Listing 1 - 10 of 13 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
In dit onderzoek wordt er wat dieper ingegaan op de effecten van een shootergame. Er wordt onderzoek gedaan naar brandplacement in shootervideogames en wat het effect is op merkattitude bij congruente en discongruente merken. Naast het effect op attitude wordt er ook onderzocht naar de invloed op merkherkenning, attitude tegenover brand placement en ervaring.
Brand placement. --- Congruentie. --- Disconruentie. --- Shooter. --- Video games.
Choose an application
Getaltheorie --- Breuken --- Priemgetallen --- Number theory --- 516 --- Algoritmen --- Congruentie --- Wiskunde
Choose an application
French language --- Journalism --- Franse taal --- Agreement. --- Authorship. --- congruentie --- grammatica --- woordsoorten --- 804.0-06 --- Frans: taalzuiverheid; taalbeheersing --- 804.0-06 Frans: taalzuiverheid; taalbeheersing --- congruentie. --- grammatica. --- News writing --- Authorship --- Langue d'oïl --- Romance languages --- Agreement --- Congruentie. --- Grammatica. --- Woordsoorten
Choose an application
Brand placement in shootergamesIn dit onderzoek wordt er wat dieper ingegaan op de effecten in een shootergame. Er wordt onderzoek gedaan naar brandplacement in shooter videogames en wat hiervan het effect is op merkattitude bij congruente en discongruente merken. Naast het effect op attitude wordt er ook onderzoek gedaan naar de invloed op merkherkenning, attitude tegenover brand placement en ervaring.
Brand placement. --- Congruentie. --- P170-computerwetenschappen. --- P175-informatica. --- Product placement. --- S196-sociale-economie. --- Shooter. --- T120-computertechnologie. --- Videogames.
Choose an application
Doelstelling: Spaans kan niet altijd letterlijk vertaald worden naar het Nederlands. De vertaler moet rekening houden met de Nederlandstalige lezer en daarvoor zijn semantische transformaties nodig. Ik wil aantonen dat de lezer deze transformaties vaak verkiest boven de letterlijke vertaling. Middelen of methode: Eerst vergeleek ik de Spaanse brontekst met de Nederlandse doeltekst en zocht ik alle zinnen die semantische transformaties bevatten. Daarna maakte ik een selectie van honderd zinnen die ik verwerkte in een enquête. Per zin ging ik na of de proefpersonen de letterlijke vertaling of de vertaling met transformatie verkozen. Bovendien situeerde ik elke zin in de context en voegde ik per zin de opmerkingen van de proefpersonen toe. Resultaten: De globale congruentie tussen mijn vertaling en de voorkeur van de proefpersonen bedroeg 78,3%. Daaruit besloot ik dat semantische transformaties een vertaling beter, idiomatischer maken.
Carmen Posadas. --- Congruentie. --- Cynisme. --- Enquête. --- Idiomatisch. --- Kortverhalen. --- Nada es lo que parece. --- Proefpersonen. --- Semantische transformaties. --- Spanje. --- Vertaling met commentaar.
Choose an application
In deze masterproef wordt onderzocht indien de voornaamste bevindingen uit de studie van Whiting & Kline (2007) ook te veralgemenen zijn naar een andere context en/of populatie. Meer bepaald zal getest worden of ze ook gelden voor het middenmanagement van ABB België.In het onderzoek van Whiting & Kline (2007) werd gesteld dat er een positief verband bestaat tussen performance appraisal congruentie en performance appraisal attitude enerzijds en tussen performance appraisal attitude en affectieve commitment anderzijds. De studie werd uitgevoerd in zes West-Canadese universiteiten en hogescholen, waardoor het empirische luik ervan vrij beperkt is. De bevindingen van Whiting & Kline (2007) mogen op die manier niet rechtstreeks gegeneraliseerd worden naar een ruimere context, aangezien performance appraisals immers sterk cultuur- en landgebonden zijn, en bovendien verschillen tussen bedrijven en individuen onderling.Deze masterproef toont aan dat de relatie tussen performance appraisal congruentie, performance appraisal attitudes en affectieve commitment ook blijft bestaan binnen een compleet andere context (ABB België) dan deze die in het onderzoek van Whiting & Kline (2007) centraal stond. Dit indachtig zijn de kernprincipes van deze studie mogelijk veralgemeenbaar naar nog andere organisaties. Daarom dient verder onderzoek te gebeuren om uit te wijzen of de relatie tussen performance appraisal congruentie, performance appraisal attitudes en affectieve commitment veralgemeenbaar is naar eender welke organisatie, in eender welk land en in eender welke context. Met andere woorden, om de relatie tussen performance appraisal congruentie, performance appraisal attitudes en affectieve commitment verder te kunnen veralgemenen, zou verder onderzoek moeten gebeuren in andere organisaties, andere landen en/of andere culturen. Indien er in de toekomst meerdere case studies uitgevoerd worden, kan er op die manier eventueel een globale theorie over het onderwerp ontwikkeld wor
Choose an application
'Agreement' is the grammatical phenomenon in which the form of one item, such as the noun 'horses', forces a second item in the sentence, such as the verb 'gallop', to appear in a particular form, i.e. 'gallop' must agree with 'horses' in number. Even though agreement phenomena are some of the most familiar and well-studied aspects of grammar, there are certain basic questions that have rarely been asked, let alone answered. This book develops a theory of the agreement processes found in language, and considers why verbs agree with subjects in person, adjectives agree in number and gender but not person, and nouns do not agree at all. Explaining these differences leads to a theory that can be applied to all parts of speech and to all languages.
Grammar --- Grammar, Comparative and general --- Agreement --- 801.56 --- Syntaxis. Semantiek --- Congruentie (taalkunde) --- Agreement. --- 801.56 Syntaxis. Semantiek --- Congruentie (taalkunde). --- Agreement (Grammar) --- Concord (Grammar) --- Concord --- Case --- Gender --- Number --- Person --- Syntax --- Linguistics. --- Linguistic science --- Science of language --- Language and languages --- Arts and Humanities --- Language & Linguistics --- Linguistics --- Philology --- Grammar, Comparative and general - Agreement
Choose an application
Agreement in language relates to the correspondence between words in a sentence, in terms of gender, case, person, or number. For example, in the sentence 'he runs', the suffix -s 'agrees' in number with the singular pronoun 'he'. Patterns of agreement vary dramatically cross-linguistically, with great diversity in the way it is expressed and the types of variation permitted. This clear introduction offers an insight into how agreement works, and how linguists have tried to account for it. Comparing examples from a range of languages, with radically different agreement systems, it demonstrates agreement at work in a variety of constructions. It shows how agreement is influenced by the conflicting effects of sentence structure and meaning, and highlights the oddities of agreement in English. The first textbook devoted to the cross-linguistic study of the topic, Agreement will be essential reading for all those studying the structure and mechanisms of natural languages.
Grammar, Comparative and general --- Agreement --- 801.56 --- Syntaxis. Semantiek --- 801.56 Syntaxis. Semantiek --- Accord (Linguistique) --- Agreement. --- Congruentie (taalkunde) --- Congruentie (taalkunde). --- Agreement (Grammar) --- Concord (Grammar) --- Concord --- Case --- Gender --- Number --- Person --- Syntax --- Comparative linguistics --- Grammar --- Grammaire --- Variation linguistique --- Linguistics --- Philology --- Grammar, Comparative and general - Agreement --- Accord (linguistique)
Choose an application
371.67 --- 373.5 --- 372.851 --- leerboeken --- wiskunde --- 485.3 --- getallenleer --- meetkunde --- schoolboeken --- Wiskunde --- Wiskunde ; secundair onderwijs ; leermiddelen --- 373.5 Middelbaar onderwijs --- 373.5 Middelbare scholen. Voortgezet onderwijs --- Middelbaar onderwijs --- Middelbare scholen. Voortgezet onderwijs --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- 372.851 Wiskundeonderwijs --(niet-universitair onderwijs) --- Wiskundeonderwijs --(niet-universitair onderwijs) --- didactiek secundair onderwijs - wiskunde --- Schoolbooks - Didactic material --- wiskunde, hand- en leerboeken --- handboeken secundair onderwijs --- departement Lerarenopleiding 10 --- PXL-Education 2016 --- #BSCH: vak: wiskunde (algebra, meetkunde) --- 2e leerjaar secundair onderwijs --- Getallenkennis --- Rationale getallen --- Vergelijkingen --- Evenredigheden --- Gelijkvormigheid --- Machten (wiskunde) --- Rekenen --- Veeltermen --- Merkwaardige producten --- Algemeen secundair onderwijs --- Technisch secundair onderwijs --- Meetkunde --- Ruimtemeetkunde --- Transformaties --- Spiegelingen --- Verschuivingen --- Draaiingen --- Hoeken (wiskunde) --- Congruentie --- Driehoeken --- Vierhoeken --- Rationaal getal --- Vergelijking (wiskunde) --- Evenredigheid --- Machtsverheffing (wiskunde) --- Veelterm --- Merkwaardig product --- Spiegeling --- Verschuiving (meetkunde) --- Draaiing --- Congruentie (meetkunde) --- Driehoek --- Vierhoek --- Transformatie (wiskunde)
Choose an application
Wiskunde --- 2e leerjaar secundair onderwijs --- Meetkunde --- Transformaties --- Congruentie --- Gelijkvormigheid --- Driehoeken --- Vierhoeken --- Vlakke meetkunde --- Ruimtemeetkunde --- Transformatie (wiskunde) --- Congruentie (meetkunde) --- Driehoek --- Vierhoek --- 371.67 --- 372.851 --- 373.5 --- 51 <07> --- #BSCH: vak: wiskunde (algebra, meetkunde) --- #KUPV:Eekhoutcentrum --- 485.3 --- schoolboeken --- wiskunde --- getallenleer --- meetkunde --- 2e leerjaar s.o --- 2e leerjaar --- Handboek/cursus --- handboek --- 510 )* WISKUNDE --- Wiskunde ; secundair onderwijs --- Wiskunde ; secundair onderwijs ; leermiddelen --- 373.5 Middelbaar onderwijs --- 373.5 Middelbare scholen. Voortgezet onderwijs --- Middelbaar onderwijs --- Middelbare scholen. Voortgezet onderwijs --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- 51 <07> Mathematics--Cursussen. Instructies. Onderwijs --- Mathematics--Cursussen. Instructies. Onderwijs --- 372.851 Wiskundeonderwijs --(niet-universitair onderwijs) --- Wiskundeonderwijs --(niet-universitair onderwijs) --- didactiek secundair onderwijs - wiskunde --- (zie ook: realistische wiskunde) --- Schoolbooks - Didactic material --- Getal --- Machtsverheffing (wiskunde) --- Algebra --- Vergelijking (wiskunde) --- Vraagstuk (wiskunde) --- Evenredigheid --- Diagram --- Getallen. --- Secundair onderwijs. --- Getallenleer. --- Meetkunde.
Listing 1 - 10 of 13 | << page >> |
Sort by
|