Listing 1 - 10 of 28 << page
of 3
>>
Sort by

Periodical
Girlhood studies : an interdisciplinary journal.
ISSN: 19388209 Publisher: New York (N.Y.) : Berghahn,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Seksueel misbruik van meisjes door verwanten : een landelijk onderzoek naar de omvang, de aard, de gezinsachtergronden, de emotionele betekenis en de psychische en psychosomatische gevolgen
Author:
ISBN: 9036397030 Year: 1988 Publisher: Den Haag Ministerie van sociale zaken en werkgelegenheid

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Periodical
Psychology of women quarterly.
Author:
ISSN: 03616843 14716402 Year: 1976 Publisher: Malden Blackwell


Book
Gezocht : ingenieur (m/v) : een onderzoek naar studiekeuze vanuit genderperspectief.
Authors: --- --- ---
ISBN: 907727104X Year: 2003 Volume: 4 Publisher: Antwerpen Steunpunt gelijkekansenbeleid

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Probleemstelling en onderzoeksontwerp - sociale en persoonskenmerken studenten - keuze van studenten - redenen voor keuzes


Periodical
Journal of youth development.
Author:
ISSN: 23254009 Year: 2006 Publisher: [Pendelton, Oregon] : [National Association of Extension 4-H Agents]

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

"The field of youth development research is multidisciplinary by nature, drawing researchers from the fields of psychology, family and consumer sciences, education, sociology, public health and nutrition, agricultural education and other disciplines. This journal is multidisciplinary, applied, and focused to the development of school-aged youth through the transition to adulthood (ages 6-22)."


Digital
Drempels die allochtone holebi's ervaren bij coming-in, met specifieke aandacht voor het genderperspectief : een explorerend kwalitatief onderzoek
Author:
Year: 2011 Publisher: Antwerpen Steunpunt Gelijkekansenbeleid

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Binnen Vlaanderen is onderzoek op het snijpunt van seksuele oriëntatie, etniciteit en gender schaars. Specifieke literatuur rond coming-out en coming-in bij holebi's van niet-Belgische origine is beperkt. Het Steunpunt Gelijke Kansenbeleid voerde een verkennend onderzoek naar de behoeften en drempels met betrekking tot coming-in/out, die allochtone holebi's ervaren. Dit gebeurde met specifieke aandacht voor genderaspecten. Het onderzoek werd uitgevoerd in Antwerpen als stad met het hoogste aantal vreemde nationaliteiten van alle Vlaamse steden en tegelijk een sterke uitstraling als gay capital.


Book
Girls, boys, and language
Author:
ISBN: 0631164693 Year: 1992 Publisher: Oxford Blackwell

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Overzicht van het onderzoek naar geslachtsgebonden taalgebruik, in het bijzonder in het onderwijs. Aandacht dus voor een aantal belangrijke kwesties in dit verband, zoals hoe leerkrachten het taalgebruik van meisjes en jongens in de klas kunnen vormgeven en hoe ze kansengelijkheid kunnen bewerkstelligen in en door taalgebruik. Daarnaast wordt er ook gekeken naar geslachtsverschillen bij interactie in de klas, vrouw- en manbeelden in kinderboeken en verschillen in lees en schrijfgedrag tussen jongens en meisjes. De nadruk van het boek ligt op het verschaffen van informatie die van praktisch belang is voor de leerkrachten.


Book
Zelfverwonding : hoe ga je ermee om ?
Authors: --- ---
ISBN: 9789020969849 Year: 2007 Publisher: Tielt Lannoo

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Zelfverwonding bij tieners is een fenomeen dat ruimer verspreid is dan vaak wordt gedacht. Recent onderzoek toont aan dat een op de tien vijftien- tot zestienjarigen zichzelf opzettelijk verwondt: ze krassen, snijden of branden zichzelf. Dit boek haalt zelfverwonding uit de taboesfeer en geeft duidelijke antwoorden op vragen als: Wat zijn de oorzaken van zelfverwonding? Wat zijn de gevolgen op korte en lange termijn? Hoe kan ik er goed mee omgaan? Hoe kan zelfverwonding het beste worden behandeld?


Book
Intensieve leerlingbegeleiding : schoolstrategieën in het voortgezet onderwijs
Authors: ---
ISBN: 9053502262 Year: 1994 Publisher: Leuven Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Scholen voor voortgezet onderwijs ervaren de laatste jaren een toenemende druk op hun onderwijs- en begeleidingsaanbod. Verwachtingen en eisen van de overheid en van ouders, ontwikkelingsbehoeften van jongeren zijn sterk aan veranderingen onderhevig en beïnvloeden de school als leef- en leermilieu in sterke mate. Tal van problemen vragen om een geschikte reactie, om aangepaste en/of extra maatregelen op individueel-, groeps- en schoolniveau. In dit boek komen o.m. de volgende probleemgebieden aan bod: spijbelen, vandalisme, alcohol- en drugsverslaving, seksueel gewelddadig gedrag, leerproblemen, schoolstress, school- en beroepskeuze voor meisjes. Mogelijke reactiewijzen van de school worden toegelicht en vervolgens gerelatieerd aan de school als organisatie. Daarmee wordt inzichtelijk gemaakt welke randvoorwaarden nodig zijn om schoolstrategieën te realiseren. Scholen voor voortgezet onderwijs ervaren de laatste jaren een toenemende druk op hun onderwijs- en begeleidingsaanbod. Verwachtingen en eisen van de overheid en van ouders, kenmerken van leerpopulaties en ontwikkelingsbehoeften van jongeren zijn sterk aan veranderingen onderhevig en beïnvloeden de school als leef- en leermilieu in sterke mate. Leerlingenbegeleiding is heel belangrijk in het onderwijs. In het boek komen o.m. de volgende probleemgebieden aan bod: spijbelen, allochtone neveninstroom, vandalisme, alcohol- en drugsverslaving, seksueel gewelddadig gedrag, leerproblemen, schoolstress, school- en beroepskeuze voor meisjes, interculturalisatie. Mogelijke reactiewijzen van de school worden toegelicht en vervolgens gerelateerd aan de school als organisatie. Daarmee wordt inzichtelijk gemaakt welke randvoorwaarden nodig zijn om schoolstrategieën te realiseren.


Book
Zin in wetenschappen, wiskunde en techniek : leerlingen motiveren voor STEM
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789033491955 Year: 2013 Volume: *9 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In deze praktijkgerichte literatuurstudie gaan de auteurs op zoek naar educatieve aanpakken die de interesse, de motivatie, de nieuwsgierigheid en het zelfvertrouwen van meisjes en jongens (8 - 16 jaar) voor wetenschap, techniek en wiskunde aanwakkeren en die een blijvend effect hebben op hun leerprestaties. Het boek wil leraren wereldoriëntatie, wetenschappen, wiskunde en techniek inspireren bij hun onderwijspraktijk. De recentste wetenschappelijke inzichten op het gebied van wetenschappen-, wiskunde- en techniekonderwijs worden verrijkt met tal van praktijkvoorbeelden die bruikbaar zijn in de concrete klaspraktijk. De studie is ook bruikbaar voor directies, pedagogische begeleiders en onderwijsonderzoekers. Het boek behandelt vier kernvragen: - Wat wil je bereiken met wetenschaps-, wiskunde- en techniekonderwijs? - Hoe kun je wetenschap, wiskunde en techniekonderwijs vorm geven in de klas? - Welke invloed hebben persoonlijke kenmerken zoals gender, het prestatieniveau en de leerstijl van de leerling op de interesse en motivatie voor wetenschap, wiskunde en techniek? - Ten slotte: Wat is de rol van de leraar in dit alles?

Listing 1 - 10 of 28 << page
of 3
>>
Sort by