Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|
Choose an application
Dyscalculie is een stoornis in het (leren) rekenen, die steeds meer aandacht krijgt. In dit nieuwe standaardwerk Dit is dyscalculie geeft dyscalculie-expert prof. dr. Hans van Luit op een toegankelijke manier inzicht in de achtergrond, diagnostiek en aanpak van dyscalculie, zowel op school als thuis.Om in de school het onderwijs af te stemmen op de zwakke rekenaar, is van leerkrachten en ook schoolbreed veel kennis en kunde nodig. Van Luit laat zien hoe leerlingen met dyscalculie kunnen worden ondersteund en welke geschikte interventies er zijn. De stoornis wordt mede op basis van casuïstiek uitvoerig uitgediept en toegelicht.'Onderzoek toont aan dat kinderen ontzettend veel belang hebben bij vroege signalering. Het gaat dan niet alleen om het bepalen van een score, maar bovenal om inzicht in specifieke individuele tekorten. Hierdoor wordt het mogelijk de leerling gericht te helpen.'Dit is dyscalculie is een onmisbaar boek en waardevol naslagwerk voor iedereen die geïnformeerd wil worden over dyscalculie: leerkrachten, rekenspecialisten, remedial teachers, gedragsdeskundigen, hbo- en wo-studenten en geïnteresseerde ouders.'Stimuleren helpt en kan (vroege) rekenproblemen helpen voorkomen en wellicht de consequenties van dyscalculie verminderen.'(Bron: https://www.lannoo.be/nl/dit-dyscalculie)
Dyscalculie. --- Kinderen. --- Leermiddelen. --- dyscalculie --- leerstoornissen --- rekenproblemen --- Dyscalculie --- 464.2 --- 464 --- Didactic strategies --- leerproblemen --- Rekenproblemen --- 376.54 --- Math anxiety --- Diagnostiek --- Hulpverlening --- Leerlingbegeleiding --- Zorgverbreding --- Orthopedagogics --- Diagnose
Choose an application
Dit boek is het eerste deel in de serie 'Interventies in het onderwijs', een drietal themaboeken over schoolpsychologie waarin theorie, adviezen en interventies bij problemen in onderwijs besproken worden.Veel kinderen ondervinden problemen bij het schoolse leren. Soms beperken deze problemen zich tot een specifiek vak, zoals lezen of rekenen, soms zijn de prestaties voor meerdere vakken onvoldoende. Leren kan ook problematisch verlopen door een samenspel van verschillende redenen, zoals hoogbegaafdheid, of adhd. Een doeltreffende interventie kan alleen gedaan worden als de precieze aard van de beperkingen en mogelijkheden van leerlingen opgespoord zijn met passende diagnostische middelen.Hoe denken vooraanstaande Nederlandse experts over interventies bij leerproblemen in het Nederlandse onderwijs? Deze vraag staat centraal in Interventies in het onderwijs: leerproblemen. In deze bundel worden adviezen, programma's, begeleiding en andere methodieken besproken die zich richten op leerproblemen en bijzondere doelgroepen in het basisonderwijs en middelbaar onderwijs. Het boek behandelt de theoretische achtergrond van de verschillende interventies, de diagnostiek en het instrumentarium die daarbij worden gebruikt, en de effectiviteit op basis van onderzoeksresultaten uit de onderwijspraktijk en uit onderzoekssettings. Alle leerproblemen worden geïllustreerd aan de hand van casussen die typische kenmerken van de specifieke problematiek vertonen
Teaching --- Teacher education. Teacher's profession --- Developmental psychology --- Educational psychology --- Educational sciences --- Leerproblemen --- Leerlingbegeleiding --- Dyslexie --- Niet-verbale leerstoornis --- Cognitieve ontwikkeling --- Dyscalculie --- Orthopedagogiek --- 376.5 --- Leerprobleem
Choose an application
Geef me de tijd is een gids voor ouders en leerkrachten over hoe men bepaalde stoornissen kan signaleren. Er wordt aandachtbesteed aan dyslexie, dysorthografie, dyscalculie, geheugenstoornissen, AD(H)D, niet-verbale leerstoornissen (NLD) en autisme. Geef me de tijd is een gids voor ouders en leerkrachten over hoe men bepaalde stoornissen kan signaleren. Er wordt aandacht besteed aan dyslexie, dysorthografie, dyscalculie, geheugenstoornissen, AD(H)D, niet-verbale leerstoornissen (NLD) en autisme. De lezer krijgt voldoende informatie over de verschillende stoornissen zodat hij of zij bepaalde problemen kan herkennen. Dit (h)erkennen is een eerste stap naar verder onderzoek. Na een gefundeerde diagnose moeten ouders en leerkrachten verder werken aan het leren leren van het kind. In dit boek wordt een aantal kapstokken aangereikt over hoe dit leerproces ondersteund kan worden.
Leerstoornissen. --- leerproblemen --- autisme --- NLD (nonverbal learning disabilities) --- leesproblemen --- Educational psychology --- geheugenstoornissen --- dyslexie --- ADHD (attention deficit hyperactivity disorder) --- #PBIB:+105.61 --- ADHD --- Autisme --- Dyscalculie --- Dyslexie --- #KVHB:Leerstoornissen --- leerstoornissen --- 464 --- NLD --- dyscalculie --- dysorthografie --- orthopedagogiek --- rekenproblemen --- schrijfproblemen --- Leerkrachten --- Leerlingbegeleiding --- Leerproblemen --- Leerproblemen (Kinderen met leerproblemen, Leerstoornissen) --- Leerprocessen --- Leren leren --- Ouders --- Samenwerken --- Scholen --- leerlingenbegeleiding --- leerprocessen --- leraren --- leren --- ouders --- samenwerken --- scholen --- leerproblemen (ler) --- 376 --- Autistische kinderen --- Diagnostiek --- Dysorthografie --- Hulpverlening --- Leren --- Onderwijsleerprocessen --- Signalen --- leermoeilijkheden --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Leerstoornissen : Algemeen --- kinderen met leerproblemen --- Kinderen met leerproblemen --- Leerstoornissen --- Rekenstoornissen --- Geheugen --- Schrijfstoornissen --- Kinderen --- Geheugenproblemen --- Niet-verbale leerstoornis --- Orthopedagogiek --- Rekenproblemen --- Leesproblemen --- Schrijfproblemen --- autismespectrumstoornis (ASS) --- Leerstoornissen; kinderen --- 464 ) Kinderen met leerproblemen --- kinderen met leerstoornissen --- MBD --- Leerstoornis --- Rekenstoornis --- Geheugen (psychologie) --- Schrijfstoornis --- Kind --- Geheugenprobleem --- Diagnose --- Rekenprobleem --- Leerprobleem --- Leesprobleem --- Schrijfprobleem --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Gesprek --- #gsdbP --- Autismespectrumstoornis
Choose an application
Het boek biedt in twaalf hoofdstukken een overzicht van de wetenschappelijke en praktijkgerelateerde kennis over dyslexie bij jongvolwassenen in Vlaanderen en Nederland.
Orthopedagogics --- studentenbegeleiding --- jeugd --- dyslexie --- Dyslexie ; volwassenen --- #KVHB:Dyslexie --- jongvolwassenen --- leerproblemen --- leesproblemen --- orthopedagogiek --- 464 --- Dyslexie --- Leerproblemen --- kinderen met leerproblemen --- Dyslexia --- Young adults --- Handbooks, manuals, etc. --- Academic collection --- 376.53 --- ADHD --- Vlaanderen --- dyscalculie --- Adolescenten --- 376.41 --- Diagnostiek --- Volwassenen --- Begeleiding --- 376 --- 376 Buitengewoon onderwijs. Orthopedagogiek. Gehandicapte kinderen: opvoeding en onderwijs. Speciaal onderwijs. --- Buitengewoon onderwijs. Orthopedagogiek. Gehandicapte kinderen: opvoeding en onderwijs. Speciaal onderwijs. --- Kinderen met leerproblemen --- departement Algemeen 11 --- leesstoornissen --- Buitengewoon onderwijs. Orthopedagogiek. Gehandicapte kinderen: opvoeding en onderwijs. Speciaal onderwijs --- Leesproblemen --- adolescenten --- hoger onderwijs --- leerstoornissen --- secundair onderwijs --- testen --- Leesprobleem --- Adolescent --- onderwijsbehoeften en ontwikkeling
Choose an application
De stijl van de begeleider - Het visueel voorstellingsvermogen - Berentrapjes : Kijken naar kenmerken - Analyseren en vergelijken van kenmerken - Verstopwoorden - Natekenen en naschrijven naar model - Kopiëren met structuuropbouw - Juist overschrijven.
Concentratiemoeilijkheden --- Kinderen. --- Cognitive psychology --- personen met een visuele beperking --- Orthopedagogics --- ruimtelijke oriëntatie --- orthopedagogiek --- berengroepen --- personen met een beperking --- taalvaardigheid --- logopedie --- visuele analyse --- schrijfproblemen --- waarnemingsstoornissen --- dyslexie --- dyscalculie --- kinderen --- psychomotoriek --- cognitieve psychologie --- kinderen met leerproblemen --- ruimtelijk-visuele problemen --- visuele waarneming --- #KVHB:Dyslexie --- #KVHB:Orthopedagogie --- #KVHB:Rekenstoornissen --- #KVHB:Ruimtebegrip --- 464 --- leerproblemen --- rekenproblemen --- werkhoudingsproblemen --- Concentratieproblemen --- Feuerstein --- Feuerstein, Reuven --- Leerproblemen (Kinderen met leerproblemen, Leerstoornissen) --- Meichenbaum, Donald --- Orthopedagogie --- Ruimtelijk inzicht --- Visuomotoriek --- Voorstellingsvermogen --- basisonderwijs --- berenprogrammas --- beweging --- leren --- ruimtelijke disfunctie --- spelen --- zelfstandig leren --- 464 ) Kinderen met leerproblemen --- kinderen met ruimtelijk-visuele problemen --- 072181.jpg --- orthopedagogie --- Kinderen met leerproblemen --- 376.5 --- Analyse --- Begeleiding --- Hersenen --- Kopiëren --- Ruimtelijk-visuele problemen --- Waarneming --- Kinderen --- Zien --- Onderwijsstijlen --- Leren --- Taalvaardigheid --- Zelfinstructiemethoden --- Feuersteinmethode --- Zorgverbreding --- Cognitieve opvoeding --- Leerproblemen --- Orthopedagogiek --- Waarnemingsstoornissen --- Dyslexie --- Rekenstoornissen --- Meichenbaum --- Kind --- Onderwijsstijl --- Zelfinstructiemethode --- Feuerstein methode --- Leerprobleem --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Waarnemingsstoornis --- Rekenstoornis
Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|