Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|
Choose an application
Cd-rom bij het gelijknamige boek.
Secondary education --- Didactic strategies --- zelfstudie --- onderwijsmanagement --- Didactics of secundary education --- Didactics of Dutch --- lesvoorbeelden --- studiemethode-begeleiding --- Nederlands --- begeleid zelfstandig leren --- 484.2 --- didactiek --- secundair onderwijs --- 831.2 --- Begeleid zelfstandig leren --- Didactiek --- 485.1 --- Zelfstandig leren --- Studievaardigheden ; secundair onderwijs --- didactiek secundair onderwijs - onderwijsstrategieën --- Nederlande taal en letterkunde --- Contains audio-visual material --- Secundair onderwijs --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie
Choose an application
Gids voor leerlingen in de Tweede Fase van het HAVO en VWO. Door de studiehuisgedachte verandert het leren van leerstofgericht naar leerprocesgericht. Het toepassen van vaardigheden neemt daarin een wezenlijke plaats in. Komen aan bod: Zelfstandig leren - Omgaan met informatie - Onderzoek doen - Problemen oplossen - Samenwerken
Secondary education --- vaardigheidsonderwijs --- didactische processen --- zelfstudie --- Didactic evaluation --- Didactic strategies --- Research on teaching --- Study methods --- secundair onderwijs --- informatievaardigheden --- zelfstandig leren --- probleemoplossend denken --- coöperatief leren --- onderzoek --- Schoolbooks - Didactic material --- 450.8 ) Methodiek van het studeren --- informatievaardigheid --- samenwerkend leren --- scripties --- 484.2 --- Leerlingen --- Vaardigheden --- Didactiek: sec.onderwijs --- Vaardigheden: sec.onderwijs
Choose an application
Een leraar van klasse biedt leraren in het voortgezet onderwijs steun bij hun dagelijks werk. De auteurs vertalen een schat aan onderwijskundige, didactische en pedagogische kennis naar de concrete onderwijspraktijk. Het boek biedt inspiratie voor allerlei onderwijscontexten, van traditionele scholen tot scholen die volop met vernieuwingen bezig zijn. Drie hoofdthema's in het boek zijn: didactiek, orde houden en de relatie van de leraar met de klas. Een vierde hoofdthema is de voortgaande professionele ontwikkeling van docenten in de beroepspraktijk. De auteurs ontwikkelen een visie op onderwijs waarbij de leerlingen geleidelijk steeds meer verantwoordelijkheid leren dragen voor hun leerproces en het leerresultaat. Ze laten met veel voorbeelden zien hoe leraren dat voor elkaar kunnen krijgen.
Lerarenopleiding --- algemeen. --- Teacher education. Teacher's profession --- leraren-leerling relatie --- ordeproblemen (onderwijs) --- School management --- didactiek --- onderwijspraktijk --- Didactique Didactiek --- Formateurs Opleiders --- gezag --- lesgeven --- 454.22 --- Beginnende leraren --- Coöperatief leren (Samenwerkend leren) --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Hoger onderwijs --- Lager onderwijs --- Onderwijsstijlen --- Professionele ontwikkeling --- Reflecteren (Terugblikken) --- Relatie leraar-leerling --- Secundair onderwijs --- Tucht (Discipline, Gezag, Orde, Ordeproblemen) --- begeleid zelfstandig leren --- docent --- straffen --- 474.22 --- 454.2 --- 489.4 --- Didactiek --- Klassenmanagement --- Leraren --- Leren --- Reflectie --- Relatie leraar - leerling --- Straffen --- Zelfstandig werk --- 484.2 --- Relatie leraar-klas --- Tucht --- Vaardigheden --- Onderwijsstrategieën --- Leraren hoger onderwijs --- Leraar hoger onderwijs
Choose an application
Leerlingen evalueren speelt een belangrijke rol in de dagelijkse klaspraktijk. Vernieuwde visies op onderwijzen en leren plus de invoering van eindtermen en ontwikkelingsdoelen hebben nieuwe inzichten meegebracht over die evaluatie. Bij leerkrachten en andere onderwijskundigen groeit meer en meer de overtuiging dat het niet alleen gaat om de evaluatie van kennis en inzicht, maar ook van vaardigheden en attitudes. Het zou moeten gaan om een evaluatie die geïntegreerd is in het hele onderwijsproces, die aangepast is aan de individuele kenmerken van de leerlingen, die uitdagend en levensecht is en die de leerlingen op een actieve manier betrekt bij hun eigen leer- en evaluatieproces. Maar de stap van die inzichten naar aangepaste evaluatievomren blijkt nog vaak iets te groot. Individuele leerkrachten kunnen die omslag niet alleen maken : er zijn voorbeelden en ondersteuning nodig vanwege collega's, begeleiding en overheid ; maar er is ook een onderwijskundig kader nodig waaruit leerkrachten strategieën kunnen putten om aan de slag te gaan. Eerder dan het aanreiken van gesneden brood wil dit boek de noodzakelijke ingrediënten en aandachtspunten voor het ontwikkelen van goede evaluatiemethoden aanreiken. Het werk bevat voorbeelden voor verschillende leeftijdsgroepen en studierichtingen. Maar deze dienen als illustratie van de achterliggende principes : het kader waarmee leerkrachten en leerkrachtenteams kunnen vertrekken om de evaluatie van hun leerlingen op een nieuwe leest te schoeien. Daadwerkelijk aangepast aan hun vernieuwde inzichten.
Evaluatietechnieken --- Pedagogiek en onderwijskunde --- Secundair onderwijs. --- Handboeken en inleidingen. --- Didactic evaluation --- evaluatie (onderwijs) --- didactiek --- #PBIB:2002.4 --- #KVHA:Evaluatie --- #KVHB:Evaluatie --- #KVHB:Onderwijs --- #KVHB:Pedagogie --- 371.25 --- evaluatie --- leerlingenbegeleiding --- zelfstandig leren --- 450.2 --- leren --- onderwijs --- onderwijsbeleid --- 454.21 --- 454.4 --- 484 --- Evaluatie --- assessment --- begeleid zelfstandig leren --- didactisch proces --- portfolio's --- 483 --- 484.4 --- Betrokkenheid --- Evaluatie (Beoordeling) --- Evaluatie van leerlingen (klassenraad, schoolrapport, toetsen) --- Onderwijsvernieuwing --- Portfolio's --- Secundair onderwijs --- Vaardigheden --- 454.4 ) Evaluatie --- alternatieve evaluatievormen --- authentieke evaluatie --- evaluatie (ler) --- evaluatie-instrumenten --- leerlingbetrokkenheid --- vaardigheidsevaluatie --- 371.27 --- 484.2 --- Zelfstandig studeren --- Lerarenopleiding : CVO --- lerarenopleiding cvo --- #gsdbP --- Didactische evaluatie --- onderwijs - politiek, wetgeving en organisatie --- Didactische werkvormen --- Didactiek --- Vernieuwing van het secundair onderwijs --- (zie ook: Schoolrapporten) --- Onderwijs --- Assessment --- Leerlingen --- examinering --- 371.26 --- Portfolio --- Leerling --- Evaluatietechniek --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Jongere --- Vlaanderen --- Emigratie
Choose an application
Leren en opleiden op basis van competenties is momenteel een begrip op alle niveaus van de onderwijs- en opleidingswereld. De Europese onderwijsruimte, de sterkere afstemming op het beroepenveld en de afstemming van onderwijs op de interesse en ervaring van studenten zijn ontwikkelingen die competentiegericht opleiden sterk in de hand werken. Meer aandacht voor assessment, voor feedback aan studenten en voor erkenning van verworven bekwaamheden is nu al een winstpunt van deze innovatie. Dit boek geeft een overzicht van de theoretische achtergronden en de praktische realisaties die deze innovatie met zich meebrengt. Tevens biedt het boek door middel van de fenomenografische methode een overzicht van de diverse niveaus van competentiegericht opleiden en toetsen die in de praktijk terug te vinden zijn. Docenten, lectoren, beleidsmakers en opleidingsverantwoordelijken kunnen met behulp van dit boek nagaan waar de eigen opleiding vandaag staat en welke stappen zij vervolgens kunnen nemen. Voor studenten onderwijskunde, pedagogiek, arbeids- en organisatiepsychologie en docenten in opleiding betekent dit boek een verdieping in de studie naar competenties en flexibel leren. (Bron: covertekst)
Onderwijsvernieuwing --- Hoger onderwijs. --- School management --- Curriculum development --- Didactic evaluation --- opleiden --- competenties --- evaluatie (onderwijs) --- Academic collection --- Competentiegericht onderwijs --- 454.4 --- Hoger onderwijs --- 489.4 --- competentiegericht onderwijs --- toetsen --- Evaluatie --- Didactiek --- advies, coachen, empowerment, succes, talenten, vaardigheden, zelfontwikkeling --- 454.2 --- 484.2 --- assessment --- didactisch proces --- evaluatie --- examinering --- les --- onderwijs --- 062933.jpg --- Apprentissage Leerproces --- Assessment Assessment --- 450.46 --- hoger onderwijs --- onderwijsvernieuwing --- Assessments --- Competenties --- Leren --- Onderwijs --- competentie (ler) --- competentiegericht beoordelen --- Evalueren --- Onderwijsmethoden --- Assessment --- Competenties; onderwijs --- Onderwijsstrategieën --- flexibiliteit --- flexibilisering --- leermethoden --- examen --- competentiegericht opleiden --- Theoretische onderwijsvernieuwing --- Didactiek (hoger onderwijs) --- 378 --- 658.33 --- 331.1 --- 371.3 --- 371.26 --- Competentieleren --- Lerarenopleiding --- Flexibilisering --- Competentieontwikkeling --- Flexibiliteit --- Examineren --- 450.7 --- 451.3 --- 489.3 --- Nieuwe leren --- Opleiding en bijscholing --- Politiek, wetgeving en organisatie --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|