Narrow your search

Library

FARO (1)

KU Leuven (1)

Odisee (1)

UAntwerpen (1)

UGent (1)

UHasselt (1)

VIVES (1)

VUB (1)


Resource type

book (1)


Language

Dutch (1)


Year
From To Submit

2000 (1)

Listing 1 - 1 of 1
Sort by

Book
De beleveniseconomie : werk is theater en elke onderneming creëert zijn eigen podium
Authors: ---
ISBN: 9052613257 Year: 2000 Publisher: Schoonhoven Academic Service

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het boek is geschreven voor al wie zoekt naar een nieuwe wijze om aan zijn onderneming waarde toe te voegen. De auteurs tonen aan dat belevenissen een apart economisch product vormen. Nadat ze dat besef hebben bijgebracht, laten ze zien op welke wijze men boeiende belevenissen kan creëren. Een van de routes om de beleveniseconomie in te gaan, is het zich eigen maken van de beginselen van massaproductie op maat, waardoor producten automatisch in diensten en diensten in belevenissen veranderen. Deze nieuwe economie vereist ook nieuwe concepten. Op alle niveaus van de onderneming moeten medewerkers begrijpen dat elk bedrijf een podium en elk werk theater is. Om een van de vele rollen te spelen die elke onderneming nodig heeft om belevenissen te kunnen creëren, moeten zij zich van een aantal technieken bedienen. Ten slotte betogen de auteurs dat belevenissen uiteindelijk transformaties dienen te worden (de titel van het boek is dus eigenlijk niet juist gekozen) : wat de onderneming biedt, moet de klant persoonlijk doen veranderen!

Listing 1 - 1 of 1
Sort by