen --- Didactic strategies --- SO (secundair onderwijs) --- Nederlands: didactiek --- lerarenopleiding --- didactische werkvormen --- #KVHB:Lezen --- #KVHB:Schrijven --- Tieners --- Lezen --- Leesstoornissen ; secundair onderwijs --- Schrijven --- Leerproblemen --- Secundair onderwijs --- Leesproblemen --- Dyslexie --- Schrijfproblemen --- Zorgverbreding --- Leerlingbegeleiding --- Remediëring --- Leerprobleem --- Leesprobleem --- Schrijfprobleem --- Spel
Choose an application
Elk kind kan een vlotte lezer worden. Dyslexie is namelijk geen erfelijke taalontwikkelingsstoornis, maar het gevolg van slechte onderwijsmethoden.Dwaalspoor dyslexie laat zien welke ogenschijnlijk kleine, maar in werkelijkheid kapitale fouten er worden gemaakt en stelt een alternatief voor: de alfabetcode-aanpak. Die is gebaseerd op Amerikaans onderzoek, werd in nauwe samenwerking met de Nederlandse Stichting Schriftontwikkeling uitgewerkt en heeft inmiddels bewezen zowel makkelijk hanteerbaar als dyslexieveilig te zijn.Dwaalspoor dyslexie is geen boek boordevol nuttige tips, maar een heldere handleiding die je toont hoe je elk kind goed leert lezen en schrijven. Of dat kind al leesonderwijs gekregen heeft of niet; of je onderwijzer, remedial teacher, hulpverlener of ouder bent, je kunt het.
Dyslexie. --- Orthopedagogics --- Didactics of Dutch --- leermoeilijkheden --- leesproblemen --- dyslexie --- #PBIB:+105.62 --- 464.1 --- Dyslexie (Woordblindheid) --- Leesopvoeding --- Leesproblemen (Kinderen met leesproblemen, Leesstoornissen)) --- 464 ) Dyslexie --- leesstoornissen --- Leesstoornissen ; kinderen --- Dyslexie --- 464 --- leerproblemen --- KHKV --- didactiek --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Leerstoornissen : Dyslexie --- Kinderen met lees- en schrijfproblemen --- kinderen met leerproblemen --- Dyslexia --- Treatment --- Leesproblemen --- Kinderen --- Lezen --- Didactiek --- Schrijven --- Leermiddelen --- Alfabetcode --- Leesonderwijs --- Leesprobleem --- Kind --- Leermiddel --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Spel
Choose an application
Expert Prof. dr. Aryan van der Leij geeft op beknopte en zeer toegankelijke manier inzicht in deze lastige stoornis. Wat zijn de oorzaken, hoe kun je ze herkennen, wat zijn de diagnostische methoden, wat kun je er aan doen en wat zijn de mogelijkheden om de dyslexie bij het kind te beperken of zelfs te voorkomen.Het boek geeft informatie over vele aspecten rondom dyslexie en gaat in op wat er bekend is uit de wetenschap. De informatie wordt verhelderd met praktijkvoorbeelden.Het boek gaat ook in op de rol van school, hulpverlening en ondersteunende programma's. Naast de brede groep van ouders en geïnteresseerden in dyslexie is het boek geschikt voor onderwijzers, leraren, hulpverleners en studenten.(http://www.lannoocampus.be/)
464.1
---
Leesproblemen (Kinderen met leesproblemen, Leesstoornissen))
---
Dyslexie (Woordblindheid)
---
Kinderen met lees- en schrijfproblemen
---
#KVHB:Dyslexie
---
Dyslexie
---
Leesproblemen
---
464
---
leerproblemen
---
dyslexie
---
Diagnostiek
---
Hulpverlening
---
Leerlingbegeleiding
---
Zorgverbreding
---
Orthopedagogics
---
lager onderwijs 3de graad (doelgroep)
---
leerstoornissen
---
genre-thema"">
Choose an application
Geef me de tijd is een gids voor ouders en leerkrachten over hoe men bepaalde stoornissen kan signaleren. Er wordt aandachtbesteed aan dyslexie, dysorthografie, dyscalculie, geheugenstoornissen, AD(H)D, niet-verbale leerstoornissen (NLD) en autisme. Geef me de tijd is een gids voor ouders en leerkrachten over hoe men bepaalde stoornissen kan signaleren. Er wordt aandacht besteed aan dyslexie, dysorthografie, dyscalculie, geheugenstoornissen, AD(H)D, niet-verbale leerstoornissen (NLD) en autisme. De lezer krijgt voldoende informatie over de verschillende stoornissen zodat hij of zij bepaalde problemen kan herkennen. Dit (h)erkennen is een eerste stap naar verder onderzoek. Na een gefundeerde diagnose moeten ouders en leerkrachten verder werken aan het leren leren van het kind. In dit boek wordt een aantal kapstokken aangereikt over hoe dit leerproces ondersteund kan worden.
Leerstoornissen. --- leerproblemen --- autisme --- NLD (nonverbal learning disabilities) --- leesproblemen --- Educational psychology --- geheugenstoornissen --- dyslexie --- ADHD (attention deficit hyperactivity disorder) --- #PBIB:+105.61 --- ADHD --- Autisme --- Dyscalculie --- Dyslexie --- #KVHB:Leerstoornissen --- leerstoornissen --- 464 --- NLD --- dyscalculie --- dysorthografie --- orthopedagogiek --- rekenproblemen --- schrijfproblemen --- Leerkrachten --- Leerlingbegeleiding --- Leerproblemen --- Leerproblemen (Kinderen met leerproblemen, Leerstoornissen) --- Leerprocessen --- Leren leren --- Ouders --- Samenwerken --- Scholen --- leerlingenbegeleiding --- leerprocessen --- leraren --- leren --- ouders --- samenwerken --- scholen --- leerproblemen (ler) --- 376 --- Autistische kinderen --- Diagnostiek --- Dysorthografie --- Hulpverlening --- Leren --- Onderwijsleerprocessen --- Signalen --- leermoeilijkheden --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Leerstoornissen : Algemeen --- kinderen met leerproblemen --- Kinderen met leerproblemen --- Leerstoornissen --- Rekenstoornissen --- Geheugen --- Schrijfstoornissen --- Kinderen --- Geheugenproblemen --- Niet-verbale leerstoornis --- Orthopedagogiek --- Rekenproblemen --- Leesproblemen --- Schrijfproblemen --- autismespectrumstoornis (ASS) --- Leerstoornissen; kinderen --- 464 ) Kinderen met leerproblemen --- kinderen met leerstoornissen --- MBD --- Leerstoornis --- Rekenstoornis --- Geheugen (psychologie) --- Schrijfstoornis --- Kind --- Geheugenprobleem --- Diagnose --- Rekenprobleem --- Leerprobleem --- Leesprobleem --- Schrijfprobleem --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Gesprek --- #gsdbP --- Autismespectrumstoornis
Choose an application
De stijl van de begeleider - Het visueel voorstellingsvermogen - Berentrapjes : Kijken naar kenmerken - Analyseren en vergelijken van kenmerken - Verstopwoorden - Natekenen en naschrijven naar model - Kopiëren met structuuropbouw - Juist overschrijven.
Concentratiemoeilijkheden --- Kinderen. --- Cognitive psychology --- personen met een visuele beperking --- Orthopedagogics --- ruimtelijke oriëntatie --- orthopedagogiek --- berengroepen --- personen met een beperking --- taalvaardigheid --- logopedie --- visuele analyse --- schrijfproblemen --- waarnemingsstoornissen --- dyslexie --- dyscalculie --- kinderen --- psychomotoriek --- cognitieve psychologie --- kinderen met leerproblemen --- ruimtelijk-visuele problemen --- visuele waarneming --- #KVHB:Dyslexie --- #KVHB:Orthopedagogie --- #KVHB:Rekenstoornissen --- #KVHB:Ruimtebegrip --- 464 --- leerproblemen --- rekenproblemen --- werkhoudingsproblemen --- Concentratieproblemen --- Feuerstein --- Feuerstein, Reuven --- Leerproblemen (Kinderen met leerproblemen, Leerstoornissen) --- Meichenbaum, Donald --- Orthopedagogie --- Ruimtelijk inzicht --- Visuomotoriek --- Voorstellingsvermogen --- basisonderwijs --- berenprogrammas --- beweging --- leren --- ruimtelijke disfunctie --- spelen --- zelfstandig leren --- 464 ) Kinderen met leerproblemen --- kinderen met ruimtelijk-visuele problemen --- 072181.jpg --- orthopedagogie --- Kinderen met leerproblemen --- 376.5 --- Analyse --- Begeleiding --- Hersenen --- Kopiëren --- Ruimtelijk-visuele problemen --- Waarneming --- Kinderen --- Zien --- Onderwijsstijlen --- Leren --- Taalvaardigheid --- Zelfinstructiemethoden --- Feuersteinmethode --- Zorgverbreding --- Cognitieve opvoeding --- Leerproblemen --- Orthopedagogiek --- Waarnemingsstoornissen --- Dyslexie --- Rekenstoornissen --- Meichenbaum --- Kind --- Onderwijsstijl --- Zelfinstructiemethode --- Feuerstein methode --- Leerprobleem --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Waarnemingsstoornis --- Rekenstoornis
Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|