Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|
Choose an application
Dit rapport bevat een vergelijkende kwantitatieve studie van autochtonen en immigranten met bijzondere aandacht voor overkwalificatie op basis van de 'Enquête naar de Arbeidskrachten' (2007 & 2008). De auteurs onderzoeken aan de hand van verschillende bivariate en multivariate analyses de kans op (langdurige) werkloosheid, tijdelijk werk, deeltijds werk, laag beroepsniveau. Vervolgens bekijken ze de resultaten met betrekking tot de verticale jobmatch. De vraag die daarbij centraal staat is of mensen van verschillende nationaliteits- en/of verblijfsgroepen volgens het beroepsniveau werken conform hun opleidingsniveau. Het concept overkwalificatie als indicator voor arbeidsmarkt-integratie, geeft een zicht op de mate waarin ons integratie-instrumentarium in staat is om al het human capital waarover immigranten beschikken, te valoriseren". Immigratie van (hoog)geschoolden (en de onderzoeks- en beleidsmatige interesse hierin), wint gestaag aan belang. Naast de evident academische relevantie van deze vraagstelling, geven deze inzichten beleidsmakers de mogelijkheid om een meer doelgroepgericht competentiebeleid uit te tekenen
Sociology of minorities --- Labour market --- allochtonen --- arbeidsmarkt --- Gelijke kansen --- Arbeidsmarkt --- Tewerkstellingskansen --- Allochtonen --- Immigranten --- Autochtonen --- Hooggeschoolden --- Vergelijking --- Overkwalificatie --- homoseksualiteit --- 325 --- 331.6 --- E-books --- #KVHB:Arbeids- en organisatiepsychologie --- #KVHB:Arbeidsmarkt --- #KVHB:Cross-culturele psychologie --- #KVHB:Migranten --- 315.2 --- discriminatie --- 331.556 --- Arbeidsmarkt : hogergeschoolden . Vlaanderen --- Arbeidsmarkt : migranten --- Gelijke kansenbeleid . Vlaanderen --- Migranten : tewerkstelling --- Hooggeschoolden ; arbeidsmarkt --- S20100396.JPG --- Vrouwenemancipatie; Belgie --- Tewerkstellingskans --- Allochtoon --- Immigrant --- Autochtoon --- Hoogopgeleide --- Vergelijking (wiskunde) --- Vergelijking (onderscheid) --- Persoon met een migratieachtergrond
Choose an application
Er is nog weinig bekend over de factoren die de arbeidsmarktpositie van hooggeschoolde immigranten verklaren en de wijze waarop hun loopbaan gestalte krijgt. In het onderzoek van de auteur ligt de focus specifiek op het concept 'overkwalificatie', 'vertikale jobmismatch' of 'onderbenutting' als indicator voor arbeidsmarktintegratie. Voorop staat hierbij de vraag in welke mate ons integratie-instrumentarium in staat is om het 'human capital' waarover immigranten beschikken, te valoriseren
Sociology of minorities --- Sociology of work --- Social policy and particular groups --- Labour market --- aansluiting onderwijs-arbeidsmarkt --- allochtonen --- arbeidsmarkt --- integratie --- loopbaanontwikkeling --- Gelijke kansen --- Arbeidsmarkt --- Tewerkstellingskansen --- Allochtonen --- Immigranten --- Autochtonen --- Hooggeschoolden --- Vergelijking --- Overkwalificatie --- Migranten ; arbeidsmarkt --- Hooggeschoolden ; arbeidsmarkt --- E-books --- #KVHB:Arbeids- en organisatiepsychologie --- #KVHB:Arbeidsmarkt --- #KVHB:Cross-culturele psychologie --- #KVHB:Migranten --- Arbeidsmarkt 331.52 --- Migranten 325.11 --- 315.2 --- gelijke kansen --- gelijke kansenbeleid --- immigratie --- 331.52 --- Gelijke kansenbeleid . Vlaanderen --- S20110609.JPG --- Vrouwenemancipatie; Belgie --- Tewerkstellingskans --- Allochtoon --- Immigrant --- Autochtoon --- Hoogopgeleide --- Vergelijking (wiskunde) --- Vergelijking (onderscheid) --- Persoon met een migratieachtergrond
Choose an application
Overal in Europa staat het verhogen van de professionaliteit van de medewerkers die met jonge kinderen werken op de politieke agenda. In de meeste West-Europese landen maakt het zorgconcept, het louter vervangen van de moeder, plaats voor een kinderopvang die wordt ingebed in een bredere pedagogische sector. Daarin staan de sociale functie en het samen opvoeden met de ouders, centraal. Als gevolg van deze ontwikkelingen worden de beroepen voor de jongste kinderen in veel landen radicaal hervormd. Dit boek is het boeiende relaas van landen en mensen die op zoek gaan naar een democratische professionaliteit, waarin praktijkmedewerkers samen met andere betrokkenen een nieuwe invulling geven aan hun beroep. Aan de hand van videonarratieven op de bijhorende DVD wordt een beeld geschetst van hoe praktijkmedewerkers als ?actors of change' een nieuwe invulling hebben gegeven aan het beroep medewerker kinderopvang, van de jaren zeventig tot nu. Daaruit blijkt duidelijk dat het streven van Vlaamse praktijkmedewerkers naar een 'warme' professionaliteit geen geïsoleerd verschijnsel is. Overal in de geïndustrialiseerde landen werken onderzoekers, beleidsmensen en praktijkmedewerkers samen aan deze nieuwe invulling van ?professionaliteit? in de beroepen voor de jongste kinderen. Het is een aanhoudend pleidooi voor een ?warme? professional met een emotionele betrokkenheid ten aanzien van ouders en kinderen, die centraal staan in dit verhaal
Sociale agogiek --- Welzijnswerk en maatschappelijke dienstverlening. --- Kinderopvang. --- interculturaliteit --- Educational sciences --- professionaliteit --- kinderopvang --- diversiteit --- Social policy and particular groups --- France --- Denmark --- Belgium --- New Zealand --- Great Britain --- Europe --- Kinderopvang --- Professionalisering --- High school students --- Accompaniment --- Study and teaching --- 362.71 --- 664.3 Kinderopvang --- 322.4 --- Vlaanderen --- onderzoeken --- sociaal beleid --- Diversiteit --- Kinderdagverblijf --- Kinderdagverblijven --- Kinderopvang (kinderdagverblijf) --- 441 --- kinderopvang (crèche) --- kinderverzorgenden --- professionalisering --- kinderopvang - kinderkribben - zuigelingenzorg --- Contains audio-visual material --- Professionaliteit --- Peuters --- Kleuters --- Begeleid(st)ers kinderopvang --- Vergelijking --- Groot-Brittannië --- Frankrijk --- Denemarken --- Nieuw-Zeeland --- kinderopvang (crèche) --- sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- Flanders --- Professionele houding --- Peuter --- Kleuter --- Kinderbegeleider --- Vergelijking (wiskunde) --- Cultuur --- Emigratie --- Vergelijking (onderscheid) --- Childcare --- Professionnalisation --- Professions --- Book
Choose an application
Het boek brengt het uitvoerige relaas van 20 jaar Gents sociaal-artistiek beleid. Praktijkmensen en beleidsmakers blikken terug en maken de balans op. De pioniersjaren zijn voorbij, de toekomst stelt ook Gent voor nieuwe uitdagingen. Waarin kan lokaal cultuurbeleid voor de sociaal-artistieke praktijk het verschil blijven maken? Een inspirerend boek voor zowel culturele betrokkenen in Gent als beleidsmakers uit andere steden. Lang voor 'sociaal-artistiek' in Vlaanderen een begrip werd, voerde de Stad Gent al een bewust beleid rond de actieve betrokkenheid van meer Gentenaars bij kunst en cultuur. Niet toevallig kent Gent vandaag zowat de meest verscheiden en levendige sociaal-artistieke praktijk van alle Vlaamse steden, met zowel professionele organisaties in de wijken als creatieve projecten van buurtbewoners en kunstenaars.Long before 'community arts' was understood as a concept in Flanders, the City of Ghent had been implementing a conscious policy to actively involve citizens in art and culture. It's no coincidence that Ghent as it is today has the most diverse and lively community arts practice of all of the Flemish cities, including professional organisations in the communities and creative projects by local people and artists. This book brings together 2 years of policy in ghent into a comprehensive narrative. Practical people and policy makers reflect on this and offer their thoughts. The pioneering years are over; the future offer new challenges for Ghent. How can local cultural policy continue to make a difference for community arts? An inspiring book for those involved in cultural Ghent as well as for policy makers in other cities
Arts and society --- Belgium --- Ghent (Belgium) --- Popular culture --- Arts --- 20th century --- 7.01 --- Kunst- en cultuurtheorie ; Gent ; sociaal-artistiek praktijk ; 1990-2010 --- Cultuurbeleid ; participatie ; Gent ; evaluatie en uitdagingen --- Gent ; woonwijken ; creatieve projecten van buurtbewoners en kunstenaars --- Kunst ; theorie, filosofie, esthetica --- S20120233.jpg --- Sociaal-artistieke projecten ; Gent --- Gent ; cultureel leven --- sociaal-cultureel werk --- Gent --- Sociaal-cultureel werk --- Sociaal-artistiek werk --- Sociale participatie --- 374.73 --- 374 --- Kunstzinnige vorming --- Sociaal-artistieke projecten --- Cultuurbeleid --- Participatie --- Vlaanderen --- Vergelijking --- Rotterdam --- Belfast --- Sociaal-artistiek project --- Vergelijking (wiskunde) --- Cultuureducatie --- Verbeelding --- Emigratie --- Vergelijking (onderscheid)
Choose an application
Op basis van het kwantitatieve luik van dit onderzoeksproject werden een aantal knelpunten geïdentificeerd met betrekking tot de schoolloopbanen van holebi-jongeren. In het bijzonder bleek dat biseksuele jongeren en lesbische meisjes zich van respectievelijk homo/lesbische jongeren en van homojongens onderscheiden op vlak van (mentale) kwetsbaarheid en schoolprestaties. Omdat er een verband is tussen een negatief mentaal welbevinden en het behoren tot een gestigmatiseerde groep willen we in dit kwalitatief luik nagaan in welke mate er daadwerkelijk verbanden zijn tussen het ervaren van minderheidsstress, stigma-, discriminatie- en zichtbaarheidmanagement (als vormen van 'coping') en een negatief welbevinden. Aan de hand van minimum 20 tot maximum 32 diepte-interviews (afhankelijk van het saturatiepunt) gaan we na hoe de schoolomgeving door holebi-jongeren wordt ervaren, op welke manier zij met hun seksuele identiteit (op school)omgaan en hoe zij conflicten of problemen hanteren die te maken hebben met hun seksualiteit (verschillen in copinggedrag). Bijzondere aandacht wordt besteed aan genderrelevante dynamieken en seksuele identiteitsprocessen die een rol kunnen spelen bij de hantering van een seksuele identiteit en stigmamanagement
Sociologie van het gezin. Sociologie van de seksualiteit --- Sociologie van het onderwijs --- schoolcultuur --- sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- schoolprestaties --- holebi's --- onderwijssociologie --- heteroseksualiteit --- Vlaanderen --- Academic collection --- #KVHB:Arbeids- en organisatiepsychologie --- #KVHB:Genderverschillen --- Cultuur 008 --- Diversiteit --- Ministerie van de Vlaamse Gemeenschap 353.11 --- Overheid 354 --- Vrouwenproblematiek 396 --- 315.2 --- 329 --- gender --- Vlaamse Gemeenschap / Gewest --- arbeid, vrouwen --- bestuur, gemeenschappen --- cultuur, beleid --- emancipatie --- gelijke kansenbeleid --- 316.344 --- 331.102 --- Gelijke kansenbeleid . Vlaanderen --- Genderverhoudingen : sectoren --- Gelijke kansen --- S20090021.JPG --- cultuur --- Vrouwenemancipatie; Belgie --- Sociaal Beleid --- 301.17 --- 008 --- 159.91 --- GENDERVERHOUDINGEN -- 361 --- E-books --- Gender --- Cultuurbeleid --- Kansenongelijkheid --- Holebi's --- Onderwijs --- Schoolloopbaan --- Vergelijking --- Jeugd --- Holebi --- Vergelijking (wiskunde) --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Vergelijking (onderscheid) --- Jongere
Choose an application
Deze kaartspelen horen bij de methode New Ace en New Strike 1.1/1.2. Er zijn gele en blauwe kaarten. De blauwe kaarten zijn iets moeilijker.Set 1 : Language focus: How to describe someone's routines - Objective: Describe the routines of your comic book hero as well as possible; guess whose routines your classmate is describing.Set 2 : Language focus: How to ask for likes and dislikes - Objective: Find four different classmates with the same likes / dislikes or hobbies corresponding to the profile on the card.Bron: handleiding
Taal --- Jeugdpoëzie --- 1e graad secundair onderwijs --- 1e leerjaar A secundair onderwijs --- 1e leerjaar B secundair onderwijs --- Engels --- Canada --- Verenigde Staten --- Groot-Brittannië --- Wereld --- Schooltaal --- Alfabet --- 2e leerjaar A secundair onderwijs --- A-stroom --- Actualiteit --- Begrijpend lezen --- 2e leerjaar secundair onderwijs --- Routebeschrijvingen --- Ontbijt --- Spreken --- Koopgedrag --- Schrijven --- Telefoneren --- Vergelijken --- Weer --- Kleding --- Hobby's --- Tijdsbesteding --- Omschrijvingen --- Vergelijking --- Routebeschrijving --- Consumentengedrag --- Vergelijking (wiskunde) --- Hobby --- Omschrijving --- 485.2 --- secundair onderwijs --- leerboeken --- Taal en letterkunde; overige talen --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- Secundair onderwijs. --- Engelse taal ; secundair onderwijs ; leermiddelen --- Vergelijking (onderscheid) --- Didactics of Dutch --- Didactics of secundary education
Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|