Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|
Choose an application
cultureel erfgoed --- cultuurbeleid --- cultuureducatie --- cultuurmanagement --- Sociology of cultural policy --- Flanders --- Sociology of culture --- Culture diffusion --- Belgium --- #SBIB:316.7C320 --- 606 Culturele centra --- Culturele centra (cultureel centrum, cultuurcentra) --- Cultuurbeleid --- Cultuur --- Culturele sector --- Creatieve activiteiten --- innovatie --- 316.734 --- S2007751.JPG --- cultuurcentra --- gemeenschapscentra --- 316.734 Verspreiding van cultuur --- Verspreiding van cultuur --- Culturele infrastructuur: algemeen --- 008.1 --- 374.2 --- Cultuursociologie --- Sociologie --- Vlaanderen --- Toerisme --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Emigratie
Choose an application
Veel sociale professionals hebben hun beroep gekozen omdat ze graag met mensen willen werken: het maakt hun werk boeiend en afwisselend. Maar hoe komt het dat het werken met sommige mensen als vanzelf gaat, terwijl het met anderen veel moeite kost? Het antwoord op deze vraag ligt voor een groot deel verscholen in diversiteit: verschillen in identiteit van de professionals en van de mensen met wie zij werken. 'Retourtje inzicht' helpt toekomstige professionals inzicht te ontwikkelen in de vele facetten van hun eigen identiteit en die van anderen.Het boek bevat 3 leerroutes. In de route "Denken" presenteren de auteurs de theorie en in de route "Doen" worden de studenten met behulp van opdrachten uitgedaagd om op een creatieve en praktische manier aan hun diversiteitscompetenties te werken. In het "Dagblog van een reiziger" kunnen ze zich laten inspireren door het verslag van een zoektocht naar inzicht. Verder maken de studenten kennis met kleurrijke professionals die laten zien hoe zij creatief omgaan met diversiteit.In 'Retourtje inzicht' wordt gewerkt volgens de Community Art-methode: een nieuwe, creatieve manier van onderzoek doen. Het boek bevat veel opdrachten: individuele en groepsopdrachten, denk- en doeopdrachten, en real life- en filosofische opdrachten. In alle hoofdstukken wordt gewerkt met internetsites, films, portretten, boeken, muziek en citaten. Dit alles maakt Retourtje inzicht een verrassende reisgids voor iedereen die zich wil voorbereiden op het succesvol omgaan met diversiteit in welzijn, gezondheidszorg of onderwijs.Verkorte inhoudsopgave: Routeplanner - Navigeren door het boek; Reisverlangen - Verhalen van pioniers; Reisvoorbereidingen - Leren en inspiratiebronnen; Slow traveling - Community art; Bewegwijzering - Diversiteitsfilosofie en muzisch werken; Reizen zonder grenzen - Over uitsluiting en insluiting; Reizen door de tijd - Heden, verleden en toekomst; Reisverhalen - Een creatieve performance
Maatschappelijk werk. --- Maatschappelijk werkers. --- Sociology of culture --- culturele diversiteit --- diversiteit --- sociaal werk --- gender --- Social welfare methods --- didactische werkvormen --- Didactic strategies --- multiculturele samenleving --- didactiek --- S20100174.JPG --- Diversiteitsmanagement --- discriminatie --- integratie --- methodiek --- onderwijs --- 328 --- 364.044 --- Diversiteit --- Hulpverleners --- Identiteit --- 325 --- Sociale problemen van en zorg voor andere groepen --- Sociale welzijnszorg --- Creativiteit --- Discriminatie --- Creatieve expressie --- Creatieve activiteiten --- Community art --- Welzijnszorg --- Gezondheidszorg --- Onderwijs --- Hulpverlening --- Competentieontwikkeling --- Musiceren --- Inclusie --- Maatwerk --- Zorg- en welzijnssector --- Hulpverlener --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
De laatste jaren is er heel wat beweging in de culturele sector: gezelschappen en steunpunten fuseren en nieuwe samenwerkingsmodellen worden uitgeprobeerd. Ook de overheid roept op tot samenwerking. Meestal wordt het delen van de overheadkosten, en dus een efficiëntere aanwending van de overheidsmiddelen, als argument ingeroepen. Zeker in tijden van crisis zal deze oproep nog sterker doorklinken. Het boek gaat op zoek naar de kritieke succesfactoren van dergelijke samenwerkingsverbanden. Want een structurele artistieke samenwerking is niet steeds voor de hand liggend. Kan de culturele sector op dit vlak iets leren van de profit sector en vice versa? Welke recente ontwikkelingen doen zich voor in de podiumkunstensector? En welke conclusies kunnen we trekken uit een aantal recente praktijkverhalen uit de erfgoedsector en de podiumkunstensector?
Cultuurmanagement. --- Culturele samenwerking. --- Cultuurbeleid --- Vlaanderen. --- Nederland. --- Cultuurbeleid. --- cultuurbeleid --- samenwerking --- Sociology of cultural policy --- 600 Cultuur --- 7.01 --- Kunsttheorie ; culturele sector ; Vlaanderen ; artistieke samenwerking --- Kunstbeleid ; cultuurbeleid ; Vlaanderen ; 21ste eeuw --- 497 --- samenwerkingsverbanden --- Management --- Cultuur --- Culturele sector --- Creatieve activiteiten --- 316.734 --- 7.078.1 --- Cultuurbeleid ; Vlaanderen --- 7.078.1 Kunstpolitiek. Cultuurbeleid. Kunstbevordering door de overheid --- Kunstpolitiek. Cultuurbeleid. Kunstbevordering door de overheid --- 316.734 Verspreiding van cultuur --- Verspreiding van cultuur --- Kunst ; theorie, filosofie, esthetica --- cultuurbeleid, culturele raden, cultuurpact --- departement Beeldende Kunst 09 --- cultuurmanagement --- Vlaanderen --- Nederland --- Teamwerk --- Multiculturele samenleving --- Communicatiestoornissen --- 584 --- Muziekproductie en management --- Communicatiestoornis --- Toerisme
Choose an application
In dit uitgebreide werk over kunst- en cultuurmanagement in de Lage Landen koppelen de auteurs de theorie aan de praktijk en verduidelijken hun inzichten aan de hand van concrete casussen uit Vlaanderen, Nederland en uit het buitenland. Het boek hanteert een brede definitie van kunst en cultuur, waardoor ook de creatieve en culturele industrieën aan bod komen. Een bijdrage tot de verdere professionalisering van de culturele en creatieve sector. Bruikbaar voor het hele Nederlandse taalgebied dankzij bijdragen van Belgische én Nederlandse auteurs. Hét standaardwerk voor iedereen die actief is op het domein van kunst en cultuur en voor studenten cultuurmanagement.(Bron : http://www.boekenbank.be)
cultuur --- Cultuurmanagement. --- Sociology of cultural policy --- cultuurbeleid --- Business policy --- Art --- cultuurmanagement --- Service industry --- Flanders --- 600 Cultuur --- #KVHA:Economie --- #KVHA:Cultuurmanagement --- #KVHA:Meertalige communicatie --- #KVHA:Marketingcommunicatie --- Vlaanderen --- België --- 497.3 --- Kunst --- Cultuurbeleid --- Management --- Cultuur --- Culturele sector --- Creatieve activiteiten --- 008 --- Cultuurmanagement --- 008 Beschaving. Cultuur. Vooruitgang --- Beschaving. Cultuur. Vooruitgang --- cultuurbeleid - in landelijk verband --- Arts --- Netherlands --- Flanders (Belgium) --- Cultural policy --- departement Algemeen 11 --- Nederland --- PXL-Music 2015 --- Kunsten --- Kunst en cultuur --- Sectorstudies --- Personeelsmanagement --- Strategisch management --- Sectorstudie --- Kind --- Samenleving --- Technologie --- Wetenschap --- Historische kritiek --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Maatschappij --- Emigratie --- Geschiedenis --- Voorlichting --- Literatuur --- Toerisme --- Kostenbeheersing --- 351.85
Choose an application
In het eerste deel vindt de lezer concrete inspiratie en komt hij meer te weten over praktische ondersteuning. Het tweede deel gaat in op hoe een school in de praktijk muzisch-creatieve vorming kan implementeren en hoe men gaandeweg ook een visie en leerlijn kan ontwikkelen. Deel drie biedt concrete modellen tot evaluatie en bespreekt het meer abstracte rapporteren ervan. Vervolgens staat het vierde deel stil bij de meerwaarde van muzisch-creatieve vorming. Muzisch-creatieve vorming houdt meer in dan met leerlingen naar een filmvoorstelling gaan of met enkelen muziek of toneel maken. Het is een algemene vorming die stelselmatig opgebouwd wordt en waarbij ook het diepste wezen van de mens wordt geraakt. Creativiteit omvat het opzetten van een verbeeldingsactiviteit die zowel originele als waardevolle resultaten oplevert. Bovendien is meermaals bewezen dat creativiteit geleerd kan worden, dat je het dus niet alleen moet 'hebben'. Via de vakoverschrijdende eindtermen muzisch-creatieve vorming kunnen we leerlingen uit alle richtingen van het secundair onderwijs waarden bijbrengen die hen in staat stellen om onder meer beter in groep te functioneren. Ook maken ze zich zo methodieken eigen om met veel ondernemingszin zelfstandig, levenslang te leren. Het boek is opgebouwd volgens steeds terugkerende principes - evoluerend van concreet naar abstract - gebaseerd op het ervaringsleermodel van David Kolb. In het eerste deel vindt de lezer concrete inspiratie en komt hij meer te weten over praktische ondersteuning. Het tweede deel gaat in op hoe een school in de praktijk muzisch-creatieve vorming kan implementeren en hoe men gaandeweg ook een visie en leerlijn kan ontwikkelen. Deel drie biedt concrete modellen tot evaluatie en bespreekt het meer abstracte rapporteren ervan. Vervolgens staat het vierde deel stil bij de meerwaarde van muzisch-creatieve vorming. (Bron: covertekst)
Didactics of the arts --- Didactics of secundary education --- muzische vorming --- 612 --- #PBIB:+117.10 --- Kolb, David --- creatieve expressie --- muzikale opvoeding --- secundair onderwijs --- 477 --- creativiteit --- didactiek --- dramatische expressie --- 486 --- Creativiteit --- Culturele vorming --- Dramatische expressie --- Ervaringsleren --- Muzikale opvoeding --- Muzische vorming --- Plastische opvoeding --- Secundair onderwijs --- Bibliodrama --- Muzische en creatieve vorming --- 486.87 --- muzische vorming (ler) --- secundair onderwijs (ler) --- Creatieve activiteiten --- 051113.jpg --- Muzische vorming: didactiek secundair onderwijs --- Naslagwerken muziekpedagogiek en didactiek - Muziekpedagogiek in Vlaanderen --- Muzische vorming : Algemeen --- didactiek basisonderwijs - muzische opvoeding en expressie-activiteiten --- Expressievakken - Lichamelijke opvoeding --- Creatieve vorming --- Muzische opvoeding --- 485.8 --- #BSCH: vak: Nederlands --- Schoolbooks - Didactic material --- Pedagogie --- 21e eeuw --- art appreciation --- art education
Choose an application
bevattende:- handleiding 34p.- bijlage 1 : stuurkaarten versie kleuters (8 kaarten)- bijlage 2 : verhaalkaarten versie kleuters : 10 verhalen (50 kaarten)- bijlage 3 : stuurkaarten versie lagere school : klassikale versie (13 kaarten)- bijlage 4 : verhaalkaarten versie lagere school : klassikale versie : 6 verhalen (30 kaarten)- bijlage 5 : stuurkaarten versie lagere school : zelfstandige versie (3 kaarten)- bijlage 6 : verhaalkaarten versie lagere school : zelfstandige versie (6 kaarten)
dramatische expressie --- storytelling --- fantasie --- Didactics of the arts --- Didactics of Kindergarten --- verhalend ontwerpen --- didactische werkvormen --- Didactics of Dutch --- Didactic strategies --- Didactics of primary education --- #PBIB:+117.40 --- #KVHB:Taalontwikkeling --- #KVHB:Taaltest --- #KVHB:Testotheek LA --- basisonderwijs --- didactiek --- kleuteronderwijs --- verhalen --- 471.41 --- 475.24 --- Creatief vertellen --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Ontluikende geletterdheid --- Taal --- 371.38 --- Basisonderwijs --- Creatieve activiteiten --- Creativiteit --- Drama --- Fantasie --- Kleuters --- Muzische vorming --- Schrijven ; basisonderwijs --- Sociale vaardigheden --- Taal ; kleuteronderwijs --- Verbale expressie --- Verhalen --- 071691.jpg --- Vertellen --- Muzische vorming : Drama --- Taal en verbale expressie --- Schrijven --- Schoolbooks - Didactic material --- Verhalend ontwerpen --- kleuters --- taal --- Vertellen ; kleuteronderwijs --- Vertellen ; basisonderwijs --- fantasie (verbeelding) --- Verhaal --- Didactic strategies. --- Didactics of Dutch. --- Didactics of Kindergarten. --- Didactics of primary education. --- Didactics of the arts. --- didactische werkvormen. --- dramatische expressie. --- fantasie. --- storytelling. --- verhalend ontwerpen.
Choose an application
Creatieve activiteiten voor jonge kinderen, waarin ze ongeremd met verschillende materialen en technieken kunnen kennismaken. Geïnspireerd door het werk van moderne kunstenaars.Wat hebben Karel Appel, Picasso, Miró en peuters gemeen?Orginele kunstenaars hebben de verdienste dat ze de vastgelegde normen overtreden die de spontane kunst afremmen. Daarin staan ze dicht bij het plezier dat peuters beleven aan het experimenteren met verschillende materialen.Dit boek geeft een waaier aan van - heel concreet uitgewerkte - creatieve activiteiten voor peuters. Geen paashazen of Sinterklazen, maar vrije activiteiten waarin kinderen van anderhalf tot vier jaar ongeremd met verschillende materialen en technieken kunnen kennismaken. De inspiratie voor heel wat van deze activiteiten komt van moderne kunstenaars die ons de weg tonen naar orginaliteit en durf.Het eerste deel van dit boek geeft een korte situering van enkele kunstenaars, een pedagogische gefundeerd pleidooi voor de creatieve activiteiten en een aantal zeer praktische tips voor de organisatie ervan. Het tweede deel bevat ruim veertig activiteiten-fiches. Die zijn niet alleen vaak kunstzinnig, maar vooral gewoon heel plezierig.Deze uitgave is het 'kunsthandboek' voor een ieder die professioneel met peuters werkt en óók zelf plezier beleeft aan dit werk én uiteraard geschikt voor de creatieve ouder. Bron: https://www.epo.be/nl/boeken/9789066651661/gepeuter-
beeldopvoeding --- kleuteronderwijs --- didactiek --- peuters --- Kunstzinnige vorming ; kleuteronderwijs --- Manuele expressie ; kleuteronderwijs --- Peuters ; opvoeding --- 041905.jpg --- kleuterschool: plastische opvoeding --- Didactics of the arts --- Didactics of Kindergarten --- plastische opvoeding --- knutselen --- beeldende expressie --- kunstzinnige vorming --- 477.3 --- 471.45 --- Beeldopvoeding --- Boetseren --- Drukken --- Gips --- Grimeren --- Herfst --- Klei --- Kunstzinnige vorming --- Papier --- Peuters --- Poppen --- Scheuren --- Schilderen --- Tekenen --- 471.45 ) beeldende opvoeding --- creatieve activiteiten --- kunst --- 472.5 --- didactiek basisonderwijs - handvaardigheid, handwerken --- Beeldende opvoeding --- (zie ook: Klei) --- (zie ook: Boetseren) --- Ontwikkelingspsychologie --- Pedagogiek en onderwijskunde --- Baby en peuterleeftijd. --- Didactiek naar onderwijsniveau en leerlingkenmerken. --- Beeldende vorming --- Muzikale vorming. --- Kleuteronderwijs. --- kunsteducatie --- kleuters --- Kleuters --- Kunstzinnige opvoeding --- Kleuteronderwijs --- 3-jarigen --- 4-jarigen --- Lijm --- Knippen --- Stempelen (knutselen) --- Poppenkastpoppen --- Kunst --- creativiteit --- cognitieve ontwikkeling --- motorische ontwikkeling --- 379.825 --- Expressie --- Spelen --- manuele expressie --- Peuter --- Kleuter --- Beeldeducatie --- 3-jarige --- 4-jarige --- Druktechniek --- Poppenkastpop --- Grime --- Afrika --- Azië --- Nederland --- China --- Geschiedenis --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum --- Autisme --- Cultuur --- Kind --- Samenleving --- Technologie --- Wetenschap --- Historische kritiek --- Ecologie --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Maatschappij --- Voorlichting --- Literatuur --- kunsteducatie. --- kleuters.
Choose an application
Belgische cultuur. --- glass painting [image-making] --- music [performing arts] --- ways of life --- Theatrical science --- identity --- History of civilization --- fashion [concept] --- Environmental planning --- design [discipline] --- Art --- urban development --- culture --- Film --- Audiovisual methods --- Politics --- recreation --- Architecture --- performing arts --- tourism --- audiovisual materials --- Civilisation --- Music --- Sociology of culture --- motion pictures [visual works] --- Sociology --- Sociology of cultural policy --- Tourism --- cultural heritage --- Recreation. Games. Sports. Corp. expression --- fine arts --- architecture [discipline] --- Philosophy and psychology of culture --- Psychology --- Flanders --- cultuurbeleid --- cultuursociologie --- museology --- cultuurparticipatie --- cultuurconsumptie --- Belgium --- Kunst --- Taal --- Muziek --- Podiumkunst --- Beeldende kunsten --- Architectuur --- Audiovisuele kunsten --- Sociaal-cultureel leven --- Cultuurwetenschappen --- communicatie --- Cultuur --- Cultuurbeleid --- Creatieve activiteiten --- 008 --- 7 <493> --- Academic collection --- 600 Cultuur --- cultuur --- C3 --- naslagwerk --- #VCV monografie 2005 --- #SBIB:316.7C200 --- #SBIB:316.7C310 --- BPB0601 --- 007 communicatie --- 316.7 cultuur --- 33 economie --- 351.85 cultuurbeleid --- cultuurcommunicatie --- cultureel erfgoed --- kunst --- 497 --- S2006230.JPG --- 008 Beschaving. Cultuur. Vooruitgang --- Beschaving. Cultuur. Vooruitgang --- 7 <493> Kunst. Ruimtelijke ordening. Architectuur. Sport en spel--België --- Kunst. Ruimtelijke ordening. Architectuur. Sport en spel--België --- Kunst en cultuur --- Sociologie van de cultuuruitingen: algemeen --- Cultuurbeleid: algemeen --- cultuurbeleid, culturele raden, cultuurpact --- Beschaving --- Cultuurfilosofie. Cultuurpsychologie --- Psychologie --- Sociologie van de cultuur --- Sociologie van het georganiseerde cultuurleven --- Sociologie --- Politiek --- Toerisme --- Audiovisuele methoden --- Ruimtelijke ordening --- Theaterwetenschap --- Ontspanning. Spel. Sport. Lichamelijke expressie --- Cultuurgeschiedenis --- audiovisuele materialen --- uitvoerende kunsten --- muziek --- architectuur [vakgebied] --- vormgeving --- beeldende kunst --- museologie --- stadsontwikkeling --- mode [fashion] --- recreatie --- toerisme --- films [visuele werken] --- levenswijzen --- identiteit --- glasschilderen --- Vlaanderen --- België --- 700.7 --- podiumkunsten --- beeldende kunsten --- architectuur --- design --- audiovisuele media --- museumarchitectuur --- glasschilderkunst --- stedenbouw --- edelsmeedkunst --- mode --- film --- jongerencultuur --- cultuurmanagement --- cultuurmarketing --- vrijetijdsbesteding --- leefstijl --- fine arts [discipline] --- sociologie --- 130.2 --- theater --- eenentwintigste eeuw --- literatuur --- mediakunde --- mediatheorie --- media --- cultuurfilosofie --- Kunsten --- Podiumkunsten --- Audiovisuele media --- Sociaal-cultureel werk --- Erfgoed --- Onderwijs --- Wetenschappelijk onderzoek --- Afrika --- Archief --- Compositie (muziek) --- Digitalisering --- Therapie --- Natuurwetenschappen --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Godsdienst --- Sport --- Kleuter --- Geschiedenis --- Spraaktechnologie --- Onderzoek (wetenschap) --- performing arts [discipline] --- music [performing arts genre] --- culture [concept] --- fashion [culture-related concept] --- Culture --- Belgique
Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|