Listing 1 - 10 of 91 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Korruption ist bis heute ein moralisches Ubel. Verwaltungsreformen, genauer burokratische Reformen, gelten als Mittel, sich dieses Ubels nachhaltig zu entledigen. Diese Auffassung ist keineswegs neu. In Deutschland, wie auch anderswo in Europa, entstand sie Ende des 18. Jahrhunderts. Sie basierte auf einem neuen Verstandnis von Korruption, mit der zugleich neue Vorstellungen von Gemeinwohl und guter Verwaltung einhergingen. Dieses Buch handelt davon, wie sich das moderne Korruptionsverstandnis in der Publizistik herausbildete und schliesslich um 1800 als herrschendes Deutungsmuster etablierte. Letzteres richtete sich insbesondere gegen die Verwaltungsstrukturen des Ancien Regimes, darunter Sporteln, Patronage, Amterverkauf und -vererbung. Entsprechende Korruptionsvorwurfe dienten einer jungen Furstendienergeneration dazu, diese Strukturen als unmoralisch zu brandmarken und so vollstandig zu delegitimieren. Die Studie zeigt zugleich: Die Reformer Bayerns und Preussens nutzten das neue Korruptionsverstandnis, um ihre Verwaltungsreformen argumentativ zu begrunden und schliesslich umzusetzen. Doch bedeutete dies nicht in jedem Fall das Ende der uberkommenen Praktiken. Insbesondere Patronage blieb erhalten, anderte aber ihre Gestalt: Personale Verflechtung erfolgte fortan vermehrt uber akademische Netzwerke und andere Vergesellschaftungsformen, wie zuvor, uber Familie oder Geburtsstand. --
Corruption --- Civil service reform --- History.
Choose an application
Choose an application
Civil service reform --- Civil service --- Fonction publique --- Réforme
Choose an application
Civil service reform --- United States --- Politics and government
Choose an application
Dans de nombreux pays de l'OCDE les réformes de la fonction publique accordent une attention croissante à la gestion des ressources humaines. Ces politiques et ces pratiques permettent aux cadres de la fonction publique de mieux structurer et guider les effectifs, afin de réaliser de nouveaux objectifs en matière d'organisation. Mais l'expérience montre qu'améliorer les politiques et les pratiques individuelles n'est qu'un aspect des réformes : le point capital est d'intégrer la gestion des ressources humaines aux activités opérationnelles de la fonction publique -- aux objectifs en terme d'impact et de résultat des différents ministères et organismes publics. Et de souligner ainsi qu'une gestion efficace des individus est indispensable à la réalisation de la mission de l'administration. En se fondant sur des enquêtes et des études de cas par pays, ce rapport identifie les facteurs qui ont conduit à réformer la gestion des ressources humaines dans les pays de l'OCDE. Il dégage de ce large évantail d'expériences des enseignements précieux pour les décideurs politiques et les praticiens. Il présente des stratégies de réformes prometteuses, permettant de s'assurer que l'évolution de la gestion des ressources humaines est bien conforme aux réformes plus larges de la gestion publique, destinées à rendre la fonction publique plus productive, davantage orientée vers les résultats et à l'écoute des citoyens.
Governance --- Civil service --- Civil service reform --- Fonction publique --- Personnel management --- Personnel --- Direction --- Réforme
Choose an application
Civil service reform --- Merit system --- Spoils system --- Uganda --- Politics and government --- Patronage, Political
Choose an application
Civil service reform --- Civil service --- Government executives --- History. --- Personnel management. --- Merit system --- Spoils system --- Patronage, Political
Choose an application
Administrative agencies --- Civil service reform --- Government productivity --- Organizational change --- Management --- Latin America --- Politics and government
Choose an application
Finland’s traditional Nordic model is under pressure: A rapidly ageing society, the global economic crisis and growing societal disillusionment require the public administration to be strategically agile in order to maintain fiscal sustainability and to respond to a complex and rapidly changing environment. The government’s capacity to act in these difficult times will depend on the public administration’s ability to work together – across all of the public administration at the state and local level, and with society as a whole – in order to sustain success and maintain its global position in the future. This report is the second in a series of OECD country reviews that look at governance and public management issues from a comprehensive perspective. These reviews help countries to identify how reforms can better reinforce each other in support of overall government objectives. They also examine reform strategies that have worked in other countries and provide advice as to which reforms can be appropriately adapted to a given country.
Civil service -- Finland. --- Public administration -- Finland. --- Public administration --- Civil service reform --- Merit system --- Spoils system --- Patronage, Political --- Finland
Choose an application
Public administration --- Public economics --- Sub-Saharan Africa --- Civil service reform --- Culturele antropologie en psychologie --- ontwikkelingssamenwerking --- ontwikkelingssamenwerking. --- Ontwikkelingssamenwerking. --- Merit system --- Spoils system --- Patronage, Political
Listing 1 - 10 of 91 | << page >> |
Sort by
|