Listing 1 - 10 of 28 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Girls --- Girls. --- Social conditions --- Social conditions. --- Social Sciences --- Sociology
Choose an application
#GBIB:CBMER --- Social problems --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- Sexology --- Netherlands --- Incest --- Girls --- Sexually transgressive behavior --- Book
Choose an application
Psychology --- Women --- Femmes --- Periodicals --- Psychologie --- Périodiques --- psychology --- JEX9 --- Arts and Humanities --- Human Rights, Women's Studies & Child Welfare --- Girls --- Woman --- Women's Groups --- Girl --- Women Groups --- Women's Group --- Human females --- Wimmin --- Womon --- Womyn --- Females --- Human beings --- Femininity --- vrouwen --- psychology. --- Women - Psychology - Periodicals. --- Psychology - Periodicals. --- Women - Periodicals. --- Femmes - Psychologie - Périodiques.
Choose an application
Probleemstelling en onderzoeksontwerp - sociale en persoonskenmerken studenten - keuze van studenten - redenen voor keuzes
Sociology of work --- Sociology of education --- Flanders --- #SBIB:316.334.1O294 --- #SBIB:316.346H23 --- Academic collection --- 315.2 --- arbeidsmarkt --- emancipatiebeleid --- gelijke kansen --- gender --- studiekeuze --- gelijke kansenbeleid --- school- en onderwijsproblematiek --- studentenproblematiek --- Onderwijssociologie: studiekeuze --- Positie van de vrouw in de samenleving: studie en onderwijs --- Vrouwenemancipatie; Belgie --- Belgium --- Higher education --- Boys --- Girls --- Choice of study --- Book --- Sex differences
Choose an application
"The field of youth development research is multidisciplinary by nature, drawing researchers from the fields of psychology, family and consumer sciences, education, sociology, public health and nutrition, agricultural education and other disciplines. This journal is multidisciplinary, applied, and focused to the development of school-aged youth through the transition to adulthood (ages 6-22)."
Youth development --- Child development --- 4-H clubs --- 4-H clubs. --- Child development. --- Youth development. --- Development, Youth --- Developmental psychobiology --- Child study --- Children --- Development, Child --- Developmental biology --- 4H clubs --- Four-H clubs --- Agricultural education --- Boys --- Girls --- Youth --- Development --- Societies, etc. --- Societies and clubs
Choose an application
Binnen Vlaanderen is onderzoek op het snijpunt van seksuele oriëntatie, etniciteit en gender schaars. Specifieke literatuur rond coming-out en coming-in bij holebi's van niet-Belgische origine is beperkt. Het Steunpunt Gelijke Kansenbeleid voerde een verkennend onderzoek naar de behoeften en drempels met betrekking tot coming-in/out, die allochtone holebi's ervaren. Dit gebeurde met specifieke aandacht voor genderaspecten. Het onderzoek werd uitgevoerd in Antwerpen als stad met het hoogste aantal vreemde nationaliteiten van alle Vlaamse steden en tegelijk een sterke uitstraling als gay capital.
Social psychology --- Sociology of culture --- Sociology of minorities --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- Sexology --- allochtonen --- LGBTQIA+ (lesbian, gay, bi, trans, queer, intersex and asexual) --- gender --- Race --- Gender --- Homosexuality --- Immigrant girls --- Migration background --- Book --- Reports [materialtype] --- Coming out --- Flanders --- Belgium
Choose an application
Overzicht van het onderzoek naar geslachtsgebonden taalgebruik, in het bijzonder in het onderwijs. Aandacht dus voor een aantal belangrijke kwesties in dit verband, zoals hoe leerkrachten het taalgebruik van meisjes en jongens in de klas kunnen vormgeven en hoe ze kansengelijkheid kunnen bewerkstelligen in en door taalgebruik. Daarnaast wordt er ook gekeken naar geslachtsverschillen bij interactie in de klas, vrouw- en manbeelden in kinderboeken en verschillen in lees en schrijfgedrag tussen jongens en meisjes. De nadruk van het boek ligt op het verschaffen van informatie die van praktisch belang is voor de leerkrachten.
Sociolinguistics --- Children --- English language --- Language arts (Elementary) --- Kinderen --- Taal en sekse --- Language. --- Gender. --- sociolinguïstische studies --- taalgebruik --- sekseverschillen --- sociolinguïstische studies. --- sekseverschillen. --- Language --- Gender --- Developmental psychology --- Sociology of culture --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- Educational psychology --- Teaching --- Children's literature. Juvenile literature --- Sociology of literature --- Germanic languages --- Identity --- Boys --- Children's literature --- Academic performance --- Reading habits --- Girls --- Education --- Literary criticism --- Language use --- Linguistics --- Book --- Teaching materials
Choose an application
Zelfverwonding bij tieners is een fenomeen dat ruimer verspreid is dan vaak wordt gedacht. Recent onderzoek toont aan dat een op de tien vijftien- tot zestienjarigen zichzelf opzettelijk verwondt: ze krassen, snijden of branden zichzelf. Dit boek haalt zelfverwonding uit de taboesfeer en geeft duidelijke antwoorden op vragen als: Wat zijn de oorzaken van zelfverwonding? Wat zijn de gevolgen op korte en lange termijn? Hoe kan ik er goed mee omgaan? Hoe kan zelfverwonding het beste worden behandeld?
youth --- Age group sociology --- psychosociale hulpverlening --- Psychiatry --- kinderpsychotherapie --- kinderpsychiatrie --- zelfverminking --- Educational psychology --- jeugd --- Automutilation --- Self-mutilation --- Zelfverminking --- Zelfverwonding --- #KVHB:Automutilatie --- 606.4 --- kinderpsychologie --- psychiatrie --- 606.329 --- Zelfverminking (automutilatie) --- 616.89 --- Jeugd --- Leraren --- Ouders --- Zelfhulp --- Zelfvertrouwen --- jeugdpsychiatrie --- zelfverminking (automutilatie) --- kinderpsychiatrie, jeugd- en adolescentiepsychiatrie --- Overige neurosen --- Zelfverminking. --- youth [people] --- Sociologie van de leeftijdsgroepen --- Pedagogische psychologie --- Psychiatrie --- departement Lerarenopleiding 10 --- psychische stoornissen --- zelfverwonding --- zelfbeschadiging --- Boys --- Girls --- Psychological vulnerabilities --- Mutilations --- Book
Choose an application
Scholen voor voortgezet onderwijs ervaren de laatste jaren een toenemende druk op hun onderwijs- en begeleidingsaanbod. Verwachtingen en eisen van de overheid en van ouders, ontwikkelingsbehoeften van jongeren zijn sterk aan veranderingen onderhevig en beïnvloeden de school als leef- en leermilieu in sterke mate. Tal van problemen vragen om een geschikte reactie, om aangepaste en/of extra maatregelen op individueel-, groeps- en schoolniveau. In dit boek komen o.m. de volgende probleemgebieden aan bod: spijbelen, vandalisme, alcohol- en drugsverslaving, seksueel gewelddadig gedrag, leerproblemen, schoolstress, school- en beroepskeuze voor meisjes. Mogelijke reactiewijzen van de school worden toegelicht en vervolgens gerelatieerd aan de school als organisatie. Daarmee wordt inzichtelijk gemaakt welke randvoorwaarden nodig zijn om schoolstrategieën te realiseren. Scholen voor voortgezet onderwijs ervaren de laatste jaren een toenemende druk op hun onderwijs- en begeleidingsaanbod. Verwachtingen en eisen van de overheid en van ouders, kenmerken van leerpopulaties en ontwikkelingsbehoeften van jongeren zijn sterk aan veranderingen onderhevig en beïnvloeden de school als leef- en leermilieu in sterke mate. Leerlingenbegeleiding is heel belangrijk in het onderwijs. In het boek komen o.m. de volgende probleemgebieden aan bod: spijbelen, allochtone neveninstroom, vandalisme, alcohol- en drugsverslaving, seksueel gewelddadig gedrag, leerproblemen, schoolstress, school- en beroepskeuze voor meisjes, interculturalisatie. Mogelijke reactiewijzen van de school worden toegelicht en vervolgens gerelateerd aan de school als organisatie. Daarmee wordt inzichtelijk gemaakt welke randvoorwaarden nodig zijn om schoolstrategieën te realiseren.
Leerlingbegeleiding --- Lerarenopleiding --- Secundair onderwijs. --- Algemeen. --- Voortgezet onderwijs. --- Secondary education --- leerlingenbegeleiding --- Pupil counseling. Pupil guidance --- didactiek --- Netherlands --- Secundair onderwijs --- Nederland --- #SBIB:316.334.1O290 --- #SBIB:HIVA --- #gsdbP --- 454.22 --- 454.23 --- Drugverslaving --- Leerproblemen --- Schoolstress --- Voortgezet onderwijs --- alcoholisme --- allochtonen --- druggebruik --- jeugdhulpverlening --- onderwijs --- schoolorganisatie --- spijbelen --- stress --- student --- vandalisme --- 484.23 --- leerlingbegeleiding --- Studiebegeleiding en beroepsoriëntering: algemeen --- Onderwijsstijlen --- Didactische principes --- Onderwijs --- Schoolmoeilijkheden --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Alcohol addiction --- Assistance --- Multiculturalism --- Boys --- Girls --- Prevention --- Pupils --- School leavers --- Sexually transgressive behavior --- Stress --- Choice of study --- Book --- Criminality --- Drug addiction
Choose an application
In deze praktijkgerichte literatuurstudie gaan de auteurs op zoek naar educatieve aanpakken die de interesse, de motivatie, de nieuwsgierigheid en het zelfvertrouwen van meisjes en jongens (8 - 16 jaar) voor wetenschap, techniek en wiskunde aanwakkeren en die een blijvend effect hebben op hun leerprestaties. Het boek wil leraren wereldoriëntatie, wetenschappen, wiskunde en techniek inspireren bij hun onderwijspraktijk. De recentste wetenschappelijke inzichten op het gebied van wetenschappen-, wiskunde- en techniekonderwijs worden verrijkt met tal van praktijkvoorbeelden die bruikbaar zijn in de concrete klaspraktijk. De studie is ook bruikbaar voor directies, pedagogische begeleiders en onderwijsonderzoekers. Het boek behandelt vier kernvragen: - Wat wil je bereiken met wetenschaps-, wiskunde- en techniekonderwijs? - Hoe kun je wetenschap, wiskunde en techniekonderwijs vorm geven in de klas? - Welke invloed hebben persoonlijke kenmerken zoals gender, het prestatieniveau en de leerstijl van de leerling op de interesse en motivatie voor wetenschap, wiskunde en techniek? - Ten slotte: Wat is de rol van de leraar in dit alles?
Didactics of secundary education --- Didactics of technology --- literatuurstudie --- STEM (Science Technology Engineering Mathematics) --- onderwijsonderzoek --- Didactics of the technical, artistic and vocational education --- studiekeuze --- TSO (technisch secundair onderwijs) --- didactische werkvormen --- Research on teaching --- wetenschap --- Belgium --- Wiskunde ; didactiek --- Wetenschappen ; didactiek --- Education --- Curricula --- Science --- Study and teaching --- #PBIB:+105.43 --- didactiek --- wiskunde --- techniek --- wetenschappen --- 456.3 --- 476.1 --- Wetenschap --- Wiskunde --- wereldoriëntatie --- Basisonderwijs --- Techniek ; didactiek --- Techniek --- Wetenschappen --- Wereldoriëntatie --- Didactiek --- motivatie --- Technologische opvoeding --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Oriëntering : Studiekeuze --- Wiskunde - Informatiekunde - Technologische opvoeding --- Wereldoriëntatie; algemeen --- didactiek algemeen - wiskunde, informatiekunde, technologische opvoeding --- PXL-Central Office 2013 --- onderwijsontwikkeling --- onderwijsinnovatie --- Natuurwetenschappen --- Biologie --- Chemie --- Fysica --- Onderzoek Ahs --- Techniek (wetenschap) --- Onderzoek Arteveldehogeschool --- Grafische sector --- Onderzoek (wetenschap) --- Boys --- Girls --- Choice of study --- Technology --- Mathematics --- Book
Listing 1 - 10 of 28 | << page >> |
Sort by
|