Listing 1 - 10 of 51 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Adult education. Lifelong learning --- Levenslang leren --- volwasseneneducatie --- 374.7
Choose an application
The ongoing education and training of adults has become a necessity in many professional areas. Yet the staff who set up and administer these programs often lack skills for the very task that is so critical to the success of their efforts--the planning of the programs themselves. Drawing on the tremendous success of the first edition, Planning Programs for Adult Learners, Second Edition covers the development of adult education programs in clear, specific detail. This popular guide contains information on every area of program planning for adult learners, from understanding the purpose of educational programs to obtaining suitable facilities. Thoroughly expanded and revised, the book contains a wealth of new material and examples, and features new information on incorporating technology into the development and practice of adult education programs. Educators and practitioners alike will find this guide to be an essential tool.
Adult education --- Lerarenopleiding --- Administration. --- Planning. --- algemeen. --- Volwasseneneducatie --- Levenslang leren --- Leermethoden --- Training --- Begeleiden --- Groepswerk --- Leermethode --- Begeleiding
Choose an application
Doelstelling: Het aandeel van ouderen in de bevolking blijft stijgen. Er wordt dan ook volop onderzocht hoe senioren zo lang mogelijk psychisch gezond kunnen blijven. 'Levenslang leren' staat daarbij steeds meer in de kijker. Onderzoek wees al uit dat tweetaligheid een remmend effect heeft op dementie. Kan het volgen van vreemdetaalactiviteiten op latere leeftijd eenzelfde positief effect hebben? Om dat te kunnen achterhalen, moet er voldoende interesse zijn. Dat is wat we in deze studie onderzoeken. Zijn senioren geïnteresseerd in vreemdetaalactiviteiten? Daarnaast bevragen we ook wat ze van het huidige aanbod vinden en wat ze daar nog aan zouden veranderen. Door het aanbod aan te passen aan de noden en wensen van de senioren kan de deelname verhoogd worden. Middelen of methode: Een enquête werd opgesteld en verstuurd naar de leden van de Vlaamse Ouderenraad. De organisatie fungeert als vertegenwoordigingsorgaan van alle Vlaamse senioren, de doelgroep van deze studie.Vervolgens werden de data statistisch geanalyseerd m.b.v. SPSS. Resultaten: De resultaten van het onderzoek toonden aan dat…Verder bleek…
Enquête. --- Levenslang leren. --- Marktonderzoek. --- Meertaligheid. --- Senioren. --- Studie in de meertalige communicatie. --- Tweetaligheid. --- Vreemdetaalactiviteiten.
Choose an application
Na meer dan een halve eeuw snelle expansie, die zorgde voor welvaart en sociale mobiliteit, kampt het onderwijs met evle uitdagingen. Het is het moment om oude opvattingen over goed onderwijs aan een kritisch onderzoek te onderwerpen en te kijken hoe het beter kan. Het progressieve onderwijsverhaal met name schiet tekort en heeft een stevige update nodig. Dit boek - een bundeling van columns en essays - verkent de contouren van een progressieve onderwijsvisie die emancipatie, excellentie en eerlijkge kansen vooropstelt. Goed onderwijs helpt individuen vooruit, zorgt voor welvaart en welzijn in samenlevingen en vermindert sociale ongelijkheid. Maar dan moet excellentie weer porsitief klinken, het technisch onderwijs veel meer waardering krijgen, het belang van de standaardtaal erkend worden en het curriculum selectiever én ambiteuzer zijn. En mischien moeten we ook niet langer strever naar 'meer van hetzelfde', maar de ongeremde onderwijsexpansie en het diploma-fetisjisme een halt toeroepen, de leerplicht naar zestien jaar vrengen, flexibeler kansen bieden aan diverse talenten, en het levenslang leren echt omarmen.https://www.aspeditions.be/en/book/emancipatie-excellentie-en-eerlijke-kansen/19477
Onderwijskunde. --- Sociology of education --- Onderwijsvisie --- Onderwijs --- Onderwijsbeleid --- Onderwijshervorming --- Onderwijsvernieuwing --- Onderwijsonderzoek --- Onderwijssysteem --- Innovatie --- Didactic strategies --- Flanders --- Visieontwikkeling --- Inclusief onderwijs --- Levenslang leren
Choose an application
1-073-0
Levenslang leren --- Volwasseneneducatie --- adult education. --- informal education --- izobraževanje odraslih. --- neformalno izobraževanje. --- neformalno učenje --- non-formal education. --- out-of-school education. --- zunajšolsko izobraževanje.
Choose an application
De Canon van leren & ontwikkelen is hét basiswerk voor praktijkmensen zoals trainers, opleiders en adviseurs die zich bezighouden met leren en ontwikkelen in en om organisaties. Voor iedereen die iets van de achtergrond van leerconcepten wil weten, van de mens achter dat concept en van de mogelijkheden en beperkingen van het concept.Deze volledig herziene editie bevat 50 gezichtsbepalende theorieën rond leren en ontwikkelen. Van Aangeleerd optimisme tot Werkleren. Het e-book bevat nog eens 25 extra concepten ? van Afgunst tot Zone van de naaste ontwikkeling. Op de bij de Canon behorende website worden alle 75 concepten (uit boek en e-book) toegelicht.50 concepten en hun grondleggersAan het boek werkten ruim vijftig auteurs mee, stuk voor stuk mensen uit wetenschap en praktijk. Het resultaat: vijftig toelichtingen op belangrijke concepten en hun grondleggers. De auteurs brengen de theorieën niet alleen helder en zonder poespas over, maar delen ook hun persoonlijke fascinatie, ervaring en kritische reflecties. De bijdragen zijn gebundeld door een redactie, bestaande uit Manon Ruijters, Rika Schut en Robert-Jan Simons.Met de Canon van leren & ontwikkelen hopen de auteurs hun liefde voor het vak over te dragen en jouw nieuwsgierigheid te wekken. Om leren en ontwikkelen in en om organisaties te stimuleren.https://www.bua.nl/product/100-9650_Canon-van-leren-ontwikkelen#omschrijving
History of education and educational sciences --- Personnel management --- pedagogiek --- werkplekleren --- leren --- loopbaanontwikkeling --- levenslang leren --- historische pedagogiek --- Leerpsychologie --- Didactiek --- Onderwijskunde --- Leren --- Lerende organisatie --- Ontwikkeling --- Organisatieontwikkeling --- Leertheorie --- Didactic strategies --- leerpsychologie
Choose an application
Afgelopen decennia is er heel wat geïnvesteerd in het leren van volwassenen. Toch is Vlaanderen nog steeds geen samenleving waarin leren voor alle volwassenen een evidentie is. Vanuit de overtuiging dat vooruitgang mogelijk en noodzakelijk is, organiseerde de Vlaamse Onderwijsraad (VLOR) een strategische verkenning over het stimuleren van het leren van volwassenen. Daarmee wil de Vlor het debat voeden over hoe het leren van volwassenen in de komende tien jaar nog krachtiger dan voorheen kan gestimuleerd worden
volwassenonderwijs --- KHCA --- werkplekleren --- Volwassenenonderwijs 373.7 --- Levenslang leren --- Academic collection --- Volwassenenvorming ; Vlaanderen --- volwassenenonderwijs --- Werkplekleren --- 712 Onderwijs voor volwassenen --- volwassenenvorming --- 489 --- levenslang leren --- 374.7 --- volwasseneneducatie --- Adult education. Lifelong learning --- PXL-Central Office 2015 --- onderwijs --- volwassenen --- leren --- Volwasseneneducatie --- Vlaanderen --- Onderwijsbeleid --- Volwassenen --- Nederland --- Kust --- Emigratie --- Volwassene
Choose an application
De methodiek 'Permanent leren als team' biedt instrumenten om beroepskrachten in kindercentra een kritisch-reflectieve houding te leren aannemen. Deze houding maakt communicatie transparanter, zorgt voor meer aandacht voor diversiteit en verhoogt het plezier in het samenwerken. Door als team op de eigen praktijk te reflecteren ontstaat ruimte voor dialoog. De instrumenten en bijbehorende oefeningen uit de methodiek ondersteunen de professional om individueel en in teamverband te blijven leren. De instrumenten zijn geschikt bij verankering van bestaand beleid of bij implementatie van nieuwe methoden. Ze kunnen ook worden ingezet bij functioneringsgesprekken of persoonlijke ontwikkelingsplannen
Sociale agogiek --- permanente vorming en volwasseneneducatie. --- Educational sciences --- teamwork --- leidinggeven --- groepsontwikkeling --- coaching --- kinderopvang --- pedagogiek --- levenslang leren --- Levenslang leren --- Reflectie --- Kinderopvang --- Intervisie --- Teamwerk --- Zelfkritiek --- Methodiek --- S20100534.JPG --- sociale vaardigheden --- welzijnswerk, methoden --- 007 --- 374.7 --- 361.1 --- Reflectie (onderdeel leerproces) --- Onderwijs --- Permanente vorming en volwasseneneducatie.
Choose an application
'Vizier op agogiek' neemt de lezer mee op verkenning in het gevarieerdetoepassingsgebied van de agogische wetenschappen. Ankerpunt van dezeontdekkingstocht is de in Vlaanderen unieke opleiding Sociale enCulturele Agogiek van de Vrije Universiteit Brussel.Vijfentwintig auteurs verhalen vanuit ago(lo)gisch perspectief overveelzijdige maatschappelijke thematieken. Telkens gaat het om debestudering of de toepassing van educatief werk met volwassenen, en datin de meest uiteenlopende vormen die de volwassen leefwereld rijk is. Theoretische perspectieven van interculturele communicatie, socialebegeleiding, kunsteducatie, sociale bewegingsagogiek en gerontagogiekworden aangereikt.Agogische praktijken binnen cultuur- en kunstencentra,beroepsopleidingen, het levenslang leren en het brede sociaal-culturelewerk, worden op hun maatschappelijke verdienste onderzocht.Inzicht in het agogisch handelen krijgt de lezer door levendigebeschrijvingen van werkvormen zoals sociaal-artistieke projecten en vandoelstellingen zoals de politieke participatie van ouderen.De interdisciplinaire agogische wetenschappen huldigen het principe 'laatduizend bloemen bloeien'. Dit boek getuigt van deze rijkdom.
Agogiek --- Agologie --- Sociaal-cultureel werk --- Kunst --- Levenslang leren --- Vrije tijd --- Interculturele communicatie --- #PBIB:+67.00 --- #KVHB:Agogiek --- 304 --- agogiek --- kunstencentra --- kunstzinnige opvoeding --- multiculturaliteit --- Agologie (andragologie, veranderkundig denken) --- Bejaardensociologie --- Bejaardenverenigingen --- Bewegingsopvoeding (bewegingstherapie, Sherborne Veronica) --- Culturele centra (cultureel centrum, cultuurcentra) --- Cultuurbeleid --- Kunstzinnige vorming (kunsteducatie, kunstzinnige opvoeding) --- Migrantenvrouwen --- Multiculturele samenleving (interculturele samenleving) --- Seksueel misbruik --- Seksuele delinquenten --- Sociaal-artistiek werk --- Sport --- Volwasseneneducatie (levenslang leren, permanente educatie, tweedekansonderwijs) --- etnisch-culturele minderheden --- opvoeding --- sociaal-cultureel werk --- vormingswerk --- 364.01 --- Agogie --- agologie --- interculturele communicatie --- kunsteducatie voor volwassenen --- sociaal-cultureel werk, bejaarden --- volwassenenvorming --- Sociale agogiek --- Sociale pedagogie - Agogie --- 37.013 --- 007 --- 374.7 --- Agogiek. --- Social welfare methods --- Adult education. Lifelong learning --- sociaal-agogisch werk --- gerontagogie --- levenslang leren --- kunstopvoeding --- Andragogie
Choose an application
competentiemanagement --- Didactics --- levenslang leren --- competenties --- #SBIB:316.334.1O350 --- #A0108A --- 710 Vorming --- 371 --- P492 --- Onderwijs en economie --- onderwijs - school --- Nederland --- Pedagogiek en onderwijskunde --- handboeken en inleidingen --- handboeken en inleidingen. --- Handboeken en inleidingen.
Listing 1 - 10 of 51 | << page >> |
Sort by
|