Listing 1 - 10 of 21 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Enseignement secondaire --- Flandre --- Middelbaar onderwijs --- Vlaanderen --- 371.058 --- 371.058:282 --- Bijzonder onderwijs. Confessioneel onderwijs. Particulier onderwijs. Vrij onderwijs. Autonome scholen. Neutraal onderwijs. Particuliere scholen --(bestuur en beheer) --- Historische en vergelijkende pedagogiek --- Lerarenopleiding --- algemeen --- 371.058 Bijzonder onderwijs. Confessioneel onderwijs. Particulier onderwijs. Vrij onderwijs. Autonome scholen. Neutraal onderwijs. Particuliere scholen --(bestuur en beheer) --- Historische en vergelijkende pedagogiek. --- algemeen. --- Algemeen. --- Secondary education --- Flanders
Choose an application
This book provides an encompassing analysis of the position of religion in education in several countries across the globe. It first analyses the wider issues and complexities surrounding the position of freedom of religion or belief in education systems and the need to respect, protect and promote the religious or (non-religious) beliefs of all those involved and participating in education. Various specific themes are constantly at the foreground, namely: the religious distinctiveness of private schools, the protection of religious and belief diversity in education, the protection of parental rights and religious freedoms, the protection of children's rights and religious freedoms and managing the dissemination of religious knowledge in public schools. Secondly, this book provides important case studies explaining the various approaches pertaining to the reconciliation of law and state, religion and education and secularism and diversity that exist in the world. A more encyclopedic approach is followed and provides insights, through the country case studies, into the contemporary issues surrounding religious and non-religious schools in these selected jurisdictions.
Religion and law. --- Religious education. --- Religious education --- Religion and law --- Law --- Law and religion --- Ethical education --- Theological education --- Religious aspects --- Education --- Moral education --- 371.058 --- 371.058 Bijzonder onderwijs. Confessioneel onderwijs. Particulier onderwijs. Vrij onderwijs. Autonome scholen. Neutraal onderwijs. Particuliere scholen --(bestuur en beheer) --- Bijzonder onderwijs. Confessioneel onderwijs. Particulier onderwijs. Vrij onderwijs. Autonome scholen. Neutraal onderwijs. Particuliere scholen --(bestuur en beheer)
Choose an application
#SBIB:37H0 --- #SBIB:3 G --- #PBIB:+SLO 200.1 --- Pedagogie --- Sociale Wetenschappen: algemeen --- Handboeken : Secundair onderwijs : Vrij onderwijs --- Schoolbooks - Didactic material --- Humane wetenschappen --- 6e leerjaar secundair onderwijs --- Cultuurwetenschappen --- Politiek --- Recht --- Kunsten --- Maatschappij --- Kunst --- Film
Choose an application
Sociale wetenschappen secundair onderwijs leermiddelen --- #SBIB:3 G --- #SBIB:37H0 --- #PBIB:+SLO 200.1 --- 485.7 --- Gedragswetenschappen --- Diversiteit --- Sociale Wetenschappen: algemeen --- Pedagogie --- Handboeken : Secundair onderwijs : Vrij onderwijs --- Godsdienstonderwijs - Levensbeschouwelijk onderwijs --- Schoolbooks - Didactic material --- Sociale wetenschappen ; secundair onderwijs ; leermiddelen
Choose an application
#PBIB:+SLO 200.1 --- #SBIB:3 G --- #SBIB:37H0 --- Handboeken : Secundair onderwijs : Vrij onderwijs --- Sociale Wetenschappen: algemeen --- Pedagogie --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- departement Lerarenopleiding 08 --- cultuurgeschiedenis --- cultuurwetenschappen --- handboeken secundair onderwijs --- handleiding
Choose an application
Technologische ontwikkelingen oefenen een grote invloed uit op ons dagelijks leven. Dit geldt ook voor de wereld van onderwijs en opleiding. De vraag naar de relatie tussen technologie en onderwijs is brandend actueel. Veel leerkrachten en docenten vragen zich af welke technologische hulpmiddelen zij voor hun onderwijs kunnen inzetten en hoe ze tussen al die verschillende middelen moeten kiezen. Het is niet eenvoudig deze onderwijstechnologische vraag te beantwoorden. Het antwoord vereist immers een goed inzicht in de doelen en de vormgeving van onderwijs. Dit boek behandelt zowel de technologie voor als de technologie van het onderwijs.
Didactics of religion --- Christian fundamental theology --- lager onderwijs --- 371.058 --- 268.221 --- 268.221 Kerk en school. Christelijke school --- Kerk en school. Christelijke school --- 371.058 Bijzonder onderwijs. Confessioneel onderwijs. Particulier onderwijs. Vrij onderwijs. Autonome scholen. Neutraal onderwijs. Particuliere scholen --(bestuur en beheer) --- Bijzonder onderwijs. Confessioneel onderwijs. Particulier onderwijs. Vrij onderwijs. Autonome scholen. Neutraal onderwijs. Particuliere scholen --(bestuur en beheer) --- Katholiek onderwijs --- Participatie --- Schoolontwikkeling --- Leraren --- Schoolleiders --- Leraar --- Schooldirectie --- Directie --- #gsdbP --- Schoolleider
Choose an application
Catholic schools --- 371.058 --- #SBIB:316.334.1O224 --- #SBIB:316.331H344 --- Bijzonder onderwijs. Confessioneel onderwijs. Particulier onderwijs. Vrij onderwijs. Autonome scholen. Neutraal onderwijs. Particuliere scholen --(bestuur en beheer) --- Organisatie van het onderwijs: school --- Godsdienst en onderwijs --- 371.058 Bijzonder onderwijs. Confessioneel onderwijs. Particulier onderwijs. Vrij onderwijs. Autonome scholen. Neutraal onderwijs. Particuliere scholen --(bestuur en beheer) --- Church schools --- Catholic schools - United States. --- Catholic schools - England. --- Catholic schools - Wales.
Choose an application
School management --- Objectives of teaching --- godsdienst --- Didactics of religion --- Christendom --- Christianisme --- Enseignement --- Onderwijs --- 371.058 --- 268.221 --- #GGSB: Catechese (geloofsopvoeding) --- #GGSB: Pastoraal --- #gsdb6 --- $?$94/12 --- 282 --- 37.062 --- 244.5 --- 456.8 --- Catechese --- Godsdienst --- Godsdienstige opvoeding --- Katholiek onderwijs --- catechese --- godsdienstige opvoeding --- katholiek onderwijs --- Jongeren en geloof --- christelijk opvoedingsproject (ler) --- onderwijs --- religie --- religiositeit (ler) --- Godsdienstonderwijs --- Bijzonder onderwijs. Confessioneel onderwijs. Particulier onderwijs. Vrij onderwijs. Autonome scholen. Neutraal onderwijs. Particuliere scholen --(bestuur en beheer) --- Kerk en school. Christelijke school --- Vormingsgebieden --- 268.221 Kerk en school. Christelijke school --- 371.058 Bijzonder onderwijs. Confessioneel onderwijs. Particulier onderwijs. Vrij onderwijs. Autonome scholen. Neutraal onderwijs. Particuliere scholen --(bestuur en beheer) --- Catechese (geloofsopvoeding) --- Pastoraal
Choose an application
Dit boek geeft een kwantitatieve en kwalitatieve benadering van de situatie in het Vlaams Katholiek Secundair Onderwijs met betrekking tot coëducatie anno 1984. Men geeft een beeld van de reële toestand, de polemiek en theorievorming en de methoden voor overgang van een niet gemengde naar een gemengde school.
Teaching --- Flanders --- Enseignement --- Flandre --- Onderwijs --- Vlaanderen --- 371.058 --- Catholic high schools --- -Coeducation --- -#SBIB:316.334.1O230 --- #SBIB:316.334.1O340 --- 37.014 <493> --- 432 )* THEORETISCHE OPVOEDKUNDE --- gemengd onderwijs --- Education --- Single-sex classes (Education) --- Single-sex schools --- High schools --- Bijzonder onderwijs. Confessioneel onderwijs. Particulier onderwijs. Vrij onderwijs. Autonome scholen. Neutraal onderwijs. Particuliere scholen --(bestuur en beheer) --- Geplande onderwijsverandering --- Onderwijs en sociale verandering, onderwijs en samenleving --- Coeducation --- Pedagogiek en onderwijskunde --- didactische principes --- 371.058 Bijzonder onderwijs. Confessioneel onderwijs. Particulier onderwijs. Vrij onderwijs. Autonome scholen. Neutraal onderwijs. Particuliere scholen --(bestuur en beheer) --- didactische principes. --- Didactische principes. --- Belgium --- #SBIB:316.334.1O230 --- Catholic Church --- Book --- Co-education
Choose an application
Humane wetenschappen --- 5e leerjaar secundair onderwijs --- Cultuurwetenschappen --- Media --- Samenleving --- Filosofie --- Techniek --- Wetenschappen --- #SBIB:37H0 --- #PBIB:+SLO 200.1 --- #SBIB:3 G --- Pedagogie --- Handboeken : Secundair onderwijs : Vrij onderwijs --- Sociale Wetenschappen: algemeen --- Schoolbooks - Didactic material --- Techniek (wetenschap) --- Wetenschap --- Oudheid --- China --- Romeinse Rijk --- Hellenisme --- Griekenland --- Hellas --- Film --- Literatuur --- Muziek --- Schilderkunst --- Tekenkunst --- Vlaanderen --- Vlaams --- Emigratie --- Vrouw --- Geschiedenis --- Voorlichting
Listing 1 - 10 of 21 | << page >> |
Sort by
|