Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|
Choose an application
Over de organisatie en structuur van groepswerk, over klasschikking, over werksfeer creëren. Meer dan twintig praktijkvoorbeelden hoe je leerlingen in groepen kunt laten werken. In groepswerk kunnen leerlingen tot sprekend leren komen. Samen leren doe je immers via taal. Maar dat lukt enkel als leerlingen basisregels volgen: • naar elkaar luisteren ; • respect tonen voor elkaars mening; • kritisch doorvragen; • positieve feedback geven ; • als groep naar een consensus streven. Er is maar één probleem : leerlingen worden niet met deze vaardigheden geboren en ze krijgen ze niet allemaal mee van thuis. Ze moeten ze dus op school leren. Tot nu toe bestond daar in Vlaanderen geen didactiek voor, geen kant-en-klare lessen, geen evaluatievormen. Dit boek vult die leemte in. Niet met grote theorieën, wel met veel voorbeelden, suggesties en modellessen met werkbladen. Alleen sprekend leren doet groepswerk écht renderen.
Groepswerk --- Basisonderwijs. --- Didactic strategies --- lager onderwijs --- groepswerk --- Primary education --- Groepswerk ; basisonderwijs --- #PBIB:+110.51 --- didactiek --- 474.21 --- didactische werkvormen --- basisonderwijs --- Groepswerk (Werken in groepen) --- groepsgesprekken --- Onderwijs : Didactiek : Lager onderwijs : Algemeen --- didactiek basisonderwijs - didactische werkvormen, geprogrammeerde instructie, groepswerk, projectonderwijs --- Didactische werkvormen --- Education [Elementary ] --- Belgium --- Curricula --- Group work in education --- PXL-Education 2014 --- leren leren --- Lager onderwijs --- Coöperatief leren
Choose an application
Met dit CLIM-thema staan leerlingen stil bij de relativiteit van tijd, ontdekken ze verschillende manieren om tijd te meten, reflecteren ze over de wisselwerking tussen verleden, heden en toekomst, verzamelen ze informatie over 'tijd' en 'cycli' in de natuur, leren hoe een dagverloop in elkaar zit en hoe ze zelf een agenda kunnen opstellen, enz... Het thema 'tijd' is al even divers als de diversiteit die in de klas schuilt in het beleven van de tijd, het meten van de tijd, het omgaan met de tijd.
intercultureel onderwijs --- tijd --- Didactics of social education --- Didactics of primary education --- 371.67 --- 373.3 --- lager onderwijs --- leerboeken --- 474.6 --- CLIM Coöperatief leren in multiculturele groepen --- Didactische werkvormen --- Diversiteit --- Groepswerk (Werken in groepen) --- Intercultureel onderwijs --- Klok lezen --- Multiculturele samenleving --- Tijd --- Tijdmeting --- Weer (Metereologie) --- 476.1 --- Wereldoriëntatie --- wereldoriëntatie --- 478 --- Interculturele opvoeding --- Wereldoriëntatie; ba.o. --- Intercultureel onderwijs ; basisonderwijs ; leermiddelen --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- Wereldoriëntatie; algemeen --- Schoolbooks - Didactic material --- Wereldoriëntatie; ba.o --- Mondiale vorming --- Lager onderwijs --- 2e graad lager onderwijs --- Coöperatief leren in multiculturele groepen --- Tijdsbeleving --- Didactics of primary education. --- Didactics of social education. --- intercultureel onderwijs. --- tijd.
Choose an application
In dit thema ontdekken de leerlingen op een speelse wijze beelden, structuren en verbanden waarmee ze geconfronteerd worden. De nadruk ligt niet op kennisverwerving en op het trekken van grote conclusies, maar op het verwonderd ontdekken van structuren in hun nabije en verre omgeving, van de mogelijkheid om de wereld door verschillende brillen te bekijken, enz... In dit thema zijn veel muzische activiteiten verwerkt.
intercultureel onderwijs --- Didactics of social education --- structuren --- Didactics of primary education --- 371.67 --- 373.3 --- lager onderwijs --- leerboeken --- 474.6 --- Anders zijn --- CLIM Coöperatief leren in multiculturele groepen --- Didactische werkvormen --- Diversiteit --- Groepswerk (Werken in groepen) --- Intercultureel onderwijs --- Kleuren --- Multiculturele samenleving --- Sterren --- Textiel --- Wonen --- 476.1 --- Wereldoriëntatie --- wereldoriëntatie --- 478 --- Interculturele opvoeding --- Wereldoriëntatie; ba.o. --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- Wereldoriëntatie; algemeen --- Schoolbooks - Didactic material --- Wereldoriëntatie; ba.o --- Mondiale vorming --- Lager onderwijs --- 3e graad lager onderwijs --- Coöperatief leren in multiculturele groepen --- Woonomgeving --- Structuren --- Onderwijsstructuur --- Onderwijsorganisatie --- Didactics of primary education. --- Didactics of social education. --- intercultureel onderwijs. --- structuren.
Choose an application
Dit bronnenboek voor intercultureel leren zit vol verhalen, spelletjes, activiteitenfiches en kant-en-klare kopieerbladen. Daarmee kan de leerkracht aan de slag om de vaardigheden van CLIM op het niveau van het kleuteronderwijs en de eerste graad lager onderwijs te ontwikkelen. De activiteiten richten zich op het ontwikkelen van sociale vaardigheden en het al doende leren van het jonge kind.
intercultureel onderwijs --- Didactics of social education --- Didactics of Kindergarten --- samenwerkend leren --- didactiek --- Didactics of primary education --- Intercultureel onderwijs ; basisonderwijs --- Intercultureel onderwijs ; kleuteronderwijs --- Wereldoriëntatie ; intercultureel onderwijs --- coöperatief leren --- kleuteronderwijs --- lager onderwijs --- leerboeken --- 474.6 --- basisonderwijs --- 471.43 --- Attitudevorming --- CLIM Coöperatief leren in multiculturele groepen --- Coöperatief leren (Samenwerkend leren) --- Didactische werkvormen --- Diversiteit --- Groepswerk (Werken in groepen) --- Intercultureel onderwijs --- Klassfeer --- Meervoudige intelligentie --- Multiculturele samenleving --- Spelen(Kinderspelen) --- 1e graad l.o. --- 1e leerjaar lager onderwijs --- 2e leerjaar lager onderwijs --- 476.1 --- 478.1 --- Coöperatief leren in multiculturele groepen (CLIM) --- Coöperatief leren --- Didactiek --- Handboek/cursus --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- afspraken --- attitudevorming --- groep --- groepswerk --- handboek --- intercultureel leren --- multicultureel --- normen --- regels --- rollen --- samenwerken --- verantwoordelijkheid --- 474.6 ) Intercultureel onderwijs --- 478.7 --- 37.035 --- 471.4 --- Interculturele vaardigheden --- Kleuteronderwijs ; lager onderwijs --- Normalisatie --- Samenleving --- Samenwerking --- Sociale vaardigheden --- didactiek basisonderwijs - intercultureel onderwijs --- Wereldoriëntatie --- Wereldoriëntatie; algemeen --- Mondiale vorming en vredesopvoeding --- (zie ook: Mondiale vorming) --- Schoolbooks - Didactic material --- 1e graad l.o --- Mondiale vorming --- Lager onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Attitudes --- Afspraken --- Normen --- Regels --- Groepswerk --- Verantwoordelijkheid --- Rollenpatronen --- Coöperatief leren in multiculturele groepen --- Teamwerk --- Basisonderwijs --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Coöperatief leren in multiculturele klassen (CLIM) --- Attitude --- Afspraak --- Norm (standaard) --- Rolpatroon --- Didactics of Kindergarten. --- Didactics of primary education. --- Didactics of social education. --- didactiek. --- intercultureel onderwijs. --- samenwerkend leren. --- Norm (gedragsregel)
Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|