Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|
Choose an application
Dit boek moet een brug slaan tussen de onderwijpsychologie en de praktijk van het onderwijs. Onderwerpen uit het handelingspsychologie zijn hier nader uitgewerkt en toegepast op het reken/wiskunde-onderwijs. Aan de hand van voordbeeldenmaken de auteurs de rol duidelijk die de psychologie kan spelen bij het voorbereiden, uitvoeren en evalueren van reken/wiskunde-onderwijs. Zij kijken daartoe uit twee gezichtspunten naar de onderwijsprocessen waarom het hier gaat, en behandelen die aangaande de kinderen(wat doen ze, watgaat er in hen om?) terwijl ze reken/wiskunde leren; en die aangaande de leraren (wat willen ze bereiken, waarmee houden ze rekening?) als ze onderwijs geven in reken/wiskunde.
#KVHB:Rekenen --- 456.3 ) * WISKUNDE - METHODIEK EN DIDACTIEK --- psychologie in de wiskunde --- wiskundeonderwijs --- 475.4 --- Rekenen ; basisonderwijs ; psychologie --- Rekenen ; basisonderwijs --- Wiskunde ; basisonderwijs ; psychologie --- Wiskunde ; basisonderwijs --- 456.3 --- Aanvankelijk rekenen --- Wiskunde --- wiskunde: didactiek lagere school --- Lerarenopleiding --- algemeen --- algemeen. --- Algemeen.
Choose an application
Academic collection --- #KVHB:Rekenen --- #KVHB:Wiskunde --- vraagstukken --- wiskunde --- 475.4 --- basisonderwijs --- didactiek --- 470 --- Vraagstukken --- Wiskunde --- 3e graad l.o. --- Didactiek --- Lager onderwijs --- Probleemoplossen --- didactiek l.o.: wiskunde (ler) --- probleemoplossend denken (ler) --- rekenen (ler) --- rekenpuzzels (ler) --- Vraagstukken basisonderwijs --- Wiskunde basisonderwijs --- 475.53 --- Wiskunde: vraagstukken: lagere school --- didactiek basisonderwijs - wiskunde --- Basisonderwijs --- (zie ook: realistische wiskunde) --- Vraagstukken wiskunde basisonderwijs didactiek --- Wiskunde didactiek --- Vraagstukken ; basisonderwijs --- Wiskunde ; basisonderwijs --- Didactics of mathematics --- Didactics of primary education --- Basisonderwijs. --- 3e graad l.o --- lager onderwijs (doelgroep)
Choose an application
Met apart hoofdstuk over metend rekenen en vormleer.
475.4 --- Basisschool --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Onderwijs --- Wiskunde --- 510.3 --- Wiskunde ; basisonderwijs ; leermiddelen --- #BSCH: vak: wiskunde (algebra, meetkunde) --- Schoolbooks - Didactic material --- Lager onderwijs --- 3e leerjaar lager onderwijs
Choose an application
duit 837.1 --- schoolboeken --- Duits --- Duitse taal secundair onderwijs leermiddelen --- Duits - grammatica, gemengde materialen woordenschat en grammatica --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- Wiskunde basisonderwijs leermiddelen --- 371.67 --- 373.5 --- Wiskunde ; basisonderwijs ; leermiddelen --- leerboeken --- lager onderwijs --- wiskunde --- 510.3 --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- Duitse taal ; secundair onderwijs ; leermiddelen --- Duitse taalkunde --- handboeken secundair onderwijs --- grammatica --- #BSCH: vak Duits
Choose an application
wiskundemethodes --- Didactics of mathematics --- rekenen --- wiskunde --- didactiek --- Didactics of primary education --- basisonderwijs --- rekenonderwijs --- basiseducatie --- wiskundeonderwijs --- 475.4 --- Basisschool --- Rekenproblemen(Kinderen met rekenproblemen, Dyscalculie) --- Wiskunde --- Basiseducatie --- Basisonderwijs --- 475.4 ) * WISKUNDE - O.N --- gecijferdheid --- reken/wiskunde-onderwijs --- rekenproblemen --- rekenstoornissen --- toetsen --- wiskunde : didactiek (ler) --- Rekenen ; basisonderwijs --- Wiskunde ; basisonderwijs --- Wiskunde : didactiek --- wiskunde: didactiek lagere school --- Rekenen --- Didactiek --- Lager onderwijs --- Secundair onderwijs --- Zorgverbreding
Choose an application
Tussen de ruimtelijke oriëntatie voor de jongste kleuter en devoorbereidende meetkunde die we soms in de hoogste klassen vande basischool aantreffen, bestaat een grote kloof. Deze is uit traditie gegroeid en vloeit voort uit twee verschillende meningen omtrent de wijze waarop kinderen(meetkundige) begrippen, eigenschappen en relaties ontwikkelen. In dit boek wordt getracht deze kloof te dichten vanuit de wiskobasvisie op meetkunde als wiskundige activiteit. Tegen deze achtergrond wordt gepleit voor een zogenaamde meetkundigewereldoriëntatie. Bij het verkennen van problemen en verschijnselen uit de realiteit kunnen de kinderen zelf een "meetkunde" ontwikkelen, die van begin af aan geïntegreerd wordt met ruimtelijke oriëntatie. In een beschouwend deel laten de auteurs zien hoe deze meetkundige oriëntatie zich van andersoortige activiteiten onderscheidt. In een praktijkdeel wordt aangegeven hoe het gewenste onderwijs, vanuit de ervaringskennis en de instellingvan de kinderen gevuld kan worden
Meetkunde --- Didactiek --- Perspectief --- Pedagogiek en onderwijskunde --- vakdidactiek --- 475.4 --- Basisschool --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Onderwijs --- Ruimtelijke oriëntatie --- Wiskunde --- basisonderwijs : didactiek : wiskunde (ler) --- 471.42 --- Meetkunde ; basisonderwijs --- Metend rekenen ; basisonderwijs --- Wiskunde ; basisonderwijs --- Wiskundige initiatie ; kleuteronderwijs --- 475.530/0014 --- Ruimte --- wereldoriëntatie: didactiek lagere school --- vakdidactiek. --- Vakdidactiek.
Choose an application
Mathématiques --- Methodologie --- Méthodologie --- Wiskunde --- Academic collection --- #PBIB:1999.4 --- #KVHB:Rekenstoornissen --- #KVHB:Rekenen --- wiskunde --- probleemoplossing --- didactiek --- basisonderwijs --- 456.3 --- 475.4 --- Basisonderwijs --- Didactiek --- basisonderwijs : didactiek : wiskunde (ler) --- Vraagstukken ; basisonderwijs --- Wiskunde ; basisonderwijs --- 475.55 --- Leeromgeving --- wiskunde: didactiek lagere school --- didactiek algemeen - wiskunde, informatiekunde, technologische opvoeding --- "(zie ook: wiskunde (didactiek; s.o.))" --- (zie ook: realistische wiskunde) --- Pedagogiek en onderwijskunde --- didactiek naar onderwijsniveau en leerlingkenmerken --- didactiek naar onderwijsniveau en leerlingkenmerken. --- Didactiek naar onderwijsniveau en leerlingkenmerken.
Choose an application
Volgens Bartjens: -is het enige tijdschrift voor reken-wiskundeonderwijs in de basisschool; -wordt gelezen door leerkrachten van de basisschool, pabostudenten en iedereen die het reken-wiskundeonderwijs ter harte gaat; -geeft ideeën voor mooie reken-wiskundelessen in onder-, midden- en bovenbouw; doet verslag van bijzondere rekenleservaringen; -informeert over studiedagen en nieuwe publicaties betreffende het reken-wiskundeonderwijs; -zoekt naar antwoorden op veelgestelde vragen, zoals bijvoorbeeld: Hoe ga ik om met verschillen tussen leerlingen? Hoe geef ik interactief onderwijs in een klas vol allochtone leerlingen? Hoe maak ik mijn onderwijs concreet? Wat zijn goede computerprogramma's? Kunnen zwakke rekenaars zelf oplossingsmanieren construeren? Enzovoort. Vaste rubrieken Kleine kinderen worden groot: -Kinderen doen ook buiten de klas spontaan allerlei reken-wiskundige ontdekkingen -Wiskunde op straat: Wiskunde is overal te vinden. Harrie Sormani opent onze ogen. -Vroeger: Ed de Moor zorgt in elk nummer voor een historisch miniatuurtje -Groetjes van groep vier: Juf Lia van Diem gunt ons een blik in haar klas -In/uitgelicht: Peter van den Bremen doet verslag van zijn leeservaringen met literatuur over reken-wiskundeonderwijs. -De bekende Nederlander in getallen: Bekende Nederlanders vertellen over hun ervaringen met getallen in heden en verleden. -Interactie: Dit artikel presenteert een stelling over reken-wiskundeonderwijs. Op deze website kunt u reageren. -Veelgestelde vragen: Lezers sturen vragen. Volgens Bartjens... zoekt de antwoorden. -Het Ei van Columbus: Reken-wiskundepuzzels voor kinderen van tien tot twaalf jaar met de prijsvraag 'Klassenklus' voor de hele klas. -En daarnaast natuurlijk in elk nummer een groot aantal gevarieerde artikelen over en voor de praktijk van het reken-wiskundeonderwijs.
#BSCH: vak: wiskunde (algebra, meetkunde) --- lager onderwijs --- kleuteronderwijs --- wiskunde --- tijdschriften lerarenopleiding --- onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Onderwijs --- Wiskunde --- Wiskundige initiatie --- 471.42 --- 456.34 --- 475.4 --- Basisonderwijs --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Wiskunde; ba.o. --- wiskundedidactiek: lagere school --- Cognitieve opvoeding --- Periodicals --- Rekenen --- basisonderwijs --- tijdschriften --- Didactics of mathematics --- Didactics of primary education --- basisonderwijs. --- tijdschriften. --- Basisonderwijs. --- Tijdschriften. --- Wiskunde; ba.o --- Didactiek van de wiskunde --- Didactiek van het lager onderwijs --- E-journals --- lager onderwijs (doelgroep) --- Wiskunde ; basisonderwijs --- Wiskunde ; beroepsonderwijs --- tijdschriften lerarenopleiding STEM --- Onderwijs & Pedagogie --- Onderwijs & Pedagogie
Choose an application
Wiskunde ; basisonderwijs --- Didactiek ; wiskunde --- Gecijferdheid --- Breuken --- Procenten --- Metend rekenen --- 475.4 --- Computerondersteund onderwijs ; basisonderwijs --- Zakrekenmachines ; onderwijs --- Academic collection --- wiskunde --- didactiek --- basisonderwijs --- rekenonderwijs --- basiseducatie --- wiskundeonderwijs --- gecijferdheid --- 456.3 --- 493.2 --- Basiseducatie --- Basisonderwijs --- Breuken-didactiek --- Computer-wiskunde --- Meetkunde --- Rekenen-didactiek b.o. --- Rekenmachine --- Tijd --- Wiskunde --- Wiskunde-didactiek b.o. --- Wiskunde-meten --- Wiskunde-procent --- 475.4 ) * WISKUNDE - O.N. --- breuken --- computerondersteund wiskundeleren --- kommagetallen --- meetkunde --- meten --- metend rekenen --- procenten --- tijd --- verhoudingen --- wiskunde : didactiek (ler) --- zakrekenmachine --- Rekenen ; basisonderwijs --- Wiskunde : didactiek --- wiskunde: didactiek lagere school --- didactiek algemeen - wiskunde, informatiekunde, technologische opvoeding --- basiseducatie, alfabetiseringswerk, analfabetisme, vormingsinitiatieven --- 475.4 ) * WISKUNDE - O.N
Choose an application
In Kameleon, Kompas en Piramide voor het derde leerjaar worden dezelfde thema's uitgewerkt. 1. Welkom - 2. In de buurt - 3. Hoera, nieuw leven! - 4. Rondom ons wordt gewerkt - 5. Als het kriebelt - 6. Schrijven is een kunst, filmen ook - 7. Vroeger kan ik nu zien - 8. In alle maten en gewichten - 9. Een fluitje van een cent - 10. Vers groen - 11. Veranderlijk als het weer - 12. Vaarwel.
Besturen van erediensten. --- Administrative law --- Church government --- Belgium --- godsdienst --- overheidstoelagen --- lokale overheden --- federale overheid --- belgie --- BE / Belgium - België - Belgique --- 322 --- V6 - Droit administratif - Administratief recht --- 401 Administratief recht --- Kerkbesturen --- 259 --- 352.075 <493> --- BPB0802 --- 352.075 <493> Gemeentelijke, lokale instellingen: gemeenteraad, burgemeester, schepenen, gemeentelijke mandatarissen, gemeentesecretaris, gemeenteontvanger, kerkfabriek. Gemeenteraadsverkiezingen. Verkiezingsuitslagen niveau gemeente--België --- Gemeentelijke, lokale instellingen: gemeenteraad, burgemeester, schepenen, gemeentelijke mandatarissen, gemeentesecretaris, gemeenteontvanger, kerkfabriek. Gemeenteraadsverkiezingen. Verkiezingsuitslagen niveau gemeente--België --- religion --- subsides des pouvoirs publics --- pouvoirs locaux --- pouvoir fédéral --- belgique --- de Staat en de kerk. Godsdienstbeleid. Sociale rol van de kerken. --- Administratie van de parochie: kerkfabrieken; kerkmeesters; doopregisters; koster --- 371.67 --- 373.3 --- #PBIB:+110.52 --- contractwerk --- lager onderwijs --- leerboeken --- 475 --- schoolboeken --- 474.21 --- Afscheid --- Begin van het schooljaar --- Contractwerk --- Dieren --- Geboorte --- Groenten --- Huizen --- Schrijven --- Sport --- Tijd --- Weer (Metereologie) --- Winkels --- Woonomgeving --- 3e leerjaar l.o --- 475.2 --- 475.4 --- 476.1 --- Handboek/cursus --- Wiskunde --- handboek --- moedertaal --- wero --- 478.9 --- Contractwerk ; basisonderwijs --- Nederlands ; basisonderwijs --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs --- Wiskunde ; basisonderwijs --- 475.0 --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- Onderwijs : Didactiek : Lager onderwijs : Zelfstandig werk / hoekenwerk --- didactiek basisonderwijs - instrumentele en culturele vaardigheden --- Didactische werkvormen --- Taalonderwijs ; Nederlandse taal --- Wereldoriëntatie; algemeen --- (zie ook: realistische wiskunde) --- Schoolbooks - Didactic material --- Cults --- Law and legislation --- Public-private sector cooperation --- Federal government --- Budget --- Lager onderwijs --- Nederlands --- Wereldoriëntatie --- de Staat en de kerk. Godsdienstbeleid. Sociale rol van de kerken --- #BSCH: vak: WO - wereldoriëntatie --- #BSCH: vak: Nederlands --- #BSCH: vak: wiskunde --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs --- #BSCH: vak: WO - wereldoriëntatie --- Wereldoriëntatie; algemeen --- Orthopedagogics --- Church management --- Église --- Administration --- Droit administratif --- 475.24 --- didactiek basisonderwijs - Nederlands : schrijven, spellen, stellen --- DROIT ADMINISTRATIF --- Cultes --- FABRIQUE D'EGLISE --- SYNAGOGUE --- MOSQUEE --- BELGIQUE --- organisation --- financement --- personnel
Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|