Listing 1 - 10 of 14 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
De startcompetenties van beginnende leraren vragen om een grondige reflectie over de eigen keuzes met betrekking tot processen, variabelen en actoren die het succes van onderwijs beïnvloeden.'Wat werkt in het onderwijs?' is een complexe vraag, en leerkrachten moeten hun eigen opvattingen en verwachtingen kritisch bekijken om tot een antwoord te komen. Hoe staan ze bijvoorbeeld tegenover hun lesdoelen, leerstof, werkvormen, beschikbare media en evaluatievormen? En vooral: hoe houden ze bij hun keuzes rekening met de kenmerken van hun leerlingen? De rode draad van dit handboek is diversiteit. Meertaligheid, inclusief onderwijs, sociaal-economische verschillen, gender en andere kenmerken stellen beginnende leerkrachten namelijk voor lastige uitdagingen.Dit handboek is bedoeld als een inspiratiebron die leerkrachten helpt om keuzes te maken en die vervolgens - samen met het schoolteam - uit te testen in de eigen klaspraktijk.Bron: https://www.lannoo.be/nl/krachtige-leeromgevingen-0
454.23 --- Onderwijskund, Geintegreerd onderwijs, Intercultureel onderwijs --- Onderwijskunde, Geintegreerd onderwijs, Intercultureel onderwijs --- Didactische principes --- Geïntegreerd onderwijs ; Vlaanderen --- diversiteit --- Onderwijskunde --- Diversiteit --- Leeromgeving --- Leerprocessen --- Lesgeven --- Leertheorieën --- Curriculumontwikkeling --- Leerdoelen --- Inclusief onderwijs --- Digitale leermiddelen --- Evaluatie --- Intercultureel onderwijs --- meertaligheid --- inclusief onderwijs --- 370 --- Teacher education. Teacher's profession --- School management --- Didactic strategies --- didactiek --- gender --- 371 --- onderwijstechnologie --- armoede --- 370.02 --- onderwijskunde --- krachtige leeromgeving --- Multiculturalism --- Children with social disabilities --- Meertaligheid --- Leerproces --- Leertheorie --- Leerdoel --- Internationalisering --- Inclusie --- Maatwerk --- werkvormen en leeractiviteiten --- leeromgevingen --- leren --- instructie --- curriculum --- interculturaliteit --- multiculturaliteit --- geïntegreerd onderwijs --- 371.014 --- 371.014 Onderwijspolitiek --- Onderwijspolitiek
Choose an application
De startcompetenties van beginnende leraren vragen om een grondige reflectie over de eigen keuzes met betrekking tot processen, variabelen en actoren die het succes van onderwijs beïnvloeden. 'Wat werkt in het onderwijs?' is een complexe vraag, en leerkrachten moeten hun eigen opvattingen en verwachtingen kritisch bekijken om tot een antwoord te komen. Hoe staan ze bijvoorbeeld tegenover hun lesdoelen, leerstof, werkvormen, beschikbare media en evaluatievormen? En vooral: hoe houden ze bij hun keuzes rekening met de kenmerken van hun leerlingen? De rode draad van dit handboek is diversiteit. Meertaligheid, inclusief onderwijs, sociaal-economische verschillen, gender en andere kenmerken stellen beginnende leerkrachten namelijk voor lastige uitdagingen. Dit handboek is bedoeld als een inspiratiebron die leerkrachten helpt om keuzes te maken en die vervolgens - samen met het schoolteam - uit te testen in de eigen klaspraktijk.(Bron: www.academiapress.be)
Onderwijskunde - Geïntegreerd onderwijs - Intercultureel onderwijs. --- diversiteit --- Teaching --- didactiek --- competenties --- Onderwijskunde --- Leeromgevingen --- Diversiteit --- Leren --- Instructie --- Curriculum --- Meertaligheid --- 454.6 --- 454.23 --- 454.8 --- Interculturaliteit --- Multiculturaliteit --- Gender --- inclusief onderwijs --- Geïntegreerd onderwijs --- Intercultureel onderwijs --- intercultureel onderwijs --- onderwijsstrategie --- onderwijssystemen --- onderwijstechnologie --- PXL-Central Office 2016 --- Leeromgeving --- Leerprocessen --- Lesgeven --- Leerproces --- Internationalisering
Choose an application
Sociology of minorities --- Teaching --- Netherlands --- 37 --- Opvoeding en onderwijs --(algemeen) --- Nederland --- intercultureel onderwijs --- 454.6 --- Onderwijs: intercultureel --- Historische en vergelijkende pedagogiek --- Pedagogiek en onderwijskunde --- didactiek naar onderwijsniveau en leerlingkenmerken --- 37 Opvoeding en onderwijs --(algemeen) --- Historische en vergelijkende pedagogiek. --- didactiek naar onderwijsniveau en leerlingkenmerken. --- 159.95 --- 159.95 Geestelijke functies --- Geestelijke functies --- Argumentatieleer --- Argumentation [Théorie de l' ] --- Probleemoplossen --- Problem solving --- Raisonnement --- Reasoning --- Redenering --- Solution de problèmes --- maatschappijwetenschappen, methoden --- communicatie --- Multicultural education --- 37 Education --- Education --- Didactiek naar onderwijsniveau en leerlingkenmerken.
Choose an application
Approche interculturelle de l'éducation --- Ecole pluraliste --- Education [Intercultural ] --- Enseignement interculturel --- Enseignement multiculturel --- Enseignement pluraliste --- Intercultural education --- Intercultureel onderwijs --- Multicultural education --- Multicultureel onderwijs --- Onderwijs [Intercultureel ] --- Onderwijs [Multicultureel ] --- Onderwijs [Pluralistisch ] --- Pluralisme dans l'enseignement --- Pluralisme in het onderwijs --- Pluralistisch onderwijs --- Pluralistische school --- Pluralité culturelle dans les systèmes éducatifs --- Pédagogie interculturelle --- School [Pluralistische ] --- Éducation en milieu interculturel --- Éducation interculturelle --- Éducation interethnique --- Éducation multiculturelle --- Multicultural education. --- Historische en vergelijkende pedagogiek --- Historische en vergelijkende pedagogiek.
Choose an application
Approche interculturelle de l'éducation --- Ecole pluraliste --- Education [Intercultural ] --- Enseignement interculturel --- Enseignement multiculturel --- Enseignement pluraliste --- Intercultural education --- Intercultureel onderwijs --- Multicultural education --- Multicultureel onderwijs --- Onderwijs [Intercultureel ] --- Onderwijs [Multicultureel ] --- Onderwijs [Pluralistisch ] --- Pluralisme dans l'enseignement --- Pluralisme in het onderwijs --- Pluralistisch onderwijs --- Pluralistische school --- Pluralité culturelle dans les systèmes éducatifs --- Pédagogie interculturelle --- School [Pluralistische ] --- Éducation en milieu interculturel --- Éducation interculturelle --- Éducation interethnique --- Éducation multiculturelle --- Communication interculturelle. --- éducation interculturelle --- enfant étranger --- français (langue) --- enseignement --- Diversité --- Langage et langues --- Étude et enseignement. --- Enfant étranger --- Français (langue) --- Enseignement
Choose an application
Anthropologie et enseignement --- Antropologie en onderwijs --- Approche interculturelle de l'éducation --- Critical pedagogy --- Ecole pluraliste --- Education [Intercultural ] --- Educational anthropology --- Enseignement et anthropologie --- Enseignement interculturel --- Enseignement multiculturel --- Enseignement pluraliste --- Intercultural education --- Intercultureel onderwijs --- Kritische pedagogie --- Multicultural education --- Multicultureel onderwijs --- Onderwijs [Intercultureel ] --- Onderwijs [Multicultureel ] --- Onderwijs [Pluralistisch ] --- Onderwijs en antropologie --- Pluralisme dans l'enseignement --- Pluralisme in het onderwijs --- Pluralistisch onderwijs --- Pluralistische school --- Pluralité culturelle dans les systèmes éducatifs --- Pédagogie critique --- Pédagogie interculturelle --- School [Pluralistische ] --- Éducation en milieu interculturel --- Éducation interculturelle --- Éducation interethnique --- Éducation multiculturelle --- Critical pedagogy. --- Educational anthropology. --- Multicultural education.
Choose an application
This collection explores the way in which critical theory and practice can unite into a common vision of democratic hope. While each author has his or her own specialty, the thread of shared dreams is portrayed in a call for solidarity. The separate viewpoints are drawn together to constitute a democratic platform for an enlightened critical education agenda. From narrative to critical ethnography, case studies explore the multicultural and power struggles of states, districts, and schools. Intimately connected to all contributions in this collection is the commitment of each author to similar
Critical pedagogy. --- Multicultural education. --- Approche interculturelle de l'éducation --- Critical pedagogy --- Ecole pluraliste --- Education [Intercultural ] --- Enseignement interculturel --- Enseignement multiculturel --- Enseignement pluraliste --- Intercultural education --- Intercultureel onderwijs --- Kritische pedagogie --- Multicultural education --- Multicultureel onderwijs --- Onderwijs [Intercultureel ] --- Onderwijs [Multicultureel ] --- Onderwijs [Pluralistisch ] --- Pluralisme dans l'enseignement --- Pluralisme in het onderwijs --- Pluralistisch onderwijs --- Pluralistische school --- Pluralité culturelle dans les systèmes éducatifs --- Pédagogie critique --- Pédagogie interculturelle --- School [Pluralistische ] --- Éducation en milieu interculturel --- Éducation interculturelle --- Éducation interethnique --- Éducation multiculturelle --- Education --- Culturally relevant pedagogy --- Critical humanism in education --- Radical pedagogy --- Critical theory --- Popular education --- Transformative learning --- Education, Special Topics --- Social Sciences --- Culturally sustaining pedagogy
Choose an application
Approche interculturelle de l'éducation --- Ecole pluraliste --- Education [Intercultural ] --- Enseignement interculturel --- Enseignement multiculturel --- Enseignement pluraliste --- Intercultural education --- Intercultureel onderwijs --- Multicultural education --- Multicultureel onderwijs --- Onderwijs [Intercultureel ] --- Onderwijs [Multicultureel ] --- Onderwijs [Pluralistisch ] --- Pluralisme dans l'enseignement --- Pluralisme in het onderwijs --- Pluralistisch onderwijs --- Pluralistische school --- Pluralité culturelle dans les systèmes éducatifs --- Pédagogie interculturelle --- School [Pluralistische ] --- Éducation en milieu interculturel --- Éducation interculturelle --- Éducation interethnique --- Éducation multiculturelle --- Intercultural communication --- Communication interculturelle --- Education --- Philosophy --- Multicultural education. --- Intercultural communication. --- Cultural relations. --- Éducation interculturelle. --- Communication interculturelle. --- Relations culturelles. --- Multiculturalisme. --- Échange culturel. --- Formation (Éducation). --- communication interculturelle --- études transculturelles --- formation (éducation) --- rencontre. --- formation (éducation). --- relations interpersonnelles. --- groupe. --- pluralisme culturel. --- éducation interculturelle --- Rencontre --- Formation (éducation) --- Relations interpersonnelles --- Groupe --- Pluralisme culturel
Choose an application
Approche interculturelle de l'éducation --- Ecole pluraliste --- Education [Intercultural ] --- Enseignement interculturel --- Enseignement multiculturel --- Enseignement pluraliste --- Intercultural education --- Intercultureel onderwijs --- Multicultural education --- Multicultureel onderwijs --- Onderwijs [Intercultureel ] --- Onderwijs [Multicultureel ] --- Onderwijs [Pluralistisch ] --- Pluralisme dans l'enseignement --- Pluralisme in het onderwijs --- Pluralistisch onderwijs --- Pluralistische school --- Pluralité culturelle dans les systèmes éducatifs --- Pédagogie interculturelle --- School [Pluralistische ] --- Éducation en milieu interculturel --- Éducation interculturelle --- Éducation interethnique --- Éducation multiculturelle --- Democracy --- -Education --- -Multicultural education --- Education --- Culturally relevant pedagogy --- Children --- Education, Primitive --- Education of children --- Human resource development --- Instruction --- Pedagogy --- Schooling --- Students --- Youth --- Civilization --- Learning and scholarship --- Mental discipline --- Schools --- Teaching --- Training --- Self-government --- Political science --- Equality --- Representative government and representation --- Republics --- Study and teaching --- Philosophy --- Multicultural education. --- Study and teaching. --- Philosophy. --- Democracy - Study and teaching. --- Culturally sustaining pedagogy
Choose an application
Approche interculturelle de l'éducation --- Critical pedagogy --- Ecole pluraliste --- Education [Intercultural ] --- Enseignement interculturel --- Enseignement multiculturel --- Enseignement pluraliste --- Intercultural education --- Intercultureel onderwijs --- Kritische pedagogie --- Multicultural education --- Multicultureel onderwijs --- Onderwijs [Intercultureel ] --- Onderwijs [Multicultureel ] --- Onderwijs [Pluralistisch ] --- Pluralisme dans l'enseignement --- Pluralisme in het onderwijs --- Pluralistisch onderwijs --- Pluralistische school --- Pluralité culturelle dans les systèmes éducatifs --- Pédagogie critique --- Pédagogie interculturelle --- School [Pluralistische ] --- Éducation en milieu interculturel --- Éducation interculturelle --- Éducation interethnique --- Éducation multiculturelle --- Critical pedagogy. --- Education --- Multicultural education. --- Quiché Indians --- Women human rights workers --- Biographical methods. --- Study and teaching. --- Biographical methods --- Study and teaching --- Human rights workers --- Guatemala --- Latin America --- Civilization --- Education - Biographical methods. --- Quichâe Indians - Study and teaching. --- Human rights workers - Guatemala - Study and teaching. --- Latin America - Civilization - Study and teaching.
Listing 1 - 10 of 14 | << page >> |
Sort by
|