Listing 1 - 10 of 13 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
375.9 --- 379.851.48 --- evenementenorganisatie --- risicomanagement --- meetingsector --- congresorganisatie --- event management --- congrestoerisme --- organisatie van congressen en evenementen --- congrestoerisme, incentive reizen, zakenreizen en citytrips
Choose an application
Dit boekje laat zien hoe evenementen in elkaar zitten en hoe ze kunnen worden ingezet als communicatiemiddel. Het toont hoe een evenement kan georganiseerd worden: praktische tips voor de locatie, catering, publiciteit, financiën,...
Evenementen --- Organisatie. --- evenementen --- evenementen marketing --- bedrijfscommunicatie --- Mass communications --- #KVHA:Taalkunde; Nederlands --- #KVHA:Communicatie; Nederlands --- #KVHA:Bedrijfscommunicatie; Nederlands --- #KVHA:Evenementen --- 375.9 --- communicatiemiddelen --- beleveniscommunicatie --- event management --- evenementenorganisatie --- communicatie --- communicatiemiddel --- organiseren --- Evenementen ; organisatie --- S20110191.jpg --- public relations --- organisatie van congressen en evenementen --- events --- 007 --- 659 --- Communicatie --- Evenementiële communicatie --- Evenementenmarketing --- Evenement
Choose an application
De voorbije jaren hebben talrijke, vooral Amerikaanse en Duitse auteurs een van de fundamentele veranderingen in de Westerse samenleving beschreven als een evolutie naar een belevingssamenleving. Als gevolg van het grote aanbod van producten en services trachten ondernemingen zich te onderscheiden van anderen, door introductie van de belevingdimensie. Die belevingsoriëntatie dringt door tot steeds meer sectoren. Ook in de vrijetijdssector treffen we in toenemende mate die trend aan in de vorm van “entertainmentization”: entertainment in subtropische aquacentra, entertainment in themarestaurants, shopotainment in shoppingcentra en flagship stores.De culturele sector zal in een verhevigde strijd om de vrije tijd van zijn doelgroepen ook meer aandacht voor intensivering van boeiende en betekenisvolle belevingen moeten hebben, maar wel gedeeltelijk op een andere wijze dan in de commerciële sector. In dit boek onderzoeken de auteurs hoe culturele centra, musea, bibliotheken, theaters en andere culturele organisaties de belevingdimensie kunnen integreren in de programmering, de architectuur, het kwaliteitsbeleid en in het marketingbeleid.
Culturele antropologie en psychologie --- psychologische studies. --- Applied marketing --- evenementen marketing --- cultuurmanagement --- Sociology of cultural policy --- Cultuurmanagement --- Cultuurmarketing --- Cultuurbeleid ; België --- Cultuurbeleid ; Nederland --- Cultuur --- Marketing --- Management --- Beleveniseconomie --- Evenementenmarketing --- #SBIB:316.7C325 --- #SBIB:309H2812 --- evenementenorganisatie --- 497.3 --- cultuurbeleid --- cultuurmarketing --- België --- Nederland --- 375.9 --- evenementen --- Culturele infrastructuur: culturele noden en behoeften --- Marketing, consumentengedrag, consumentisme --- cultuurbeleid - in landelijk verband --- Toerisme --- Financiewezen --- Cultuurbeleid ; België
Choose an application
De afgelopen jaren heeft de organisatie van events in Nederland een enorme vlucht genomen. Dat geldt zowel voor grote als kleine evenementen, voor zakelijke events zoals een congres en voor publieke events zoals het PinkPop festival. De eisen die aan de organisatie worden gesteld zijn steeds hoger geworden en de vraag naar gekwalificeerde eventmanagers is in snel tempo gegroeid. De Nederlandse communicatie-, management- en marketingopleidingen spelen hier op in. Het Basisboek eventmanagement bevat alle benodigde kennis voor de (toekomstige) eventmanager. Het bestaat uit vier delen. Deel 1 is een inleidend deel over de context en definities. In deel 2 worden de eigenschappen en taken van de eventmanager behandeld. Deel 3 behandelt de belangrijkste partners, de opdrachtgever en de toeleveranciers. En in deel 4 wordt een blik geworpen op de toekomst van eventmanagement. Ter verdieping zijn tevens columns van Jeroen Busscher en artikelen van professionele eventmanagers over hun praktijkervaringen opgenomen. De hoofdstukken en artikelen worden afgesloten met opdrachten, waardoor de bestudeerde stof direct aan de praktijk getoetst kan worden.
Evenementen --- Organisatie. --- Eventmanagement. --- Applied marketing --- Organization theory --- Netherlands --- organisatiemanagement --- bedrijfsleer --- evenementen marketing --- #KVHA:Evenmentiële communicatie --- #KVHA:Eventmanagement --- #KVHA:Meertalige communicatie --- #KVHA:Taalkunde --- 375.9 --- evenementenorganisatie --- event management --- 366.44 --- 659.5 --- Management --- eventmanagement --- projectmanagement --- 659 --- Evenementen: organisatie --- evenement --- management --- organisatie van congressen en evenementen --- Projectmanagement --- events - evenementen --- Evenementen ; organisatie --- Evenementenmarketing --- Accountmanagement --- Evenementiële communicatie --- Evenement
Choose an application
14-09529-5
Evenementen --- Secretariaatsmanagement. --- Organisatie. --- bedrijfsleven --- evenementen --- Advertising. Public relations --- Organization theory --- organisatie --- Personeelsbeleid --- feesten ; organisatie --- 659 --- #A0211A --- 695 Communicatie --- #KVHA:Communicatie; Nederlands --- #KVHA:Bedrijfsevenementen --- evenementenorganisatie --- event management --- PR --- 375.9 --- 659.5 --- Event management --- bedrijfsorganisatie, methoden --- communicatie in organisaties --- 659 Publicity. Information work. Public relations --- Publicity. Information work. Public relations --- public relations --- organisatie van congressen en evenementen --- 65.012 --- Organisaties --- Evenementenmarketing --- Organisatie --- Evenement
Choose an application
Applied marketing --- CRM (Customer Relationship Management) --- direct marketing --- marketingcommunicatie --- DBM (database marketing) --- Toegepaste marketing --- EDM --- procesmanagement --- marketing --- event management --- 369.1 --- E05016.jpg --- Klantenbinding --- Marketing --- event driven marketing --- marketing, marktonderzoek, marktanalyse --- Marketingstrategieën --- Nieuwe media --- Marketingtechnieken --- Trends --- Evenementenorganisatie --- Marketingstrategie --- Marketingtechniek --- Trend --- Financiewezen
Choose an application
Dit boek gaat over marketing in de entertainmentbranche. Aan de orde komen achtereenvolgens – in drie delen – de entertainmentmarkt en het medialandschap, de entertainmentbranches zoals muziek, films, games en evenementen en in het derde deel de strategische ontwikkelingen op het gebied van entertainmentmarketing. Bij het boek hoort een website met aanvullend materiaal. De eindredacteur is zelfstandig communicatieadviseur en als docent verbonden aan de Hogeschool Utrecht. Daarnaast zijn vele deskundige auteurs op deelgebieden betrokken geweest bij de totstandkoming. In deze tweede herziene druk heeft internet een centrale plaats. Alle teksten en illustratiemateriaal zijn geactualiseerd en het onderdeel sport is verdwenen. Het boek is gemakkelijk geschreven en heeft een moderne lay-out met passende illustraties. Een aanrader zowel voor iedereen die geïnteresseerd is in de entertainmentmarkt als voor de professional die zich dagelijks bezighoudt met entertainmentmarketing. Er zijn weinig marketinggebieden zo pluriform als de Nederlandse entertainmentsector. Dit boek biedt een nagenoeg compleet overzicht van deze sector en hanteert hierbij marketing als rode draad. Basisboek entertainmentmarketing bestaat uit drie delen. Deel 1 geeft een overzicht van de Nederlandse entertainmentmarkt en gaat tevens in op de geschiedenis daarvan. In deel 2 worden de specifieke marketingvereisten beschreven voor de verschillende branches: muziek, film, games, (multi)media en evenementen. Deel 3 gaat in op strategische ontwikkelingen in de entertainmentwereld en de rol van marketing daarin. Ieder hoofdstuk start met een lijst concrete leerdoelen en eindigt met een beknopte samenvatting. Basisboek entertainmentmarketing is bedoeld voor hbo-studenten media- en entertainmentmanagement, leisure, commerciële economie, facility management en communicatie. Daarnaast is het boek geschikt voor iedereen die de entertainmentbranche beter wil leren kennen. Henk Penseel is zelfstandig adviseur en parttime docent aan het Institute for Marketing & Commerce van de Hogeschool Utrecht. Bij dit boek hoort een website met veel extra materiaal. De code in dit boek geeft je twaalf maanden toegang tot dit materiaal en is slechts één keer te gebruiken.
Evenementen --- Marketing --- Organisatie. --- Computerspellen. --- Filmindustrie. --- Muziekindustrie. --- 658.8 --- entertainment. --- evenementen. --- marketing. --- Marketing, verkoop, distributie. --- Applied marketing --- evenementen marketing --- marketing --- evenementen --- entertainment --- marketing, verkoop, distributie --- #KVHA:Marketing --- #KVHA:Entertainment --- 658.81 )* VERKOOP --- evenementenorganisatie --- film --- media --- televisie --- 339.138 --- Marketing : amusement --- Organisatieleer --- evenement --- organiseren --- 375.9 --- departement PHL Music 08 --- marketingstrategie --- Evenementenmarketing --- Muziekindustrie --- Film --- Media --- Evenementiële communicatie --- Vrijetijdssector --- Interactiviteit --- Sport --- Sportmarketing
Choose an application
'Eventplanner' is een complete leidraad voor alle aspecten die bij de organisatie van evenementen en feesten komen kijken: van de voorbereiding tot het evenement zelf en de evaluatie achteraf. Het boek zit boordevol praktische tips en handige checklists voor zowel zakelijke events als privéfeesten.In deze compleet herziene versie gaat Kevin Van der Straeten in op de nieuwste trends in de eventsector. Zo houdt het de vinger aan de pols, en blijf je op de hoogte van de belangrijkste factoren bij moderne events.Bron : http://www.managementboek.nl
Evenementen. --- Evenementen --- Evenementenmarketing --- Projectmanagement --- Checklists --- Applied marketing --- organisatiemanagement --- Organization theory --- marketingstrategie --- Product strategy --- evenementen marketing --- Evenementen ; organisatie --- Evenementenorganisatie --- Evenementen: organisatie --- eventmanagament --- 659 --- Organisatieleer --- Productstrategie --- Toegepaste marketing --- PXL-Media & Tourism 2017 --- eventmanagement --- Cursus bachelor in het Office Management --- Evenement --- Checklist --- Storytelling --- Strategie --- Bachelor in het office management
Choose an application
Dit boek gaat over het organiseren van zowel klein- als grootschalige evenementen. Het leidt de organisator stapsgewijs langs de verschillende onderdelen van de vormgeving en realisatie van evenementen. Per fase worden direct toepasbare instructies, checklists en voorbeelden gegeven. Waar nodig is aanvullende informatie over publieksevenementen opgenomen.
Congressen --- Evenementen --- Organisatie. --- E080712.jpg --- Congressen ; organisatie --- Evenementen ; organisatie --- Sponsoring Sponsoring --- Séminaire Studiedag --- 658.81 )* VERKOOP --- bedrijfskunde algemeen --- evenementenmanagement --- Relations publiques Public relations --- 659.5 --- Event management --- evenementen --- evenementenorganisatie --- 375.9 --- Contains audio-visual material --- Applied marketing --- Organization theory --- Marketing --- evenementen marketing --- Sociology of leisure
Choose an application
Het organiseren van uitstapjes, werkbezoeken, conferenties en dergelijke moet gepaard gaan met een goede beheersing van de bijkomende kosten. In dit compacte boekje, onderdeel van een serie over juist formuleren, ligt daarbij een accent op de communicatie over organisatie- en kostenaspecten. Achtereenvolgens komen aan de orde: de aard van de bijeenkomst, het tijdspad en de begroting, het omgaan met offertes, de voorcalculatie, het draaiboek, de nacalculatie en diverse checklists. Een doorlopende casus verheldert het betoog. Mooi opgeschreven door een bekende deskundige op dit gebied. Voorkennis is nauwelijk vereist. Een handzaam boekje, nuttig voor PR-afdelingen en dergelijke.
Evenementen --- Evenementen. --- Kostencalculatie. --- Kostprijsberekening. --- Organisatie. --- Linguistics --- kostenraming --- Marketing --- Dutch language --- evenementen --- kostenberekening --- Cost accounting --- Financieel management --- Evenementen ; organisatie --- Kostenbeheersing --- Organisaties --- Evenementenmarketing --- Kostencalculatie --- 338.5 --- 643 Taalzorg --- evenementenorganisatie --- kostprijsberekeningen --- KBC0506 --- #KVHA:Schrijfvaardigheid; Nederlands --- #KVHA:Formuleren; Nederlands --- *843 --- 659.5 --- Begroting --- Event management --- Offerte --- 338.5 Prijsvorming. Prijskostenverhouding. Prijsbeweging. Prijsfluctuatie--macroeconomisch; prijsindex zie {336.748.12} --- Prijsvorming. Prijskostenverhouding. Prijsbeweging. Prijsfluctuatie--macroeconomisch; prijsindex zie {336.748.12} --- Evenement --- Organisatie
Listing 1 - 10 of 13 | << page >> |
Sort by
|