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Devenir bretonnant : Découvertes, apprentissages et réappropriations d'une langue
Authors: --- ---
ISBN: 2868476619 2753537445 Year: 2015 Publisher: Rennes : Presses universitaires de Rennes,

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Abstract

Comment se fait-il qu'un individu, à un moment donné de sa vie – et dans un contexte particulier –, se mette à apprendre une langue que ses parents ne lui ont pas transmise ? Est-ce que cette langue, par l'usage qui en est fait, peut permettre de nouer de nouvelles relations sociales ? Est-ce que devenir bretonnant aboutit à une (re)formulation de l'identité de soi ?


Book
Premières étapes dans l'acquisition des langues étrangères : Dialogue entre acquisition et didactique des langues

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En mars 2016, s’est tenue à l’Inalco une journée d’étude internationale intitulée « Les premières étapes dans l’acquisition d’une langue étrangère : dialogue entre acquisition et didactique des langues ». Cette journée d’étude avait pour objectif de créer les conditions d’un dialogue entre deux disciplines connexes, celles de l’acquisition des langues étrangères et de la didactique des langues étrangères. Pour cela, nous avons pris le parti d’orienter les interventions et débats autour d’un sujet délimité et commun à tous les participants, celui des premières étapes dans l’acquisition des langues étrangères. Nos intervenants ont été invités à réagir à un texte commun de référence, basé sur certains résultats du projet de recherche intitulé Varieties of Initial Learners in Language Acquisition (VILLA) et à présenter leurs conceptions en fonction de leurs orientations scientifiques personnelles. Le présent volume est le résultat de ces interactions.


Book
Une didactique des langues pour demain : actes du colloque international du CRAPEL (Nancy, 27-29 mai 1999).
Author:
Year: 2000 Publisher: Paris : Hachette,

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Abstract


Periodical
Language acquisition.
Authors: ---
ISSN: 10489223 15327817 Year: 1990 Publisher: Hillsdale, NJ : Lawrence Erlbaum Associates,

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Abstract

The research published in Language Acquisition makes a clear contribution to linguistic theory by increasing our understanding of how language is acquired. The journal focuses on the acquisition of syntax, semantics, phonology, and morphology, and considers theoretical, experimental, and computational perspectives. Coverage includes solutions to the logical problem of language acquisition, as it arises for particular grammatical proposals; discussion of acquisition data relevant to current linguistic questions; and perspectives derived from theory-driven studies of second language acquisition, language-impaired speakers, and other domains of cognition. In addition to brief and full-length research articles, the editors invite authors of recent dissertations on language acquisition to submit a synopsis for publication in Language Acquisition.

Des langues de la maison aux langues de l'école en milieu plurilingue : l'expérience de La Réunion
Author:
ISBN: 2845862032 9782845862036 Year: 2001 Publisher: Paris : Karthala,

Synthesizing research on language learning and teaching
Authors: ---
ISBN: 9027219656 9027219664 9786612155970 1282155970 9027293678 9789027219657 9789027219664 9789027293671 Year: 2006 Publisher: Amsterdam: Benjamins,

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Abstract

This volume presents the first collection of work on research synthesis in applied linguistics. It introduces readers­ ­to a cutting-edge approach for reviewing and summarizing exactly what accumulated research has to say about theoretical and practical subjects. John Norris and Lourdes Ortega first elucidate the value and practice of synthesis, and they challenge all members of the research community to adopt a "synthetic ethic". The book then features seven empirical syntheses, each modeling rigorous synthetic practice in definitively reviewing the state of knowledge and research quality in important domains. Included are five meta-analyses on: Universal Grammar; Task-Based Interaction; Corrective Feedback; Instructed Pragmatics Development; and Reading Strategy Training. Also included are a qualitative meta-synthesis on Effective Teaching for English Language Learners, and a historiographical synthesis of Proficiency Assessment practices. Rounding out the collection are commentaries by two renowned experts in language learning and teaching research: Nick Ellis and Craig Chaudron.

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