Listing 1 - 10 of 24 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Communicatieve vaardigheden --- Evaluatie --- Toets --- Didactiek --- Moderne vreemde talen
Choose an application
Zelfsturend leren --- Taakgericht onderwijs --- Leren leren --- Remediërend onderwijs --- Secundair onderwijs --- Didactiek --- Moderne vreemde talen --- Llenguatge i llengües --- Ensenyament. --- Taalonderwijs
Choose an application
Vreemdetalenonderwijs --- Vreemdetalenonderwijs en cultuur. --- culturele competenties. --- didactiek. --- intercultureel onderwijs --- interculturele communicatie --- Didactics of English --- talenonderwijs --- Engels --- Moderne vreemde talen --- Didactiek --- Intercultureel onderwijs
Choose an application
Wat zijn vandaag de dag de ingrediënten voor uitdagend en efficiënt onderwijs in de vreemde talen? Moderne vreemde talen in de onderbouw biedt (aankomende) docenten een handreiking bij de vormgeving van dit onderwijs. De uitgangspunten van communicatief vreemdetalenonderwijs en het Europees Referentiekader spelen hierbij een belangrijke rol. Tegen deze achtergrond bespreken de auteurs de vaardigheden lezen, luisteren, spreken en schrijven en hun onderlinge samenhang. Daarna komen vocabulaire, grammatica en taal en cultuur aan de orde. Ook wordt uitgebreid aandacht besteed aan evaluatie en beoordeling, het taalportfolio en aan het concept 'leren leren' in de onderbouw. In alle hoofdstukken zijn relevante voorbeelden en illustraties opgenomen uit recente leergangen voor de talen Engels, Frans, Duits en Spaans, en van de websites bij deze leergangen. De hoofdstukken sluiten af met bronnen voor verdere informatie en verdieping. (Bron: covertekst)
Vreemdetalenonderwijs --- Didactiek. --- Leerplannen. --- 485.2 --- 100744.jpg --- Taalonderwijs ; didactiek --- Taal en letterkunde; overige talen --- Leerdoelen --- Evaluatie --- Basisvorming --- Didactiek --- Moderne vreemde talen --- Leerdoel --- Basisvorming (Nederland)
Choose an application
In de Tabascoklas legt de leraar het leerproces in handen van de leerder. Geleidelijk aan leert de leerling de verantwoordelijkheid op te nemen voor het eigen leren en eigenaarschap ervan te verwerven door er zelf sturing aan te geven tot in de evaluatie toe. Hij leert op ontdekkingstocht te gaan om vat te krijgen op de omringende wereld. Hierbij bouwt hij verder op bestaande ervaringen en leert hij van en met zijn medeleerlingen. Hij gebruikt de taal om het zingevingsproces te verwoorden en om er de relevante dagelijkse handelingen mee uit te voeren. En de leraar? Die kijkt toe en ziet hoe de motivatie voor betekenisvol leren verhoogt. Hij wordt omgeschoold tot coach van de taakcyclus en tot bouwer van een veilige leeromgving; gesteund door zijn collega's die samen met hem experimenteren om het leren terug te geven aan wie het toehoort : de leerling. Cd-rom bij het boek "Krachtig leren binnen een taakgerichte benadering". In de TABASCO klas legt de leraar het leerproces in handen van de leerder. Geleidelijk aan leert de leerling verantwoordelijkheid op te nemen voor het eigen leren en eigenaarschap ervan te verwerven door er zelf sturing aan te geven tot in de evaluatie toe. Hij leert op ontdekkingstocht te gaan om vat te krijgen op de omringende wereld. Hiertoe bouwt hij verder op bestaande ervaringen en leert hij van en met zijn medeleerlingen. Hij gebruikt de taal om het zingevingsproces te verwoorden en om er relevante dagelijkse handelingen mee uit te voeren. En de leraar? Die kijkt toe en ziet hoe de motivatie voor getekenisvol leren verhoogt. Hij wordt omgeschoold tot coach van de taakcyclus en tot bouwer van een veilige leeromgeving, gesteund door zijn collega's die samen met hem experimenteren om het leren terug te geven aan wie het toebehoort: de leerling. (Bron: covertekst)
Psycholinguistics --- zelfstudie --- talenonderwijs --- Didactics of languages --- didactische werkvormen --- Taakgericht onderwijs --- Didactiek --- Tabasco --- Zelfsturend leren --- Coöperatief leren --- Moderne vreemde talen --- Taalonderwijs --- Samenwerkend leren --- 050937.jpg --- 050938.jpg --- Vreemdetalenonderwijs: didactiek --- #gsdbP --- Didactiek. --- Taalonderwijs.
Choose an application
English language --- Study and teaching --- Foreign speakers --- Foreign speakers. --- Didactics of English --- SO (secundair onderwijs) --- Germanic languages --- Study and teaching&delete& --- Didactiek --- Engels --- Secundair onderwijs --- Hoger onderwijs --- Moderne vreemde talen --- English language - Study and teaching - Foreign speakers
Choose an application
Dit boek bevat nieuwe toetsen en handreikingen waarmee VO-scholen leesproblemen bij leerlingen kunnen signaleren, verdiepingsonderzoek kunnen uitvoeren en de opbrengsten van interventies systematisch kunnen evalueren. Het boek bevat een overzicht van toetsen (Nederlands en moderne vreemde talen) waarmee scholen lees- en spellingproblemen kunnen signaleren. Het geeft aan welke leeringen in aanmerking komen voor specifieke begeleiding. Verder vindt u een overzicht van beschikbaar begeleidingsmateriaal. Het boek bespreekt hoe scholen begeleiding op verschillende niveaus kunnen inzetten en hoe ze deze niveaus integraal op elkaar kunnen afstemmen. Aan bod komen de inzet van interventieprogrammas en de competenties van begeleiders. Ook is er aandacht voor de evaluatie van de opbrengsten. Tenslotte zijn er de nieuwe woordleestoetsen voor Engels en Frans. De toetsen zijn genormeerd voor december en juni van het brugklasjaar voor de verschillende vormen van voortgezet onderwijs. Ook is er voor dezelfde meetmomenten een nieuwe normering beschikbaar van de AVI-9 toets uit 1996.
Dyslexie. --- Tests. --- Voortgezet onderwijs. --- Dyslexie --- Secundair onderwijs --- Nederlands --- Moderne vreemde talen --- Toetsen --- Leesproblemen --- Spellingproblemen --- Toets --- Leesprobleem --- Spellingsprobleem --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- Didactic evaluation --- Didactics of Dutch --- Didactics of languages --- Secondary education --- Orthopedagogics
Choose an application
Moderne vreemde talen --- EU --- Didactiek --- Frans --- Evaluatie --- Competenties --- Didactics of French --- Didactics of languages --- European Union --- Taal en talen --- Taalonderwijs. --- Taalpolitiek --- Vreemdetalenonderwijs. --- Secundair onderwijs. --- Taalgebruik. --- Didactiek. --- Planning --- Europa. --- 800.7 --- 800.7 Taalonderwijs. Taalverwerving --- Taalonderwijs. Taalverwerving --- Europese Unie --- Competentie
Choose an application
Moderne vreemde talen --- Europese Unie --- Didactiek --- Frans --- Evaluatie --- Competentie --- Taal en talen --- Taalonderwijs. --- Taalpolitiek --- Vreemdetalenonderwijs. --- Secundair onderwijs. --- Taalgebruik. --- Didactiek. --- Planning --- Europa. --- Didactics of French --- Didactics of languages --- European Union
Choose an application
Un ouvrage destiné à sensibiliser les apprenants à la composante culturelle présente dans toute communication et à développer chez eux une capacité d'échanges interculturels. Il vise donc à ce qu'ils puissent progressivement : prendre conscience des rituels sociaux qui sont propres à toute communauté et qui facilitent les échanges si on comprend leur fonctionnement ; repérer les traits culturels inscrits dans la langue (niveaux de langue, connotations, implicites, structuration du discours...) et qui en rendent parfois l'accès malaisé aux allophones ; interpréter et relativiser des données socioculturelles liées à la génération, à la région, au pays ; s'impliquer de façon affective et cognitive dans la découverte de nouvelles perceptions du monde. Chaque module didactique propose la mise en œuvre de stratégies pour décoder un environnement ou des réalités culturelles francophones : la ville et les déplacements urbains, la famille, la nourriture, le logement, les loisirs et la mode.
804.0-07 --- communicatie, mondeling --- taalkunde, Frans --- 804.0-07 Frans: taalonderwijs; taalverwerving --- Frans: taalonderwijs; taalverwerving --- Frans --- Didactiek --- Frankrijk --- Cultuur --- Intercultureel onderwijs --- Moderne vreemde talen --- 485.21 --- Didactics of French --- Didactics of secundary education --- Communication et culture. --- Français langue étrangère. --- Compétence de communication (linguistique)
Listing 1 - 10 of 24 | << page >> |
Sort by
|