Listing 1 - 10 of 11 << page
of 2
>>
Sort by

Book
Classroom control : a sociological perspective.
Author:
ISBN: 0043710948 0043710956 Year: 1985 Publisher: London Allen and Unwin

Investigating troublesome classroom behaviour: practical tools for teachers
Author:
ISBN: 0415237106 0415237092 Year: 2002 Publisher: London Routledge

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Periodical
Learning environments research : an international journal.
ISSN: 13871579 15731855 Year: 1998 Publisher: Dordrecht Springer.,.


Periodical
EAI endorsed transactions on e-learning
Authors: ---
ISSN: 20329253 Year: 2011 Publisher: Gent, Belgium : EUDL, European Union Digital Library


Periodical
School Community Journal
ISSN: 1059308X

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Periodical
Research in Middle Level Education Online

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Aan de slag met je klas : een oplossingsgerichte kijk op leraar zijn : tips, praktijkvoorbeelden en reflectiemomenten
Author:
ISBN: 9789044130553 Year: 2013 Publisher: Antwerpen Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Hoe slaag jij als leraar erin om het beste uit je leerlingen naar boven te halen? Welke troeven zet je in om je leerlingen in beweging te brengen? Wil je als leraar te weten komen wat jouw unieke kwaliteiten zijn? Hoe ga je om met een veranderend mensbeeld en maatschappelijke invloeden? Hoe blijf je als leraar en als mens overeind in de klas? Dit boek laat leraren reflecteren over deze en andere vragen. Met de concrete tips, suggesties en bruikbare tools kan elke leraar onmiddellijk aan de slag. De eigen kijk op onderwijs biedt vele, brede groeikansen aan leraren. Oplossingsgericht werken is meestal leuk: voor de leerling want hij voelt zich ernstig genomen, voor de leraar want de kans dat je leerlingen meewerken is groot. Deze positieve wisselwerking is motiverend en bovendien werkzaam. Recent onderzoek toont aan dat oplossingsgerichte interventies specifieke zenuwbanen activeren die nodig zijn voor een ‘goed gevoel’. Nieuwe denkwijzen maken nieuwe banen in de hersenen en hoe meer herhaling, hoe sterker het spoor. Oplossingsgericht werken lost dus niet alleen problemen op, het geeft bovendien een extra training en dynamiek om toekomstige problemen aan te pakken. Eenmalige interventies kunnen verandering brengen. Een nieuwe gewoonte vraagt meer.


Periodical

Book
Opvoeden in de klas
Author:
ISBN: 9789401427845 Year: 2015 Volume: *33 Publisher: Tielt Lannoo

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Opvoeden in de klas is een unieke bundeling van werkbare principes en concrete technieken waarmee leerkrachten dadelijk aan de slag kunnen gaan. Het boek is doorspekt met tips om je interactiestijl te perfectioneren. Het gaat in op kernthema's als assertiviteit, omgaan met pesten en het belang van emotionele intelligentie.


Book
Gedragsproblemen in de klas : een praktisch handboek
Authors: ---
ISBN: 9789401417938 Year: 2014 Volume: *1 Publisher: Houten LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek biedt leerkrachten een praktisch overzicht van gedragsproblemen en gedrags- en ontwikkelingsstoornissen die je bij kinderen in de klas kunt tegenkomen en hoe je hiermee kunt omgaan. Het is helder geschreven en direct toepasbaar in de dagelijkse klassenpraktijk. Dit boek laat zien dat het vaak verrassend kleine dingen zijn die kinderen met grote problemen goed kunnen ondersteunen! Zorgplicht en passend onderwijs zijn goede concepten, maar brengen nogal wat te weeg op school. Steeds vaker komen er kinderen met forse gedragsproblemen of gedrags- en ontwikkelingsstoornissen in het regulier basisonderwijs en van leerkrachten wordt verwacht dat ze hier adequaat mee kunnen omgaan. Om les te kunnen blijven geven in een klas waarin steeds meer zorgkinderen zitten die de nodige ondersteuning behoeven, is dit boek geschreven. Gedragsproblemen in de klas begint met het onderscheid tussen gedragsproblemen en gedragsstoornissen. Hierna beschrijft ieder hoofdstuk een gedragsprobleem of gedrags- of ontwikkelingsstoornis die je in de klas kunt tegenkomen, zoals AD(H)D, ASS, depressie, faalangst en pestgedrag. Het beantwoordt vragen als: hoe kun je kinderen ondersteunen die ondanks hun beperkingen moeten functioneren op de gewone basisschool? Wat kun je doen? Wat kun je beter niet doen? Het boek eindigt met een hoofdstuk over executieve functies en hun invloed op gedrags- en ontwikkelingsstoornissen.

Listing 1 - 10 of 11 << page
of 2
>>
Sort by