Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
Bij scholen die met Kansrijke taal of op een andere ontwikkelingsgerichte manier werken, groeit de behoefte aan een instrument om de vooruitgang van kinderen op verschillende taalaspecten zichtbaar te maken. Werken met portfolio komt aan deze behoefte tegemoet. De kern daarvan is om naar (werk van) kinderen te kijken en met hen in gesprek te gaan over de dingen die ze hebben gemaakt. Dat gesprek verdiept de leerervaring, en geeft zicht op de betekenis die het kind geeft aan activiteiten én op wat een kind blijkbaar al kan en nog niet kan. In een goed portfolio helpen leerlijnen bij het leggen van de relatie tussen leerervaringen van kinderen en datgene wat leerkrachten gewenste ontwikkeling vinden.
taalontwikkeling --- kleuteronderwijs --- portfolio's --- kansrijke taal --- Nederlands --- taal --- reflecteren --- leerlijnen --- didactiek --- basisonderwijs --- 475.2 --- Handboek/cursus --- Nederlandse taal ; basisonderwijs ; didactiek --- Portfolio ; basisonderwijs --- Portfolio ; kleuteronderwijs --- Voorbereidend lees- en taalonderwijs --- 474.21 --- Basisonderwijs --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Portfolio's --- Taalopvoeding --- 474.23 --- Kleuteronderwijs --- 024935.jpg --- Moedertaal: didactiek lagere school --- Portfolio's: lagere school --- didactiek basisonderwijs - Nederlands --- Didactische werkvormen --- Observeren --- Portfolio --- Observatie --- Sociaal leren --- Sport --- Basisonderwijs. --- Leerprocessen. --- Onderbouw (onderwijs). --- Portfolio (onderwijs). --- Taalonderwijs. --- taalonderwijs. --- taalontwikkeling.
Choose an application
In Portaal komen alle aspecten van het taalonderwijs op de hele basisschool aan de orde. Eerst worden de mondelinge en schriftelijke taalvaardigheid besproken. Daarna behandelen de auteurs onderwerpen als meertaligheid en taalbeleid, leermiddelen maken en gebruiken. Ten slotte komt aan de orde hoe leraren taal kunnen hanteren in de communicatie met ouders, leerlingen en collega's.
Lerarenopleiding --- (vak)didactiek talen. --- Didactics of Dutch --- Didactics of Kindergarten --- didactiek --- Didactics of primary education --- Nederlands --- taal --- basisonderwijs --- taalonderwijs --- 456.1 --- 475.2 --- Basisonderwijs --- Didactiek --- Geletterdheid --- Interactief onderwijs --- Leerlijnen --- Leermiddelen --- Luisteren --- Meertaligheid --- Ontluikende geletterdheid --- Schrijven --- Spreken --- Taalbeleid --- Taalontwikkeling --- Taalverwerving --- Tweedetaalverwerving --- Woordenschat --- 475.2 ) * NEDERLANDSE TAAL - O.N --- begrijpend lezen --- geletterdheid --- geschreven taal --- l.o.: didactiek : taal (ler) --- lezen --- luisteren --- meertaligheid --- mondelinge taalontwikkeling --- schrijven --- spellen --- spreken --- studerend lezen --- taalbeleid --- taalbeschouwing --- taaldidactiek ; ba.o --- taalmaterialen --- technisch lezen --- woordenschatdidactiek --- Nederlands; ba.o --- 475.25 --- Taaldidactiek --- Moedertaal: didactiek lagere school --- didactiek algemeen - Nederlandse taal en letterkunde --- didactiek basisonderwijs - Nederlands --- Taalonderwijs ; Nederlandse taal --- Taalonderwijs; Nederlandse taal --- (zie ook: Schrijfvaardigheid) --- Mondelinge taalvaardigheid --- Lezen --- Evaluatie --- Anderstalige nieuwkomers --- Lager onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Leermiddel --- Anderstalige nieuwkomer --- Spel --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Onderwijs --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|