Listing 1 - 10 of 12 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Om Vlaamse scholen te ondersteunen, om hun leerlingen een gezonde leer- en leefomgeving aan te bieden en een gezondheidsbeleid te ontwikkelen, werkte de commissie Gezondheidsbevordering van de Vlor *Vitaminen voor een gezondheidsbeleid op school* uit. Deze publicatie is gebaseerd op de kadermethodiek *Gezonde school* van het Vlaams Instituut voor Gezondheidspromotie en Ziektepreventie (VIGeZ). Om die methodiek te integreren wordt een gezondheidsmatrix aangereikt, met vier strategieën en vier niveaus. De matrix vormt ook de rode draad voor de uitwerking van de exemplarisch gekozen gezondheidsthema's. Om de kwaliteit van het schoolgezondheidsbeleid te bewaken, wordt de *kwaliteitscirkel* voorgesteld. *Vitaminen* wil iedereen inspireren die betrokken is bij het gezondheidsbeleid op school: directies, leerkrachten CLB, pedagogische begeleidingsdienst, maar ook toekomstige leerkrachten en hun docenten in de lerarenopleiding.
gezondheidspromotie --- School management --- Hygiene. Public health. Protection --- schoolbeleid --- gezondheidszorg --- 671 Gezondheidszorg. Preventie --- geneesmiddelen --- genotmiddelen --- gezondheidsbeleid --- gezondheidsbevordering --- scholen --- 614.23 --- gezondheidsopvoeding --- onderwijs --- 478.4 --- Geneesmiddelen --- Genotmiddelen --- Gezondheid --- Gezondheidsvoorlichting en -opvoeding(Gezondheidseducatie) --- Seksualiteit --- Veiligheid --- Voeding --- Genotsmiddelen --- Gezondheidsvoorlichting --- geneesmiddel --- sexualiteit --- veiligheid --- jeugdgezondheidszorg, prenatale zorg, zuigelingen- en kleuterzorg, zorg voor het schoolkind --- Gezondheidseducatie --- (zie ook: sportvoeding) --- basisonderwijs --- gezondheidseducatie --- Gezondheidszorg --- Scholen --- Onderwijs --- Gezondheidsvoorlichting en -opvoeding --- Actieve levensstijl --- Voedingsgewoonten --- EHBO --- Relaties --- School (instelling) --- Gezondheidsopvoeding --- Voedingsgewoonte --- Genotmiddel --- Geneesmiddel --- Relatie --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Thuis --- Drank
Choose an application
Sociology of cultural policy --- Curriculum development --- School management --- Didactic strategies --- Secondary education --- basisvorming --- cultureel erfgoed --- voortgezet onderwijs --- Belgium --- #VCV monografie 2003. --- 485.9 --- basisvorming. --- cultureel erfgoed. --- erfgoededucatie. --- onderwijsvernieuwing. --- secundair onderwijs. --- studiehuis. --- zelfontdekkend leren. --- Didactiek secundair onderwijs - gezondheidseducatie, verkeersopvoeding, overige vakken.
Choose an application
Spellingids. Tekstbouw en formulering. Rekenen. Varia (wegwijs in de bibliotheek, leesverslag, Belgische staatsstructuur).
Project algemene vakken ; leermiddelen --- Overige vakken; afzonderlijk - SBP --- Schoolbooks - Didactic material. --- 485.9 --- project algemene vakken --- schoolboeken --- wiskunde --- didactiek secundair onderwijs - gezondheidseducatie, verkeersopvoeding, overige vakken --- PAV --- Schoolbooks - Didactic material --- #BSCH: vak : PAV - project algemeen vakken
Choose an application
Planning Health Promotion Programs is the "bible" of the field, guiding students and practitioners through the planning process from a highly practical perspective. Using an original framework called Intervention Mapping, this book presents a series of steps, tasks, and processes that help you develop effective health promotion and education programs using a variety of approaches. As no single model can accurately predict all health behavior or environmental changes, this book shows you how to choose useful theories and integrate constructs from multiple theories to describe health problems and develop appropriate promotion and education solutions. This new fourth edition has been streamlined for efficiency, with information on the latest theories and trends in public health, including competency-based training and inter-professional education. New examples and case studies show you these concepts in action, and the companion website provides lecture slides, additional case studies, and a test bank to bring this book directly into the classroom.Health education and health promotion is a central function of many public health roles, and new models, theories, and planning approaches are always emerging. This book guides you through the planning process using the latest developments in the field, and a practical approach that serves across discipline boundaries. (https://www.wiley.com/en-be/Planning+Health+Promotion+Programs%3A+An+Intervention+Mapping+Approach%2C+4th+Edition-p-9781119035398)
gezondheidspromotie --- gezondheidseducatie --- 602.1 --- gezondheidsvoorlichting --- Gezondheidspromotie --- Gezondheidsvoorlichting en -opvoeding --- Evidence based onderzoek --- Sociology of health --- Hygiene. Public health. Protection --- preventiewerking (mensen) --- gedragsverandering --- Evidence-Based Medicine. --- Gezondheidspromotie. --- Gezondheidsvoorlichting. --- Health Education. --- Health Promotion. --- Health education. --- Health promotion --- Health promotion. --- Planning Techniques. --- Program Development --- Planning --- Methodology. --- Planning. --- Methods. --- Gezondheidsopvoeding --- Evidence-based medicine --- Perinatale zorg --- Voeding
Choose an application
PAV --- Wonen. --- Beroepsonderwijs. --- leerboeken --- 485.9 --- schoolboeken --- 485.6 --- project algemene vakken --- 486.8 --- Project algemene vakken ; leermiddelen --- Wonen --- Project algemene vakken ; secundair onderwijs --- didactiek secundair onderwijs - gezondheidseducatie, verkeersopvoeding, overige vakken --- Geschiedenis-Maatschappijleer --- Schoolbooks - Didactic material --- beroepsonderwijs --- handboeken secundair onderwijs --- PHL-Education 13 --- 3e graad secundair onderwijs --- Beroepssecundair onderwijs --- 5e leerjaar secundair onderwijs --- 6e leerjaar secundair onderwijs --- Bouwen --- 7e leerjaar secundair onderwijs --- Project algemene vakken
Choose an application
Schoolbooks - Didactic material. --- Didactics of secundary education --- Didactics of social education --- televisieprogramma's --- BSO (beroepssecundair onderwijs) --- PAV (project algemene vakken) --- populaire cultuur --- Project algemene vakken ; leermiddelen --- #BSCH: vak: PAV - project algemeen vakken --- 485.9 --- project algemene vakken --- schoolboeken --- soaps --- 456.9 --- Project algemene vakken --- Reclame --- Soaps --- 3e graad b.s.o. --- 485.6 --- Handboek/cursus --- handboek --- reclame --- soap --- taalgebruik --- Project algemene vakken ; secundair onderwijs --- 486.8 --- Televisie - pav --- didactiek secundair onderwijs - gezondheidseducatie, verkeersopvoeding, overige vakken --- PAV --- Overige vakken; afzonderlijk --- Geschiedenis - Maatschappijleer --- Schoolbooks - Didactic material --- 3e graad b.s.o --- 3e graad secundair onderwijs --- Beroepssecundair onderwijs --- Televisie --- Soap --- Onderzoek --- Geweld
Choose an application
Schoolbooks - Didactic material. --- Didactics of secundary education --- Didactics of social education --- PAV (project algemene vakken) --- schoolverlaters --- #KUPV:Eekhoutcentrum --- 485.6 --- Arbeidsongeschikt --- Handboek/cursus --- Inschrijven VDAB --- Werk via internet, familie, TV enz --- arbeidsovereenkomst --- solliciteren --- werken --- werkloosheid --- 486.8 --- Schoolverlaters - pav --- PAV: handboek beroepsonderwijs --- Schoolverlaters --- Geschiedenis - Maatschappijleer --- Schoolbooks - Didactic material --- BSO --- PAV --- leerboeken --- secundair onderwijs --- 485.9 --- project algemene vakken --- schoolboeken --- didactiek secundair onderwijs - gezondheidseducatie, verkeersopvoeding, overige vakken --- 2e graad secundair onderwijs --- 3e graad secundair onderwijs --- Beroepssecundair onderwijs --- Schoolverlater --- Project algemene vakken --- Didactics of secundary education. --- Didactics of social education. --- PAV (project algemene vakken). --- schoolverlaters.
Choose an application
Startactiviteit - Hoe gezond leven jongeren nu, 25 jaar geleden en 50 jaar geleden? - Eet ik gezond? - Menu voor de gezondheidsdag - Weet wat je eet - Als voeding een probleem is- Hoe fit ben ik? - Gezond bewegen: hoe? - Gezondheid: meer dan gezond eten en voldoende bewegen! - EHBO - Actie: gezondheidsdag - Nabespreking.
Wereldoriëntatie --- Basisonderwijs. --- gezondheidspromotie --- WO (wereldoriëntatie) --- Didactics of social education --- Didactics of primary education --- Gezondheidsvoorlichting ; basisonderwijs ; leermiddelen --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs ; leermiddelen --- 371.67 --- 373.3 --- #BSCH: vak: WO - wereldoriëntatie --- lager onderwijs --- leerboeken --- wereldoriëntatie --- 476.1 --- schoolboeken --- Gezondheid --- Lager onderwijs --- Lichamelijke conditie --- Schoolboeken --- Voeding --- Voedingsdriehoek --- 3e graad l.o. --- Handboek/cursus --- gezondheid --- handboek --- 476 WERELDORIENTATIE O.N. --- Gezondheidseducatie ; basisonderwijs --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs --- 476 --- 476.11 --- Wereldoriëntatie; ba.o. --- Gezondheidsopvoeding: handboek lagere school --- gezondheidsopvoeding: handboek lagere school --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- didactiek basisonderwijs - wereldoriëntatie --- Wereldoriëntatie; algemeen --- Schoolbooks - Didactic material --- 3e graad l.o --- 476 WERELDORIENTATIE O.N --- Wereldoriëntatie; ba.o --- 5e leerjaar lager onderwijs --- 6e leerjaar lager onderwijs --- Gezondheidsvoorlichting en -opvoeding --- Gezondheidsopvoeding --- Gedrag --- Drank --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs ; leermiddelen
Choose an application
#BSCH: vak: PAV - project algemeen vakken --- 485.9 --- dinosauriërs --- evolutieleer --- project algemene vakken --- schoolboeken --- 456.9 --- Dinosaurussen --- Heelal --- Leven --- Mens --- Project algemene vakken --- Verleden --- 3e graad b.s.o. --- 485.6 --- Bernissart --- Handboek/cursus --- aarde --- dinosaurussen --- fossielen --- handboek --- handschriften --- heelal --- leven --- levensvormen --- mens --- naam --- sterren --- tijd --- Project algemene vakken ; beroepsonderwijs --- Project algemene vakken ; leermiddelen --- Evolutieleer --- didactiek secundair onderwijs - gezondheidseducatie, verkeersopvoeding, overige vakken --- PAV --- Overige vakken; afzonderlijk --- Geschiedenis - Maatschappijleer --- Schoolbooks - Didactic material --- Didactics of secundary education --- geschiedenis --- geschiedenisonderwijs --- Didactics of social education --- Didactics of the technical, artistic and vocational education --- BSO (beroepssecundair onderwijs) --- eerste leven --- PAV (project algemene vakken) --- 2de graad s.o. --- Beroepssecundair onderwijs --- Regenwouden --- Tropenflora en -fauna --- 486.8 --- Heelal - pav --- Leven - pav --- 3e graad b.s.o
Choose an application
Startactiviteit: ra, ra wie ben ik? - Mijn familie - Mijn lichaam groeit - Mijn zintuigen - Iedereen is anders: hoe anders ben ik? - Wie denk je dat ik ben? (over uiterlijk, lichaamstaal en vooroordelen) - Jongen of meisje, maakt het verschil? - Wat ik voel: poëzie - Wat ik voel: muziek - Wat ikvoel: beeldende kunst - Slotactiviteit en nabespreking.
Wereldoriëntatie --- Basisonderwijs. --- WO (wereldoriëntatie) --- culturen (mensen) --- Didactics of social education --- Didactics of primary education --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs ; leermiddelen --- 371.67 --- 373.3 --- lager onderwijs --- leerboeken --- wereldoriëntatie --- 476.1 --- schoolboeken --- Baby's --- Emoties(Gevoelens) --- Familie --- Identiteit (Zelfbeeld Zelfkennis) --- Lager onderwijs --- Lichaam (Menselijk lichaam) --- Schoolboeken --- Sekseverschillen --- Zintuigen --- 3e graad l.o. --- Handboek/cursus --- familie --- gevoelen --- handboek --- identiteitskaart --- ik --- jongen-meisje --- levenslijn --- pesten --- stamboom --- 476 WERELDORIENTATIE O.N. --- Gezondheidseducatie ; basisonderwijs --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs --- 476 --- 476.11 --- Wereldoriëntatie; ba.o. --- Wereldoriëntatie: handboek lagere school --- wereldoriëntatie: handboek lagere school --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- didactiek basisonderwijs - wereldoriëntatie --- Wereldoriëntatie; algemeen --- Schoolbooks - Didactic material --- 3e graad l.o --- 476 WERELDORIENTATIE O.N --- Wereldoriëntatie; ba.o --- 5e leerjaar lager onderwijs --- 6e leerjaar lager onderwijs --- Zelfbeeld --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Jongens --- Meisjes --- Jongen --- Meisje --- Opvoeding --- Onderwijs --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs ; leermiddelen
Listing 1 - 10 of 12 | << page >> |
Sort by
|