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Digression (Rhetoric) in literature. --- Digression (Rhetoric) in literature. --- Digression. --- Jean Paul, --- Jean Paul, --- Jean Paul, --- Paul, Jean, --- Criticism and interpretation.
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Digression (Rhetoric). --- German language --- German literature --- Rhetoric. --- History and criticism. --- Quintilian. --- Opitz, Martin, --- Gottsched, Johann Christian, --- Schlegel, Friedrich von, --- Aesthetics. --- Aesthetics. --- Aesthetics.
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82-3 --- 82-31 --- 850 --- Proza. Fictie. Narratologie --- Roman --- Italiaanse literatuur --- Digression (Rhetoric) in literature. --- Italian fiction --- History and criticism. --- 82-31 Roman --- 82-3 Proza. Fictie. Narratologie --- 850 Italiaanse literatuur --- Digression (Rhetoric) in literature --- History and criticism --- 82-3 Fiction. Prose narrative --- Fiction. Prose narrative --- 850 Italian literature. Literature in Italian --- Italian literature. Literature in Italian
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Love stories, Greek --- Digression (Rhetoric) --- Visual perception in literature. --- Loss (Psychology) in literature. --- Vision in literature. --- Narration (Rhetoric) --- Rhetoric, Ancient. --- Histoires d'amour grecques --- Digression (Rhétorique) --- Perception visuelle dans la littérature --- Perte (Psychologie) dans la littérature --- Vision dans la littérature --- Narration --- Rhétorique ancienne --- History and criticism. --- Histoire et critique --- Achilles Tatius. --- Digression (Rhetoric) in literature --- Visual perception in literature --- Loss (Psychology) in literature --- Vision in literature --- Rhetoric, Ancient --- History and criticism --- Digression (Rhetoric) in literature. --- Eye in literature. --- History --- Romance fiction, Greek --- Digression (Rhétorique) --- Perception visuelle dans la littérature --- Perte (Psychologie) dans la littérature --- Vision dans la littérature --- Rhétorique ancienne --- Eye in literature --- Ancient rhetoric --- Classical languages --- Greek language --- Greek rhetoric --- Latin language --- Latin rhetoric --- Greek romance fiction --- Greek fiction --- Rhetoric --- Discourse analysis, Narrative --- Narratees (Rhetoric) --- Love stories, Greek - History and criticism
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Oppian, --- Criticism and interpretation. --- Influence (Literary, artistic, etc.) --- Didactic poetry, Greek --- Epic poetry, Classical --- Mountains in literature. --- Hunting in literature. --- Fishing in literature. --- Digression (Rhetoric) --- Sea in literature. --- Intertextuality. --- Simile. --- History --- History and criticism. --- Appreciation --- Digression (Rhetoric). --- Fishing in literature --- Hunting in literature --- Intertextuality --- Mountains in literature --- Sea in literature --- Simile --- Rhetoric --- Classical epic poetry --- Classical poetry --- Parabole --- Figures of speech --- Ocean in literature --- Criticism --- Semiotics --- History and criticism --- Oppian --- Criticism and interpretation --- Oppian of Apamea --- Influence (Literary, artistic, etc.) - History - To 1500. --- Didactic poetry, Greek - History and criticism. --- Epic poetry, Classical - Appreciation - Greece.
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Ce volume réunit les 31 contributions des Actes du colloque du CUER MA (2004). Étudier la digression dans la littérature médiévale constituait une sorte de défi. Il ne s'agissait ni de condamner ces excursus ni d'en faire l'éloge. Qui, de l'auteur ou du lecteur, est le plus apte à borner l'espace digressif et à l'apprécier ? Dans les précautions que les auteurs prennent à commenter ou à justifier leur écart, se prononcent les fonctions différentes, mais non exclusives l'une de l'autre, qu'il est censé remplir. La digression se présente comme utile; qu'elle cherche à amuser, à séduire, à conseiller, à renseigner, à engager à l'action, ou à faire participer le lecteur à l'acte d'écriture, elle relève toujours d'une stratégie. Du XIIe au XVe siècle, son emploi témoigne d'une volonté sommative, avouée, voire revendiquée, dans les encyclopédies, les traités didactiques, les récits de voyages, les chroniques, plus masquée dans les œuvres de fiction, où son usage permet paradoxalement à nombre d'auteurs de renforcer la cohésion d'une matière narrative sujette aux égarements du plaisir de raconter. Lecteurs en quête de sens, nous montrons comme nous sommes portés à découvrir sous l'abondance des mots et le déplacement des points de vue un ordre de la pensée. Quant à l'usage médiéval de la digression, il témoigne d'une littérature qui cherche à définir sa fonction dans la société, son utilité, son pouvoir, qui laisse voir comment elle s'enracine dans une tradition qu'elle ne cesse de renouveler.
Old French literature --- Thematology --- Aesthetics of art --- Digression (Rhetoric) --- Literature, Medieval --- Art, Medieval --- Digression (Rhétorique) --- Littérature médiévale --- Art médiéval --- Fiction --- French literature --- Technique. --- History and criticism. --- Languages & Literatures --- Literature - General --- Digression (Rhétorique) --- Littérature médiévale --- Art médiéval --- Mediaeval literature and art --- Criticism --- Fiction - Technique. --- French literature - To 1500 - History and criticism. --- littérature médiévale --- digression --- excursus
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This book carries out the first study of digression in contemporary Latin American literature. The book approaches the reflexive and political potentials of digression as discursive strategy by way of close readings of four novels by some of Latin America’s most outstanding contemporary writers: Roberto Bolaño’s Estrella distante (Chile, 1996), Guillermo Fadanelli’s Lodo (Mexico, 2002), Mario Levrero’s La novela luminosa (Uruguay, 2005), and Alan Pauls’ Historia del llanto (Argentina, 2007). In this way, the book attempts to account for the different ways in which Latin American literature revitalizes the tradition of the digressive novel in a postmodern context. Este libro es el primer estudio sobre la digresión en la literatura latinoamericana contemporánea. El libro aborda el potencial reflexivo y político de la digresión como estrategia discursiva a través del análisis de cuatro novelas de destacados autores latinoamericanos contemporáneos: Estrella distante de Roberto Bolaño (Chile, 1996), Lodo de Guillermo Fadanelli (México, 2002), La novela luminosa (Uruguay, 2005) de Mario Levrero, e Historia del llanto de Alan Pauls (Argentina, 2007). De este modo, el libro intenta dar cuenta de las diferentes maneras en que la literatura latinoamericana revitaliza la tradición de la novela digresiva en un contexto postmoderno.
Latin American fiction --- Digression (Rhetoric) in literature. --- History and criticism. --- Fiction --- Thematology --- Spanish-American literature --- anno 2000-2099 --- Latin American fiction. --- 2000-2099 --- Critique et interprétation --- Rhétorique. --- Littérature hispano-américaine. --- History and criticism --- Latin American literature --- Critique et interprétation --- Rhétorique. --- Littérature hispano-américaine.
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