Listing 1 - 10 of 14 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Kinderen met lees- en schrijfproblemen. --- Buitengewoon kleuteronderwijs. --- Buitengewoon lager onderwijs. --- Dyslexie (Woordblindheid). --- Leesproblemen (Kinderen met leesproblemen, Leesstoornissen). --- Taalonderwijs. --- Orthopedagogics --- dyslexie --- leesproblemen --- Kindergarten --- Primary education --- 464.1 --- Buitengewoon kleuteronderwijs --- Buitengewoon lager onderwijs --- Dyslexie (Woordblindheid) --- Leesproblemen (Kinderen met leesproblemen, Leesstoornissen)) --- Taalonderwijs --- Kinderen met lees- en schrijfproblemen
Choose an application
In Dyslectische kinderen leren lezen worden concrete werkvormen voor het lezen besproken voor individuele begeleiding, voor het werken in kleine groepjes en voor klassikaal lezen.
Dyslexie. --- basisonderwijs --- leesproblemen --- leerstoornissen --- Orthopedagogics --- didactische werkvormen --- dyslexie --- 464.1 --- Dyslexie (Woordblindheid) --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Leesproblemen (Kinderen met leesproblemen, Leesstoornissen)) --- Kinderen met lees- en schrijfproblemen --- Dyslexie --- Kinderen --- Lezen --- Leesstoornissen --- Therapie --- Kind --- Leesstoornis --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Schrijven --- Spel
Choose an application
Dit boek interpreteert en trekt besluiten uit het de onderzoeksresultaten van de internet-enquête naar leren met dyslexie, verschenen in Deel 1: onderzoek. Door de positieve benadering van dyslexie - er wordt onderzocht hoe mensen met dyslexie er toch in slagen te studeren - komt men tot nieuwe inzichten. Hoe leren mensen met dyslexie in het basis- en voortgezet onderwijs? Hierover werd een internet-enquête opgesteld, bestemd voor mensen met dyslexie. Dit boek brengt de resultaten van dit onderzoek in beeld. Er werd aan mensen met dyslexie gevraagd antwoord te geven op volgende vragen: Wat waren (in het verleden) de best behaalde resultaten in het basis- en voortgezet onderwijs? Welk onderdeel binnen de taalvakken leidde tot de beste resultaten in het basis- en voortgezet onderwijs? en wat was de reden van de goede resultaten?
Orthopedagogics --- leermoeilijkheden --- leerstoornissen --- dyslexie --- Dyslexie --- Dyslexic children --- Language arts --- #KVHB:Dyslexie --- 464 --- leerproblemen --- leesproblemen --- orthopedagogiek --- 464.1 --- Dyslexie (Woordblindheid) --- Leerproblemen (Kinderen met leerproblemen, Leerstoornissen) --- Leren --- Taalproblemen(Kinderen met taalproblemen, Taalstoornisssen) --- 083295.jpg --- 083296.jpg --- kinderen met leerproblemen --- Kinderen met lees- en schrijfproblemen --- Leerproblemen --- Onderzoek --- Leerprobleem --- Ontwikkeling --- Leerlijn --- Onderzoek (wetenschap)
Choose an application
Voorwoord. - Hoofdstuk 1 : Onderkenning en aanpak van leesproblemen en dyslexie. - Hoofdstuk 2 : Children's reading difficulties : nature, causes and interventions. - Hoofdstuk 3 : De canon van dyslexie in Nederland. - Hoofdstuk 4 : Vroegtijdige onderkenning van dyslexie door het meten van hersengolven. - Hoofdstuk 5 : Naar een signaleringsinstrument voor dyslexie in het basisonderwijs. - Hoofdstuk 6 : Dyslexie Differentiaal Diagnose. - Hoofdstuk 7 : Evaluatie van een voorschoolse training van kinderen met risico voor dyslexie. - Hoofdstuk 8 : Begeleiding van leerlingen met leesproblemen in de klas. - Hoofdstuk 9 : Passend onderwijs bij leesproblemen en dyslexie : naar een geïntegreerde aanpak. - Hoofdstuk 10 : Prioriteit voor lezen werkt : het LISBO-project. - Hoofdstuk 11 : Dyslectische kinderen typen op de computer : maakt het toetsenbord verschil? - Hoofdstuk 12 : Gramma : korte- en lange-termijn-effecten van dyslexiebehandeling. - Hoofdstuk 13 : Aanpak van leesproblemen in het Nederlands en het Engels in het voortgezet onderwijs. - Hoofdstuk 14 : Begeleiding van spellingproblemen in het voortgezet onderwijs. - Hoofdstuk 15 : Interventie bij dyslexie in het funderend onderwijs. Dit boek geeft handvatten voor een optimale afstemming tussen onderwijs en zorg. Na een reflectie op leesproblemen en dyslexie vanuit een internationaal en nationaal perspectief, wordt ingegaan op de onderkenning van leesproblemen en dyslexie, de vroege interventie bij leesproblemen en de aanpak van leesproblemen en dyslexie in de bovenbouw van het basisonderwijs en in het vervolgonderwijs. (Bron: covertekst)
Leesstoornissen ; basisonderwijs. --- Orthopedagogics --- dyslexie --- leesproblemen --- Dyslexia --- Treatment --- Handbooks, manuals, etc. --- 464.1 --- Dyslexie (Woordblindheid) --- Lager onderwijs --- Leesproblemen (Kinderen met leesproblemen, Leesstoornissen)) --- Secundair onderwijs --- Spellingproblemen(Kinderen met spellingproblemen) --- 464 --- Basisonderwijs --- Dyslexie --- Leesproblemen --- leesproblemen (ler) --- 092283.jpg --- Leesstoornissen --- Kinderen met lees- en schrijfproblemen --- Kinderen met leerproblemen --- Zorgverbreding --- Onderwijs --- Taalonderwijs --- Leesprobleem --- Interactief onderwijs --- Taal --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Kleuter --- Geschiedenis --- Anderstalige --- Spraaktechnologie --- Therapie
Choose an application
Over dysorthografie (moeilijkheden op het vlak van foutloos schrijven) en dyslexie(ernstige en hardnekkige problemen wat betreft de automatisering van het lezen en/of de spelling) is er al heel wat gepubliceerd. Therapie bij dysorthografie en dyslexie begint niet van nul en vraagt van de lezer een zekere voorkennis en vertrouwdheid met beide stoornissen. Het boek biedt vooral uitgewerkte sessies (therapieën) om kinderen met deze stoornissen te begeleiden. Ludo Cuyvers begint in zijn eerste deel bewust met dysorthografie omdat hij van oordeel is dat je schrijven trager doet dan lezen. In de opbouw van de sessies zit een zekere gradatie. De auteur start met het aanleren van de klinkers, vervolgens de enkellettergrepige klankzuivere woorden, de open en gesloten lettergrepen, de uitzonderingen zoals e/iij, ooi, eeuw.... om te eindigen met een algoritme voor de dt-oefeningen. Heel wat suggesties in de sessies zijn ook bedoeld als ondersteuning voor de ouders.
leesproblemen --- leerstoornissen --- Orthopedagogics --- orthopedagogiek --- schrijfproblemen --- dyslexie --- #KVHB:Dyslexie --- #KVHB:Schrijfstoornissen --- 464.1 --- Dyslexie (Woordblindheid) --- Schrijfproblemen --- Spellingproblemen(Kinderen met spellingproblemen) --- Dyslexie --- Dysorthografie --- Oefeningen --- Kinderen met lees- en schrijfproblemen --- Dyslexic children --- Ability testing --- Handbooks, manuals, etc. --- Education --- Case studies --- Dyslexia --- Treatment --- departement Gezondheidszorg 10 --- dysorthografie --- Therapie
Choose an application
Dyslexie hebben hoeft helemaal niet zo'n onoverkomelijk probleem te zijn. Het komt erop aan in je eigenheid bevestigd te worden. Wanneer je weet wat je goede kanten zijn, dan neem je er je moeilijkere kanten makkelijker bij, zoals dyslexie.
Orthopedagogics --- Psycholinguistics --- dyslexie --- leerproblemen --- Dyslexie --- Dyslexia --- Treatment --- Handbooks, manuals, etc. --- Communicative disorders in children --- Patients --- Family relationships --- #KVHB:Dyslexie --- leerstoornissen --- leesproblemen --- 464 --- Basisonderwijs --- Kinderen --- Secundair onderwijs --- 376.51 --- Communicatie --- Hulpmiddelen --- Leerstoornissen --- Leesmoeilijkheden --- Kinderen met leerproblemen --- #PBIB:+105.62 --- 464.1 --- Dyslexie (Woordblindheid) --- Leerproblemen (Kinderen met leerproblemen, Leerstoornissen) --- Leesproblemen (Kinderen met leesproblemen, Leesstoornissen)) --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Leerstoornissen : Dyslexie --- Kinderen met lees- en schrijfproblemen --- 083314.jpg
Choose an application
Expert Prof. dr. Aryan van der Leij geeft op beknopte en zeer toegankelijke manier inzicht in deze lastige stoornis. Wat zijn de oorzaken, hoe kun je ze herkennen, wat zijn de diagnostische methoden, wat kun je er aan doen en wat zijn de mogelijkheden om de dyslexie bij het kind te beperken of zelfs te voorkomen.Het boek geeft informatie over vele aspecten rondom dyslexie en gaat in op wat er bekend is uit de wetenschap. De informatie wordt verhelderd met praktijkvoorbeelden.Het boek gaat ook in op de rol van school, hulpverlening en ondersteunende programma's. Naast de brede groep van ouders en geïnteresseerden in dyslexie is het boek geschikt voor onderwijzers, leraren, hulpverleners en studenten.(http://www.lannoocampus.be/)
464.1
---
Leesproblemen (Kinderen met leesproblemen, Leesstoornissen))
---
Dyslexie (Woordblindheid)
---
Kinderen met lees- en schrijfproblemen
---
#KVHB:Dyslexie
---
Dyslexie
---
Leesproblemen
---
464
---
leerproblemen
---
dyslexie
---
Diagnostiek
---
Hulpverlening
---
Leerlingbegeleiding
---
Zorgverbreding
---
Orthopedagogics
---
lager onderwijs 3de graad (doelgroep)
---
leerstoornissen
---
genre-thema"">
Choose an application
Studie over de hersenen, de geest, het gedrag en hun onderlinge relatie
Physiology of nerves and sense organs --- hersenen --- Social psychology --- 159.93 --- 612.82 --- 159.9 --- biologie --- biologische klok --- dromen --- dyslexie --- fysiologie --- gedrag --- gedragsbeïnvloeding --- gedragspsychologie --- geneeskunde --- menskunde --- neurochemie --- neurofysiologie --- neurologie --- psychologie --- 600.52 --- zenuwstelsel (gez) --- 606.1 --- 611.82 --- 159.91 --- Hersenen en gedrag --- automatisering (computer) --- bewegingsorganen (motoriek) --- bioritme --- dementie (dementia, dementia senilis) --- dyslexie (woordblindheid) --- gedragsstoornissen --- gedragstherapie --- gehoor (oor) --- hersenen (cerebrum) --- hersentumor --- intelligentie --- neurochirurgie (hersenchirurgie, hersenoperatie) --- reuk --- stress --- zenuwstelsel (neurofysiologie) --- Psychologie --- (zie ook: skelet, spierstelsel) --- (zie ook: jet lag) --- (zie ook: neurologie) --- hersenen. --- belastbaarheid ( neurofysiologie ). --- neurofysiologie. --- zenuwstelsel. --- gedrag. --- gedragsneurologie.
Choose an application
Het Protocol Leesproblemen en Dyslexie voor groep 5-8 geeft aanwijzingen voor observatie en toetsing van lees- en spellingvaardigheden. Daarnaast biedt het uitgebreide suggesties voor de invulling van de interventies. De interventies in groep 5-8 zullen enerzijds gericht zijn op het vergroten van dfe technische lees- en spellingvaardigheden, zolang er bij de leerling nog groeimogelijkheden op dit gebied zijn. Anderzijds zullen de interventies gericht zijn op het maximaliseren van het niveau van functionele geletterdheid met gebruikmaking van compenserende en dispenserende maatregelen. Het inhoudelijk kader van de voorgestelde interventies wordt gevormd door de Tussendoelen Gevorderde Geletterdheid. (Bron: covertekst)
Orthopedagogics --- dyslexie --- leesproblemen --- Kindergarten --- Primary education --- leerproblemen --- orthopedagogiek --- 464 --- 1e leerjaar lager onderwijs --- 2e leerjaar lager onderwijs --- Aanvankelijk lezen --- Dyslexie --- Fonologische vaardigheden --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Leesproblemen --- Leesvaardigheid --- Nederlands --- Ontluikende geletterdheid --- Taalbewustzijn --- Voorbereidend lezen --- Zorgverbreding (Zorgbreedte) --- 464.1 --- 071716.jpg --- kinderen met leerproblemen --- Kinderen met leerproblemen --- (zie ook: Lezen) --- Contains audio-visual material --- Dyslexie (Woordblindheid) --- Leesproblemen (Kinderen met leesproblemen, Leesstoornissen)) --- Spellingproblemen(Kinderen met spellingproblemen) --- Taalonderwijs --- Technisch lezen --- Zorgverbreding --- Kinderen met lees- en schrijfproblemen --- Spellingproblemen --- Lager onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Lezen --- Spelling --- Verpleegprocedures --- Leesstoornissen --- Begeleiding --- 071714.jpg --- Leesprobleem --- Spellingsprobleem --- Schrijven --- Spel --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Verpleegprocedure --- Leesstoornis
Choose an application
Dit boek bevat een ruime scala aan actuele topics op het gebied van de voedingswetenschap. Toonaangevende deskundigen uit binnen- en buitenland stellen de nieuwste onderzoeksresultaten voor over de relatie "voeding en gezondheid". Ook de praktische toepassingen worden toegelicht. Hierbij wordt ingegaan op het gebruik van vetzuren bij ADHD en autisme, probiotica en verteringsproblemen, homocysteïne en cardiovasculaire aandoeningen, obesitas,... Een belangrijk deel van het boek wordt gewijd aan 'voeding voor de ouder wordende persoon'. Het immuunsysteem en voeding, antioxydantia en chronische aandoeningen, voeding bij de kankerpatiënt komen o.a. aan bod. (Bron: covertekst)
Voedingsleer --- Vitaminen --- Diëten --- Circulatiestelsel --- ADHD --- Coronaire zorgen --- Obesitas --- Kankerpatiënten --- Geriatrie --- Gezondheid --- Voeding --- 628.4 --- ADHD (Attention Deficit Hyperactivity Disorder, hyperkinetisch syndroom, MBD) --- GVO (gezondheidsvoorlichting en -opvoeding, sanitaire opvoeding) --- adolescenten --- antioxydantia --- autisme --- bejaarden (ouderen) --- cardiologie (hartziekten) --- chronische ziekten --- dieet (diëtetiek) --- dyslexie (woordblindheid) --- geriatrie --- immunopathologie --- kankerpatiënt --- kwaadaardige gezwellen (kanker, sarcoom) --- mortaliteit --- obesitas (vermageringsdieet) --- ondervoeding --- palliatieve zorgen --- probiotica --- spijsverteringsstelsel (gastro-intestinaal stelsel, maag-darmstelsel) --- stervensbegeleiding --- terminale zorgen --- vaatziekten (bloedvatenziekten) --- vetzuren --- voedingshygiëne (voedingsgewoonten) --- 050578.jpg --- Voeding en gezondheid --- (zie ook: vaatziekten) --- (zie ook: gerontologie) --- (zie ook: endocrinologie, gynecologie, hematologie) --- (zie ook: dood, euthanasie, palliatieve zorgen, rouw, terminale zorgen) --- (zie ook: euthanasie) --- Conferences - Meetings --- Vitamine --- Dieet --- Kankerpatiënt
Listing 1 - 10 of 14 | << page >> |
Sort by
|