Listing 1 - 10 of 165 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Law of civil procedure --- Belgium --- Droit pénal --- Jurisprudence --- Rechtspraak --- Strafrecht --- 347.956 <493> --- Beroep--(burgerlijk procesrecht)--België --- 347.956 <493> Beroep--(burgerlijk procesrecht)--België --- Beroep--(burgerlijk procesrecht)--België --- E-books
Choose an application
Choose an application
This guide to developing reflective practice reflects significant developments in reflective theory and examines Christopher Johns' own model for structured reflection centred on care and the caring relationship.
Professional ethics. Deontology --- Hygiene. Public health. Protection --- Holistic nursing --- Nursing --- 613.3 --- communicatie --- intervisie --- Reflecteren (Terugblikken) --- supervisie --- verpleegkundig beroep --- Philosophy --- Beroep en opleiding
Choose an application
Medical law --- medische beroepen --- psychotherapie --- verpleegkundig beroep --- gezondheidsrecht --- artsen --- beroepsaansprakelijkheid --- Belgium
Choose an application
Medical law --- Nursing --- medische beroepen --- psychotherapie --- verpleegkundig beroep --- gezondheidsrecht --- artsen --- beroepsaansprakelijkheid --- Belgium
Choose an application
Professional ethics. Deontology --- Physiotherapy. Alternative treatments --- Medical ethics --- Physical therapists --- 174 --- 174 Beroepsethiek. Beroepsmoraal. Deontologie van het beroep --- Beroepsethiek. Beroepsmoraal. Deontologie van het beroep --- Physiotherapists --- Allied health personnel --- Legal status, laws, etc
Choose an application
U wilt uw patiënten effectief geruststellen, bij het beslissingsproces betrekken, slecht nieuws brengen of motiveren tot gedragsverandering. Maar hoe doet u dat feitelijk? Wat zegt u? Hoe zegt u het? Hoe praat u met een suïcidale patiënt, hoe reageert u op iemand die in huilen uitbarst en wat zegt u tegen de borderline patiënte die u midden in de nacht in crisis opbelt? Patiëntgericht communiceren wérkt. De patiënt voelt zich begrepen, gesteund en erkend. Er ontstaat een efficiënte en prettige werkrelatie, waarin u met de patiënt samenwerkt en probeert tot een gezamenlijk besluit te komen. U helpt de patiënt meer greep op zijn situatie te krijgen en zijn zelfredzaamheid te vergroten. Patiëntgericht communiceren levert u meer werkplezier en de patiënt belangrijke gezondheidseffecten op.
603.3 --- patiënten --- communicatie --- patiëntenbegeleiding --- huisartsen --- Communicatie --- Patiënten --- de arts - beroep en opleiding, verhouding arts-patiënt --- Professional ethics. Deontology --- Sociology of health
Choose an application
Arts-patiëntcommunicatie wint alsmaar meer aan belang binnen geneeskundige opleidingen, maar wordt nog vaak niet genoeg naar waarde geschat door mensen binnen de gezondheidssector. Nochtans zijn de voordelen ervan meermaals aangetoond. Uit onderzoeken blijkt dat arts-patiëntcommunicatie een belangrijke invloed heeft op patiënttevredenheid, therapietrouw, kwaliteit van leven en gezondheid. Ook leeft bij veel artsen het gevoel dat luisteren naar patiënten en een gesprek aangaan te veel tijd kost. Dat is een misverstand: goede communicatie vraagt namelijk evenveel tijd als slechte communicatie. En het eerste brengt zoveel meer op.Koen Pardon geeft in Ik luister praktische en direct bruikbare adviezen over hoe artsen, specialisten, paramedici en studenten geneeskunde hun communicatie naar patiënten kunnen verbeteren. Met heel wat voorbeelden uit de praktijk, van de auteur zelf maar ook van heel wat andere mensen uit het veld, word je je als arts bewust van je eigen communicatiegewoontes en van hoe je je communicatieskills kan inzetten om de gezondheid van je patiënten te verbeteren. Actief luisteren, doelgericht communiceren en een empathische houding zijn rode draden doorheen dit boeiende naslagwerk.https://www.standaardboekhandel.be/p/ik-luister-9789463372787
#KVHA:Meertalige communicatie --- #KVHA:Gezondheidscommunicatie --- #KVHA:Gezondheidszorg --- Communicatie --- Relatie arts - patiënt --- Gezondheidszorg --- Sociology of health --- Mass communications --- 613.3 --- communicatie --- gezondheidszorg --- verpleegkunde - beroep en opleiding
Choose an application
Case Histories in Business Ethics illustrates and extends the role of case histories in the teaching and study of business ethics. Typically, case histories are used to illustrate assertions or arguments, or to stimulate debate about an issue within business ethics. This volume examines that role, illustrating the link between case histories and more general theoretical approaches to business ethics. It also discusses the role of case histories in engaging the wider cognitive and affective capacities of the student and therefore the development of character.
Professional ethics. Deontology --- 174 --- 241.67 --- Business ethics --- Business --- Businesspeople --- Commercial ethics --- Corporate ethics --- Corporation ethics --- Professional ethics --- Wealth --- Beroepsethiek. Beroepsmoraal. Deontologie van het beroep --- Business ethics. Corporate ethics. Bedrijfscodes. Management en ethiek. Zakenmoraal --- Moral and ethical aspects --- 241.67 Business ethics. Corporate ethics. Bedrijfscodes. Management en ethiek. Zakenmoraal --- 174 Beroepsethiek. Beroepsmoraal. Deontologie van het beroep
Listing 1 - 10 of 165 | << page >> |
Sort by
|