Listing 1 - 10 of 24 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Didactics of social education --- General ethics --- France --- Education morale --- Moral education --- Morele opvoeding --- Education --- Ethics --- Morale
Choose an application
Personality development --- Pedagogiek en onderwijskunde --- didactische theorieën --- 433.2 --- morele opvoeding (ler) --- didactische theorieën. --- Didactische theorieën.
Choose an application
3e druk
Historische en vergelijkende pedagogiek. --- Morele Opvoeding. --- pedagogiek --- Educational sciences --- ethische opvoeding --- General ethics --- Waardevorming --- Opvoeding --- 37.017 --- #GBIB:IDGP --- 433.2 --- morele opvoeding --- morele vorming --- 37.017 Opvoedingsidealen --- Opvoedingsidealen --- morele en religieuze opvoeding --- Morele- en religieuze opvoeding --- Morele opvoeding --- Morele opvoeding: kleuters --- Waardenopvoeding --- 37.013 --- Ethiek --- Kinderen --- Samenleving
Choose an application
Sociology of culture --- #GGSB: Moraalfilosofie --- 433.2 --- waarden --- morele opvoeding --- morele en religieuze opvoeding --- Lerarenopleiding --- algemeen --- algemeen. --- Moraalfilosofie
Choose an application
Lange tijd zag men morele opvoeding graag als het streven bij de opvoedeling goede eigenschappen te ontwikkelen of bij hem het bewustzijn van waarden aan te kweken. Steutel (1948, hoofddocent vakgroep Pedagogiek Vrije Universiteit) signaleert echter in de Angelsaksische wijsgerige ethiek de laatste 20 jaar een sterke herleving van de eerdere opvatting dat morele opvoeding zich richt op de deugden. In zijn naar methode en terminologie wetenschappelijke studie, waarin hij veel literatuur verwerkt, analyseert hij de verschillende opvoedingsdoelen, zoals liefde voor de medemens en liefde voor morele waarden, en deugden als wilskracht en morele eigenschappen. Zo wordt duidelijk dat de deugdenbenadering, omdat de opvoeder daarbij zowel gezindheden zal cultiveren als de ontwikkeling van specifieke oordeelsvermogens zal stimuleren, een perspectief biedt, dat de centrale opvoedingsdoelen van de andere benaderingen omsluit.(Biblion recensie, J. Kleisen.)
Education morale --- Moral education --- Morele opvoeding --- zedelijke opvoeding --- ethiek --- #GSDBP --- 37.03 --- 17 --- Moral education. --- Virtue. --- Virtues --- Addresses, essays, lectures
Choose an application
#GSDBP --- morele opvoeding --- verantwoordelijkheid --- waardeopvoeding --- waarden --- onderwijs --- 433.2 --- 456.8 --- Onderwijs --- Opvoeden --- Verantwoordelijkheid --- Waarden --- Waardenoriëntatie --- morele en religieuze opvoeding --- Vormingsgebieden --- (zie ook: teleonderwijs) --- Lerarenopleiding --- algemeen --- algemeen.
Choose an application
Education morale --- Ethics --- Ethiek --- Ethique --- Moral education --- Morele opvoeding --- Moral education. --- Ethics. --- Character education --- Ethical education --- Child rearing --- Education --- Religious education --- Deontology --- Ethics, Primitive --- Ethology --- Moral philosophy --- Morality --- Morals --- Philosophy, Moral --- Science, Moral --- Philosophy --- Values
Choose an application
Education morale --- Moral education --- Morele opvoeding --- Education --- Ethics --- Sciences de l'éducation --- Morale --- Study and teaching --- Research --- Recherche --- Ethics in Education --- Lerarenopleiding --- Interculturele opvoeding --- algemeen --- Frankrijk --- algemeen. --- Frankrijk. --- Sciences de l'éducation --- Moral and ethical aspects
Choose an application
-3746-3
Onderwijs --- Morele opvoeding --- Waardevorming --- Moral education --- 433.2 --- Culturele diversiteit --- Jeugdcultuur --- Onderwijs: waarden --- Morele en religieuze opvoeding --- Character education --- Ethical education --- Child rearing --- Education --- Ethics --- Religious education --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
In dit boek gaat het over de morele ontwikkeling van het kind en hoe ouders en opvoeders het daarbij kunnen helpen zelfstandig te worden, verantwoordelijkheid te dragen en te leren wat goed en kwaad is. Lickona hanteert in zijn betoog geen droge theorieën. Op levendige wijze illustreert hij zijn boek met talrijke voorbeelden uit eigen gezins- en werksituatie. Behalve de visie van de bekende psycholoog Kohlberg spelen ook de ideeën van andere wetenschappers een rol, waardoor een breed georiënteerd boek is ontstaan. Er zijn drie hoofddelen: de morele opvoeding en ontwikkeling van het kind, van baby tot kleuter, van de eerste levensjaren tot in de volwassenheid.
37.017 --- morele opvoeding --- morele ontwikkeling --- waarden --- 37.017 Opvoedingsidealen --- Opvoedingsidealen --- zedelijke opvoeding --- Differentiële opvoeding. --- pedagogiek --- kinderopvoeding --- kinderpsychologie --- 37.03 --- 37 --- 159.987 --- Pedagogiek en onderwijskunde --- didactische theorieën. --- Didactische theorieën.
Listing 1 - 10 of 24 | << page >> |
Sort by
|