Listing 1 - 10 of 45 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Ervaringsleren : mensen maken uit wat ze willen leren, waarom ze dat willen, waartoe ze zullen leren en op welke wijze ze dat leren willen organiseren. Die vragen of leerwensen hebben te maken met wat ze in hun concrete leefwereld als onbegrijpelijk of belemmerend ervaren. Daar inzicht in krijgen vereist dat ze eerste met elkaar over hun ervaringen praten.
Leerproces --- Paulo Freire --- Ervarend leren --- Sociaal-cultureel werk --- Volwasseneneducatie --- Freire, Paulo --- Ervaringsleren --- Sociology of cultural policy --- Educational systems. Teaching systems --- Educational psychology --- ervaringsleren --- Didactic strategies --- pedagogische psychologie --- #GSDBP
Choose an application
#GSDBP --- #GROL:SEMI-371.02 --- praktijksituatie --- Cognitive psychology --- Didactic strategies --- didactische processen --- ervaringsleren
Choose an application
politiek vormingswerk --- groepsmaatschappelijk werk --- Social welfare methods --- agologie --- groepswerk --- politiserend sociaal-cultureel werk --- ervaringsleren --- sociale actie --- 37.013 --- 361.13 --- 371.3 --- 361.55
Choose an application
ervaringsleren --- leerpsychologie --- volwassenenvorming, methoden --- volwassenenvorming --- 371.3 --- 159.95 --- 374.7 --- Sociale agogiek --- permanente vorming en volwasseneneducatie --- permanente vorming en volwasseneneducatie. --- Permanente vorming en volwasseneneducatie.
Choose an application
Didactische werkvormen. --- Ervaringsleren. --- Onderwijsvernieuwing. --- Sociale agogiek --- Permanente vorming en volwasseneneducatie. --- volwasseneneducatie --- bedrijfsopleidingen --- personeelstraining --- Personnel management --- opleiders --- 493 --- leren --- praktijkbegeleiding --- werkplek --- opleiding in organisaties --- Volwasseneneducatie --- 658.37 --- 371.35
Choose an application
kleuterschool: didactiek --- Academic collection --- 371.31 --- Ervaringsleren --- Kleuteronderwijs --- Kleuters --- Montessorionderwijs --- Ontwikkelingsfases --- Pedagogie --- pedagogiek --- peuters --- kleuters --- Kleuteronderwijs. Peuteronderwijs. --- kleuters. --- Opvoeding --- Opvoedkunde --- Kinderen
Choose an application
Pedagogische adviezen aan ouders om irritant gedrag en andere opvoedmoeilijkheden bij kinderen te doorbreken.
Opvoeding. --- Ouderschap. --- opvoeding. --- opvoeding --- puberteit --- ouders-kind relatie --- ervaringsleren --- emotionele ontwikkeling --- Opvoeding --- ouder-kind relatie --- 159.92 --- Developmental psychology --- Ouderschap --- Onderwijs --- 433.1 --- communicatie --- relatie kind-ouder --- opvoedingsstijlen
Choose an application
10967
Adult education --- Adult education. --- Learning, Psychology of. --- Psychological aspects. --- leerstijlen --- Adult education. Lifelong learning --- ervaringsleren --- emancipatie --- Learning, Psychology of --- 493.3 --- volwasseneneducatie --- volwassenenonderwijs --- volwassenenvorming, methoden --- Learning --- Psychology of learning --- Adults, Education of --- Education of adults --- Psychological aspects --- 371.3 --- 375 --- 374.7 --- Volwasseneneducatie --- Ervaringsleren --- Sociaal-cultureel werk --- Educational psychology --- Comprehension --- Learning ability --- Education --- Continuing education --- Open learning
Choose an application
Jeroen Hendriksen gaat in op de verschillende invalshoeken die Kolb genspireerd hebben tot zijn belangrijke publicatie Experiential Learning. De fascinatie van de auteur voor ervaringsleren was daarbij het uitgangspunt. Befaamde onderzoekers als Dewey, Lewin, Piaget, maar ook de humanistische psychologie met Maslow, Rogers en Perls en de pedagogiek van Paolo Freire zijn inspiratiebronnen voor Kolb. In Cirkelen rond Kolb worden ze in hun samenhang uitgewerkt en aangevuld met veel nieuwe inspirerende werkvormen en oefeningen. Jeroen Hendriksen besteedt ook aandacht aan de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van leren en legt een link tussen ervaringsleren toen en organisatieleren nu. Cirkelen rond Kolb is leerboek en oefenboek tegelijk. Spelenderwijs wordt de lezer meegenomen in de boeiende wereld van het ervaringsleren. Theoretische impulsen en oefeningen wisselen elkaar af. Zo ontstaat een rijk palet aan mogelijkheden voor manager, trainer, opleider, consultant, personal coach en docent Om zelf vorm te geven aan nieuwe leerimpulsen. U vindt in dit boek: de originele leerstijlentest van Kolb, reflectieoefeningen, didactische suggesties, teamdiagnose-instrumenten, oefeningen voor doeners, bezinners, dromers en beslissers Inhoudsopgave : Theoriegedeelte 1. Leren als transformatie van ervaring 1.1 De leercyclus van Kolb 1.2 De wortels van ervaringsleren 1.3 Het oplossen van problemen 1.4 Overzicht van leerkenmerken 1.5 Het ontwikkelingsmodel van Kolb 1.6 En nu dan eindelijk...de leerstijlentest 1.7 Verwerking testuitslag 1.8 Reflectie op de testuitslag 1.9 Beroepsgroepen en leerstijlen 2. Leren reflecteren binnen organisaties 2.1 Inleiding 2.2 Oud en nieuw leren 2.3 EVA: ervaringen, vaardigheden en attituden 2.4 Intermezzo 2.5 Reflectie als motor voor het leren 2.6 Single-loop en double-loop leren 2.7 Afronding en nieuwe formule Praktijkgedeelte 3. Praktijk Oefeningen voor doeners 3.1 Kennismakingsoefening 3.2 Creatief met Kolb: kwartetten 3.3 Maak je eigen test 3.4 De lerende organisatie Als metafoor Oefeningen voor bezinners 3.5 Het gewentensonderzoek 3.6 Beschrijf je eigen leergeschiedenis 3.7 Leren van verhalen 3.8 Reflectieverslag 3.9 Reflectie als bewustwordingsproces 3.10 Intervisie: de zevenstappenmethode 3.11 Personal coaching en leerstijlen Oefeningen voor denkers 3.12 Leerstijlen en leeractiviteiten 3.13 Didactische suggesties voor het ontwerpen 3.14 Oefening in teamdiagnose 3.15 Weerstanden 3.16 Analyseoefening Oefeningen voor beslissers 3.17 Beslissingen en effectiviteit 3.18 Actieplan maken 3.19 Evaluatieoefening 3.20 Een training ontwerpen
Lerarenopleiding --- (vak)didactiek talen. --- Ervaringsleren. --- Kolb, David. --- Leerbevordering. --- Leerstrategieën. --- Onderwijsleerprocessen. --- E-books --- Hoger onderwijs --- Psychologie --- Pedagogiek --- Leermethoden --- Leerplanontwikkeling --- 159.95 --- Ervaringsleren --- Kolb --- Leren --- Organisatie --- Reflecteren --- Werkvormen --- #PBIB:+SLO 220.92 --- Apprentissage Leerproces --- Hoger onderwijs en achtergrond secundair onderwijs : Onderwijs : Leeromgeving --- Leermethode --- Man --- Volwassene --- Secondary education --- Orthopedagogics
Choose an application
Ervaringsgericht werken betekent steeds op zoek zijn om het beste te halen uit alle kinderen. Dit realiseren is geen eenvoudige opgave. Het vrraagt heel wat denk- en beslissingswerk. Waarmee beginnen en wanneer? Welke voorbereidingen treffen? Hoe veranderingen aanbrengen? Hoe snel en tot waar? Wat in de gaten houden? Dit basisboek biedt leerkrachten van het kleuteronderwijs of van de onderbouw een houvast om stap voor stap te werken aan een nieuwe aanpak, vertrekkend van de huidige praktijk, op eigen tempo en naar eigen mogelijkheden.
Didactic strategies --- Kindergarten --- ervaringsverruimend kleuteronderwijs --- kleuteronderwijs --- ervaringsleren --- 471.4 --- basisonderwijs --- didactiek --- ervaringsgericht onderwijs --- kleuters --- Betrokkenheid --- Ervaringsgericht kleuteronderwijs(EGKO) --- Hoekenwerk --- Klassfeer --- Onderwijsstijlen --- Relaties --- Sociale vaardigheden --- Welbevinden --- Kleuterschool: didactiek --- didactiek kleuteronderwijs --- Didactiek; algemeen --- Ervaringsgericht kleuteronderwijs --- Ervaringsgericht lager onderwijs --- Kleuteronderwijs --- betrokkenheid --- ervaringsgericht werken --- welbevinden --- Klasinrichting --- Klasklimaat --- 471.49 ) Kleuteronderwijs - overige onderwerpen --- ervaringsgericht kleuteronderwijs --- hoekenwerking --- klasklimaat --- leerkrachtstijlen --- Didactiek ; kleuteronderwijs --- Ervaringsgericht basisonderwijs --- Handboek/cursus --- Ervaringsleren. --- Didactiek.
Listing 1 - 10 of 45 | << page >> |
Sort by
|